Sjezdovky:
Ze sjezdovek nad Fieberbrunnem byly bohužel otevřeny jen č. 105, 106, 109,
121 a 122, tedy zhruba třetina. Oproti ostatním svahům ve SkiCircusu mě
potěšily nulovým zalidněným, příjemným sklonem, prašanem na nich i
kolem nich a světe div se - i odpovídajícím značením obtížnosti.
Samotný Fieberbrunn musel být před propojením celkem malebným areálem, kde
si méně náročný lyžař určitě užil pěkných sjezdovek s nízkou
zalidněností i nízkou cenou. Kromě ceny se toho ale zřejmě příliš
nezměnilo, propojení s Hinterglemmem v dnešní den využívalo kromě nás
jen malé množství lyžařů, takže komorní atmosféra přetrvávala.
Jednou z nejdelších sjezdovek nad Hinterglemmem je modrá č. 146 pod
vrcholem Bernkogel. Jak je v areálu zvykem, značení obtížnosti skutečnému
sklonu příliš neodpovídá, zde je tento šlendrián ale přímo ukázkovým
příkladem. Abych nekřivdil, první čtvrtina by se opravdu dala označit za
modrou, další dvě čtvrtiny jako postupně více strmá červená a poslední
čtvrtina černá. Když jsem zastavil nad závěrečnou "stěnou" pode mnou a
viděl všude okolo modré značky, musel jsem se smát.
Poslední a
nejprudší úsek lze objet snadnější variantou, ta by se skutečně jako
modro-červená dala označit.
Příjemným překvapením byla naopak červená č. 8 pod vrcholem
Schattberg West. Jedná se o lehce klikatou červenou dálnici, minimálně ve
vrchní polovině s konstantním sklonem, takřka po celé délce pak s
nadprůměrnou šířkou. Příjemné bylo také svezení po modrých č. 30 a
37 pod Zwölferkogelem, ty lze opravdu doporučit i pro méně zkušené
lyžaře. Bohužel, jejich absolvování jsem původně ani neměl v plánu - z
vrcholu jsem potřeboval rychle sjet červenou č. 40 do údolí, abych stihnul
transfer zpět do Fieberbrunnu, sjezdovka ale byla uzavřena.
Přiznávám, že jsem v průběhu obou dnů příliš nesledoval na
interaktivních mapách, který sjezd je zrovna otevřený (a tak nemohu soudit,
zda o tom areál správně informoval) - studovat to mezi cca 220 sjezdovkami
opravdu zabere dlouho, nicméně díky dostatečné či vyšší sněhové
pokrývce člověk podvědomě předpokládá, že minimálně páteřní svahy
budou v provozu. Stav byl ale většinou podobný jako před dvěma dny - vždy
byly otevřeny 1 až 2 sjezdovky ze 3 až 4 možných.
Svahy č. 50 až 58 nad Hinterglemmem jsem díky tomu nestihl vyzkoušet,
zbylé č. 70 až 85 mají podobný sklon (většinou červený s plochými
přejezdovými úseky) a bohužel trochu menší délku (odhadem okolo 1 500
m).
Červená č. 125 vedoucí zpět k Fieberbrunnu je poctivě strmá,
minimálně ze třetiny spíše černá. V plné sezoně se z ní může stát
špunt, který však lze obejít sjezdem kabinkou Tirol SII.
Nejvíce prašanu a volného terénu se nacházelo nad Fieberbrunnem, užít
si ho zde mohl každý do sytosti. Nad Hinterglemmem takových možností moc
nenajdete - svahy jsou často obklopeny lesy.
Sněhové podmínky:
Opět hlavně prašan všude, takže nelze nic vytknout. Sjezdovky byly ale
již celkem upravené, takže byli spokojeni lyžaři na užších lyžích i ti
na širších, kteří si užívali ve volném terénu vedle upravených
svahů.
Stále byla na některých místech bohužel zapnutá sněžná děla, ale
naštěstí v menší míře než před dvěma dny. Mírné noční i denní
sněžení bohužel ale opět způsobilo, že ani některé páteřní sjezdy
nebyly otevřeny - vločka dolů!
