Nostalgie zašlých zim: Posedlost křivkami

0

Vcelku dlouho předtím, než legendární strečové šponovky Bogner spustily celosvětovou revoluci v oblékání se na bílé svahy, rekreační lyžování už aerodynamickou módu znalo. Průkopníkem byl lyžující oděvník Irving Margolese.

Stručný dějepis moderních pohrom

0

Když napadne dobrý sníh, lyžaři odjakživa jezdili a dál chtějí jezdit lyžovat, nezávisle na strastiplnosti časů. Současná koronakrize i tento historický úzus, zdá se, začíná měnit.

Horskostředisková zaměstnanost: Vnitřní boj

0

Všude na pracovním trhu zuří bitvy o talenty, v horších případech o prostou námezdní sílu. Na bitvách uvnitř vaší organizace záleží ze všeho nejvíc.

Lyžařské půjčovny v koronakrizi: Na a jdi!

0

Provozovatelé půjčoven prozkoumávají způsoby, jak vyhovět nově nařízeným kapacitním omezením a požadavkům na fyzické rozestupy – a posunout přitom zákaznickou zkušenost na vyšší úroveň.

Petr Kakeš vlastníma očima: Pepíno ze Skibowlu

0

Nejvíc zdejších čtenářů si ho vybaví jako malého skokana Pepína ze špindlerovské klasiky časných sedmdesátých let Homolka a Tobolka. Ti znalejší i jako nebojácného rychlostního sjezdaře, držícího přes dvacet let český rychlostní rekord přesahující dvoustovku v hodině. Pak je to taky ten, jenž kráčí po hladině; to už se o něm bude vědět míň. Každopá...

Společnost Vail Resorts prodala přes 2 miliony nových sezónek

0

Korporace hlásí 76% nárůst prodeje permanentek oproti období 2019-20, což představuje zhruba o 900 000 sezónek více. Vydělat chce přes tři čtvrtě miliardy dolarů.

Společnost Vail Resorts prodala přes 2 miliony nových sezónek

Korporace hlásí 76% nárůst prodeje permanentek oproti období 2019-20, což představuje zhruba o 900 000 sezónek více. Vydělat chce přes tři čtvrtě miliardy dolarů.

Nostalgie zašlých zim: Když kraloval tisk

0

Dávno předtím, než se narodil internet, byli to vlivní novinoví sloupkaři, kdo v západním světě vysílal nejčerstvější depeše, kam jet lyžovat, kde přespat a jíst, co si obléct, připnout na nohy, kde padá nejlepší sníh. Na fortel dále jmenovaných mistrů pera osobně vzpomínám a vzdávám jim obdivný hold.

Historie oborového filmu: Lyžování před kamerou

0

Autorův subjektivní dějepis klasické lyžařské filmařiny, eminentních autorů a jejich vybraných počinů po dobu, než mu rádoby histografický vhled rozostřil nedozírně všudypřítomný internetový šum, v němž každý může všechno, přičemž na kvalitě výstupu zhusta pramálo záleží – vcelku opačně oproti zde popsané éře minulého století.

Znovuobjevení zákaznických služeb

0

Celoplošné zavádění digitálních technologií a související změny v provozu středisek přinesly revoluci v oblasti zákaznického servisu a viditelně vylepšily proces od výstupu z auta k nasednutí do lanovky – pro návštěvníky i personál.

Inspirace z USA: Vyprodaná nejistá sezóna

0

Vzhledem k nejistotě uplynulé covidové sezóny se většina amerických středisek vyrovnala s omezením kapacity tím, že sama omezila počty jednodenních vstupenek – což vedlo k prudkému nárůstu prodejů skipasů, spoustě vyprodaných dní a celkově rekordní návštěvnosti. Na jaře začala střediska představovat tradiční nabídku permanentek na příští sezónu. Vě...

Studna: past na freeridery

0

Kývající se starej Brůna býval trýznivou noční můrou nejednoho z nás, dětí husákovské generace. Avšak i dnes může představa smrtonosné studny právem kazit spánek mnoha lyžařů.

Středisková komunikace: Hlásit, sdílet, vysvětlovat

0

Následující sněhová sezóna nejenže bude nová a jiná, ale nejspíš přinese i spoustu čerstvých změn. Vedení skiareálů bude muset vyvinout větší úsilí než kdy dřív, aby zajistilo, že všichni v týmu potáhnou za stejný konec provazu.

Hlídání dětí v horských resortech

0

Hodinka dvě volna je všechno, co zaneprázdnění rodiče mohou potřebovat, aby si odpočinuli a znovuzapálili svou pozvolna ztrácenou vášeň pro sníh.

Bezkontaktní technologie: Nedotýkat!

0

Přítomná pandemie by měla být katalyzátorem pro přehodnocení provozních procesů skiareálů a zavedení technologií nabízejících lepší budoucí zákaznickou zkušenost, covid necovid.

Inspirace z Jihu: Vstříc neznámému

0

Praktické zkušenosti z nedávno skončené sněhové sezóny na jižní polokouli a tipy, jak i v pandemických časech udržet střediskový personál a návštěvníky z většiny spokojené.

Komentář: Pohřeb (nejen) lyžování. Komu a čemu kope stát hrob?

Ze stávající společenské diskuze o tom, jestli uzavřít, nebo povolit provoz lyžařských areálů, lze často vycítit postoj nemalé části společnosti: Případný zákaz sebere nějakým lidem hračku (snobové se holt nebudou moct producírovat v nových hadrech na sjezdovce), rodiny s dětmi prostě pojedou na hory až za rok. A to je asi vše podstatné, co je na t...

AHS: Lyžařské areály jsou na dně - komentář asociace k rozhodnutí vlády

Letošní sezóna je z pohledu lyžařských středisek nekonečné a doposud marné čekání na spuštění vleků. Zatímco obvykle je jediným nepřítelem lyžařských areálů nedostatečně studené počasí, tentokrát jsou to opatření vlády. Střediska jsou od Vánoc připravena a snad každý týden čekají na spásné ano. To ale, zdá se, opět hned tak nepřijde, napětí nadále ...

České skiareály vítají snížení DPH u skipasů

Zmatek, který v loňském roce způsobilo rozdělení sazeb DPH u jízdného na lanovky (10%) a lyžařské vleky (15%), by měl brzy skončit. Všechny skipasy by tak spadaly do snížené 10% sazby, která je obvyklá také v zahraničí.

Práce ve špičkovém alpském hotelu není pro místní zajímavá, říká ředitel

Ski-in/ski-out, tímto označením se může chlubit i čtyřhvězdičkový Hotel Sonnenalpe patřící do mezinárodní sítě hotelů Falkensteiner. O tom, čím se hotel na sjezdovce liší od jiných hotelů, o tom, co dnes od hotelu typická lyžařská klientela vyžaduje, ale třeba i o tom, zda je atraktivní ve špičkovém hotelu pracovat, jsme se v zimě 2019 bavili s jeh...

Komerční tipy