FIS slalomky - broušení (strana: 3)
19.12.2017 08:17:39 #61
>> #59, Harry, 18. 12. 2017 23:26:37
Pokud by mel Harry lyzar stejny pozadavek na material jako pred 20ti lety, tak v dnesni dobe skonci u FIS kategorie a bude to same jako drive koupit lepsi bezne lyze. Vyjimky dnesni doby se jiste najdou a bude tam podle me patrit firma Croc ski.
20.12.2017 23:00:10 #62
Dobrý večer,
zajímalo by mne kdo vyrábí hrany na lyže?je to asi dost specifický dotaz, ale věřím, že zkušená parta zde na fóru dá nějaké indície.
Thanx.
21.12.2017 07:37:39 #63
>> #62, martin.stenchlak, 20. 12. 2017 23:00:10
Co takhle stýček Google?
https://www.waelzholz-skikanten.de/en.html
21.12.2017 08:23:28 #64
>> #62, martin.stenchlak, 20. 12. 2017 23:00:10
No vidis. Indiciu si dostal.
Uz len najst stycka Googla.
caute Harry
21.12.2017 15:36:12 #65
Výborně, první krabí krok je proveden!! A teď nastává další. Kdo vyrábí ocel pro firmu WAELZHOLZ?
ODPOVĚDI TYPU Harry Šoumen neberu, k věci pánové!!
21.12.2017 16:42:36 #68
Každá ocelárna
vyrábí ocel. Ale napřed musíš vyrobit surové železo ve vysoké peci.
Takže k věci.
21.12.2017 16:43:54 #69
>> #67, PetrOstap, 21. 12. 2017 16:35:19
Tiez si hned z voleja nemusel…
Martin nebude mat ziadnu radost.
caute Harry
21.12.2017 16:44:04 #70
>> #68, martin.stenchlak, 21. 12. 2017 16:42:36
Ptal ses kdo vyrábí ocel, ne železo. :) Takže železárna, asi nějaká v Číně.
21.12.2017 18:36:56 #71
>> #60, Marek Bednář, 19. 12. 2017 07:58:51
Já jsem zatím jen lehce laboroval s posunem pouze o jeden stupeň vpřed na FIS lyžích SL i GS (R25, R27 apodobně)a u toho jsem zatím zůstal. U seriovek co mám na odpoledne např. Rossi Hero ST Racing 167/R13, jsem experimentoval více, ale lyže je měkká a posun vpřed u tohoto typu lyže vůbec nic nepřinesl. Souhlas Elan SLX 15/16 májí montážní bod hodně vpředu. Jakou variantu nakonec jezdíš s posunem vázání?
21.12.2017 20:28:17 #72
>> #70, PetrOstap, 21. 12. 2017 16:44:04
>> #68, martin.stenchlak, 21. 12. 2017 16:42:36
Waelzholz New Material in China
Waelzholz in China Waelzholz the first German cold rolling mill in Taicang .
site manufactures a comprehensive range of steel strip grades on roll stands
of.
.
21.12.2017 21:58:06 #73
>> #71, PavelC, 21. 12. 2017 18:36:56
U puvodnich Fischeru s nizsi flexi jsem jezdil 6 mm za montaznim bodem. Na
novych jsem cca 4 mm take za montaznim bodem (pouze 1 den na svahu). Ted to
zkusim posunout u jednu radu dopredu, takze by to melo byt o cca 6 mm vepredu
a uvidim. Rossi ST Racing jsem nejezdil krom tech ST Ti s kolejnicovym vazanim
a u tech mi flexe vyhovovala a byla +/- stejna jako u tech puvodnich Fischeru,
ktery mi sedli jako prdel na hrnec. U novych mi pripada predni cast lyze tuzsi
a zadni cast uplne stejna jako u puvodnich. Osobne mam radsi mekci lyze, pac se
na tom tolik nesedru
21.12.2017 23:04:06 #74
>> #73, Marek Bednář, 21. 12. 2017 21:58:06
J.j.
Vyladit material,trafit spravnu tvrdost lyzi a lyziarok na rannu hodinku, to potesi srdce mnoheho soudruha lyznika.
caute Harry
21.12.2017 23:11:24 #75
>> #73, Marek Bednář, 21. 12. 2017 21:58:06
Tak to je prakticky to samé, Rossi ST Racing a ST TI se liší jen lepší deskou a vázáním.
