Atomic Redster FIS Doubledeck 3.0 GS M 195 (strana: 2)
26.12.2022 19:43:35 #31
>> #30, slowthinker, 26. 12. 2022 18:11:20
Ano, právě proto uvádím, že GS 35/28 je měkká verze a 35/30 bude mít ještě měkčí patku, které jsou pro cca 70–75 kg u 193/R30. GS jsou obecně měkčí než SL, proto jsem uváděl tuhost GS a i pro porovnání SL na cca 70–75 kg, kde jsem měl měkčí 33/28 a tuhší 31/26, rozdíl byl dost znatelný.
26.12.2022 22:28:03 #32
>> #31, PavelC, 26. 12. 2022 19:43:35
Tvl hoši myslím, že to tady pletete jedno přes druhý. Jeden podle mě vůbec neví, která bije a druhej dává zavádějící infomace nebo já jsem úplnej blbec a pletu se. Jestli to chcete najít, tak se to tu probíralo dost často a bude to dohledatelné. Ale myslím, že hodnoty tuhosti špička/pata u Atomicu byly udávány dle naměřených hodnot průhybu lyže. Tj vyrobili lyži a zatížili ve středu (nevím kolika kg) a změřili průhyb na špičce a patě. To bylo pak označení tuhosti. Takže 50/40 byla nejměkčí (nejvíc se prohýbala) a 40/30 byla fošna jak hovado. To platilo u staré normy R27. Másin měl krásně měkké 47/36 a má nejměkčí SG, co sem měl v ruce 50/40. Na obou jsem jezdil a za posledních cca 10 let měl možnost porovnat s cca 15ti jinými páry GS. Hodnoty pod 30 jsem tenkrát na patce GS nikdy neviděl a na špičce pod 40 taky ne. Hodnoty u SL, kde se lyže prohýbá mnohem méně se vůbec nemůžou srovnávat s GS. Metodika se podle mě nezměnila, pořád to bude hodnota průhybu. Takže jestli se bavíme o GSR35 slowthinkera 35/30, tak je to ve srovnání s tenkrát běžnou GSR27 47/36 imho fošna jako prase. Jestli dnes Atomic vše změnil a stupnice jsou posunuté, v tom případě jsem blbec já.
26.12.2022 23:52:46 #33
>> #32, TomáS, 26. 12. 2022 22:28:03
Ahoj Tome, podle toho co píšeš, tak u nové normy 193/R30, Atomic
nejspíše předělal stupnici tuhosti, protože 35/28 je přijemná měkčí
lyže ve 193/R30 ročník 2020/2021, mrkni i na foto, je možné, že u staré
normy 195/R35 bylo označení úplně jinak a podle toho co píšeš, to budou
hodně tvrdé lyže, takže těžko poradit .
27.12.2022 10:50:13 #34
>> #33, PavelC, 26. 12. 2022 23:52:46
Hoj Pavle, vyloučit se nedá, že by Atomic změnil zatížení při testování v průhybu, posunul kontaktní body v měření nebo někdo udělal chybu v měření. Na druhou stranu, proč by to dělali a zbytečně tím zmátli závodníky jiným způsobem měření. Ty uváděné hodnoty budou podle mě pořád v milimetrech, respektive Augment to tak měl v milimetrech a měří to dálkovým laserem na desetinné číslo ve středu lyže. Např. SL 165 měla výrobně rozsah 37–43 a GS 193 50–56 mm v průhybu. Na lyži pak bylo napsané číslo např. 38,2. Výšší číslo = větší průhyb = měkčí verze.
28.12.2022 20:42:16 #35
>> #33, PavelC, 26. 12. 2022 23:52:46
V tom případě nevím, mám jen osobní zkušenost s lyžema se stupnicemi 40–50 / 30–40. A protože se „bežné“ závodní GS od Atomicu dříve vyznačovaly velmi krátkou životností, přestaly mě zajímat. To bylo v době před double-decky (i ty ještě měly stupnice 40–50/ 30–40). Možná, že třeba začali zatěžovat GS větší váhou, aby se stupnice s SL vyrovnaly, jen spekuluju.
31.12.2022 13:42:45 #36
Děkuju za snažení tvrdosti u Atomiců vysvětlit.
Ví někdo, jak se pozná tvrdost lyží u jiných výrobců než je Atomic?
08.02.2024 23:59:22 #37
>> #22, slowthinker, 05. 12. 2022 23:33:48
Pokud to přežiju, pošlu sem jak R35 (ne)fungovaly a jaké mám z nich pocity, a rozdíl oproti R27.
Vidím, že jsem nesplnil svůj příslib poreferovat o svých dojmech.
Lyže jsem zkoušel poprvé, když jsem obloukovi vyplňoval
prázdné místo v zájezdu do Santa Caterina prosinec 2022.
Oblouk tam postavil takový nerytmický GS pro „děti“ a lyže R30. Na
začátku, který byl na černé, se mi jezdilo pocitově dobře, dole na
modročervené to už bylo horší a já vypadával z rytmu a všelijak se
potácel.
V podstatě to jenom potvrzuje myšlenky, co tu ve fóru dlouhodobě (a
nepochopen) razím:
na černé a v rychlosti není třeba vědět jak se má lyžovat, rychlost a
„hybnost“ spolu s intuicí vás srovná do správné polohy.
Ale na modré a při ploužáku se nějaká ta technika šikne
Rozdíl mezi R27 a R35 jsem intuitivně moc nepozoroval, resp. na R35 se mi jezdilo líp. Ale to asi proto že byly hezky nabroušené z továrny.
09.02.2024 15:03:36 #38
>> #37, slowthinker, 08. 02. 2024 23:59:22
úplně to vidím
SLWTR na černé mezi brankama na R35 . Jediný co z toho textu dokážu
pochopit je ta intuitivnost. Tak podle mě jedou naprosto všichni
(začátečníci, hobíci, podhobíci, bývalý závodníci, budoucí
i současní, a taky instruktoři abych nezapomněl), akorát každej tu svou
lyžařskou úroveň.
09.02.2024 15:26:34 #39
>> #38, johnycek, 09. 02. 2024 15:03:36
SLWTR?
Neoznačil bych jako Intuitivce lyžaře, který věnuje spoustu času teoretickému studiu techniky a pak jejímu „pilování“ na svahu.
09.02.2024 17:18:13 #40
>> #39, slowthinker, 09. 02. 2024 15:26:34
ESTER jezdi taky intuitivně… Sjede kopec a dole se diví,že ji věšej na
krk medaili…
12.02.2024 13:41:02 #41
>> #40, ZB?, 09. 02. 2024 17:18:13
Jenomže Ester před tou jednou intuitivní jízdou cvičí, trénuje, piluje
a driluje.
Po takové přípravě by si měla víc věřit, a ne pak koukat v cíli na
výsledkovou tabuli jak tele na nový vrata.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.