Spravna flexe (strana: 2)

14.11.2013 22:08:20 #31 

Příspěvků: 107

Čert muž

>> #22, HonzA_, 14. 11. 2013 19:04:06

Proč myslíš, že bych to dělal a navíc za fusku? Ovšem jistě můžeš to takhle chápat. HonzA vždyť to víš sám, prostě bota je důležitá, ba dokonce je hodně slyšet, že je to ta nejdůležitější část equipu. Bota která bolí, tlačí na kotník apod, je měkká nebo naopak tuze tvrdá je špatné nadělení. Někomu se můžou mé rady a zkušenosti hodit… , toť fše!

Vamos!

Nečumákuj a fič dolů...

14.11.2013 22:18:38 #32 

Příspěvků: 365

kokoska.rokoska muž

>> #30, **Čert **, 14. 11. 2013 21:55:52

Tak teď sám nevím, jestli si z nás děláš srandu, nebo to myslíš vážně.

Pro klid duše udělám poslední pokus:
Nemálo lidí tu na lyžích závodí a to nejen v okresním přeboru o čokoládové medaile. A všichni ti mají boty s FI 130+ a FIS konformní lyže z RD. A většina z nich se potkává s teamy ze svěťáku minimálně při trénincích na jarním Kaunoši a letním Zermattu.

Takže prohlášení, cituji: „nikdo z nás nejezdí na „true“ závodních lyžích“, je poněkud úsměvné, protože tu na nich jezdí možná polovina diskutujících. A, upřímě řečeno, i já bych na ničem jiném než na – cituji – „těžké tvrdé mrše“ jezdit nechtěl.

„Tak špatnej lyžař snad ani nemůže bejt slušnej člověk!“

14.11.2013 22:46:06 #34 

Příspěvků: 101

Handulka

>> #32, kokoska.rokoska, 14. 11. 2013 22:18:38

Myslím, že místo počtu příspěvků na snow, by u každého mělo být, kolik dní je za sezonu na lyžích. Představa o jeho schopnostech poradit by byla větší. Velice často mám pocit, že velké množství odborně diskutujících je odborníky jen zde, ale na kopci stojí minimálně. Jinak by takové blbosti nemohli napsat. P.S. Taky mám ráda „těžké tvrdé mrchy“ , které mi dělají nejvíc problému při nošní k vleku ( jsou móóc těžké a nikdo mi je nechce nosit )

14.11.2013 23:36:00 #35 

Příspěvků: 1845

fischerbl

>> #27, PetrAT, 14. 11. 2013 21:31:43

FYI

>> #32, kokoska.rokoska, 14. 11. 2013 22:18:38

Můžeš napsat kteří? Nebo aspoň naznačit?

Jinej gang...
Fotky

15.11.2013 00:24:17 #36 

Příspěvků: 4181

PetrAT muž

>> #35, fischerbl, 14. 11. 2013 23:36:00

Díky, prolouskám to ;-)

>> #31, **Čert **, 14. 11. 2013 22:08:20

A v čem tedy spočívá změna u bot ?
Matroš, tvary … ?

15.11.2013 07:04:24 #37 

Příspěvků: 365

kokoska.rokoska muž

>> #35, fischerbl, 14. 11. 2013 23:36:00

To snad není potřeba, né? Stačí projít pár hutnějších vláken (typická jsou ta: slalomky kontra obřačky) a měl bys mít jasno.
Navíc bych určitě na někoho zapomněl a pak bych na svahu zbytečně musel vysvětlovat, proč.
Z hlavy jsem se dopočítal k 15, které osobně znám a 7, které znám celkem obstojně elektronicky.

„Tak špatnej lyžař snad ani nemůže bejt slušnej člověk!“

15.11.2013 09:37:48 #38 

Příspěvků: 2356

TomáS muž

Hoši čert si tady z Vás asi dělá srandu, ne?