22.12.2017 18:21:23 #77
>> #76, mski, 22. 12. 2017 15:13:59
Já řešil vždy na FIS (SL i GS) lyžích vázání tak, aby odpovídálo montážnímu bodu a shodovalo se s ryskou na botě, kluci co jezdí v bránách říkali, že mám zkusit posun o jednu pozici dopředu. Posun vzad mě tak logicky vychází na méně točivou lyži, ale nezkoušel jsem to.
23.12.2017 15:52:38 #78
>> #77, PavelC, 22. 12. 2017 18:21:23
Shoduje se ti Pavle montazni bod s ryskou na botech? Mne ne a vzdy musim mit kompromis bud vepredu a nebo vzdadu. Spis si rikam jestli se posunem dopredu zjednodusi utrhnuti do driftu s nasledne lepsim balancem zustat v nem.
23.12.2017 16:43:53 #79
>> #78, Marek Bednář, 23. 12. 2017 15:52:38
Ahoj Marku, teď jsem koukal na ten můj aktuální set lyží, který průběžně vylepšuji ke svému obrazu a ve většině případů se pohybuji okolo motážního bodu a rysky na botě cca ± 2 mm. Rossi ST Racing 167/R13 ok, Blizzard WRC 186/R20 ok, ELAN GSX Master 182/R25 posun dopředu o 4mm, Fischer RC4 185/R18 ok, Elan GSX 188/R27 posun dopředu o 7 mm, ELAN 165 SLX FIS WC ročník 2014 posun dozadu o 1 cm těžiště bylo 735 mm, ELAN 165 SLX FIS WC ročník 2015/2016 posun o 5 mm dozadu, těžiště je 725 mm, ELAN 165 SLX FIS WC ročník 2016/2017 ok těžiště 715 a ELAN 165 SLX FIS WC 2017/2018 těžiště 715 mm mám nastaveno na rysku atd u Volkl Racetiger FIS SL 165 mám o 5 mm vzad. Podle mého pocitu hodně záleží i na těžišti lyže, ale obecně si myslím, že posun těžiště o něco vpřed trošičku usnadní zatáčení, ale lyže je pak méně stabilní ve vyšší rychlostí.
23.12.2017 18:26:49 #80
>> #79, PavelC, 23. 12. 2017 16:43:53
Ono se to muze lisit od lyze k lyzi (tedy pary), Fireme oznaceny montazni bod nemusi byt vzdy optimalni. Miloval jsem driv Ess vazani, pozdeji Atomic, tam se to dalo posouvat cele jednoduse 2 cm dopredu i na zad. Byly doby kdy jsem s tim hodne laboroval. Prekvapujici bylo prave zjisteni ze se posunutim dozadu vetsinou vyrazne zlepsila tocivost a presnost zariznuti lyze na hranu bez jakehokoliv negativniho vlivu. Vim, jde to zdanlive proti logice a jeste vice proti zazitemu smysleni… Proto si kazdou lyzi jeste pred montazi zmerim na te me zkusebni desce, protoze pak prizpusobim i montaz desky, nejen pozici vazani.
23.12.2017 18:42:51 #81
>> #80, mski, 23. 12. 2017 18:26:49
Mate Milane archivni fotky z te zkusebni desky? Vrta mi hlavou jak to asi
tak muze vypadat
23.12.2017 18:56:29 #82
>> #81, Marek Bednář, 23. 12. 2017 18:42:51
No, mohl bych to jit do dilny vyfotit, je to ale jen jednoducha, tuha, presne do roviny ohoblovana fosna z dubu, kterou pouzivam jeste z dob vyvoje svych lyzi. Jeste pamatuju zmateny pohledy servisaku na zavodech EP v Levi, kde jsem meril a dobrusoval pruhyb lyzi plus normalni tuning. Merim lyzi, pred montazi a pro kontrolu i po montazi spolu s upnutou botou ve vazku.A to pod ruznym naklopenim na hranu, merim to proti prosvitajicimu svetlu tak jak se lyze s postupnym pritlacovanim zavira, kde mi to dela okenka a zda k idealnimu soumernemu dovirani hrany po cele delce. Poznas pripadnou nesoumernost, kdyz je treba k uplnemu soumernemu dovreni zamerne pridavat vice tlaku bud ke spici nebo k patce.. snad je mi rozumet..-))
23.12.2017 19:15:48 #83
>> #80, mski, 23. 12. 2017 18:26:49
Ono se to muze lisit od lyze k lyzi (tedy pary), Fireme oznaceny montazni bod nemusi byt vzdy optimalni.
