Engadin Svatý Mořic - Corvatsch aktuální report z 19. - 24.03.2023

    průměrné hodnocení:

Švýcarsko Švýcarsko - Graubünden

Engadin Svatý Mořic - Corvatsch - recenze z osobní návštěvy střediska (aktuální podmínky, doporučení a zkušenosti)

  • autor: Tesna
  • hodnocení:
  • návštěva od: 19.03.2023 do: 24.03.2023
reagovat na report

Celkový dojem z návštěvy střediska

Dva ze šesti lyžařských dnů v Mořici jsme opět věnovali areálu Corvatsch. A na oba z těchto nám vyšlo dokonalé slunečné počasí a naprosto luxusní lyžovačka. Při ubytování v Chesa Margun v Surlej je obrovská výhoda, že tento areál je dostupný pěšky. Přibližovací poma je cca 300 metrů od ubytování, odpadá tak nutnost přesunu autem.

Nejsilnější zážitky a zkušenosti z návštěvy střediska

Sjezdovky:

Lyžování na Corvatschi je obecně náročnější než na Corviglii, což je dáno několika faktory. Především tím, že tři páteřní lanovky, z toho dvě přibližovací z nástupních bodů areálu, jsou visuté kabiny. A také prudším charakterem páteřních tratí. Na druhou stranu, větina sjezdovek je odkloněna od slunce a rozhodně netrpí na jaře tolik jako sjezdovky na protilehlé Corviglii.

Po oba lyžařské dny, co jsme strávili na Corvatsch, i když bylo i zde solidně teplo, sjezdovky velmi dlouho "držely" a i když později samozřejmě rozměkly, díky zanedbatelnému množství lyžařů byly stále rovné, bez i jakýchkoliv náznaků muld, takže až do zavíračky (páteřní sedačky 16:20) se stále dalo po sjezdovkách prohánět velmi rychle, ale pořád bezpečně. V podmínkách, které v jiných, lyžařsky exponovaných střediscích vedou k odpolednímu krosu mezi muldami a lidmi. Samozřejmě sjezdovky ze samotného vrcholu 3 303 metrů n. m. byly v super stavu po celý den.

Letošní nedostatek sněhu se ovšem podepsal i tady, některé sjezdovky byl zavřené. Týkalo se to pomalé sedačkové lanovky a červené sjezdovky č. 4, stejně jako návratového černého sjezdu do Mořice č. 5, který začíná u horní stanice této lanovky. Podobně byla uzavřena černá varianta sjezdu pod kotvou, č. 8. Dále byla uzavřena červená č. 2, což je jedna z variant spodní části vrcholového sjezdu. V pravé části areálu, ve Furtschellas, byly uzavřeny sjezdovky č. 20 a 21, takže rovný a svižný slalomák č. 22 byl dostupný pouze kotvou.

Nejlepší lyžování bylo jako vždy na červených páteřních sjezdovkách č. 9, 10, 11 a 12, krásných, dlouhých a přehledných dálnicích. Podobně nádherné lyžování bylo na modro-červené č. 19. Na vrchol Corvatsch jsme vždy jezdili až po obědě, aby lyžaři před námi tvrdou a zmrzlou pistu alespoň trošku rozjezdili. Nevýhodou vrcholového sjezdu je to, že dostat se zpět k páteřním lanovkám a sjezdovkám znamená vyjet pomalou čtyřsedačkou nebo kotvou.

Naopak sjezd dolů ve Furtschellas jsme absolvovali pouze jednou, a to co nejdříve dopoledne, než změknul. A i když jde také o krásnou rychlou sjezdovku (nejníže položenou a přes den naprosto prázdnou), tato byla celkem náročná co do povrchu tím, že šlo o hrudkovatý zmrzly sníh poté, co se zde večer rolbovala témeř sněhová břečka.

Nějaký čas jsme náš druhý den tady strávili kolem pomalé sedačky D, protože zde zase bylo mistrovství ve freestyle a nejlepší výhled na obrovské skoky byl právě ze sedačky. A nejzajímavější nebyly ani tak soutěžní jízdy, ale volný tréning, kdy se na trať nahrnuli desítky účastníků a jezdili v odstupech pouhých možná 100 metrů, každý doprovázen ještě někým, který ho točil.

Areál je výrazně menší než Corviglia. A navíc vzhledem k několika uzavřeným sjezdovkám se tak dal za den celý projet klidně třikrát. A vzhledem k vynikajícímu slunečnímu počasí jsme oba dny jezdili až do zavíračky.

Sněhové podmínky:

I zde letos žádná sláva, což se podepsalo na počtu otevřených sjezdovek, i když ty uzavřené byly sjezdovky celkem okrajové a i za normální situace skoro nevyužívané. Naopak ty otevřené byly skvěle vysněžené a upravované. Za celý náš 6denní pobyt jsme jen zde, na jednom jediném místě, na modré č. 19, zaznamenali na sjezdovce kamínky.

