Lyže Lusti (strana: 12)
17.11.2015 14:58:49 #332
>> #331, johnycek, 17. 11. 2015 14:15:49
To je ten hacek, za stejne penize CZ vyrobce nic takoveho nenabizi. Moznost VIP nakupu bych nezminoval, pac bezny spotrebitel takovou moznost nema.
17.11.2015 15:59:37 #333
>> #325, fischerbl, 17. 11. 2015 11:35:23
Takže L50 budou ve skutečnosti za 25 tisíc a to ještě dle slov pana Luštince u nich bude solidní příplatek za exkluzivitu. Vlastně ne, protože na stránkách Lusti je jasně uvedeno, že žádné slevové akce u nich nejsou. Nakonec to říká i pan Luštinec v tom článečku.
17.11.2015 20:46:19 #334
A co je ta „sleva“? Proste kazde zbozi ma svoji hodnotu za kterou se proda, nejvic me bavi kdyz zena koupi nejakou vec ze „byla ve sleve“. Pokud neni konkretni spolecnost v likvidaci a jede na slevy tak to znamena ze tam porad marze je a je to cenova politika (stale ziskova). Lidi jsou tak zblbli, ze bez slev skoro nenakupuji, ale vlastne si tim sami ublizujeme. Pokud vec chceme za realnou „zlevnenou“ cenu tak bud cekame az se zlomi sezona (takze lyze na vanoce problem) nebo prohledavat web a buhvi co za ucelem par kc usetrit. Novy model za prepalenou cenu koupi nekdo kdo chce ukazat ze na to ma nebo hlupak. Pokud budeme srovnavat tyhle atomici co pises (neznam je ale jsou pekny:)) s odpovidajicim modelem lusti (totozne naklady na material), konstrukcni knowhow a kvalita zpracovani je vedlejsi.. Made in austria – drazsi delnik nez u lusti v cz Ucast atomicu ve worldcup – straasna darda rozpocitana do kazde lyze Obecne naklady na reklamni kampane Naklady na skladovani – lusti skoro nic na sklade nema Mozni akcionari? Naopak: Velkoobjemova vyroba – vyrobni naklady bez prace bude mit asi atomic optimalizovanejsi Dalsi vec je ze i na relativne jednoduchych komercnich lyzich velkych znacek je dost ozdob (chipy, kovove nebo plastove hogo fogo stitky, okynka atd…) lusti je placka s folii… Takze teoreticky mi to vychazi ze pokud model lusti stoji 10.000 a budeme predpokladat obdobne marze tak odpovidajici atomic nemuze stat mene nez treba 13.000. Davat za nej 16.000 je nesmysl a pokud je k mani nekde za 9.000 tak bych patral co je to zac
17.11.2015 20:54:02 #335
>> #334, olsztyn, 17. 11. 2015 20:46:19
To myslíš vážně? Jak jsi přišel na to, že při zachování marže stojí Lusti 10.000 a Atomic 13.000 ?
Schválně, proč je i na jednoduchých komerčních lyžích velkých značek hodně ozdob?
Ivan Sosna svého času vždycky odněkud vytáhl statistiky německé celní správy o průměrných dovozních cenách lyží. To bylo počtení. Zajímavé a poučné.
17.11.2015 21:39:00 #336
>> #334, olsztyn, 17. 11. 2015 20:46:19
fakt dobrý …
Dnes jsem se vrátil z Rakouska a dám ti dva konkrétní příklady. Koupil jsem tam ve slevě předloňské černé boty Salomon Speedcross za 34E !!!! Naprosto stejné boty pro rok 2015 tam stojí 150E !! Já si úplně ty samé koupil v ČR před 2 lety za nějaké 3000Kč. Žena si v obchodě vedle koupila kožené kozačky, také ve slevě, přesně za 39E. Stejný model bot v letošním designu začínal na 120E !!!
Ta samá cenová politika tam byla i u lyží. Loňské modely tam mají za nějakých 50–60% původní ceny.
