Sněženky a machři 2 [článek] (strana: 3)
18.02.2013 14:40:35 #62
>> #61, Martin47, 18. 02. 2013 07:19:34
No já mám obavu, že při vyšším sportovním zatížení, než které se děje při skupinové výuce by většina dětí zkolabovala už po prvním dni výcviku. I tak je na většině pokujů kolem půlnoci absolutní mrtvo. Jinak my jsme lyžovali v Karlově pod Pradědem v areálu Myšák a myslím že cena 200,– za celodenní pro kurzy je docela slušná.
18.02.2013 23:40:31 #64
>> #60, Ondřej Novák – SNOW, 18. 02. 2013 01:05:35
S těmi nákupními centry to tak jednoduché nebude – už jich několik zkrachovalo. A princip výchovy nových zákazníků je stejný – vzbudit v dětech příjemné pocity spojené s určitým místem. Prostě přiměřeně investovat do dětských zákazníků se obvykle vyplatí.
18.02.2013 23:45:45 #65
>> #64, Navvy, 18. 02. 2013 23:40:31
To, aby si vlekaři přibrali na vedlejšák ještě pěstírny a dealování. Investice přiměřená a pocity příjemné, nejen u dětí. Věrnost zaručena.
21.02.2013 09:41:54 #66
Jak už zde bylo zmíněno, začátečnické lyžování (snowboarding) formou školního týdenního kurzu není pro CZ děti (resp. jejich rodiče – nelyžaře) aktuální – faktorů je mnoho, cena školního kurzu, existence hodinových instruktorů pomalu na každém „ovlekovaném“ plácku atd. Co takhle jít cestou mnohem méně násilnou: Třeba zařadit do „povinné/doporučené četby“ nějakou sportovní knihu – kdysi by to mohlo být třeba něco od Oty Pavla, nyní možno vybírat z „trendovějších“ sportů – běh, atletika, ale klidně i lyžování, H. Maier apod. Nebo (nevím, zda něco takového už na školách neexistuje) „povinné/doporučené“ shlédnutí nějakého lyžařského (běžeckého, fotbalového atd) filmu – First Descent například. Jenže kombinovat literaturu a sport, to jsme v prolínání školou vyučovaných předmětů, a to se u nás moc nenosí… Ale je jasné, že když někdo s něčím začne sám od sebe – protože to prostě CHCE sám zkusit – je správně namotivován, a třeba si i sám najde k danému sportu cestu, je případný výsledek úplně jinde :)
21.02.2013 18:49:56 #67
>> #66, ondraZ, 21. 02. 2013 09:41:54
Pohyb venku sledováním televize nenahradíš – i to je na lyžování
krásné. ‚Povinná četba‘ by byla jen dalším pokračováním
virtualizace a skutečnému lyžování by spíš uškodila, pohyb na sněhu by
potenciálním adeptům znechutila už předem.
Co si nemůže začátečník hned vyzkoušet na sněhu, jako by nebylo. Teorie
ano, ale pro začátečníky stačí jedna hodina před odjezdem věnovaná
bezpečnosti a naprostým základům.
22.02.2013 20:41:08 #68
>> #62, Kruťas, 18. 02. 2013 14:40:35
Bohužel je stav sportovní vybavenosti,výkonnosti nebo spíše nevýkonnosti převážné většiny dětí a náctiletých spíše tristní(pozozorováno trochu zpovzdálí a částečně zprostředkovaně). Zarazila mě třeba skutečnost,že dcera s jednou rukou v sádře,v džínách a ne zrovna sportovních botách zaběhne 50 i 100 m sprint rychleji než spolužačky a v limitu pro daný věk(asi jsou limity dost měkké).Přišel jsem na to vlastně náhodou,když jsem se dotazoval u vyučující proč chce dát dceři z tělocviku na vysvědčení 3.
>> #66, ondraZ, 21. 02. 2013 09:41:54
Myslím,že děti a ani mládež sledování televize ke sportu nedostane.Spíše naopak.
22.02.2013 20:53:35 #69
>> #68, m3, 22. 02. 2013 20:41:08
A proč jí vlastně chtěla dát tu trojku z tělocviku?