15.11.2013 09:41:14 #39 

Příspěvků: 21

volk muž

TomaS,

mas pravdu.Fa…k de­la.Nebo je Fa…k dobrej Fa.....k

15.11.2013 10:03:58 #40 

Příspěvků: 21

volk muž

Ahoj Certe,

ctu zde tve prispevky a nestacim se divit ,a to zde pisou vcelku opravdu lyzari s jistou zkusenosti I letitou,ale ty jsi opravdu asi odbornik na svem miste pres botky :). Divim se ,ze se neozval Ivan nebo mu to nestoji ani za nejaky ten stek :)? Kluci ja bych tohle vlakno zrusil,je o nicem a nikomu to nic neda :(. Jen budeme lyzarskou verejnost plesti s tou mekou,tvrdou,zmek­cenou botkou pro zavodniky typu CERT :):)

P.S. CERTE mam je tak tvrde,ze se donich dostavam pomoci nahrateho oleje a dvou servismanu a vyzouvam je pomoci jerabu a dvou servismanu aaaaaa :):)

15.11.2013 17:11:34 #41 

Příspěvků: 1845

fischerbl

>> #37, kokoska.rokoska, 15. 11. 2013 07:04:24

Takže s tebou 23. To je dle tebe polovina diskutérů? ;-) Jasně, mnoho dalších neznáš. Nebo je to tak, že za kompem je každý druhý závodník? :-) Ale o to mi ani tak nejde.

Zajímá mě, zda opravdu mnozí z nich jezdí na obřačkách s aktuálními FIS parametry.

Ještě by mě zajímalo, jestli je mezi nimi někdo s FIS body nebo samí masters.

Jinej gang...

15.11.2013 17:44:37 #42 

Příspěvků: 107

Čert muž

>> #40, volk, 15. 11. 2013 10:03:58 Hele Volk, původně jsem reagoval na dotaz ke koupi bot o flexi 120, někomu sice velkému ale jen středně pokročilému nadšenci, co natáhne botu 10 dní v sezóně. Dle mého soudu je pro něj 120 moc. Příliš tvrdá bota anebo lyže, nade sportovcovi schopnosti dokáže jen a pouze mařit jeho úsilí a snahu.

Je pravda, že závodníci jdou dolů s boot flex. Tzv. plug racing boots jsou okolo 140 – 150. Jo, fakt ti to přeji obouvat takové boty jak píšeš, nemám s tím vůbc žádný problém.

Flex

Flex in ski boots refers to how difficult it is to flex the boot forward. Boot flex ranges from very soft to race stiffness, indicated by a numeric “flex index” that’s usually a number from 50 (soft) to 130 (very stiff). Often this number is written on the outside of the boot cuff. The method of determining flex index is not standardized between boot manufacturers, and one company’s 100 flex boot may not equal another company’s 100 flex boot, so use the numbers as a starting point but don’t get too hung up on them. Also, some companies use a 1–10 scale to for their flex rating, which is why we characterize flex as soft, medium, stiff, or very stiff in addition to giving a number rating. Racers and some expert level skiers prefer boots with flex ratings over 130, and these boots are normally available by special order in very low volume shell fits and forefoot widths from 92 mm to 95 mm.

Men’s Flex Rating Ability Beginner – Intermediate Intermediate – Advanced Advanced – Expert Expert – Race Flex Rating – Men's 65–80 85–100 105–120 130+ Feel Soft, Medium Stiff Very Stiff Beginner-Intermediate men’s boots range from about 65 to 80 flex index, with Intermediate-Advanced boots going from about 90 to 100. Advanced-Expert boots normally are in the 110 to 130 range. The stiffest race boots are rated at 140 to 150, which is far beyond what most skiers need or want and usually reserved for elite level competition skiers. Again, since there is no industry standard for measuring flex, it’s best to use flex index only as a general guide to choosing which model you’re interested in or as a way to compare models within a single brand.

Terrain, speed and type of snow play a role in choosing your flex as well. Pro level Freeride and Big Mountain skiers often choose a slightly softer boot than top World Cup racers, and pro park skiers go softer yet. Variable snow and very steep terrain often demand a bit more cuff movement, while a hard and uniformly smooth surface (like a race course) and techniques that demand tip pressure require a stiffer flexing boot. Personal preference and physical makeup are equally important. An athletic beginner may do just fine in a medium to stiff boot, and some expert skiers prefer a moderate flexing boot to a very stiff one.

