BROUŠENÍ-MAZÁNÍ RUČNĚ (strana: 16)
10.11.2016 07:36:59 #451
10.11.2016 10:02:05 #452
>> #451, PetrAT, 10. 11. 2016 07:36:59
No podle mě ano. Jak vybraná špička, tak vybraná pata mají jako hlavní cíl zlepšit ovladatelnost lyže ubráním hmotnosti na rameni, které se bere od středu otáčení, což je bota.
10.11.2016 11:59:10 #453
>> #448, TNS, 09. 11. 2016 23:21:34
Mě hlavně dostává, jak se při všem tváří strašně vážně a hází tam ty svoje číselné hodnoty.
10.11.2016 18:08:40 #454
>> #449, TNS, 09. 11. 2016 23:59:39
Popravdě jsem nad SL od Fischera zlomil hůl již před cca 4–5 lety potom co se opakovaně rozlepovaly ve špičce.System dodávka – pár jízd – uznaná reklamace – nové lyže -pár jízd atd. Po 3 opakování jsem to vzdal a další už nechtěl.Na začátku sezony to bylo na hlavu.
10.11.2016 18:10:00 #455
>> #451, PetrAT, 10. 11. 2016 07:36:59
Snad dá také video jak ty hodnoty exaktně měří
To by mě taky zajímalo.
10.11.2016 19:18:22 #456
>> #442, MPS, 09. 11. 2016 19:22:14
Ty si z nás zase děláš pldel, viď.
10.11.2016 19:31:39 #457
>> #456, Dali, 10. 11. 2016 19:18:22
Já? Ne velebnosti to bych si nedovolil
11.11.2016 10:50:58 #458
>> #456, Dali, 10. 11. 2016 19:18:22
Zdá se, že nástup zimy už je neodvratný. Dali zahájil zimní migraci z tělocvičny.
20.11.2016 16:53:40 #459
No tak jsem to dneska zkusil těch 86, na velmi vodivým povrchu na Monínci, první ježdění sezóny. Co k tomu říct? Na mírnějším svahu mi to přišlo fantastický, jakmile ale jde rychlost nahoru, mám pocit, že o co je to pocitově lepší, o to vyžaduje lepšího jezdce. Nevím, jestli to bylo nevyježděností, ale na prudším to bylo sakra znát. Lyže jde okamžitě do oblouku, rychle reaguje a taky rychle mě vyveze nakonec a tam už jsem malinko nejistoty párkrát cítil. Takže zatím to hodnotím jako dobrej experiment, kterej zatím vyšel a budu to dál sledovat. Jinak koukal jsem na GS a ty mají hrany o dost tupější po hodině, na SL na 86 jsem cítil opadnutí tý brutální ostrosti už po 4 jízdách. Abych to nějak shrnul, tak už takhle jsem toho měl nad hlavu, o 85 by mě ani nenapadlo uvažovat a s 86 na GS si to hodně rozmyslím, po dnešní zkušenosti bych s tím asi počkal. Je potřeba taky říct, že povrch na Monínci je úplně jinej, takže to chce další testy…ale tak nějak „chytlavý“ mi to přišlo…T
20.11.2016 20:49:57 #460
>> #459, TomáS, 20. 11. 2016 16:53:40
Chytlavý bych řekl,že je správně.Na Monínci se vzhledem ke sněhu musí hrany tupit jak na šmirglu.To,že vydržely 4 jízdy je ale docela dobrý.
20.11.2016 21:39:48 #461
>> #460, m3, 20. 11. 2016 20:49:57
I dál byly jezditelný, ale šlo to do prdele rychle:-)
21.11.2016 20:41:12 #462
>> #461, TomáS, 20. 11. 2016 21:39:48
Jo ,čím ostřejší úhel,tím méně vydrží.Na základě pokusů jsme broušení na 4° a více zavrhli.Pokud si pamatuji,tak snad jednou jsme na Bílé přebrušovali SL ,ale to přišel mráz po předchozích dvou dnech deště a kopec byl totální led na brusle bez měkkých míst a koryt.Jedna trať bez potíží vydržela holky i kluky,tedy kromě seků v ledu.
25.12.2016 10:12:04 #463
Pánové, mám dotaz k mazání. Po přečtení diskuzí zde na snow a protože taky preferuji levná a funkční řešení před drahými oficiálními postupy, jsem na letošní sezónu nekupoval sadu vosků, ale balení svíček na hroby. Připadá mi ale, že je ten vosk takový hodně měkký a hlavně „lepivý“ nejvíc je to vidět, když stahuju přebytky po zažehlení. Máte nějakou konkrétní „značku“, barvu, či jiné rozlišení správné „hrobečkovky“?
