Přepravní kapacita lanovky činí 3 200 osob za hodinu a je nejvyšší nejen v České republice, ale podle dostupných informací také v zemích celého bývalého sovětského bloku. Rekordů v rámci České republiky měla tato lanovka ovšem více – jmenujme například nejsilnější dopravní lano 47 mm nebo nejvyšší výkon pohonu 632 kW (tyto dva rekordy překonala až šestisedačka na Pláň ve Špindlerově Mlýně v roce 2015). Třicet tun těžké a 4 kilometry dlouhé dopravní lano dodala firma Fatzer. Komfort a bezpečnost lyžařů při nastupování zajišťuje nástupní pás. Bohužel už bylo upuštěno od původního záměru vybudovat vedle dolní stanice depo pro sedačky a vybavit je bublinami proti nepříznivému počasí.
Pohon šestisedačkové lanovky v Koutech nad Desnou měl ve své době
vůbec nejvyšší výkon v ČR - 632 kW
Trasu lanové dráhy tvoří celkem 17 podpěr, z nichž jsou 3 nosnotlačné a 1 tlačná. Společně s šestisedačkou byly zprovozněny také již zmíněné dva kotvové lyžařské vleky s délkou 650 a 410 metrů. Zatímco kratší z nich je umístěn v dolní části areálu a slouží především jako přibližovací (zároveň je vybaven osvětlením pro večerní lyžování), delší se nachází naopak v horní části areálu a umožňuje lyžování i v období, kdy již na dolní části hlavních sjezdovek není sníh. Později přibyl v dolní části areálu ještě další lyžařský vlek s novou sjezdovkou.
Nejmodernější zasněžovací systém je schopen při nedostatku sněhu zasněžit sjezdovky za několik dnů. K dispozici jsou sněhová děla firmy Sufag typů Compact Eco, Compact Power a Gemini Power. Zdrojem vody je řeka Divoká Desná. O úpravu sjezdových tratí se starají rolby Kässbohrer PistenBully, mezi nimi i jedna šestistovka s navijákem. Odbavovací turniketový systém značky Axess dodala firma Aster.
Návštěvníkům areálu je k dispozici rozsáhlé bezplatné parkoviště s celkovou kapacitou 600 osobních aut a 20 autobusů. Výhodou skiareálu je také snadná dostupnost – středisko leží přímo na hlavním tahu z Šumperku do Jeseníku.
Trasa lanovky při jízdě dolů
Provoz střediska a šestisedačkové lanovky je celoroční, v letní sezóně lanovka usnadňuje přístup k turistické cestě, která vede kolem větrných elektráren na Medvědí hoře až k horní nádrži přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně. Ve vzdálenější budoucnosti se uvažuje o vybudování další odpojitelné sedačkové lanovky o délce 1 100 metrů.
Šestisedačka na Medvědí horu se těší velké oblibě také v letní
sezóně, kdy vyváží turisty a bikery
Celkové náklady první etapy se vyšplhaly na 500 milionů korun, část nákladů pokryla dotace z Evropské unie. Areál v Koutech se tak jednoznačně stal největším a nejmodernějším v Jeseníkách a plně se vyrovnal největším krkonošským lyžařským střediskům.