Your height and weight are also contributing factors in choosing the best flex. Someone who is short and light doesn’t put as much leverage on a ski boot and a very stiff boot will be harder to flex, while someone who is larger may require a stiffer boot, even if they are new to skiing. Keep this in mind if you are smaller or larger than average.

Women's Flex Rating Ability Beginner – Intermediate Intermediate – Advanced Advanced – Expert Expert – Race Flex Rating – Women's 50–60 65–80 85–100 110+ Feel Soft Medium Stiff Very Stiff Since women tend to have less body mass for their height and foot size than men, flex ratings are somewhat lower. For women, Beginner-Intermediate boots hover around a 50 to 60 index, with Intermediate-Advanced boots ranging from about 65 to 80. Advanced-Expert boots range from 85 to 110. As with men’s boots, women racers and experts who prefer boots stiffer than a 110 flex will often have to special order them, and they will come with a very narrow and low volume fit.

Nečumákuj a fič dolů...

15.11.2013 19:00:09 #43 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #41, fischerbl, 15. 11. 2013 17:11:34

Mimo závody jezdí aktuální 35 m GS málokdo. A to je jeden z důvodů, proč mi přijde Čertova argumentace tímto trendem v podstatě k ničemu pro tazatele. Leckterá komerční obřačka je kupodivu tužší než některé RD GS (ať už masters nebo FIS konformní).

Mimochodem, mé 150 plugy mají mnohem příjemnější průběh flexe než mé komerční 120. Samozřejmě při mnohem větší stranové tuhosti a přesnějším přenosu sil.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

15.11.2013 21:18:23 #44 

Příspěvků: 2480

TNS muž

>> #42, **Čert **, 15. 11. 2013 17:44:37

Blbé je,že keď niečo skopíruješ aj s chybami,len tým poukážeš na fakt,že plugom moc nerozumieš(ten týpek,čo písal originál text je na tom asi rovnako) a tou „pravdou“: „Je pravda, že závodníci jdou dolů s boot flex.“ si to kompletne zabil.

Všetci? Prečo? V každej disciplíne?

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

15.11.2013 21:34:03 #45 

Příspěvků: 376

Duro

>> #42, **Čert **, 15. 11. 2013 17:44:37


To si sem nakopíroval základný prehľad rozdelenia lyžiarok z prvého e-shopu na ktorý si narazil ?

15.11.2013 22:50:46 #46 

Příspěvků: 107

Čert muž

>> #45, Duro, 15. 11. 2013 21:34:03

http://www.bootfitters.com/

Čéče ne, takhle to vidí a dělí profi US boot fitters. Mnoho z nich napasovává botky světovým extra třídám. Visí tam i Jack Rafferty, osobně znám, dělá mi vložky do bot, kanting a cokolif je potřeba. Je dobré si poslechnout tyhle umělce!

Nečumákuj a fič dolů...

16.11.2013 00:25:36 #47 

Příspěvků: 2480

TNS muž

>> #46, **Čert **, 15. 11. 2013 22:50:46

:) Je to márne.Uvedený text má rovnakú hodnotu či je z bootfitters­.com,alebo z e-shopu,ako uviedol Duro.Základné info,okorenené troškou bububu pre najbežnejšiu lyžiarskú verejnosť.

..ale asi len robíš srandu,tak O.K. a inak,páči sa mi tvoj písomný prejav. „Yo dude! Check my new czech“

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

16.11.2013 04:32:58 #48 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #46, **Čert **, 15. 11. 2013 22:50:46

Tak Čerte. Teď se na ten text z bootfitteres.com podívej a řekni mi, co je v něm navíc oproti např. Ivanovým článkům ve Snow, případně věcem z posledních let tady v diskuzi.