25.12.2016 10:57:51 #464
>> #463, Kruťas, 25. 12. 2016 10:12:04
Specialista na „hrobečkovky“ nejsem, ale myslím, že jejich propagátor HOnza mazal svíčkami čajovými. Mažu jako HOnza horkovzdušnou pistolí, „čajovky“ mi však nevyhovovaly. Po spotřebování starých zásob „mejdlíček“ zn. Skivo jsem přešel na tréninkové vosky. Půlkilová kostka mi vystačí na několik sezón a to mažu téměř před každým lyžováním.
25.12.2016 12:56:13 #465
>> #463, Kruťas, 25. 12. 2016 10:12:04
Podstatou mého (velmi úsporného) způsobu mazání není použitý vosk, ale použití horkovzdušky s kartáčkem. Postup tu byl několikrát uveden. Z hlediska vosku je v podstatě jedno jaký se použije – nikdy jsem ale nepoužil „čajovky“ – jsou příliš drahé .
Už asi 15 let SKORO výhradně mažu hrobečkovky – někdy použiju zbytky ze závodního období = Toko, Swix, Holmenkol. Jedinou výjimku tvoří speciální modrý „ledovcový“ vosk, kterým skluznici promazávám v případě mimořádně agresivního na kost zmrzlého ranního firnu. Ano, hrobečkovky jsou měké a mazlavé a to je jejich velká výhoda, protože se díky tomu snadno a v pravidelné vrstvě natírají na skluznici. Skluznost po závěrečném důkladném vykartáčování je v podstatě stejná=velmi podobná při použití jakéhokoli vosku (hrobečkovka, Swix, Toko, Holmenkol, Skivo – žlutý, červený, modrý, zelený, fluor nefluor…). Mám to lety vyzkoušené, potvrzují mi to jen ti nemnozí, kteří to vyzkoušeli. Ostatní se smějí – a já s nimi (jim).
25.12.2016 13:51:50 #466
Ja som si dal raz navoskovať na Kubínskej (SK) snowboard, bol v podstate nový nikto nič nekartáčoval, po nanesení vosku nič neoškrabal a vypýtal si 10€. Za 10 minut po mne mal hotové aj kamoš lyže a od neho vypýtal len 5€
Ako nie že by som bol lakomý, ale dve dlhšie lyže ako jeden kratší snowboard mi neprídu o polovicu menšie čo sa navoskovanej plochy týka… Odvtedy si objednávam vosk z EBAY a ked si ho kúpim za 10€ tak mi to vystačí na celú sezonu s tým že navoskujem 3ks snowboardov cca 4–5× za sezonu. Používam obyčajnú socialistickú žehličku ETA, po nanesení rovnako nič neoškrabujem, ale zasa tam toho nenakydám neviem kolko. By som povedal že v tých ski servisoch robia z toho trochu „kovbojku“ aby človek nadobudol dojem že bez nich to nejde. Keby som ten vercajch servisoval v ski servisoch tak za sezonu tam nechám závratnú sumu
25.12.2016 18:19:03 #467
když už se tu po čase opět řeší voskování, tak taky připojím jeden dotaz..zajímalo by mě, jaký zde panuje názor na používání grafitových vosků…např. v katalogu Vola je kvůli přirozenému úbytku grafitu ze skluznice doporučováno použ. grafitových vosků každých 7 – 10 voskování…
u lyží, na kterých toho během roku najezdím nejvíc, téměř výhradně na 100% technickém zmrzlém sněhu, pozoruju, že je stále složitější udržet skluznici dostatečně „vyživenou“…v porovnání s novými lyžemi se při stále stejném postupu voskování zhruba po sezoně a půl používání na skluznici mnohem rychleji objevují šedá místa (v místě pod vázáním u hran mně momentálně vydrží skluznice ideálně sytě černá zhruba hodinu ježdění)…mažu tím, co je zrovna po ruce, buď obyč červený Holmenkol, lehce fluo Vola nebo extra odolný modrý Swix, ale výdrž je letos stále stejně bídná s kterýmkoliv voskem…dokáže mazání grafitovým voskem vrátit skluznici odolnost?
25.12.2016 18:55:12 #468
>> #466, Ivko1, 25. 12. 2016 13:51:50
Alespoň jednou v životě si přečti návod na voskování lyží (kdekoliv, jakýkoli). Tím jak to popisuješ rozhodně nadáváš skluznici to co potřebuje, pravděpodobně ji poškozuješ nadměrným teplem sdíleným ze žehličky do skluznice a navíc plýtváš voskama.
25.12.2016 19:01:27 #469
>> #467, Miši, 25. 12. 2016 18:19:03
Výrobci vosků doporučují, samozřejmě, leccos – a mohu potvrdit, že tím 100% neškodíš lyžím a jistě prospíváš výrobcům…
Zkušenost s „vyjížděním“ vosku ze skluznice popisuješ správně. To šednutí ale není jen vyjíždění vosku, ale je to škodlivější „chlupacení“ skluznice a to promazáváním se zařehlováním neodstraníš. Mně se to už asi 15 let nestavá…
25.12.2016 19:54:14 #470
>> #467, Miši, 25. 12. 2016 18:19:03
Súhlasím s obloukem. Zošednutá sklznica pri hranách (base burn) je povrchovo poškodená (mŕtva) a voskovaním ju už neoživíš.
