Desatero chovani na svahu (strana: 4)
25.07.2022 23:54:22 #91
U večerního pivka mě napadá toto k tématu. Každý je povinen počínat si tak, aby nedošlo ke škodám na zdraví, majetku nebo obecně prospěšným zařízením. Určujícím faktorem je zkoumána mira zavinění. Tzn. Pokud měl horní borec,prokáže např. vlastním Helmet cam záznamem ,že se pod ním jezdec dostatečně nerozhlédnul, než tam vjel,, má smůlu. Tudíž vše bude platit. Náklady advokátů, ušlý zisk nebo mzdu, náklady léčení zdravotní pojišťovny refundovane zdratnickym zařízením, náklady bodového ohodnocení úrazu lékařem, náklady na případné rehabilitace, náklady na ztížení společenského uplatnění a soudní výlohy. Stáčí tento výčet pro nadšence závodních ski? To je lepší rychlostně rozbalit někde bezpečně na freeridu, než platit zraněnému Helmutovi na sjezdovce krát 2.8 až 3× na české poměry panující v náhradě škod. Tak opatrně.
14.02.2023 10:50:45 #92
https://www.aktuality.sk/…ziar-zomrel/
Strašné Uff, no neviem, ako by som sa zachoval, kedy som bol rodič toho nebohého chlapca. Zrejme aj toto speje k tomu, čo som čítal v nejakom vlákne o meraní rýchlosti jazdcov.
14.02.2023 20:08:57 #93
>> #92, orim, 14. 02. 2023 10:50:45
https://tn.nova.cz/…r-byl-u-toho Tady se to trochu vysvětluje ,hrozná tragedie ,zřejmě na obou stranách
15.02.2023 11:27:17 #94
>> #92, orim, 14. 02. 2023 10:50:45
Toto je noční můra každého rodiče.
Každopádně, stání pod hranou, kam není vidět, je všeobecně rozšířený sport. A je samozřejmě chybou rodičů, že svoje potomky neučí, nestát a nezastavovat na takových místech. Pak to dopadá špatně. To že na takových místech stojí děti je špatný, ale oni tam většinou postávají i dospěláci. a o to je to horší.
Když už jsme u té policejní buzerace, kdy se šikanuje rychlá jízda, tak za stání pod hranou bych dával pokutu 1000eur a odebrání skipasu. To se rovná jízdě na dálnici v protisměru.
15.02.2023 13:47:42 #95
>> #94, korsičan, 15. 02. 2023 11:27:17
Ano, trest za stání pod hranou ale také trest za nebezpečný přejezd hrany (což je ovšem těžké posoudit). Holt je to nebezpečnej sport.
Je to o strach pozorovat co se na kopcích děje…
15.02.2023 14:35:16 #96
>> #95, oblouk, 15. 02. 2023 13:47:42
Ano, trest za stání pod hranou ale také trest za nebezpečný přejezd hrany (což je ovšem těžké posoudit).
Určitě, ale logika říká, že pokud by pod hranou dotyčný nestál, žádná srážka by se nestala. Ani v případě, že by ten jezdec jel 150. Což ovšem nijak neomlouvá bezhlavou jízdu přes hranu, kam není vidět.
Každopádně, ten kluk už život zpět nedostane. A to je ta nejhorší věc.
Ono je to desatero bráno jako nerozbitná mantra a jak ukazují některé příklady, je to dost na škodu. Viz případ Emila Kincla.
15.02.2023 14:53:23 #97
>> #94, korsičan, 15. 02. 2023 11:27:17 *Když už jsme u té policejní buzerace, kdy se šikanuje rychlá jízda, tak za stání pod hranou bych dával pokutu 1000eur a odebrání skipasu. To se rovná jízdě na dálnici v protisměru. *
V podstate by som súhlasil, len existuje tenká čiara „stánia pod hranou“. Často som zažil, že pod hranou boli jazdci, ktorí padli a zostali tam ležať či sedieť. Je problém určiť, či tam jazdec oddychuje, resp. sa zbiera zo zeme po páde. Určite, ak by boli všade kamery je to jednoduché. Ja osobne keď za hranu nevidím a idem rýchlo, radšej si pribrzdím. Už sa mi to niekoľko krát oplatilo.