Chceš říct, že boty Salomon jsou i s marží výrobce, distributora a
obchodníka za oněch 34E a zbývajících 120E je rabat obchodu ???
Ujišťuji tě, že tomu tak opravdu není. Sleva je tam proto, protože dva roky starý model bot si v Rakousku nikdo nekoupí ani za polovinu. To je společensky nepřijatelné. Stejně jako je to společensky nepřijatelné v Praze, Brně, Ostravě a potažmo v lepší společnosti v ČR. Obchod tudíž nemá jinou možnost, jak se daného zboží zbavit, než jít hluboko pod cenu vlastního nákupu. Je pořád lepší za boty v ceně nákupu 120E dostat 34E, než nedostat nic.
Tato slevová politika nemá s hodnotou zboží vůbec nic společného. To je pouze riziko podnikání.
17.11.2015 21:40:44 #337
17.11.2015 21:47:37 #338
>> #336, korsičan, 17. 11. 2015 21:39:00
Ok a kdo na tom trati? Konkretni obchod? Ja mozna mylne vychazim z toho ze jsem pracoval u jednoho nejmenovaneho vyrobce sportovniho obleceni kde se predem pocitalo s plnou cenou za kterou se proda 30% objemu a zbytek pujde do slevy ktera uz byla predem vypocitana a stejne vychazi. Ale 120E ze 160 je blbost aby byla marze prodejce, bral jsem realistictejsi slevy napr lyze ze 16 na 9
17.11.2015 22:11:42 #339
>> #338, olsztyn, 17. 11. 2015 21:47:37
Jasně že a tom tratí ten konkrétní obchod. Je to úplně to samé, jako když já kupuju pro ovce v obchodě den starý chleba za 10Kč, přičemž ten bochník stojí 38Kč. Někdy jich koupím klidně 30 za týden a někdy nedostanu 14 dní ani jeden. Je to pouze o tom, jestli se chleba daný den vyprodá, nebo ne. A cena toho chleba i s marží opravdu 10Kč není.
A podobných případů by se našlo. Třeba slušná loterie je pro obchodníky prodej aut. Značka ti nadiktuje, jaké konkrétní modely musíš mít na šourumu vystavené na ukázku a vůbec je nezajímá, jestli je prodáš. Ta auta ale musíš koupit, zadarmo ti je značka nedá. Chceš prodávat značku, musíš dodržet její pravidla. A pak ti na krámě stojí třeba rok a víc auto, které nikdo nechce. A nedej bože, aby značka vyšla s novým modelem !!! To je noční můra všech prodejců aut. Pokud nejdou hluboko pod svůj nákup, auta neprodají. A na takové plechovce se dá ztratit klidně 200 000Kč, ani nemrkneš. Ale to je to riziko podnikání. Třeba jedna nejmenovaná značka aut z Francie má v podmínkách takovou libůstku, že musíš mít u vstupu „krásnou“ mladou slečnu, která vítá zákazníky a otvírá jim dveře !!!!!! Ale to nesouvisí s touto diskusí, pouze jsem to uvedl jako třešničku na dort.
Nakoupíš 500 chlebů, prodáš 480, dvacet jich jde na tvoje triko. S auty, obuv , oblečením ....... je to stejné.
Na druhou stranu je jasné, že se v obchodech hromadně objevují slevy, které žádnou slevou vůbec nejsou, jenže to je úplně jiný případ. Evidentně ten tvůj.
30.11.2015 12:08:08 #340
>> #323, martinam, 16. 11. 2015 21:06:52
Zdravím, řeším obdobný problém, jako paní minulý týden.
Pro kluka 150 cm,35 kg, lyžuje celkem dobře, koukám na lyže Lusti JT RACE 140 cm. Jsou už na něj malé nebo jsou OK, co myslíte ? Počítám samosebou, že by měly vydržet nejenom letos, ale i za rok, kdy bude mít o pár cm a kg víc.