Nemám nic proti bootfitters.com, ale tak nějak mně nenapadá proč si to sem kopíroval.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

16.11.2013 15:09:54 #49 

Příspěvků: 1353

Navvy

Je zajímavé přečíst si, že někteří závodníci sáhnou po nižší flexi. Především je ale otázkou, zda flexe 130, kterou má ten závodník, je stejná, jako flexe na stejných botách z normálního obchodu. Druhá věc je individuální pocit nezávodníka z konkrétní boty (po nějaké době používání). Někomu dá tvrdší bota větší pocit jistoty, jiný, i velmi dobrý lyžař, zvolí raději nižší flexi kvůli pohodlí, když (už) nezávodí, ale to jsou spíše výjimky.

16.11.2013 21:32:13 #50 

Příspěvků: 229

Tesna muž

Je to čistě můj laický názor, ale z flexe se jako z podobných věcí (rádius, rocker, amphibio …) ve stagnujícícm lyžařském businessu dělá cíleně věda, kdy se zákazníkovi sugeruje důležitost nějakého parametru, který boty vždy měly, jen se neudával a marketingově nevyužíval. Závodní boty předpokládám byly v posledních desetiletích vždy tužší a méně pohodlné, než „spotřební“ boty, jen dnes k výběru pomůže mj. i nějaké (neměřitelné a nesrovnatelné) čís­lo.

A než nějaké flexe je pro výběr boty dle mne výrazně důležitější to, jak bota celkově padne (viz. mj. i skutečnost, že drtivá většina lyžařů jezdí ve velkých botách). Před měsícem jsem si opět ověřil fakt, že po pár dnech na nohou (zatím u PC :-)) se boty o 1–1,5 čísla vyšlápnou, takže bez ohledu na flexi se při správném výběru z pocitově malé a nepohodlné boty stane bota dobře padnoucí a pohodlná. A to je rozhodující.

I v této diskuzi se opakovaně objevuje srovnání závodních a komerčních bot. Jenže závodní jsou konstruovány a individualizovány tak, aby v nich dotyčný za 1 – 3 minuty odjel závod co nejrychleji, tzn. aby co nejlépe držely, přenášely síly, poskytovaly kontakt lyže s podkladem atd., vše s jediným cílem – čas a rychlost. Tudíž někdy může pro daného závodníka v nějaké disciplíně vhledem k jeho stylu jízdy, hmotnosti, pohybovým možnostem apod. skutečně lepší jít s tuhostí dolů. A to vše prakticky bez ohledu na pohodlí nebo tepelný komfort. A to ještě upřímně nevím a nechám se klidně poučit, zda univerzálnější lyžaři mají na výrazně rozdílné disciplíny (točivé vs. rychlostní) ty naprosto stejné lyžáky

Naopak u bot komerčních nastupují i jiné parametry, a to možnost a schopnost lyžaře „přežít“ v takové botě nesrovnatelně delší dobu, než je tomu u závodníků, takže nastupují i parametry pohodlí, které ty techniké a závodní zatlačují do pozadí, i když hodnoty třeba flexe mohou být klidn srovnatelné. A stejně tak i použití komerční boty je mnohem univerzálnější, než je tomu u boty závodní. I lyžaři experti to nejsou schopni brutálně drtit celý den, ale obvykle kombinují rychlosti, délky oblouků, strmost svahů atd. a pro všechyn tyto techniky jízdy (na rozdíl od zcela jednostranně zaměřených závodníků) si také musí vybrat boty.

Já jezdím už asi cca. 10 let s flexí 120, i když hmotnostně jsem spíše v podprůměru a silově prakticky nejezdím vůbec, spíš „úsporně technicky“. Při koupi prvních se mne nedůvěřivý prodejce snad ještě 2 roky při každé návštěvě obchodu ptal, jestli jsem s nimi skutečně spokojen. Ano, s botami (Fischer Soma, Tecnica Dragon) jsem byl vždy spokojen, protože mi sedly a sednou tak, že i při celodenním lyžování je ráno v 9 zapnu nadoraz a povoluji až odpoledne po lyžování. A můj kolega, 100 kg a silově založený lyžař, dodnes jezdil velmi dobře a spokojeně na botech s flexí 55 a 2 čísla větších, než by mu příslušelo. Z obchodu, kde kupoval nové, přišel pěkně překvapený.