25.12.2016 20:06:26 #471
>> #470, TNS, 25. 12. 2016 19:54:14
Sediva skluznice nemusi byt nezbytne IMO base burn. To je jine na pohled i na omak. Ja mam ted na jednech lyzich sedivou/vysisovanou skluznici porad a nejak to prestavam resit. Mazu po kazdem lyzovani.
25.12.2016 20:27:33 #472
TNS> Oblouk spíš naráží na jeho postup „opalování“ chlupů skluznice horkovzdušnou pistolí, ne?…doufám, že ta skluznice ještě nemá nárok být po smrti …
Oblouk> chlupy ze skluznice odstraňuji klasicky ostrou škrabkou, ale asi namítneš, že se nedostanu do míst, která dokážeš vypálit ty s horkovzduškou…ale prostě jsem se zatím nedostal na úroveň, kdy bych dokázal vzít na lyže horkovzdušnou pistol, mám z toho respekt … jaký je vůbec oficiální výrobci schválený postup, který používají profi servismani, co nemusí až tak řešit finance?..jak se vypořádávají s chlupatěním skluznice oni?..stačí jenom ve zkratce, nepochybuji o tom, že už se to tady dříve řešilo…
25.12.2016 20:34:06 #473
>> #471, valerius, 25. 12. 2016 20:06:26
Celú plochu sklznice máš šedivú ,alebo pod viazaním? Prípadne celú aktívnu plochu pri hranách? Neviem či nehovoríme o tom istom. Nemyslím vážne poškodenie DH lyží po jazde v agresívnych podmienkach. Také som osobne ešte nemal v rukách.
25.12.2016 20:47:00 #474
>> #472, Miši, 25. 12. 2016 20:27:33
Ja teplovzdušku nepoužívam na opravu poškodenej sklznice. Nepoužívam ju ani na voskovanie. Vlastne áno, ale len na nahriatie štangle vosku. Profi postup? Podľa miery poškodenia. Oceľová cidlina, hoblík, agresívna oceľová kefa, jemná oceľová kefa. Na mašinu komplet prebrúsiť.
25.12.2016 20:49:18 #475
25.12.2016 20:53:45 #476
>> #466, Ivko1, 25. 12. 2016 13:51:50
Ako nie že by som bol lakomý, ale dve dlhšie lyže ako jeden kratší snowboard mi neprídu o polovicu menšie čo sa navoskovanej plochy týka
Namazat ručně jeden SNB je mnohem víc práce než jeden pár lyží.Plocha skluznice v tom nehraje roli. No a používat běžnou žehličku na lyže nebo SNB ? Jak píše Oblouk
25.12.2016 20:54:50 #477
>> #467, Miši, 25. 12. 2016 18:19:03
katalogu Vola je kvůli přirozenému úbytku grafitu ze skluznice doporučováno použ. grafitových vosků každých 7 –10 voskování…
Podle mě grafitový vosk není 100% pomoc na to co popisuješ,tedy ne už v té fázi ve které skluznice už zřejmě jsou.Popravdě se mi nestalo u žádného páru lyží ,aby po hodině ježdění skluznice zešedla u hran. Dáváš lyže na Montanu po sezoně ?
25.12.2016 20:59:09 #478
>> #473, TNS, 25. 12. 2016 20:34:06
Aha, asi mluvime o tom samem. Nejak jsem ve tve zprave prehlednul „u hran“. Puvodne mi tva zprava vyznela trosku ve stylu seda=base burn, coz (ty sam vis), ze tak neni. Mival jsem skluznici sedivou u hran a smerem k prostredku sediva plynule cernala. To take nebyl base burn.
Casto se mi podari mit skluznici lehce sedivou, nekdy celou plochu, nekdy jen u hran, ale lehky base burn jsem si udelal jen parkrat.
25.12.2016 21:03:21 #479
>> #475, ekip, 25. 12. 2016 20:49:18
Tréningové Vola musia stačiť. Ak nejazdíš rýchlostné disciplíny. Ale to by si sa nás nepýtal. Iba „tupý“ sneh je problém so sklzom.
25.12.2016 21:27:16 #480
>> #478, valerius, 25. 12. 2016 20:59:09
Tak teraz som sa už načisto zamotal. Base burn je asi dosť zľudovelý výraz a servisáci ho používajú rovnako často na vyšisovanie sklznice (ani nepoznám slovenské slovo), ako aj na vážne poškodenie pri hranách. Zoxidovanie vrchnej vrstvy sklznice určite správne nevystihuje uvedené javy.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.