30.11.2015 14:09:12 #341
>> #340, vt, 30. 11. 2015 12:08:08
Určitě bys měl volit nějaké juniorské=měké obřačky a jistě alespoň 150cm. Na značce příliš nezáleží a je potěšitelné, že preferuješ českou značku. Dobrý výběr kvalitních bazarových je, jak tu bylo už mnohokrát doporučováno, na http://www.czech-ski.com/bazar/ a nebo i zde diskutující ti mohou eventuelně najaké nabídnout – koneckonců i já mám volné dvoje testovací Sporten AHVJ 150 GS a 159 GS.
30.11.2015 15:48:06 #342
>> #341, oblouk, 30. 11. 2015 14:09:12
Doporučujete pro děti raději obřačky ? Je fakt, že děti preferují na sjezdovce spíš jízdu typu nahoru dolu.
30.11.2015 19:47:52 #343
>> #342, vt, 30. 11. 2015 15:48:06
Já a se mnou asi i většina dospělých na sjezdovce také preferujem
jízdu nahoru (vlekem) a dolů (přiměřenejma obloukama). Na běžkách holt
musím sám a tudíž raději po rovince .
A teď vážně. Juniorské obřačky jsou dostatečně měké a mají v délce 150cm rádius pod 16m, což umožňuje snadné ovládání v přímé jízdě (dobře vedou a jsou stabilní), snadno i smýkají a zároveň velmi ochotně a dobře vedou oblouk po hraně. Tudíž jsou asi nejvhodnějším nářadím i pro mírně pokročilého lyžaře tebou uváděných parametrů. Tuhle zkušenost ti potvrdí asi většima zde diskutujících hobíků i lyžařských (nikoli vždy nutně prodejních) profesionálů.
30.11.2015 20:24:05 #344
>> #342, vt, 30. 11. 2015 15:48:06
Lusti JTrace 140/12 mladej jezdil vloni, to mu bylo 11. , lyže za tu cenu perfektní. Letos na něj čekají Lusti GS JUNIOR 150/14,5. Pocitově trochu tužší v ohybu a poměrně tužší v torzi. Jezdí dobře, tak čekám, že mu sednou.
01.12.2015 23:36:56 #345
>> #343, oblouk, 30. 11. 2015 19:47:52
Myslel jsem to trochu jinak, že děti nejraději jezdí rychle směrem k vleku, než pilovat nějaké oblouky:-)
No trochu jste mně dal brouka do hlavy, ze 140 asi rychle vyroste, takže spíš nějaké Jr GS 150 ? Akorát Lusti je má již trochu dražší, dá se sehnat něco sportovního tak do 5000 Kč ? Raději chci nové, mám ještě dalšího kluka, takže je budu používat tak 4 roky.
03.12.2015 07:11:40 #346
03.12.2015 09:09:28 #347
>> #345, vt, 01. 12. 2015 23:36:56
Už jsem tu, nejen já, psal několikrát, že juniorské závodní lyže si, zejména jsou-li s tritanalem, uchovají vlastnosti po celou dobu kdy jsou používány. Jediným omezením js úbytek hran broušením. Provádí-li se pravidelně a ručně (stačí diamant když není poškození od kamene), je odběr hrany minimální a u nezávodníků čtyři-pět sezón není problém. Moje děti (závodící) po sobě lyže dědily a vždycky jsme lyže ještě bez problému mohli prodat.
03.12.2015 09:13:03 #348
>> #346, MartinSt, 03. 12. 2015 07:11:40
„…lehčímu dítěti, které už několik let závodí…(velikost 140, dítě 9 let)“ – ?!
03.12.2015 13:29:39 #349
>> #348, oblouk, 03. 12. 2015 09:13:03
Co se Ti zase nelíbí?