22.02.2013 21:12:30 #70
22.02.2013 21:27:48 #71
>> #70, HonzA_, 22. 02. 2013 21:12:30
>> #69, Navvy, 22. 02. 2013 20:53:35
Ne ,se sádrou běžela protože neměla od začátku roku žádnou známku a proto měla dostat 3.Prostě to jeden rok tak vycházelo,že buďto někde závodila na kole,nebo běhala,pak už lyže až do jara.Pak zase atletika a kolo (to si zlomila ruku).Vyučující prostě měla dojem,že má sportu nedostatek a tak jí hrozila tou trojkou.Asi ten hlavní důvod byl,že nešla na nějaký závod v běhu za školu.To měla sádru teprve asi týden,tak to byl nesmysl.Nevím jestli z TV může být i horší známka,ale dcera to nesla jako nespravedlnost.
22.02.2013 22:06:54 #72
>> #71, m3, 22. 02. 2013 21:27:48
Duševní pochody některých učitelů se chápou dost obtížně.
Naštěstí jsou dobří učitelé stále v převaze (nebo mám děti na dobré
škole…). Já bych dával z TV aktivním sportovcům automaticky jedničku a
těm, kteří v nějakém sportu reprezentovali školu, také. Školní
tělocvik by podle mě měl dětem sport přiblížit, naučit je, aby se ho
aspoň moc nebály, když už se jej nenaučí mít rády. Jak už tady někdo
vzpomínal – málo který tělocvikář dětem vysvětlí jak se správně
běhá. A co děti tlusté nebo nemehlovité? Špekouni by se mohli alespoň
naučit vrhat koulí , oni
a největší nemehla by byla zkoušena z pravidel různých sportů. Tělocvik
přece není předmět, kterého by se měl kdokoli bát.
22.02.2013 22:33:47 #73
>> #72, Navvy, 22. 02. 2013 22:06:54
Jo,a ještě navíc to ani nebyla tělocvikářka.Nebo možná právě proto.Naštěstí jak píšeš, to byla ta vyjímka,která potvrzuje pravidlo.Tedy co se týká TV .Paradox byl,že spolužačku,která nebyla schopná udělat roznožku přes kozu a běhala jako ochrnutý tučňák jedničku měla bez debat – reprezentovala školu v přespolním běhu.Jako úplně poslední z těch co doběhly do cíle(pardon došly),ale nikdy neoponující oblíbenec učitelky.
22.02.2013 22:53:50 #74
>> #73, m3, 22. 02. 2013 22:33:47
Asi jsem ze staré školy, ale někoho, kdo na to nemá aprobaci, bych nenechal učit předmět, ve kterém si mohou děti ublížit.
22.02.2013 22:59:51 #75
>> #74, Navvy, 22. 02. 2013 22:53:50
Tak,tak. To jsem ale zjistil až následně když už byla dcera na gymplu.
23.02.2013 10:29:23 #76
>> #74, Navvy, 22. 02. 2013 22:53:50
To je docela sporné. U nás třeba učí tělocvik inženýrka ekonomie, ale je to bývalá závodnice a aktivní sportovkyně(horská kola a běžky). A rozhodně je lepší, nadšenější, zodpovědnější a dělá toho s dětmi více a lépe, než třeba učitelky našich dětí na gymplu (které mají aprobaci tělocvik a něco na pajdě).
Jen taková malá perlička z Panáčího lyžáku: učitelka na 150-tkách slalomkách poučuje Panáka, že má dělat kratší obloučky. A nechce si nechat vysvětlit, že lyže GS 170cm s R19 k tomu nejsou určeny, že na to má v chatě slalomky a FCT.
23.02.2013 19:40:53 #77
>> #76, Krabice, 23. 02. 2013 10:29:23
Podobné extrémy jsou v každém oboru. A úroveň učitelů je také různorodá, jak píši výše. Riziko tělocviku s „netělocvikáři“ není v tom, že by sport neuměli, ale v tom, že nemusí znát rizika určitých činností pro zdraví a bezpečnost dětí. Resp., riziko, že to nebudou, znát je větší. Nevím jak probíhají trenérské kursy dnes, ale dřív se v nich věnovalo fyziologii poměrně dost prostoru. Takže dovedu si představit, že kdo má aspoň trenérskou dvojku, může (ale nemusí) být výborný tělocvikář, i když je to třeba inženýr.
24.02.2013 21:17:56 #78
>> #77, Navvy, 23. 02. 2013 19:40:53
Jsme sice trochu dále od tématu původního článku,ale nedá mi to ještě .Ono vše se vším souvisí.Nekvalitní nebo nekompetentní vyučující asi těžko děti něco naučí o nějaké bezpečnosti při TV ani nemluvě.Spíše děti od sportu odradí.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.