Sjezdovky:
Modrá 1 - solidně zasněžená technickým sněhem. K
horní stanici lanovky "A" vysněžená v celé šířce. Od horní stanice
lanovky "A" do místa, kde se rozděluje na 1a a 1b, zasněžena zhruba z
poloviny šířky. Celková šířka sjezdovky je cca 50 m, při provozu na cca
polovině sjezdovky zbylo ještě dost místa na lyžovaní. V podstatě celý
den probíhalo zasněžování, takže jízda nebyla žádná hitparáda. A
tvořily se hromádky technického sněhu.
Modrá 1a - "traverz" ke dvěma vlekům "FI a FII" vysněžen v
celé šířce, v prudkém místě vyškrabán na podkladní led.
Červená 1b - opět zasněžené z cca poloviny šířky.
Šířka sjezdovky je řekněme velkorysá, takže zůstávalo spousta místa na
lyžování. Dopoledne bylo v horní části puštěno zasněžování, takže
žádná hitparáda.
Modrá 2 - v provozu pravá strana (při pohledu ze spodu) od
vleku. Vysněžena ve velkorysé šířce, takže spousta místa. Levá strana v
provozu od místa spojení se sjezdovkou 1b.
Modrá 10 - od nejvyššího místa střediska je to v
podstatě cca 6 m široká cesta, vysněžená technickým sněhem. V
některých místech vyškrábáno na tvrdý ledový podklad. Od horní stanice
lanovky "D" dolů k lanovce "C" vysněženo v celé šířce. Sjezdovka je sice
značena jako modrá, ale má takové tři ostřejší červené schody.
Červená 11 - vysněžena v zhruba z poloviny šířky, tedy
cca 20-25 m. Celý den probíhalo zasněžování. V kombinaci s mraky a
mizernou viditelností, jsem na ni ani nejel.
Sněhové podmínky:
V podstatě vše vysněženo technickým sněhem. V horních částech
areálu bez problémů. V nižších partiích, zhruba od rozdělení sjezdovky
1 na 1a a 1b, se začalo po obědě oteplovat a seškrábaný technický sníh
tvořil těžkou kaši.
Občas se objevily vyškrábané kamínky, občas místo vyškrábané na
ledovou podložku. Odpoledne se na prudších místech tvořily hromádky
naškrábaného technického sněhu.
Bohužel nebyla v provozu lanovka "B" a přilehlé sjezdovky 3 a 3a, které,
co si tak vybavuji z mé předchozí návštěvy před cca 3 lety, patřily k
těm nejlepším v areálu, co se týče sportovnějšího ježdění. Ale
intenzivně se na nich zasněžovalo, celý den na sjezdovku 3 foukali
technický sníh. Tak si myslím, že když nepůjdou teploty moc nad nulu, tak
je to otázka týdne max. dvou kdy se otevře. Jestli tomu pomůže i
přírodní sníh, tak možná i dříve.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Lanovky a vleky v provozu:
- Expresní čtyřsedačka s bublinou "A"
- Expresní šestisedačka s bublinou "D"
- Rychlá šestisedačka "C"
- Vlek "FII"
- Vlek "H"
- Lano K
Zalidněnost:
Vzhledem k termínu mé návštěvy (2. 1.) jsem čekal, že to bude horší.
Největší provoz byl na lanovce D a sjezdovce 1, expresní šestisedačka
zvládala nápory v pohodě, čekačka max. 5 minut. Do mezistanice jsem sjel
jen 3x a vždy tam bylo pár lidí, takže bez čekání. Netradiční sedačka
s mezistanicí, kde je malinko komplikovanější nástup, ale nic, co by
nezvládla moje sedmiletá dcera.
Na sjzedovce 1 byl provoz největší, místy fakt hromada lidí, ale stačilo
chvilku počkat a pak pokračovat v jízdě. Nějaký zvláštní úkaz - lidé
jezdí v tlupách.
Na sjezdovce 1b, 1a a 2 už to bylo bezproblémové. Jen při
poslední jízdě, kdy se lidé začali přesunovat k vozům do údolí, byla
nutná pomalejší opatrná jízda pro velkou koncetraci lidí na sjezdovce.
Na přiložené mapce, žlutě vyznačeny sjezdovky v provozu
Doprava do střediska a parkování:
Bezproblémové parkování na P1, při příjezdu v cca 9 hodin ráno jsem
čekal více aut. Na to že byla sobota, tak tam bylo dost málo aut. Přesun
přibližovací lanovkou "A" až na horní stanici.