Tady se snadno zjistí, že průměrný kluk má v 9 letech cca 136–137 cm s rozptylem od 125 do 148 cm. Holka v 9 letech je asi někde v rozmezí 124-(135)-147 cm. Obdobně se dá zjistit hmotnostní rozpětí: 26-(30)-42 kg resp. 22-(30)-42 kg.
Že dítě ‚už několik let závodí‘ bude nejspíš znamenat prostě jen to, že je v oddíle, se vším, co to přináší, tedy minimálně nadprůměrně častý pohyb po svahu.
Dětské závodní Lusti nejsou přehnaně tolerantní, takže pod někým s nevytříbenou technikou a tělesnými parametry 126 cm/<24 kg, (navíc bez upřesnění ‚standardně používaných‘ lyží, vůči kterým se porovnání vztahuje), nebudou JRT GS 140 napoprvé nejspíš excelovat.
Což nic nemění na faktu, že Luštincovy sportovní/závodní lyže mají něco (hodně) do sebe, ale většinou ne zadarmo, ne napoprvé a ne pro každého (viz debatu o CWR ve vláknu o rockeru).
03.12.2015 16:15:07 #350
>> #349, ˘Ö˘Krab, 03. 12. 2015 13:29:39
Ta moje poznámka nijak nezpochybňuje zělesné parametry uvedené pro 9 let a ani se nijak nevztahuje k lyžím, ať už jakýmkoli. To zvýraznění, otazník a vykžičník mají vyjádřit pochybnost nad rozumností toho, že dítě v 9 letech má za sebou několik let závodění na sjezdových lyžích. Vím co to obnáší a jsem názoru, že to rozhodně není dobré – m.j. ani pro další lyžařský vývoj…
03.12.2015 16:27:40 #351
>> #350, oblouk, 03. 12. 2015 16:15:07
Ale no tak, sám víš, jak a kolik toho děti skutečně nazávodí. A když je to baví …
Proto jsem napsal nadprůměrně častý pohyb po svahu, což mi v kontextu přišlo jako relevantní překlad, a to i vzhledem ke zmínce o nesednoucích lyžích Lusti.
04.12.2015 00:10:16 #352
>> #338, olsztyn, 17. 11. 2015 21:47:37
Každý výrobek má svoji prodejní křivku. To se učí ve škole. Takže při výrobě i při prodeji se musí už dopředu počítat, že na některých kusech se jednoduše prodělá (některé kusy jsou dokonce nechtěně zničeny, další ukradeny atd.). Čili hovořit v tomto směru o přiměřené marži znamená, že se tam musí počítat i tyto ztráty. Kdo to neudělá, obvykle prodělá.
04.12.2015 00:23:29 #353
>> #352, Navvy, 04. 12. 2015 00:10:16
Zvláštní třeba je že Sporten se teď v reklamách chlubí tím, že ceny jeho lyží jsou striktně nastavené jen na základě výrobních nákladů (+ nevyřčeně přiměřeného zisku).
„Každá lyže je naceněna podle jejích výrobních nákladů. Ty jsou závislé kromě neustále rozvíjené konstrukce i na ušlechtilých materiálech. Každá položka je pečlivě kontrolována, stejně jako každá lyže. Neplatíte nic navíc.“
To zřejmě znamená, že pokud jsou někde ve slevě, tak vždy na úkor marže finálního prodejce, protože zákazníci Sportenu neplatí nic navíc…
04.12.2015 11:38:09 #354
>> #353, HonzA_, 04. 12. 2015 00:23:29
Už dávno nejsou sedmdesátá-osmdesátá leta kdy prodeje lyží a tím
i kapacity výrobců každoročně enormně rostly. Pak nastala desetiletí
postupného útlumu výroby a zejména v posledních letech (po 2008) je to
u všech firem, které ještě vyrábějí, opravdový boj o přežití…
Koneckonců se to projevuje i v šizení konstrukcí (odlehčené dámské
lyže…), „vývojem“ a hlavně komunikací všemožných fičur (čip,
tlumič, rocker, camber, kers…) a rozšířením „specializovaných“
druhů všemožnými kombinacemi délek a šíří (allmountain, freeride…)
komunikovanými tak, že bez lyží na konkrétní terén se v podstatě nedá
sjet z kopce… .