15.02.2023 15:35:56 #98
>> #97, orim, 15. 02. 2023 14:53:23
K mojí srážce došlo tím, že jsem si na hraně přibrzdil + jsem po ní dokonce zprava doleva jel, abych pod ní viděl, sklopil jsem to pravým obloukem kolmo dolů abych to pěkně rozjel a borec mě zprava z boku trefil .
Nic nenaděláš, je to nebezpečná zábava …
15.02.2023 16:26:27 #99
>> #98, oblouk, 15. 02. 2023 15:35:56
No to máš pravdu. Jednoducho si mal smolu. Hang na zjazdovke je vždy nebezpečný.
15.02.2023 19:04:48 #100
>> #97, orim, 15. 02. 2023 14:53:23
„Ja osobne keď za hranu nevidím a idem rýchlo, radšej si pribrzdím“. Jsou bohužel někde takové konfigurace terénu, že člověk netuší, že se blíží k horizontu a část sjezdovky nevidí a když to zjistí, může být pozdě . Určitě každý zná ze silničního provozu situaci, že vidí 500m dopředu a diví se, proč je plná čára – až do chvíle, kdy se v protisměru vyhoupne auto zpoza horizontu, o kterém nebýt plné čáry neměl ani tušení – a na sjezdovkách nejsou „plné čáry“.
15.02.2023 21:32:38 #101
>> #97, orim, 15. 02. 2023 14:53:23
Ja osobne keď za hranu nevidím a idem rýchlo, radšej si pribrzdím. Už sa mi to niekoľko krát oplatilo.
Já osobně naopak přidám, zónu do které nevidím přeskočím a dopadnu až do viditelné oblasti.
15.02.2023 22:03:55 #102
>> #101, slowthinker, 15. 02. 2023 21:32:38
V souvislosti s tragédií která toto téma oživila to zrovna moc vtipný není.
16.02.2023 08:01:50 #103
>> #100, irmi, 15. 02. 2023 19:04:48
Jsou bohužel někde takové konfigurace terénu, že člověk netuší, že se blíží k horizontu a část sjezdovky nevidí
Zdravím Ťa Irmi a to je presne ten moment " keď nevidíš časť zjazdovky"
>> #101, slowthinker, 15. 02. 2023 21:32:38 Já osobně naopak přidám, zónu do které nevidím přeskočím a dopadnu až do viditelné oblasti.
Slow – neviem koľko máš rokov ale ako Ti napísal Jendajede v tejto súvislosti to moc vtipné nie je. Určite by si toto nenapísal, keby sa Ťa to osobne dotýkalo.
PS: Ak si ma chcel upozorniť, že načo to píšem veď je to samozrejmosť pribrzdiť pred hangom – OK, to beriem, ale v diskusii a nielen tu bolo veľmi veľa príspevkov nie o bezohľadnej jazde vinníka nehody, ale o tom prečo sa tam ten malý chlapec vyskytol.