Takže zakladateli vlákna, vzhledem k jeho váze, za předpokladu snahy se v lyžování zlepšit, bych rozhodně neměl strach doporučit něco s flexí 110–120. Zvláště pokud sám pozná, že 80 je pro něj subjektivně málo.

16.11.2013 23:40:24 #51 

Příspěvků: 3059

MPS

>> #41, fischerbl, 15. 11. 2013 17:11:34

Moc ses toho nedozvěděl co? Asi nebudeš sám kdo si pokládá tyhle otázky,ale asi bude lepší když vše nadále zůstane v mlžném oparu…

>> #34, Handulka, 14. 11. 2013 22:46:06

Dobrej nápad,ale asi o to nikdo nestojí…

17.11.2013 15:46:51 #52 

Příspěvků: 107

Čert muž

>> #50, Tesna, 16. 11. 2013 21:32:13

Výborně napsáno. Pod to bych se podepsal. Ona ta flexe kdysi dávno, pradávno nebyla měřitelná. První plastové boty byly odlitky jako z Vítkovic. Vzpomínám na černé Kastingery za 1900,– , které byly jako dřevěná „španělská“ středověká mučící bota a z kotníků mi tekla kref, doslova. Flexi bych nevinil z marketingu, spíše různé páčky, přepínátka, blikátka apod…

Ať to flexuje vespolek!

Nečumákuj a fič dolů...

03.12.2013 08:37:34 #53 

Příspěvků: 205

klokanito muž

>> #15, Pavlos, 13. 11. 2013 21:54:00

A mohou být jeden, nebo dva šrouby vymontovány „tvale“? Někde jsem tu četl, že se mají vymontovat jen pro vyzkoušení nižší flexe a pak případnou potřebu snížení řešit raději odfrézováním plastu a šrouby vrátit zpátky. To aby prý nedošlo k poškození plastových dílů. Víc by se mi líbila varianta, kdy si podle venkovní teploty mohu, alespoň do jisté míry, regulovat flexi pomocí těch šroubů.:-)

03.12.2013 13:27:17 #54 

Příspěvků: 4267

ivan

>> #50, Tesna, 16. 11. 2013 21:32:13

Nějak mi tento příspěvek unikl, a tak jsem se v potřebném rozpoložení rozepsal až nyní.

Dovolil bych si v určitých věcech nesouhlasit.

  1. Je třeba si uvědomit, že za těch 40–45 let, co existují plastové lyžáky, se vyvinuly a změnily jak lyže, tak jízda s nimi. Na začátku té doby se jezdilo na 210cm tak tvrdých, že by se jich dnešní borečci odmítající vše přes 180 cm báli i jen dotknout. K tomu byla samozřejmě mnohem vyšší tuhost, jakou plast znamenal oproti kůži (a i vyšší, než měly přechodné modely plastifikované a pogumované) ohromným plus.
  2. Dnešní lyže jsou nepoměrně kratší a měkčí, k jejich ovládání tedy postačí jemnější impulsy, více „stranové“ pro zahranění lyže, pokud se bavíme o jízdě na tratích. Místo původního oslnění tím, jak je bota krásně tuhá, nastoupila potřeba tuhosti diferencivaná podle lyže a jízdy s ní.
  3. Jiná bota pro borce a jiná pro začátečníka byla už v začátcích. Zpočátku se dost lišily i výškou (spojler, celková), neboť dobrý lyžař uměl a potřeboval pořádně zatlačit do špičky své tvrdé dlouhé lyže. Naučit se dělat boty z různých materiálů, dávat do nich samostatnou různě tuhou botičku a další věci vyžadovalo čas a pokusy + omyly.
  4. Mezitím si lidé postupně odvykali tvrdým botám, móda sneakers, tedy měkkých sportovních bot, a různých dalších nutí i výrobce lyžáků nabízet svým zákazníkům boty co nejpohodlnější. Tedy další tlak na to, aby byly měkčí a aby zákazník a ještě víc prodavač o té měkkosti měl nějakou informaci. Je třeba si uvědomit, jak velký objem prodeje se odehrává ve sportovních řetězcích a jak „kvalitní“ prodavačský materiál v nich za co nejnižší mzdy působí.
  5. S flexindexy je to jako s řadou jiných věcí: dobrý sluha, ale zlý pán. Když si s nimi umíme poradit, jsou pomocníkem, ale v rukou bídně zaškoleného prodavačského neznalce se stávají pomůckou ke špatné volbě – kterou odskáče zákazník.
  6. Přesto bych je, za současné průběžné osvěty, bral jako větší dobro než zlo. Smířlivě řečeno, je to aspoň něco.