Sporten je na první pohled solidní firma už jen proto, že:
- se nezabývá aplikací a tedy ani „marketingovštinou“ nesmyslných fičur
- uvádí poctivě složení lyží (to nedělají všichni výrobci)
- zveřejňuje dokonce i řezy lyžemi (kdo jiný to dělá?)
Hlavně proto mám k produktům českého Sportenu dobrý vztah. Cena je skoro nejdůležitější parametr pro prodej výrobku a i ta je u Sportenu ve srovnání s ostatními velmi dobrá.
04.12.2015 11:59:59 #355
>> #351, ˘Ö˘Krab, 03. 12. 2015 16:27:40
Závodění takto malých dětí to není jen těch několik závodů, které za sezonu odjedou. To je vše co s tím souvisí – jen pro příklad:
- často velmi jednostranný trénink na suchu i na lyžích (zdravotní rizika)
- specializovaný trénink na suchu i na lyžích (nenaučí se správně lyžovat, chybí jim všestranná a nakonec i specielní pohybová šikovnost, síla, obratnost, vytrvalost…)
- enormní časové nároky (omezení ostatních rozvíjejících aktivit)
- enormní finanční nároky (celosezonní permice, ledovce, přeprava, noclehy)
- enormní tlaky rodičů a konkurenční prostředí
- ......
Začít se specializací na alpské disciplíny úplně stačí někdy právě kolem 10.roku a i tak je to záhul a projeví se to „předčasnou únavou“. Mrzí mě, když vidím, že z těch několika set dětí, které už ve větu dost pod deset let začínají závodit, jich velká část opouští lyžování jako takové už ve věku 16 let a u závodění jich zůstává jen několik z každého ročníku…
04.12.2015 13:05:26 #356
>> #355, oblouk, 04. 12. 2015 11:59:59
Víš přesně, jak strukturované a rozmanité nebo jednostranné byly
konkrétní tréninky? Já jen, že jsem nedávno potkal v sobotu ráno oddíl
malých fotbalistů i s trenérem v plaveckém bazénu.
O rodičovských ambicích bylo napsáno hodně a ještě hodně bude, stejně
jako o časové náročnosti a financích. Zdaleka ne každý má vlastní
sjezdovku hned za domem, ale tak to prostě je.
Na věc se dá pohlížet i tak, že mít za sebou v 9 letech už několik
lyžařských sezón, navíc s výhledem na třeba pět až deset dalších
v budoucnu, to se hned tak každému nepoštěstí. Že třeba ty další už
nebudou závodní přece vůbec nevadí, naučit se lyžovat se dá koneckonců
v každém věku, klidně až po krátké ‚závodní kariéře‘ (i když
by to před a během ní bylo přínosnější).
Že je taková lyžařská varianta dětství (s výjezdy do tmy, návraty za
tmy, sušením věcí, broušením lyží …) pro všechny zúčastněné
náročná, o tom žádná. Je věcí rodičů a trenérů, aby si dítě
v dospělosti mohlo říct, že klady překonaly zápory, že to stálo za to.
Ideálně si totéž řeknou i moudří rodiče, nezůstane jim jen pachuť
sebeobětování a nenaplněných nadějí.
Kromě čistokrevného alpského lyžování se ‚ztroskotancům‘ navíc dneska nabízí spousta free- lyžařských lákadel, kde jsou stopkami měřitelné výkony sešněrované pravidly a disciplínou jaksi na vedlejší koleji. A běžky.