16.02.2023 09:28:26 #104
>> #97, orim, 15. 02. 2023 14:53:23
Také to tak vidím, stát na sjezdovce na blbých místech by se jen tak nemělo, ale pokud zrovna na oněch blbých místech se padá nejvíc – nebo kdekoli jinde na sjezdovce může i profík spadnout, tak je dle mého opatrnosti na místě, pokud někam nevidím, jedu opatrněji, abych viděla před sebe a měla čas zareagovat. Bohužel jsem to zažila též, kdy mne pod hangem na červené sejmul snowbordista a na památku mám v ruce 12 šroubů a byla to snad jen sekunda, kdy jsem se otočila abych pomohla kamarádce co spadla… Někde v diskuzi jsem četla, že snad u té černé sjezdovky je nějaká houpačka na stromě a je běžné že tam děti staví kvůli ní, jestli tohle byl opravdu důvod, proč tam klučina stál, je to zbytečná smrt, lyžař už má bohužel do konce života též vybráno špatným svědomím. Ale pořád si myslím, že kdyby lyžař v daném místě nejel jako šílenec, nemuselo se to stát…
16.02.2023 12:57:40 #105
off-topic, koutek filozofie
>> #102,
Jendajede, 15. 02. 2023 22:03:55
>> #103,
orim, 16. 02. 2023 08:01:50
Slow – neviem koľko máš rokov ale ako Ti napísal Jendajede v tejto súvislosti to moc vtipné nie je. Určite by si toto nenapísal, keby sa Ťa to osobne dotýkalo.
– myslím, že jsme tu své věky naznačovali, a tipuju že můžu být
cca o 10 let mladší než ty
- každý si zpracovává osobní neštěstí po svém, a pokud by se mě to
osobně dotýkalo, je pravděpodobné že bych reagoval nějak podobně, třeba
vytěsněním nepříjemného faktu nebo převedením věci v humor
- pamatuju se na jeden pohřeb, kde jsem byl jedním z hlavních pozůstalých;
snad všichni tam nasadili truchlící obličeje, a velkou část jsem
podezříval, že se do toho nutí – ne že by zemřelou neměli rádi, ale
myslím že se nutili se do nepřirozené pózy protože si mysleli že se to
hodí. Obrovským osvěžením pak byl příchod příbuzné, která tam
přišla celá radostná že nás zase po dlouhé době vidí, a dokázala zcela
otočit místní atmosféru
- pokud by byl toto rodinný web oběti neštěstí, držel bych se zpátky. Ale
jinak nevidím důvod, proč nemluvit volně o neštěstích na svahu, tak jako
jsme tady zcela volně mluvili o covidu.
v diskusii a nielen tu bolo veľmi veľa príspevkov nie o bezohľadnej jazde vinníka nehody, ale o tom prečo sa tam ten malý chlapec vyskytol.
Uvědom si, že ne každý tu musí vždy číst celou diskuzi zpětně.
16.02.2023 13:02:06 #106
>> #104, plamice, 16. 02. 2023 09:28:26
Ale pořád si myslím, že kdyby lyžař v daném místě nejel jako šílenec, nemuselo se to stát…
Těžko říct, kde je ta hranice „šílenosti“. V podstatě každý
z nás najíždí autem do některých zatáček nebo jede přes některé
horizonty tak, že by nedokázal zastavit, pokud by na silnici ležel dejme tomu
opilec, a možná ani kdyby tam přecházel chodec.
Neznám okolnosti případu, ale ten lyžař zřejmě/snad dlouho čekal než se
sjezdovka uvolní, a pokud viděl dál za hranu a slepé místo měl jenom
těsně za hranou, dalo by se to kvalifikovat i jako smůla, která se prostě
jednou za sto životů stane.
16.02.2023 14:40:59 #107
>> #106, slowthinker, 16. 02. 2023 13:02:06
A i tak by vina zřejmě padla na tebe ,protože máš předvídat ,za horizontem můžeš očekávat cokoli ?Ale mohu se mýlit ?Co mi většinou radí lidi kteří mají s tímto zkušenost ,že jim např.ožrala z poza rohu skočil pod kola -„neviděl jsem ho“.Ano ,jak už bylo zmíněno výše se taky divím ,že těch ťěžkých úrazu /fatálních není více ?Ale statistiky můžou říkat něco jiněho?
16.02.2023 14:59:20 #108
>> #107, adam 1, 16. 02. 2023 14:40:59
A i tak by vina zřejmě padla na tebe ,protože máš předvídat ,za horizontem můžeš očekávat cokoli
Otázka právní viny, to je téma trochu stranou. To podstatné, co jsem chtěl říct je, že všichni se v tomto občas zachováme jako „šílenci“ (slovy plamice), a prostě se nám nepřihodí ta obrovská smůla, že za horizontem/zatáčkou něco je.
