Sjezdovky:
Na zdejších sjezdovkách mě baví jejich rozmanitost, členitost a délka.
Pravda, sjezdovky jsou občas užší, ale spíše jen v kratších úsecích,
ne v celé délce, takže je to spíše zpestření.
Na dnešní den bylo v plánu sjet několik sjezdovek, které jsme zatím
vynechávali - širokou modrou Plein Sud, která je obvykle přes den hodně
přelidněná. Z minulosti vím, že zajímavé a nijak moc zalidněné jsou
červené sjezdovky okolo funitelu Péclet - je jich několik a částečně se
mezi sebou dají i kombinovat.
Skvělé jsou dlouhé červené Cime a Col de l´Audzin, obě ale místy
trochu úzké a tedy přelidněné. A zajímavé jsou i kratší červené
sjezdovky Bouchet a Coraïa na opačné straně nad Orelle.
Trochu stranou od hlavního ruchu leží několik zajímavých sjezdovek
podle sedaček Boismint a Plan de l´Eau. Jsou překvapivě dlouhé a málo
zalidněné.
Sněhové podmínky:
Od neděle střídavě sněží, podmínky na sjezdovkách se tedy výrazně
zlepšily. Mírnější sjezdovky jsou každý den upravovány, přírodní
sníh už si tedy zvládnul „sednout“ a spojit se s podkladem, většinou
umrzlým firnem.
Ráno byly sjezdovky docela zmrzlé, ale brzy začaly pod náporem lyžařů
povolovat. Na frekventovaných místech se i přes dobré podmínky objevovaly
plotny, které se vytvořily za teplého počasí v nedávných dnech.
Předpokládám, že na červených sjezdovkách nadále zůstávají
kamínky. Přinejmenším na červené sjezdovce Col de l´Audzin jich bylo
požehnaně. Bohužel já jsem na téhle sjezdovce svou „spanilou jízdu“
ukončila, takže to byla jediná červená, kterou jsme ten den stihli jet (já
však nikoli sjet) a tedy stav ostatních sjezdovek neznám.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Početné kabinové a kabinkové lanovky jsou dle mého úsudku nepraktické
kvůli nutnosti neustále sundávat lyže. Třeba opakovaný výjezd nacpanou
kyvadlovou kabinou na Cime Caron si moc neumím představit. Na hřebeny však v
některých případech jiná přepravní zařízení nevedou.
Pokud nemáte konkrétní cíl, není problém se celý den držet
sedačkových lanovek, kterých je početné množství. Doporučuji zvolit
spíše ty odlehlejší, protože na sedačkové lanovky přímo ve Val Thorens
se i přes minimální návštěvnost tvoří menší fronty.
Zalidněnost:
Na lanovky v centrální části Val Thorens byly menší fronty, okrajová
přepravní zařízení jsou ale bez čekání.
Provoz v užších místech sjezdovek je velmi hustý a místy až
nebezpečný kvůli rychleji jedoucím kličkujícím lyžařům. Většina
sjezdovek má ale dostatečnou šířku a každý má dost prostoru sám pro
sebe.