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Přepravní park nad Fieberbrunnem je spíše starší, čtyřsedačka
Lärchfilzen může v plné sezoně působit svou nízkou kapacitou a rychlostí
trochu problém. Sjezdovky č. 123 a 124 bohužel ještě nebyly v provozu (i
když jejich úprava v průběhu dne již probíhala), takže k cestě do
Hinterglemmu byla nutná cesta třemi kabinkami. Reckmoos Süd je staršího
typu, TirolS I a II jsou moderní vyhřívané gondoly.
Letošní novinkou je kabina 12er Kogel, která ale bohužel často
zastavovala. Potěší často až snad přemíra komfortu - například
vyhřívaná osmisedačka G3 v délce cca 250 m.
Zbytečné a
trochu otravné je nadměrné množství kabinek, např. kabina B3 o podobné
délce, dvakrát během dvou minut sundávat a zvedat lyže není příjemné.
Některé nové kabinky (jako tato) disponují novými držáky na lyže uvnitř
kabiny.
Ještě větším problémem než chybějící propojení lanovek v Saalbachu
je absolutní absence spojení protilehlých svahů v Hinterglemmu. Zde se
bohužel nejedná ani o docházkovou vzdálenost, takže jsem byl v časovém
presu nucen využít taxi (ještě, že v místních areálech stojí opravdu
snad pod každou lanovkou) k lanovce Reiterkogelbahn. Cena lehce přes 10 euro
za cestu místním tunelem (cca 3 km) byla naštěstí přiměřená a
především nás zachránila před mnohonásobně vyšší platbou za
případný odvoz až do Fieberbrunnu. 
Mimochodem kabinka Reiterkogelbahn patří mezi nejstarší v areálu, do
držáku na lyže se nevejdou ani obyčejné univerzálky se 75 mm pod patou,
natož mé freestyly se zvednutou patkou. Cestovat jsme tak ve stísněných
kabinkách museli po jednom a s lyžemi uvnitř.
Celý spěch je zapříčiněn tím, že gondola TirolS1 jezdí pouze do
15:30. Proti tomu však nelze nic namítat, celému areálu se nedá upřít,
že má všechny časy dobře propočtené a není tak prakticky možné, abyste
zůstali někde "mezi" a nemohli se včas dostat dolů do údolí. Naopak, kde
je to možné, trvá provozní doba až do 16:30 (třeba kotva F8), případně
alespoň do 16:15. Ve Fieberbrunnu jsme si tak ještě mohli oddechnout a
ještě si užít několik prašanových sjezdů.
Zalidněnost:
Zalidněnost podobná jako před dvěma dny. Nad Hinterglemmem střední, ale
samozřejmě bez front. Nejvíce obsazeny modře značené svahy, na červených
takřka prázdno. Nad Fieberbrunnem a především pak v houpačce mezi
Reiterkogelem a Maiskopfem jsme potkali cca 5 lyžařů. K parkovišti nás v
16:15 sjíždělo také asi 5.
Občerstvení a aprés-ski:
Dnes nebyl čas ho zkoušet, pohodlně jsme ale následně nakoupili ve
Fieberbrunnu, kde se nachází vedle sebe Billa i MPreis. Aprés-ski se ve
Fieberbrunnu nekonalo, bylo úplně mrtvo.
Doprava do střediska a parkování:
Parkoviště pod lanovkou Doischbergbahn ve Fieberbrunnu je velkokapacitní a
zdarma, bylo pokryté asi 15cm vrstvou sněhu.
Doprava z Kaprunu celkem v pořádku, ale sněžení s lehkým větrem
způsobovalo na silnici místy jazyky. Průjezd přes Hochfilzen, kde se konal
SP v biatlonu, bez problémů - byl teprve čtvrtek. Silnice by ale již
nějakou úpravu snesla.
Po skončení lyžování začalo sněžit docela hustě, takže cesta až k
Bad Reichenhallu zasněžená, následně padat přestalo. Přes Pasov a Vimperk
až do Prahy bez námrazy či sněhu. Určitě doporučuji při cestě do
Salcburska volit tuto cestu, ušetříte za rakouskou dálniční známku (po
dálnici stejně smíte jet jen 100 km/h, což je stejné jako na hlavní) a
časově vyjde téměř nastejno (rozdíl asi 15 min).