Sjezdovky:
Okruh se dá jet „nudně“ po hlavní trase plné přejezdových cest, ale
i se sportovními či pohodovými odbočkami, čímž se poměr přejezdů a
atraktivních sjezdů příjemně obrátí.
Při startu v St. Christině v údolí Gardena a okruhu proti směru hodinových
ručiček (zelená trasa) vede první sjezd z ostrého vrcholu Ciampinoi –
pohodovější je „hřebenová“ červená varianta s cílem na Plan de
Gralba. Po výjezdu na Passo Sella, kde je v „kamenném městě“ snad
jediný plochý úsek celé trasy s nutností občasného přibruslení,
následuje dlouhý, poměrně frekventovaný, ale zrána příjemný červený
sjezd do údolí Fassa. Na Belvederu stojí zato přidat si některou z
dálničně širokých červených sjezdovek mimo hlavní trasu Rondy.
Do Arabby se pak pokračuje po příjemně zvlněné červené
(prázdnější bývá levá varianta od sedačky Lezuo při pohledu z kopce),
přecházející v mírnou cestu. Strmý svah Porta Vescovo v Arabbě
pročesávají černé i červené sjezdovky, jednou z nejméně ježděných je
(kromě horního úseku) příjemná Salere. Po výjezdu z Arabby na Bec de
Roces se tomu, kdo rád pohodu, vyplatí ze sedla Campolongo odbočit do
pahorkatiny Alta Badie přes vrcholky Cherz a Pralongia s nenáročnými a
panoramatickými modrými sjezdovkami.
Přes vrchol Arlara se pak pohodově vrátí do Corvary. Po zdlouhavém
výjezdu na Passo Gardena už následuje jen červený sjezd z Danterceppies do
Wolkensteinu a případně pár jízd na široké červené pláni pod Ciampinoi
„na dobití“.
Sněhové podmínky:
Neuvěřitelné. Za celý den žádná z „rondových“ ani přilehlých
sjezdovek nepovolila tak, aby se rozjezdila na typickou jarní kaši. Naopak se
lyžovalo na pevném, utemovaném sněhu, jen v nejfrekventovanějších
místech s náhraby či zmrzlým podkladem.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Na zelené trase je snad jediný krátký úsek s nutností přibruslení
(přejezd z Gardeny na Passo Sella) a pak zdlouhavý výjezd s mnoha přestupy z
Corvary na Passo Gardena, jinak je propojení expresními lanovkami zcela
hladké.
Novinkou je 10místná kabinková lanovka z Plan de Gralba na Piz Seteur –
design Pininfarina je elegantní, kabinky vlemi prostorné s praktickými
držáky na lyže uvnitř a pohodlnými vyhřívanými křesílky. Nástupiště
lanovky je mimořádně dlouhé, takže ani při ranním náporu nevznikala
neurotická tlačenice.
Zalidněnost:
Jen mezi Fassou a Arabbou se kumulovalo větší množství lyžařů s
několikaminutovými frontami na lanovkách (Sass Bece, Alpenrose a samozřejmě
na hlavní kabině na Porta Vescovo), jinak prakticky bez front a zácp.
Občerstvení a aprés-ski:
Nejpříjemnější horské chaty má Alta Badia, z nichž mnohé servírují
kromě obvyklých alpských polévek, řízků a těstovin i „vyšší“
gastronomii (za vyšší ceny, nejčastěji okolo 20 eur). Výtečný byl třeba
jemný tatarák na chatě Arlara (16 eur).
Doprava do střediska a parkování:
Za parkování v „městských“ střediscích u lanovek se platí – v
St. Christině 5 eur / den.