(Nejsem expert na právo na komunikacích, ale předpokládám, že u nás skutečně platí, že řidič má jet tak rychle aby vždy dokázal zastavit. Ale jednou jsem na toto téma vedl diskuzi s jedním Kanaďanem, a tam je to právo postavené možná jinak.)
16.02.2023 15:03:19 #109
>> #103, orim, 16. 02. 2023 08:01:50
v diskusii a nielen tu bolo veľmi veľa príspevkov nie o bezohľadnej jazde vinníka nehody, ale o tom prečo sa tam ten malý chlapec vyskytol.
A v čem vidíš problém ??? Pokud tam ten kluk stál, tak porušil pravidlo 6, desatera FIS. To znamená, že se na nehodě podílel minimálně z poloviny stejně, jako ten co jel bezohledně po sjezdovce. Jeden porušil pravidlo 2 a druhý pravidlo 6. Je to tvrdé, ale je to tak. Ani jeden z účastníků srážky pravidla FIS nedodržel a pak je tedy otázkou, kdo je viník !?!
Něco jiného by bylo, kdyby ten klučina na tom zlomu spadl a pod hankem se sbíral. To by byla úplně jiná situace. Ovšem v médiích bylo prezentováno, že tam stál a čekal.
Nikdo toho lyžaře z vrchu neobhajuje, ale pokud tam ten kluk opravdu stál, tak jak bylo prezentováno v médiích, má na srážce lví podíl.
16.02.2023 15:08:52 #110
16.02.2023 15:10:38 #111
>> #106, slowthinker, 16. 02. 2023 13:02:06
** pokud by byl toto rodinný web oběti neštěstí, držel bych se zpátky. Ale jinak nevidím důvod, proč nemluvit volně o neštěstích na svahu, tak jako jsme tady zcela volně mluvili o covidu. **
OK v niečom máš pravdu. Pokiaľ to nie je osobné dá sa o tom písať „voľnejšie“. No v tom prípade je určitá miera tolerantnosti a etickej roviny., všetko závisí od konkrétneho prípadu. Ja viem, že smrť 12 ročného chlapca sa Ťa osobne netýka ale uznaj je to trochu iné ako písať o Covide všeobecne. Píšeš, že nepoznáš okolnosti prípadu, no predjudikuješ, že by sa to dalo kvalifikovať ako smola. Ja som si o tomto konkrétnom prípade prečítal viac článkov a všade som sa dočítal, že vinník išiel neprimerane veľmi rýchlo (je to na kamerách), chlapec už vstal na lyže a ten lyžiar ho jednoducho zložil. Mám pocit, že veľa lyžiarov je sebeckých a zjazdovku si pletú s pretekárskou traťou. Raz keď ideš z z hora si zodpovedný keď niekoho zložíš. (samozrejme sú aj výnimky). Ešte jedna pripomienka. Prirovnávať jazdu v aute s jazdou na lyžiach je absolútne neadekvátne. Na ceste máš predsa jazdné pruhy, pravidlá cestnej premávky , musíš byť nositeľom určitej spôsobilosti. Jasne aj na ceste môžeš mať nepredvídanú prekážku, ale vyhláška Ti jednoznačne určuje ako sa máš v takom prípade správať.
16.02.2023 15:17:18 #112
>> #109, korsičan, 16. 02. 2023 15:03:19
No vidím, že sa debata rozprúdila. Korsi: „Lví podíl“ no budem sledovať vývoj tohto prípadu a uvidíme, ako dopadne vinník zrážky. Obhajca na súde bude mať ťažkú prácu a potom uvidíš, resp. si prečítaš ako sudca posúdil mieru zavinenia v súvislosti s pravidlami FIS č. 2 a č.6.