I oba dojezdy, které jsou položeny nízko, byly ve sněhově solidním a dostatečném stavu, protože jsou oba v lesním průseku, ale samozřejmě, v pozdním odpoledni tekly. Ale pčasí bylo opravdu extrémní, n vrcholu Corvatsch ukazoval teploměr ve stínu ve 3 odpoledne 6 stupňů. A i když areál Corvatsch tím, že je orientovaný na severozápad, připomínal zimu, pohled na jižní protilehlé svahy už připomínal vrcholné jaro, protože tam pod 2 500 metrů už prakticky nebyl žádný sníh. A na jezerech v údolí, kde se ještě v sobotu při našem příjezdu chodilo a běžkovalo, tak o týden později už led změnil barvu z bílé na průhlednou a na několik místech už zmizel.

V týdnu po našem odjezdu se zde pod Corvatschem mělo konat nějaké mistrovství v běžeckém lyžování. A tratě v již zeleném údolí chystali tak, že na louky kolem jezera navezli "tatrovky" sněhu.

Komfort – lanovky, vleky a zázemí:

Lanovky, i když moderní, jsou slabou stránkou střediska, protože dostat se do areálu nebo na krásné vrcholové sjezdovky znamená absolvovat cestu visutou kabinou, což je při celém lyžařském dni v případě, že si chcete užívat více sjezdů z vrcholu, prostě fyzicky náročné. Střed areálu obsluhují dvě rychlé sedačky, čtverka a moderní šestka v Porsche designu a další páteřní rychlá čtverka obsluhuje (za normálních sněhových podmínek) i několik horních sjezdovek ve Furtschellas.

Pokud si člověk chce projet celý areál, musí při přesunu do Furstchellas využít kotvu. Opačným směrem se jí (té samé, vede totiž přes kopec) dá vyhnout, stejně tak pomalé přibližovací dvojsedačce, a to využitím místy překvapivě rychlého a členitého traverzu č. 13. Pod Corvatschem se zase nevyhnete pomalé čtverce a pokud si chcete užít velmi hravou a členitou červenou č. 7, tak ani dlouhé kotvě.

Zalidněnost:

malá střední vysoká

Výhodou Corvatsche je to, že zde opět bylo naprosté minimum lidí. I přibližovací vagon ze Surlej jezdil ráno ve svém běžném 20minutovém taktu a poloprázdný. V kabina na vrchol bývalo odpoledne okolo 20 lidí, tzn. co 20 minut 20 lidí na možná 5 kilometrů vrcholových sjezdovek, prostě paráda.

I páteřní sjezdovky pod rychlými sedačkami byly i době nejvyššího lyžařského provozu naprosto poloprázdné, kdy pro sebe měl člověk klidně stovky metrů, resp. celé hektary plochy. Opět zcela přehledné a bezpečné lyžování bez rizik srážek. Po druhé hodině se sjezdovky ještě více vylidnily a i hlavní lanovky jezdily vytížené tak na 10 %. Několikrát jsem celou sjezdovku jel úplně sám. A místo jinde běžných dojezdových masakrů v muldách jsem při závěrečné jízdě potkal asi tak 5 podobných nadšenců.

Občerstvení a aprés-ski:

V areálu je rozeseto (možná víc než) přiměřené množství občerstvoven. Naší oblíbenou je Hossa Bar na dojezdu u páteřních rychlých sedaček, kde si vždy na sluníčku a s nádherným výhledem dáváme obědovou pauzu s jedním čepovaným (7 CHF).

Specialitou na Corvatschi je páteční noční lyžování (19:00 - 24:00) na páteřní sjezdovce o délce 4,2 kilometru. Což bohužel není zrovna vhodný den pro nás turnusové lyžaře, když pak brzy ráno v sobotu objíždíme. I když tentokrát jsme o nic nepřišli, protože zrovna pršelo a nahoře sněžilo, takže účast zde byla velmi nízká. Jen pozor, na večerní lyžování neplatí běžný skipas, ten je potřeba zakoupit extra. Všechny skipasy v Mořici bez výjimky jsou zde zálohovány 10 CHF, takže při skončení lyžování je nutné je vrátit na kase.

Doprava do střediska a parkování:

Pokud nebydlíte přímo v Surlej, odkud se dá k lanovkám dojít pěšky, můžete jak do Surlej, tak do Furtschellas využít skibusy z Mořice. Do Surlej ještě ve 20minutovém taktu zajíždí další skibus, malý elektrobus ze Silvaplany. Parkoviště u obou nástupních kabin jsou placená. V Surlej je velké patrové parkoviště a cena za celodenní parkování není zrovna malá, naštěstí asi 300 metrů od přibližovacího vleku je k dispozici velké bezplatné parkoviště.

