Dodavatelem lanové dráhy se na základě výběrového řízení stala firma Leitner (na českém trhu je Leitner zastoupen firmou Snowtech), a jednalo se tak o první zcela novou lanovku této firmy v České republice (všechny dříve postavené lanové dráhy Leitner u nás jsou totiž použité). Pro maximální komfort lyžařů byly vybrány sedačky firmy Leitner s měkkým čalouněním, bezpečnostním systémem Kid Stop a premiérově v ČR taktéž s vyhříváním.
Samotný proces vyhřívání je velmi jednoduchý – při pojíždění sedačky v dolní stanici sbírá proudový sběrač na spínacím aparátu sedačky ze speciální kolejnice elektrický proud, který je poté veden do rozváděcí skříňky umístěné pod sedákem každé sedačky a odtud vyhřívá síť umístěnou v čalounění sedačky. Barevné provedení lanové dráhy vkusně zapadá do prostředí Bukové hory v zimě i v létě – pro horní stanici byla zvolena jako základní barva bílá, kterou doplňuje tmavě zelený pruh a podhledy a čalounění sedaček je provedeno taktéž v přírodní tmavě zelené barvě.
Čtyřsedačková lanovka na Bukovou horu ještě s původní provedením
sedaček v první zimní sezóně
Dolní poháněcí a napínací stanice s nástupem kolmým k ose trati byla pojata jako celistvá budova s technologií lanové dráhy, velínem a poloautomatickým depem se třemi odstavnými kolejnicemi. Navíc je most dolní stanice vybaven částečným nízkým překrytím staničních dopravníků. Naopak horní vratná stanice byla postavena jako samostatně stojící terminál s vysokým přestřešením. Po vykácení lesa pro sjezdovku a lanovku na podzim 2009 byla samotná výstavba slavnostně zahájena 10. května 2010. Po vybetonování patek podpěr a základů stanic bylo usazeno všech 12 podpěr (pro instalaci sedmi z nich byl využit vrtulník, celkem se uskutečnilo 43 letů) a koncem srpna byla zahájena montáž horní stanice. Ve druhé polovině září pak přišla na řadu i stanice dolní a rozvinutím a zapletením dopravního lana v polovině října se již výstavba blížila k zdárnému dokončení. Zahájení provozu se uskutečnilo 17. prosince 2010. Ve středisku je instalován nejmodernější plně automatický systém technického zasněžování firmy Technoalpin.
Depo pro všech 99 sedaček
Mezitím došlo také k rozvoji části areálu v Čenkovicích, kde byla rovněž postavena lanová dráha. Čenkovice v Orlických horách se v roce 2011 staly již třetím domovem původní kramolínské fixní dvousedačky Steurer. Připomeňme, že úplně původně přepravovala tato lanovka mezi lety 1981 a 1997 lyžaře v rakouském středisku Werfenweng jako Wengeraubahn. V roce 2003 se opět rozjela v šumavském středisku Kramolín poblíž lipenské přehrady, zde se však příliš dlouho neohřála a již po pěti letech byla po nahrazení novou čtyřsedačkovou lanovkou prodána právě do Čenkovic. Před znovupostavením v Čenkovicích prošla ovšem technologie lanové dráhy výraznou omlazovací kůrou firmou Rony Elektronik – pohon s novým elektromotorem byl nově usazen ve volně stojící konstrukci, vratná stanice s hydraulickým napínáním (původně bylo napínání mechanické závažím) byla dodána zcela nově a modernizací prošly také sedačky. Dráha s názvem Třebovská dvojka nahradila dva lyžařské vleky (Transportu a Tatrapomu) vedoucí na Bukovou horu a pro zvýšení komfortů lyžařů byla nově vybavena rozběhovým pásem. Výstavba v Čenkovicích byla zahájena 14. června 2011 a na začátku září již byla usazena většina z 14 podpěr. Ve druhé polovině září pak byla zahájena montáž dolní poháněcí stanice a den před Štědrým dnem byla nová lanovka uvedena do pravidelného provozu.
Trasa lanovky – podpěra č. 10
Společně s výstavbou lanovky došlo k prodloužení sjezdovky v horní části o 50 metrů a méně zdatní lyžaři ocení možnost objet její prudkou horní část, tzv. padák, po nové modré sjezdovce. Investorem výstavby dvousedačkové lanové dráhy, jejíž přepravní kapacita činí 1 440 osob za hodinu, byl SKI KLUB Česká Třebová s.r.o. Téměř polovina z celkových nákladů, které dosáhly částky 21 milionů korun, byla hrazena prostřednictvím dotace z Regionálního operačního programu. Dvousedačka v Čenkovicích se stala v pořadí již čtvrtou lanovkou v Orlických horách, připomeňme, že ještě v roce 2005 jsme v tomto pohoří mohli nalézt pouze lyžařské vleky. V roce 2013 změnila lanovka majitele, když byla převzata SKIPARKem Červená Voda. Díky tomu bylo možné mj. zavést společnou permanentku platnou na obou lanovkách.
Horní napínací stanice lanovky Třebovská dvojka
V roce 2011 prošla zásadní a zajímavou inovací také o rok dříve postavená odpojitelná čtyřsedačka Leitner z Červené Vody na Bukovou horu, která spočívala v úpravě sedaček s novou investicí do osazení bublin. Sedačky jsou dále vybaveny také komfortním měkkým čalouněním v zeleném barevném provedení s opěrkou ve vysokém provedení, systémem vyhřívání a bezpečnostní pojistkou Kid Stop. Lanová dráha v Červené Vodě se tak svým komfortem zařadí na první místo sedačkových lanovek v České republice a je plně srovnatelná s v současnosti budovanými lanovkami v alpských střediscích.
Trasa lanovky s čtyřmístnou sedačkou s bublinou
Prvních 22 upravených sedaček dorazilo od firmy Leitner na parkoviště ve SKI PARKu Červená Voda ve čtvrtek 6. října 2011, v pátek 14. října se jich v Červené Vodě nacházelo již 55 a zároveň bylo zahájena jejich kompletace se závěsy se spínacími aparáty a usazování na kolejnice depa. V Červené Vodě přichystali na druhou zimní sezónu i další novinky, mezi něž patří například nový lyžařský vlek na dojezdu sjezdovky, dětský Skipark s lyžařským kolotočem, snowpark, měřený úsek sjezdovky s radarem, sluneční terasa, třetí pokladna, nové apartmány přímo na dojezdu sjezdovky (celková ubytovací kapacita přímo v areálu nyní činí 37 míst ve studiích a apartmánech) a další. V roce 2012 se areál rozšířil o druhou sjezdovku z vrcholu Bukové hory.