16.02.2023 15:20:55 #113
>> #110, PetrAT, 16. 02. 2023 15:08:52
https://tn.nova.cz/…are-obvinili Někdo to potřebuje dostat ven ?Poslední jízda ,obviněný 19let . Tragédie pro všechny ,zároveň i poučení pro ostatní ? Hrozné
16.02.2023 15:48:36 #114
>> #112, orim, 16. 02. 2023 15:17:18
Ano, lví podíl. Pokud by tam nestál, nikdo by ho nesrazil, nehledě na rychlost a bezohlednost. To jsou fakta, bohužel.
Jinak, dost jednoznačně se v médiích prezentovala i nehoda Emila Kincla, který po srážce na sjezdovce také zemřel. I v jeho případě „viník“ nedodržel pravidla FIS. PČR začala onoho jasného „viníka“ stíhat, ale když přišlo na lámání chleba a bylo třeba se opřít o fakta a důkazy, tak případ odložila a v závěru napsala, že si za srážku mohl Kincl sám.
Ona totiž ta pravidla FIS moc váhu nemají, není to zákon. Moc bych za to nedal, že to skončí „neposkytnutím pomoci“, protože ten náctiletý ujel. A tím to skončí.
16.02.2023 16:24:04 #115
>> #114, korsičan, 16. 02. 2023 15:48:36
Kauzu Emila Kincla nepoznám. Jasne všetko je potrebné dôkladne vyšetriť a až potom urobiť nejaký záver. Takže teraz sa odosobňujem a počkáme ako to bude pokračovať. Vo videu, čo do vlákna vložil adam 1 matka nebohého hovorí, že tam bol svedok príbuzný poškodeného. Takže nejaké dôkazy tam budú. Zatiaľ aj Tvoj „Lví podíl“ musí počkať.
16.02.2023 16:24:09 #116
>> #111, orim, 16. 02. 2023 15:10:38
Ja viem, že smrť 12 ročného chlapca sa Ťa osobne netýka ale uznaj je to trochu iné ako písať o Covide všeobecne.
Paradoxně, na masové
umírání pohlížíme jinak než na smrt jednotlivce. A to přesto, že
většina z nás osobně zná aspoň jednoho člověka, který zemřel na
covid, a toho chlapce ze sjezdovky pravděpodobně nezná nikdo z nás.
Ale jinak máš pravdu, pokud rozebíráš jednu konkrétní smrt, je to trochu
jiné než když mluvíš o přejíždění hran obecně. Možná já a ty
právě v tomto ohledu diskuzi vnímáme každý trochu jinak?
všade som sa dočítal, že vinník išiel neprimerane veľmi rýchlo (je to na kamerách)
Ale tak to je i na silnici. Znám pár hlavních tahů kde jsou velmi ostré horizonty, kde běžní řidiči jezdí 90–120, ale bezpečných je 60–70. Tedy všichni jedou „nepřiměřeně rychle“.
Pravidlá cestnej premávky, pravidla FIS, nebo obecně zákony – to vše jsme povinni dodržovat. Ale každý z nás to respektuje jen do určité míry, kterou pokládá za rozumnou. A míra rozumnosti je individuální.
Asi víš, že před jízdou v autě je řidič povinen překontrolovat
spoustu věcí, a to i kdyby s autem stál jenom chvíli. Věřím, že
v takové situaci si vždy rezervuješ čas na to, že překontroluješ
nahuštění pneumatik, jejich stav, funkčnost světýlek na autě a tak
dále.
Pokud je s tebou spolujezdec, pošleš ho zkontrolovat brzdová světla.
Ale upřímně, pokud jsi sám a pospícháš, čekáš pokaždé až půjde
někdo okolo abys ho mohl požádat o ověření, jestli brzdy svítí?
Jinak k té rozumnosti zákonů – ještě nedávno sis u nás
ani nemohl namazat tělo konopnou mastí, a pokud u tebe najdou konopí dnes,
budeš nervózní z toho jestli to orgány vyhodnotí jako množství
„malé“. Naopak, ještě dnes je legální trávit život v alkoholovém
deliriu v obýváku před televizí, v okamžiku mírného vystřízlivění
televizi zapnout, shlédnout reklamu na nový úžasný exemplář této drogy a
objednat si poslíčka aby ti jí přivezl. V libovolném množství.