03.12.2013 13:34:06 #55 

Příspěvků: 4267

ivan

>> #50, Tesna, 16. 11. 2013 21:32:13

(dokončení předešlého)

Už vícekrát jsem se pokusil odstranit tradovanou pověru, že boty pro závodníka jsou jen na ty dvě minuty vlastní jízdy, tudíž mučidla, v nichž se déle být nedá. Je ale vidět, že tohle chytlavé „moudro“ se líbí a vesele si žije dál.

I kdyby byl špičkový závodník v botách pokaždé jen těch cca 2,5 hodiny vlastního tréninku na sněhu (což není, jsou dny a soustředění se 2 fázemi, také okolo závodů s prohlídkami, čekáním na startu při přerušeních, s jásáním v cíli apod. se to nakumuluje), je to při nějakých 250 dnech/rok 625 hodin/rok, tedy při průměrně 8 hod./den tak, jak lyžuje o dovolené nadšený rekreant, 78 dnů. A to už je doba, kdy by jiná než dokonale padnoucí bota nohy (feet) zničila klidně i za jedinou za sezonu.

Navíc plugy používají i firemní testéři, zajížděči rychlostních lyží a podobní, kteří to leckdy mají jako celodenní šichtu. A nemůžou si přitom vzít ke 218cm sjezdovce nějaké bačkory.

Vždycky rád používám argument, který mě kdysi přesvědčil. Na jaře 1998 při finále WC jsem se po tréninku zapovídal s Picabo Street. (Ona, hipícké dítě, byla takové nejkomunikativnější sluníčko alpského lyžování, úžasná holka.) Dojezdový stadion se vyprázdnil, stáli jsme tam snad hodinu a mj. si domluvili rozhovor, až bude mít odjetý závod. Akorát si opřela lyže, ale zůstala celou dobu v lyžácích. A pak po rozloučení v nich kráčela, sama samotinká, někam na parkoviště.

(Ve finále hollywoodského dojáku bych pravil: „A to bylo naposledy, kdy jsem ji spatřil. Další den si v hororovém pádu načtyřikrát zlomila nohu. To byl i konec její kariéry. Ale ten obrázek, jak kráčí, ona samotinká, velikánka světového lyžování, čerstvá olympijská vítězka, mám stále před očima…“)

The End

Byla docela udělaná baba a v roce 98 byly její Lange určitě o dost tvrdší, než jaké používají holky dneska.

Tehdy jsem oné pověře o svěrácích, v nichž se nedá vydržet, přestal věřit. Doporučuju totéž. Tím spíš, že s různými plugs o poměrně vysoké tvrdosti si už leckdo z nás udělal zkušenost vlastní.