Hodně záleží kdo ten konkrétní pár lyží jezdí.Co je pro někoho úplně OK , tak druhý/á se s tím pere. Prostě zkoušet a zkoušet.
23.12.2017 20:21:38 #84
>> #80, mski, 23. 12. 2017 18:26:49
Tak to je hodně zajímavé, mě třeba překvapil např. Elan jak strašně moc laboruje s montážním bodem u ELAN 165 SLX FIS WC. Jen pro porovnání lyže co mám dle ročníku:
- 2014/2015 735 mm pod vázkem 67 mm R12,5
- 2015/2016 725 mm jiná geometrie lyže pod vázkem 65 mm R12,5
- 2016/2017 715 mm jiná geometrie lyže pod vazkem 65 ale radius 12,6
- 2017/2018 715 mm vše stejné jako 2016/2017, ale zase je jiná váha lyže i s deskou 2100g
Posun vázání o 2 cm dozadu a nové lyže jsou přesto točivější a přesnější i při větší tvrdosti než ročníky 2014/2015 a 2015/2016
23.12.2017 20:48:59 #85
>> #83, m3, 23. 12. 2017 19:15:48
Jednoznačně souhlasím, navíc s tím hodně hýbe u FIS modelů i několik typů tvrdostí lyže, což taky může mít velkou váhu. A u GS FIS lyží je to ještě složitější.
23.12.2017 21:54:38 #86
>> #85, PavelC, 23. 12. 2017 20:48:59
Jednu sezonu jsme dostali od Elanu 4 páry holčičích SL,které teoreticky měly být všechny stejné.Dopadlo to tak ,že jsme tak dlouho laborovali až jsme 2 páry vyřadili jako nepoužitelné. Holt si to nějaký soudruh popletl.Pro holky ve 156cm byly tak tvrdé,že je nebyly schopné prohnout a pro kluky neodpovídaly parametrově. Naštěstí po výměně za „úplně stejné“ se je podařilo vyladit.Dokonce jedny z nich mám ještě ve sklepě.
23.12.2017 21:55:04 #87
>> #84, PavelC, 23. 12. 2017 20:21:38
Ono vubec, v Begunji jsem parkrat byl a vzdycky mi tam ty lidicky pripadali takovy prijemny, vesely!! A taktez velice tvurci.., to jde preci ruku v ruce..-)) mam za to ze tam ta podhorni vesnice ma nejaky priznivy mikroklima a za vykladni skrini tradicni firmy Elan, skryte pestuji vyslechtene holandske specialy..znacky ganjaelan..-))
23.12.2017 21:56:47 #88
>> #86, m3, 23. 12. 2017 21:54:38
toho si povazuj.., jednou to mohou byt cenene muzealni vychylkove artikly..-))
23.12.2017 22:20:07 #89
>> #86, m3, 23. 12. 2017 21:54:38
Takže je to ještě složitější než jsem čekal, ale slyšel jsem
podobný příběh i o Rossignolu a Blizzardu, no potěš. Materiál asi zas
tak extra moc řešit nemá cenu, hlavně mít ostré hrany a najít si
optimální polohu vázání pro mě, což bez šroubování nepujde. No hlavně
musím pořádně zapracovat na technice, ať to své lyžování pro radost
zase posunu o kousek dál
>> #87, mski, 23. 12. 2017 21:55:04
No alespoň maji veselou pracovní morálku , ale je pravda, že na
vyladěnou FIS lyži, je těch změn každý rok celkem dost.
23.12.2017 22:34:42 #90
>> #89, PavelC, 23. 12. 2017 22:20:07
Není to zase až tak hrozné.Otestování a vychytání nastavení bohužel někdy sežere mrak času (a peněz).Kolísající nebo řekněme různé vlastnosti „stejných lyží“ nejsou výsadou žádného z výrobců.Přeci jen to není naprosto přesný strojírenský výrobek.Stačí jen použít více či méně lepidla,trochu jiné dřevo (z jiné části) a lyže se hned chová jinak.Pominu lidskou chybu například se záměnou tloušťky titanalu.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.