Sjezdovky:
Sjezdovky ve Val Thorens jsou situovány okolo údolní mísy, jejíž
střední část je plochá, nudná a také přelidněná. Proto je vhodné si
pohyb zde naplánovat tak, aby se člověk v centrální pasáži moc
nepohyboval.
Po oba dva dny jsme lyžování začali na krásně vymrzlém a rychlém povrchu
špičkově urolbovaných sjezdovek. Ve čtvrtek kvůli vysokým teplotám ale i
zde po obědě začaly sjezdovky povolovat a v prudších pasážích vznikaly
muldy, naopak v pátek díky ochlazujícímu větru zůstaly v solidním stavu
až do večera. Ze sjezdovek byly otevřeny všechny, kromě černého sjezdu z
Caronu.
Mezi nejlepší svahy patřily členité červené tratě pod centrálním
funitelem, ke kterým v letošní zimě přibyla nová trať vedle slalomáku.
Pěkné svezení nabídla i zatáčkovitá modrá Téte Ronde, kde její
dřívější nebezpečné křížení se sáňkařskou dráhou nahradila
trubka. Díky modernizaci lanovek došlo k zatraktivnění nejnižšího sektoru
okolo lanovky Boismint, kde jsou pěkné a dlouhé sjezdovky nadstandarního
převýšení modré a červené barvy, navíc nepříliš vytížené.
Jako třetí vděčnou část areálu bych uvedl oblast za hřebenem směrem
Orelle. A zde jednoznačně červenou, velmi členitou Rosael. Zde byla ve
čtvrtek její nejprudší střední část těžkou zkouškou pro slabší
lyžaře, protože modrý objezd byl kvůli lavinám uzavřen a prudký svah se
tak brzy pod náporem lyžařů změnil v pěkné bouloviště. V pátek už byl
objezd otevřen, takže si ti lepší naopak mohli plně vychutnat tento
přemrzlý a rovný sešup.
Novinkou posledních let je také dlouhý modro-zelený sjezd do Orelle
sjezdovkou Lory opuštěným vysokohorským údolím.
Sněhové podmínky:
Jedním slovem - dokonalé. Val Thorens jsme navštívili po masivním
sněžení a navíc ještě dalším jednom dni, kdy měli rolbaři čas
zapracovat na úpravě svahů a spojit nový příděl se starším podkladem,
takže z tohoto pohledu nebylo co vytknout.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
V recenzi na tomto webu z loňského roku mne zarazilo vyjádření, že Val
Thorens zaostává a stárne v lanovkovém přepravním parku. A to z toho
důvodu, že po čtyřech letech, co jsme tu nebyli, jsem zaznamenal hned 6
nových lanovek. Ano, změna není na první pohled tak patrná, protože až na
letošní novinku, rychlou šestku Stade, jsou všechny ostatní vedeny v
původní trase a až na jednu výjimku i délce.
Dnes se v celém areálu nachází pouze tři pomalé sedačky, a to na zcela
okrajových částech. Páteř přepravních zařízení již tvoří
především rychlé šestky a k tomu 3 funitely.
Zalidněnost:
Pěkné počasí a blížící se konec příslušného turnusu bohužel
znamenaly výraznou zalidněnost Val Thorens v těchto dnech, kdy i pro přesun
z Les Menuires jsem zvolili komplikovanější než přímou trasu přes šestku
Mont de la Chambre, a to po ose Roc 1/2 a Cote Brune, protože to, co jiní
vystáli ve frontě na 20 minut u sedačky, jsme my alespoň prolyžovali.
Podobně pak hlavně v pátek dopoledne byly páteřní svahy v centrální
části i přejezdy dost přeplněné. U funitelů Peclet a Thorens se tvořily
až do pozdního večera fronty tak na 10 minut. Podobně u některých lanovek
tak, jak se masa lyžařů přesunovala z ostatních údolí do Val Thorens,
dále do Orelle a následně zpět.
Naštěstí po celý den byly i lanovky, kde nebyla téměř ani noha (sektor
Boismint, lanovky Stade a Portette) a člověk okamžitě nasedal. Ve čtvrtek
odpoledne se nám dokonce podařilo za 40 minut dát 2x nahoru a dolů Caron,
protože místo fronty na hodinu se zde dalo dostat rovnou do prvního
"vagonu".
Občerstvení a aprés-ski:
To, že Val Thorens žije více než ostatní stanice areálu, ukazovala i
každodenní párty u restaurace La Folie Douce na svahu, kde odpoledne pařilo
nebo posedávalo v okolí odhadem 2 000 lidí a kdy šlapavá hudba ozvučovala
tak polovinu sjezdovek v této části Val Thorens.
Doprava do střediska a parkování:
U parkování pozor, je (zřejmě) jen za nemalý poplatek.