Takže fakt, že obyvatelstvo nerespektuje slepě všechna pravidla a zákony,
pokládám za velmi logický.
16.02.2023 18:29:41 #117
>> #116, slowthinker, 16. 02. 2023 16:24:09
Slow, musím uznať pekne si sa rozpísal. Vo veľa veciach Ti dávam za pravdu, určite sa zhodneme v hlavných kritériách. Niečo by som si dovolil doplniť. Píšeš:
*Pravidlá cestnej premávky, pravidla FIS, nebo obecně zákony – to vše jsme povinni dodržovat. Ale každý z nás to respektuje jen do určité míry, kterou pokládá za rozumnou. A míra rozumnosti je individuální.***
Miera rešpektovania zákonov a nariadení podľa toho, ako to pokladá za rozumné. No určite zo sociologického hľadiska máš pravdu, skutočne v spoločnosti to tak funguje, však každý človek je iný. Teraz nasleduje to „ale“. Sankcia za nedodržanie normy. Ak by sa zavinenie posudzovalo individuálne, ako by to v spoločnosti fungovalo? Sudca by sa obvineného opýtal, či jeho konanie považuje za protiprávne, On by odpovedal že nie, veď to nič nebolo – nuž tak by ho oslobodil.
V Európe máme občiansky aj trestný kódex prevzatý z Francúzska, a sankcia je špecifikovaná na konkrétny trestný čin, resp. priestupok. UK a USA používajú „Anglo-saský“ systém, kde sa konkrétny prípad posudzuje individuálne a ak v minulosti o takom čine už bolo súdne rozhodnuté, prihliada sa na túto skutočnosť, ktorá sa aplikuje do trestu. (to je ozaj úplne zjednodušené).
K tomu požívaniu alkoholu. V tom máš pravdu, len mi povedz, ako by si To Ty konkrétne riešil, keby si mal takú moc?
16.02.2023 19:13:53 #118
>> #114, korsičan, 16. 02. 2023 15:48:36
Myslím, že míra zavinění je (zejména nám, lyžařům) poměrně jasná – oba za to mohou, o dost víc ten živý. Trest pro toho, který už není „byl vykonán“. O trestu pro toho živého se bude teprve jednat a rozhodovat.
Trest má mít především výchovný charakter. Ten živý si ten trest ponese celým životem – možná snadněji, možná ale velmi těžce. Bude to znít divně, ale asi pochopitelně – měl by si to celý život připomínat! Konečně bych viděl pozitivní smysl tetování (třeba kvítek na hřbetě pravé ruky).
16.02.2023 19:30:00 #119
off-topic
>> #117, orim, 16. 02. 2023 18:29:41
Vůbec jsem nehodnotil „rozumnost“ jakéhokoli (ať už našeho našeho
nebo anglosaského) právního systému. Jenom jsem chtěl říct že není
„rozumné“ abychom se zákony doslova řídili.
Zákony mohou být i rozumné (povinnost překontrolovat auto před
každou jízdou pokládám za celkem rozumnou povinnost, protože
zákon by měl být napsán jednoduše), a přesto může být rozumné takové
zákony ignorovat.
Nedal sis před jízdou auto na hever, nezjistil jsi poškození pneumatiky,
zabil jsi pak tím autem člověka – máš smůlu. Posloužíš jako
odstrašující příklad, aby ostatní aspoň čas od času svá pneu
zkontrolovali.
K tomu požívaniu alkoholu. V tom máš pravdu, len mi povedz, ako by si To Ty konkrétne riešil, keby si mal takú moc?
Záleží jestli chci být liberál nebo ne. Obecně jsem hodně liberální,
ale v tomto případě bych možná učinil výjimku.
Chci být liberální – povolím všechny drogy.