+ plusy

  • Nadmořská výška a jistota sněhu, výhled z 3 303
  • Minimum lidí
  • Dlouhé červené sjezdovky
  • Areál orientovaný po slunci, sjezdovky dlouho vydrží tvrdé
  • Možnost i bezplatně zaparkovat

- mínusy

  • Přístup pouze gondolami
  • Mix sjezdovek nevhodný pro slabší lyžaře či rodiny s dětmi
  • Přepravní zařízení - 3 gondoly, 3 pomalé sedačky, vleky
  • Cena skipasu
zpět na přehled všech reportů reagovat na report

Níže naleznete další reporty ze střediska

17. - 19.01.2025  | Engadin Svatý Mořic - Corvatsch

  • autor: kjerki
  • hodnocení:

Corvatsch je areál ležící naproti Corviglii ve Svatém Mořici. Není tolik navštěvován mondénní klientelou, je více sportovní a orientován na freeride a freestyle včetně konání světových pohárů. Má terény všeho druhu, své si najde každý, ale vyloženě terény pro začátečníky tu nejsou. Moderní rychlé la...

04.03.2024  | Engadin Svatý Mořic - Corvatsch

  • autor: Tesna
  • hodnocení:

Při našich návštěvách střídáme během týdenního pobytu minimálně 2 místní areály. Bohužel, s ohledem na počasí jsme letos vynechali Lagalb a Diavolezzu. A na Corviglii jsme byli z pěti lyžařských dnů pouze jednou, byl to ale jeden ze dvou dnů co do počasí nejlepší. Výhodou ubytování v Chesa Margun v ...

21.03.2022  | Engadin Svatý Mořic - Corvatsch

  • autor: Tesna
  • hodnocení:

Druhý den našeho pobytu v Mořici jsme vyrazili do druhého místního areálu - Corvatsch. A protože máme ubytování v Surlej, pouhých 200 metrů od přibližováku ke gondole, necháváme auto na parkovišti a vyrážíme po svých. Lyžaři ubytovaní dál od svahu mohou využít místní gratis elektrobus, který jezdí c...

19.01.2022  | Engadin Svatý Mořic - Corvatsch

  • autor: TV
  • hodnocení:

Hezke vyletni misto - na lyze v aktualni sezone ale nevhodne. Snehu i ve 3 000 metrech velmi velmi malo. Vsude mimo trate koukaji kameny, trate jsou i na ledovci zavrene, bylo i dost zraneni. Nikde nikdo - kolem 14. hodiny jezdi v kabinach pro 100 osob dvacet hrdinu. Od 8 do 10 h a po 13 h jsou svahy uplne prazdne a na lyzare je treba pockat. Kdyz odjede vlna z kabiny, je na trati 15 minut volno. Restaurace prazdne - na vyhlidce jsme byli hodinu zcela sami. Dve kavy a kola a 20 CHF putuje k cisnikovi. Pres svycarkou dalnici az do Churu je cesta snadna a rychla. Nasleduje 80 km serpentin - pri cisle 50 jsme prestali pocitat. Rovinky byly celkem 4. Na tento usek je treba pocitat pri dobrych podminkach a za svetla priblizne jednu a pul hodiny, pri snezeni urcite dve. Altenativou je cesta pres Ga-Pa, Imst, Landeck a Scuol. Posledni moznosti je transfer vlakem pres Davos. Ten doporucuji pouze v pripade, ze huste snezi, neb casova uspora cesty je minimalni.

31.03. - 01.04.2019  | Engadin Svatý Mořic - Corvatsch

  • autor: emilio
  • hodnocení:

Lyžiarske stredisko Corvatch sa nachádza v okrajovej časti St. Moritzu. Je nádherné scenériami, obklopené horami s najvyššou horou vo východných Alpách. Lyžuje sa od výšky 1 870 m do výšky 3 303 m. Pohľady z Corvatchu sú úžasné. Bol som tu po 6krát a zážitky sú vždy rovnaké - impozantné a uchvatné. ...

16. - 23.03.2019  | Engadin Svatý Mořic - Corvatsch

  • autor: Tesna
  • hodnocení:

Pro letošní týdenní zimní dovolenou jsem zvolil návštěvu Svatého Mořice, který je i mezi příznivci sjezdového lyžování znám jako středisko velmi luxusní a mondénní. Což je sice pravda, protože takovu koncentraci luxusních SUV a sporťáků na ujetý kilometr asi jinde v Alpách neuvidíte, stejně jako kon...

06.04.2017  | Engadin Svatý Mořic - Corvatsch

  • autor: Radek Holub - SNOW
  • hodnocení:

Až do začátku května, podobně jako na ledovcích, se bude lyžovat na třítisícových svazích Corvatsche u Svatého Mořice. Nahoře je perfektně utemovaný prašan, níže pak podle polohy a denní doby firn až kaše. A lyžařů je minimálně – aby taky ne při pultové ceně 79 franků za denní skipas…

10. - 14.01.2016  | Engadin Svatý Mořic - Corvatsch

  • autor: emilio
  • hodnocení:

Stredisko Corvatsch sa nachádza oproti centrálnemu stredisku v S. Moritzi Corviglia. Jedná sa o najvyššie položené stredisko v danej oblasti - vrcholová výška 3 303 m. Jeho súčasťou je aj ľadovec pod Piz Corvatsch. Sú tu optimálne podmienky pre lyžovanie, je tu 120 km upravených zjazdoviek prevažne ...

Reporty z lyžařských středisek

Zillertal Arena

Zillertal Arena

Zillertal Arena

Zillertal Arena