horský byznys - tématické články (strana: 4)
Pionýr a král Warren Miller
Vyrostl z depresivního dětství za velké hospodářské krize v jednoho z předních světových filmařů a ikonu horského oboru i globálního velvyslance lyžařského sportu. Získal si celosvětové uznání za své každoroční celovečerní filmy, jež byly oslavou lyžování a jimiž víc než 60 let symbolicky otevíral sněhovou sezónu ve stovkách měst. Jeho břitký humor...
Lyžující piráti, pověsíme na dráti
Staré známé lyžařské desatero možná už není tou nejlepší doktrínou, jak korigovat bezpečný provoz na sjezdovkách.
Údržba sněžných roleb: Historky z dílen
Asi ne nadarmo přezdívá angličtina rolbám sněhové kočky. Možná i proto, že si někdy kromě spokojeného předení – když věci nejsou v cajku – postaví pěkně po kočičím hlavu a umí zlověstně vrčet, prskat i páchnout.
Odpočati a připraveni závodit
Jak běžecký lyžař se soutěžními ambicemi přechází v průběhu své sezóny z tréninkového období do závodního, začíná pro něj být čím dál důležitější dostatečný odpočinek a regenerace, aby mohl podávat nejlepší možné výkony.
Horské kempování: Strohá romantika
Kempování ve vysokohorském prostředí setrvale nabírá na popularitě a lyžařská střediska pro něj umí nabídnout perfektní podmínky.
Zpět do nové školy
Pandemické okolnosti bezprecedentně uspíšily pozitivní změny ve fungování střediskové výuky sněhových sportů.
Bezpečnost dětí na lanovce
Výrobci lanovek se snaží zdokonalovat způsoby, jak co nejbezpečněji převážet své nejmenší – a nejzranitelnější – pasažéry.
Střediskové gastro: Trefa do černého
Zlopověstná pandemie přinesla krom spousty zlého i řadu inovací, které i nadále svižně mění střediskové gastrozážitky – nezřídka k lepšímu.
Směr budoucnost
Naslouchání rozhovorů mezi zákazníky horských středisek za účelem pochopit nadcházející sněhovou sezónu (sezóny).
Celoroční skipasy
Nový oborový trend, kdy tradiční zimní návštěvníci horských středisek slyší na letní výhody.
(Placené) dovádění na sněhu
V kalifornském lyžařském středisku Mountain High představuje obyčejné lidové hraní si na sněhu hlavní zdroj příjmů.
Výuka seniorů: Noví lyžaři, oldies
Nováčci z řad aktivních důchodců či znovunavrátilí seniorští odpadlíci se mohou stát loajálními střediskovými zákazníky přijíždějícími uprostřed prázdného týdne.
Birki - Z Jeseníku do Svěťáku
Tak by se dala stručně popsat cesta, na kterou se vydala jak česká značka holí, tak Marek Schromm s rodinou, kteří jsou se značkou Birki neodmyslitelně spjati. Jak spletitá pouť to doposud byla, se dozvíte v následujícím rozhovoru.
Bezpečnost na svahu: Jde to i jinak
V jistém americkém skiareálu přistoupili na nevídanou věc, nad níž kroutí hlavou kdejaký oborový provozovatel. Dobrovolně si zakázali používat přes den rolby a skútry a řídí středisko z lyží. Funguje jim to – už čtvrt století.
Rizika skialpinismu: Vzhůru na lyže
Čím dál víc lyžařů se po sjezdovkách nepohybuje jen směrem dolů – což může vyústit v závažný problém.
Nové paradigma pronájmu
Pomohou provozní úpravy z minulé sezóny trvale proměnit půjčovací proces z těžkopádného a nepřehledného na snazší a efektivní?
Krizová komunikace: Nejíst to tak horké
Deeskalační strategie zákaznických konfliktů jsou důležitou součástí zaměstnaneckého výcviku v řadě horských středisek odjakživa, v této koronakrizové éře však nabírají na obzvláštní důležitosti. Se vším souvisejícím stresem a politizací pandemických okolností lze předpokládat, že personál středisek začne čelit více konfliktům než kdy dřív.
Jak mazat běžky
Straší-li vás představa komplikovaného mazání běžek, nenechte se jí odradit. Výběr vhodného vosku a jeho správné nanesení není složitá věda. Následující zjednodušený návod na voskování běžeckých lyží vám umožní vzít celý proces do vlastních rukou.
Marketing nového normálu
Pět možných stavebních kamenů pro vytvoření horskostřediskového marketingového plánu nové generace, přizpůsobeného změněnému spotřebitelskému i pracovnímu prostředí.
Internetový prodej skipasů
Prodávání skipasů online stimuluje objem realizovaných předprodejů, lyžařské podnikání činí předvídatelnějším a pomáhá sběru zákaznických údajů. A co stimuluje online prodeje? Dynamická cenotvorba.