Sjezdovky:
Tonale se prý přezdívá PloTonale a důvod skutečně vidíte na každém
kroku. Pokud hoblujete jednu sjezdovku, tak vám to nevadí, ale pokud budete
chtít přetraverzovat hlavní svah z jedné strany na druhou, brzy vás budou
ty kilometry zbytečných plotů hodně štvát.
Nejoblíbenější sjezdovky Contrabbandieri, Alpino, Bleis a vrcholový úsek
Corno d' Aola.
Sněhové podmínky:
Upravenost sjezdovek na vysoké italské úrovni, která nemá jinde v
Evropě konkurenci, bohužel čtyři noci prosněžily, takže následující
den lyžování v 20 centimetrech prašanu a po obědě už slušné muldy, což
není nic pro moje kolena...
Ale počasí neovlivníš. 
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Dopravní zařízení už většinou mají něco za sebou, ale ostudu
neudělají. Jedinými veterány zůstávají dvousedačky z Valbione na Corno
d' Aola a Sozzine, naopak novinkami jsou kabinka na ledovec Presena (ale tam je
to spíš na čumendu než na lyžování) a rychlá šestisedačka Vittoria.
Vždycky tahám sebou běžky, ale tady zdaleka nejhorší podmínky pro
běžkaře - přímo v Tonale nic, dole v Ponte asi 2kilometrový okruh, na
Valbione plus mínus totéž.
6 denní skipas 216,-, denní jsem kupoval díky kuponu ze Scigratis za 38,-
nebo i 33,- (nevím, podle čeho to určili).
Zalidněnost:
Víkendy plnější, přes týden lanovky naprosto bez čekání, svahy
prostorné, přehledné, sem tam lyžař.
Občerstvení a aprés-ski:
Nabídka občerstvení dostatečná, ceny standardní (Spritz 3,50 až 4,-,
Bombardino 4,- až 4,50, pivo 0,4 dl 4,-).
Doprava do střediska a parkování:
Vzhledem k tomu, že jezdíme v prázdninových termínech, už několik let
používáme trasu Praha - Rozvadov - Mnichov - GaPa (nebo Walchensee) -
Innsbruck - Mezzolombardo - Tonale, jelikož dálnice od Mnichova na Kufstein
velmi často připomíná spíš parkoviště.
Doba jízdy cca 8 hodin včetně přestávek, v Rakousku levnější benzin než
na Rozvadově, parkování v místě bez problémů a zdarma.