Nechci být liberální – srovnám drogy podle skutečné nebezpečnosti.
Tvrdý alkohol (na který legálně běží reklamy) je určitě mnohem
nebezpečnější než marihuana. A asi by nebyl od věci systém USA, kdy
drogy (a tou je i pivo) lze kupovat pouze ve specializovaných obchodech. To
aby si člověk uvědomil, že teď nekupuje housky, ale něco s čím je
třeba nakládat opatrně
edit: nevím jestli jsem úplně přesný, ale mám pocit že k prvnímu zákazu drog došlo v USA, když jeden výrobce jutových pytlů v Bostonu chtěl zlikvidovat svého konkurenta, který vyráběl kvalitnější pytle z konopí. Takže lidstvo se bez zákazu drog obešlo dost dlouho.
16.02.2023 19:56:49 #120
>> #117, orim, 16. 02. 2023 18:29:41
**Pravidlá cestnej premávky, pravidla FIS, nebo obecně zákony – to vše jsme povinni dodržovat. Ale každý z nás to respektuje jen do určité míry, kterou pokládá za rozumnou. A míra rozumnosti je individuální.****
Jenže tak tomu není. Pravidla FIS nemají žádnou právní váhu a s pravidly silničního provozu se nedají vůbec srovnávat. FIS není zákon, pravidla silničního provozu ano.
Pokud havaruješ na silnici a dojde na soud, přijde znalec a řekne, dotyčný jel 150, protože brzdná dráha, zaseknutý tachometr, radar, výpočet …atd. Předloží jasná a průkazná fakta na základě kterých tě odsoudí.
Ovšem na sjezdovce ne. Obžaloba předloží svědka (klidně třeba 20)který řekne, ten kluk jel nebezpečně rychle. A obhajoba se zeptá, co to je, nebezpečně rychle ??? Co je nebezpečně, definujte to. Kde je hranice bezpečnosti a nebezpečnosti ??? Co jí odděluje a jak by jste jí definoval ??? Přesně ??? Jak rychle ten kluk jel, jakou rychlostí ??? A svědek je v loji, protože se jedná o jeho subjektivní pocit (který bude mít každý ze svědků jiný), nijak nezměřitelný a nijak nedokázatelný. Nikdo nikdy nevypočítá, zda ten kluk jel 130, nebo 30 a hlavně mu to nikdo nedokáže. Nejsou žádné brzdné stopy, nejsou žádné měřitelné údaje, není to z čeho vypočítat.
A to, jak subjektivní to je, určit rychlost na lyžích, se zde mnohokrát diskutovalo. 130 na slalomkách ve vaťáku, holka 9 let, jezdící na práskačkách 110cm, dokonce podpořené GPS měřičem atd.
Pro někoho je rychle 80, pro někoho 30. Když to vezmu ze svého pohledu, pro mě je 120 v autě běžná rychlost, pro mého otce je 120 rychlost zvuku. Tolik v autě nejel 15 let. A na lyžích by to bylo podobné.
>> #118, oblouk, 16. 02. 2023 19:13:53
Přesně tak. Pokud tam ten klučina opravdu stál, je to 50 na 50. Rozhodně to není 0 na 100. Každopádně, ten co ho srazil, je puberťák a ponese si to celý život. A naprosto upřímně, když nám bylo 19, chovali jsme se podle pravidel ??? Já si spíš kolikrát říkám, že je zázrak, že jsme ten věk vůbec přežili (ne všichni, pár pohřbů proběhlo). Takových kravin, co jsme dělali. Když si vzpomenu, jak jsme jezdili mezi stromy, sjíždění Sněžky, Obřího dolu, kotle pod Pradědem, nebo kolem silnice mezi stromy dolů na Hvězdu … ! V létě slézání skal bez jištění a podobně. Hrůza.
A ani na těch sjezdovkách jsme se nechovali vždy zodpovědně a podle pravidel. A pokud někdo ano, tak smekám.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.