03.12.2013 19:52:51 #56 

Příspěvků: 1353

Navvy

>> #55, ivan, 03. 12. 2013 13:34:06

Před pár lety jsem si vybíral nové boty. Také jsem slyšel (dokonce od závodníků), že „race“ boty jsou na normální lyžování asi moc tvrdé a je v nich asi větší zima než v těch rekreačních. Vždycky to bylo „asi“. Pak mě Ivan přesvědčil (nabídl mi, že si mohu zkusit jeho staré Atomic s flexí 130, což jsem sice nevyužil, ale přesvědčilo mě to), že se toho nemám bát. A tak jsem si já, lyžař, který nikdy na sjezdovce nezávodil, ve více než 50 letech koupil Salomon X-3 130 SC s tím, že je v nejhorším postoupím některému ze svých dětí. Čekal jsem větší jistotu, ale ten rozdíl mě opravdu příjemně překvapil. Navíc žádné nepohodlí (kromě zouvání ve větším mrazu), žádné mrznoucí prsty po pár desítkách minut (když se aspoň trochu hýbu). Ostatně lyžování je přece jen sport.

30.03.2016 20:42:36 #57 

Příspěvků: 63

tom9

Zdravím, přečetl jsem hodně článků s tématikou flexe bot, ale pořád se nemůžu rozhodnout. Nyní jezdím v botách o flexi 110 (Atomic RT CS 11) Už je mám dlouho a chci si koupit nové a nevím jestli flexe 110 nebo 130. Konkrétně Lange RS. Se stávajícíma jsem celkem spokojen, i když myslím, že jsou na hraně. Jinak myslím, že celkem solidní sportovní lyžař s váhou 83 kg. Děkuji za názor.

31.03.2016 08:12:04 #58 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #57, tom9, 30. 03. 2016 20:42:36

Když to vezmu podle modifikace mé osvědčené zázračné rovnice, tak:
FI = 85 na hmotnost + 10 za lyže na střední oblouk do 185cm + 10 na rychlou/sportovní jízdu po hraně + 20 na lyžování v teple, tj. FI=125 :-D

Ze zkušenosti využiješ FI (120)-130, protože 110 je pro lehké váhy a nezávodící juniory/juniorky, pro muže spíš jen na rekreační / max. velmi lehce sportovní jízdu. Nevím, jak jsou na tom Lange 130 v porovnání tuhosti s ostatními značkami se stejným udáveným FI.

Před koupí si minimálně vezmi s sebou i stávající boty, abys porovnal úroveň změknutí v teple, tam se plasty celkem dost liší (proto má v mém propočtu tento faktor vyšší koeficient).

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

31.03.2016 13:49:54 #59 

Příspěvků: 1222

CzechSkier

>> #58, ˘Ö˘Krab, 31. 03. 2016 08:12:04

Ahoj Krabe,

jen pro srovnání, letos jsme závodili na flexi 110, a rozhodně nejsme sami. Na příští rok půjdeme do 130, pokus se to osvědčí, jinak změkčíme. A chtěl jsem se zeptat, proč přidáváš 10 na dlouhý oblouk? Já bych to spíš viděl opačně.

Jinak samozřejmě respektuju, že jsi spíš Flex jestřáb a do tvého vzorce ti nebudu kecat.

I

www.juniorsports.cz

31.03.2016 14:11:36 #60 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #59, CzechSkier, 31. 03. 2016 13:49:54

Kdyby ses podíval, Panák má 110 a zvažuji, že jestli mu poporoste noha, tak bude mít zase tytéž boty, jen ve větším.
Závodění je jiná věc, Tvoje dcera nemá určitě 83kg, Panák taktéž ani zdaleka ne.
[Aha … teď se dívám, přebývá mi tam ne- (závodící). Zas… nacizmus!]

Vzorec by ještě potřeboval upravit, aby vyhovoval současným trendům, nedělám si patent na jeho dokonalost. Hlavně v něm chybí věk lyžaře, jeho další sportovní aktivity a pohlaví, čímž by se aproximovalo množství svalové hmoty a potenciální síly. A možná i výška lyžaře – kvůli páce na holeni. Ani tak nebude přesný, roli pak hrají osobní pocity, preference, tvrdost pisty, lyží …

Změkčit boty do nákleku není složité, tvrdší je tak snadno neudělá. Myslíš, že by muž, sportovec, 83kg, nějak zásadně nezvládl na točivých GS boty FI130?

Jinak samozřejmě tuším, že nejtvrdší boty mají slalomáři, ale tam se bavíme o FI150 a možná víc.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy