Sjezdovky:
Celý areál je – za dobré viditelnosti – velmi přehledný a sestává
jak z širokých, pravidelných ledovcových dálnic s příjemně svižným i
sportovnějším sklonem, tak z členitějších tratí mimo ledovec.
Hlavní ledovcová pláň podél čtvrté sekce Gletscherjetu je širokánská,
zcela rovná a má ideálně carvingový červeno-modrý sklon, směrem do
Sonnenkaru podél vleků Schmiedinger pak spíše rudý, nebo dokonce
načernalý. Dosti strmý a černě značený je okrajový ledovcový svah
podél vleků Maurer.
Opravdu mírná, zasluhující si modré značení, je jednak nejvýše
položená ledovcová pláň (Magnetköpf) a jednak dojezd do Alpincentra podél
Gletscherjetu, modře je značená i užší „šněrovací“ trať podél
6sedačky Kristall.
Mimo ledovec stéká po osluněném svahu do Sonnenkaru ještě příjemná,
lehce proměnlivá modrá, kterou doprovázejí i dvě červené „cesty“
(t.č. otevřena jen jedna z nich).
Neledovcová, zvlněná a proměnlivě široká je i přívětivá červená
sjezdovka podél 6sedačky Kristall nad Alpincetrem, dojezd k její nástupní
je však plnokrevnější.
Z Alpincentra do mezistanice Langwied se mělkým zářezem v členitém svahu
protahuje široká, příjemně proměnlivá červená trať, kterou doplňuje
ještě přímější černá Black Mamba – podle svého jména je poměrně
hubená a členitý terén opravdu připomíná vlnícího se hada, sklon je
přítom poctivě černý.
Kromě sjezdovek je tu velký a bohatě vybavený snowpark podél sedačky
Sonnenkar, pro děti pak hravá fun slope. V areálu je i mnoho značených
ski-route, tedy lavinově zabezpečených freeridových tras.
Sněhové podmínky:
Krásný utažený prašan od Alpincentra výše, níže lehký firn, během
dne měknoucí. Ráno se na rovných dálnicích třpytil perfektní
manšestrový koberec, na členitějších a níže položených tratích místy
menší „schody“ a hrboly.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Výjezd z obřího kaskádového parkoviště nad Kaprunem zajišťují dvě
osy lanovek (t.č. v provozu jen jedna), na niž od Alpincentra navazuje nová
lanovka Gletscherjet 3+4 – v prvním úseku je na výběr mezi sedačkou a
kabinkou, vzhůru pod Kitzsteinhorn pak pokračuje jen kabinka (vzhledem k
nemalé výšce nad terénem je zřejmé proč, i když sedačka by byla
praktičtější).
Hlavní ledovec obsluhují paraleleně s novým Gletscherjetem ještě kotvy,
stejně jako okrajový Maurergletscher.
Ze Sonnenkaru, postranního údolíčka, kam stékají i parádní červené
sjezdovky Schmiedinger a Gletschersee, vedou zpět dvě lanovky – 6sedačka a
2sedačka (t.č. v provozu jen dvousedačka, která produkovala během dne až
10minutové fronty). Nejezdil ani vlek Schmiedinger, zřejmě je mimo provoz
dlouhodobě (lano je bez kotev).
Na vrcholovou stanici pod Kitzsteinhornem vede buď kyvadlová kabina z
Alpincentra, nebo „výtahová“ lanovka od horní stanice Gletscherjetu.
Zalidněnost:
Už v 8 hodin ráno se kolem nástupního Gletscherjetu formoval chumel a
během dopoledne se celý ledovec „zaplnil“ – u páteřních lanovek i u
vleků vznikaly minutové fronty, na svazích ale bylo prostoru s trochou
opatrnosti dost a dost. Největší a zároveň „nejzbytečnější“
čekání obstarávala 2sedačka Sonnenkar, neboť souběžná 6sedačka
zůstala zagarážovaná.
Občerstvení a aprés-ski:
Hlavní základnou pod ledovcem je Alpincenter, vedle níž je ještě
restaurace Gletschermühle. Moderní samoobslužná restaurace je ale i na
vrcholové stanici pod Kitzsteinhornem, která je poněkud stranou lyžařského
dění (ceny viz fotogalerie). Na Kitzsteinhornu se dá strávit nějaký čas i
návštěvou "světa" Gipfelwelt 3000 (naučná galerie, vyhlídková plošina,
kino).
Doprava do střediska a parkování:
Obrovské kaskádové parkoviště obléhá stanice Gletscherjetu 1 a
souběžné kabinkové lanovky Panorama - nejbližší místa jsou vyhrazena pro
autobusy a skibusy, od aut se jde cca 100 až 300 m pěšky, ještě
vzdálenější parkovací plochy objíždí shuttle bus.