Sjezdovky:
Všechny sjezdovky po ránu krásně upravené, jen do toho celou noc a ráno
mírně sněžilo, takže se začaly tvořit mírné muldy. Nejdříve na
páteřních červených ve středu areálu, později i na okrajových
sjezdovkách. Nejlepší svezení bylo na členitých sjezdovkách pod kotvou
"J". V pohodě byly i svahy pod hlavním vrcholem, kde ale byla mimo provoz
(neupravena) sjezdovka č. 2. Uzavřena byla i sjezdovka č. 11 kvůli
závodům/tréningu obřího slalomu.
Dopoledne byla mimo provoz rychlá čtyřsedačka "I" v pravé části
areálu, tím pádem i polovina sjezdovek v této oblasti. Krásné svezení
bylo na sjezdovce č. 23 k údolní kabině, na které byl kvůli zavřené
čtyřsedačce výrazně vyšší provoz než obvykle, a i ta bohužel rychle
ztrácela na kvalitě povrchu. Na druhou stranu, díky vyššímu provozu kabina
Furtschellas nejezdila dle jízdního řádu v taktu 15 minut, ale pendlovala
nahoru dolů trvale, v taktu zhruba polovičním. Propojení celého areálu tak
místo čtyřsedačky zajišťovala kotva "M" a tak v obou směrech bylo nutné
použít přesun přes kotvy a zpět pomalou historickou dvojsedačkou.
Svahy na Corvatschi jsou obecně vyšší náročnosti a nejsou vhodné pro
slabší lyžaře, naopak ti lepší se tu vyřádí do sytosti. Především
páteřní červená s variantami (9, 10, 11) je nadstandardně dlouhá a její
sklon po téměř celé délce odpovídá deklarované barvě.
Sněhové podmínky:
Sněhové podmínky v celém areálu byly velmi dobré, neboť v
předchozích dnech napadlo celkem možná půl metru sněhu. Nikde nebyly
kamínky, vydřená místa a oba dojezdy byly bez problémů sjízdné až na
svůj konec. A podobně jako na Corviglii, i zde leží drtivá většina
terénů nad 2.200 metrů, které jsou navíc odkloněny od slunce, takže
kvalita sněhu i svahů zde "drží" velmi dlouho do odpoledne i s
nastupujícím jarem.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Bohužel, Corvatsch je mimo tří rychlých sedaček (jedné fakt
ultramoderní) z dnešního pohledu už solidní retro (3 visuté kabiny, 3
pomalé sedačky, 4 kotvy), kdy velké části z nich se při snaze o projetí
celého areálu nevyhnete. Také (dva) přístupy do areálu jsou pouze přes
visuté kabiny, takže se solidně zapotíte, ještě než si stoupnete na
lyže.
Zalidněnost:
I když má areál několik základních objektivních nevýhod, tak má
naopak jednu obrovskou výhodu. A tím je naprosto minimální počet lyžařů.
Na dlouhých páteřních sjezdovkách jich kolikrát potkáte jen pár, na
těch okrajových máte pro sebe klidně kilometr. Něco naprosto
neuvěřitelného. I na samotný vrchol nás velkou kabinou (takt 20 minut) jelo
s bídou 30. A prakticky pokaždé jsem při dojezdu na sedal na první
sedačku.
Občerstvení a aprés-ski:
Po celém areálu, ať už u stanic lanovek nebo na svazích, je dostatek
občerstvoven, jejichž vytížení je proti těm na Corviglii zlomkové.
Lákadlem Corviglie je noční lyžování na páteřní červené sjezdovce
o délce přes 4 kilometry, od 19.00 a dle sezony až do 02.00!!! To je bohužel
jen v pátek, takže pro nás, turnusové návštěvníky, to zrovna není. Tato
atrakce není zahrnuta v běžném skipasu, ale je nutno zakoupit další extra
za 36 CHF, popř. večerní na dvě hodiny za 26 CHF.
V době našeho pobytu se zde chystalo Mistrovství světa ve freestyle,
takže pátek zde byl výrazně živější, u nástupní stanice kabinky byly i
večer v provozu pro tuto akci postavené bufety a restaurace a z malého podia
duněla hudba.
My jsme poslední den využili naplno i tím, že jsme si na skipas opět
vyrazili červeným vláčkem na Alp Grum (trasa Mořic - Alp Grum na
švýcarsko-italské hranici je zdarma), což byl po sněžení přes celý
týden opět jako výlet do jiného světa. V nejvyšší části trati jel vlak
místy mezi čtyři metry vysokými vyfrézovanými závějemi a během půl
hodiny jsme se dostali z přicházejícího zeleného jara do pusté zimní
krajiny jak v Antarktidě.
Na večer jsme si ještě vyjeli unikátní historickou pozemní lanovkou na
Muottas-Muragl. Přímo u lanovky je velké parkoviště, a to dokonce zdarma,
což lze využít i pro výlet vláčkem, neboť zastávky obou místních
tratí jsou jen pár set metrů.
Doprava do střediska a parkování:
Při ubytování v Chesa Margun je to do areálu Corvatsch zhruba 200 metrů
pěšky k přibližovacímu vleku ke stanici visuté lanovky. Návštěvníci
odjinud mohou využít placené velké patrové parkoviště přímo u kabiny,
popř. o kousek dál venkovní, také placené. Zhruba 400 metrů od lanovky (a
o pár desítek metrů níž) je i velké parkoviště, které je zdarma,
určené pro "denní" návštěvníky, parkování přes noc je na něm už na
rozdíl od let minulých zakázáno. Velké parkoviště u kabinky ve
Furtschellas je také placené. Samozřejmě, z celé oblasti Engadinu lze
využít bezplatné skibusy k oběma nástupním stanicím, jeden místní
(malý elektrobus) jezdí i mezi Silvaplanou a Surlej.