Někde mezi 15 a 16 zkrátka neodvratně přichází věk, kdy konečně děti začínají brát (a uplatňovat) rozum a zjišťuje se poznenáhlu, jestli je na svahu držela lyžařská touha rodičů nebo vlastní chtění, uspořádávají se priority. Ať klidně přestanou lyžovat, stačí, když si ujasní co chtějí dělat, hlavně aby chtěly vůbec něco, ne jen se válet u počítače a telefonu.
S lyžováním to vůbec není špatné, podívej se, kolik za zimu potkáš
na sjezdovkách dětí – a kolik jich potkáš za léto (> 2× tak
dlouhé) třeba na kole. S tím si porovnej, kolik jich ve které disciplíně
závodí.
Doba nahrává zábavě, pár promile zarputilých -a nakonec snad
i úspěšných- dříčů se vždycky najde.
04.12.2015 14:29:56 #357
>> #356, ˘Ö˘Krab, 04. 12. 2015 13:05:26
Samozřejmě máš pravdu… – pozitiva jakékoli aktivní činnosti v kolektivu nepopírám. Upozorňuju jen na nebezpečenství ambiciozního závodění od přehnaně mladého věku tak, jak to i poměrně detailně vnímám v desítkách případů v posledních už desítkách let.
04.12.2015 15:20:29 #358
>> #357, oblouk, 04. 12. 2015 14:29:56
Je docela dobře možné, že je jedno, jestli závodí – buď „to“ v sobě má/objeví nebo ne. Při troše štěstí už mu/jí to závodění a množství času a dobrých zážitků z přípravy nikdo nevezme.
Jsou děti, které to v sobě mají odmala a nemusí nad tím bádat, jsou i takové, ve kterých jiskřičku udržuje neustálé se srovnávání a soupeření s ostatními. A jsou i takové, které až do důchodu nepřipustí, že nejhorší a úhlavní soupeře k překonávání by měly hledat samy v sobě.
Já bych soupeření dětí nepodceňoval.
04.12.2015 18:55:46 #359
>> #354, oblouk, 04. 12. 2015 11:38:09
Honzo, nijak jsem nezmiňoval konstrukci, provedení a kvalitu výroby lyží Sportenu. V tom směru jim nemám co vytknout a podle mně patří mezi výborné výrobce.
Sice nejsem nijak velký expert na marketing, ale když si přečtu:
"6. Co všechno dostanu za své peníze?
„Každá lyže je naceněna podle jejích výrobních nákladů. Ty jsou závislé kromě neustále rozvíjené konstrukce i na ušlechtilých materiálech. Každá položka je pečlivě kontrolována, stejně jako každá lyže. Neplatíte nic navíc.“
A potom, v situaci kdy několik modelů dělají jen v jednom jediném provedení (délka), toto:
"1. Opravdu mám vhodně zvolené lyže?
Většina lyžarů jezdí na nevhodně zvolených lyžích. Je to hlavní důvod, proč si nemůžete sníh užít. Ujistěte se, že to nejste právě vy."
Působí to na mně stejně jako pohádky o čipu a jeho pozitivním vlivu na jízdu u nejmenované značky… Prostě si připadám že ze mně dělají hlupáka.
Ale samozřejmě to může být tím, že reklamě a marketingu nerozumím, takže ty moje řeči ber s rezervou.
04.12.2015 20:32:02 #360
>> #359, HonzA_, 04. 12. 2015 18:55:46
Dobře že to píšeš – komunikace není zrovna silná stránka firmy, bohužel. Hned v první linii je katalog – print i web. Komentáře i fotografie často s konkrétní nabídkou nekorespondují… Je to škoda. Myslím, že jsme o tom už i spolu mluvili.
04.12.2015 20:48:03 #361
>> #360, oblouk, 04. 12. 2015 20:32:02
Dobře, že to zmiňuješ. Věta uprostřed úvodní stránky webu zní: „Sporten i všechny jeho produkty započal kompletní redesign. Seznámíme vás s ním brzy a vzorky potkáte na horách již letos.“
Zlý, opravdu moc zlý se přihodila ošklivá věc.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.