Sjezdovky:
Během pobytu jsem 3x absolvoval „zelený“ okruh a projezdil kompletní
oblast Alta Badie a z velké části také Val Gardeny a Arabby. Na
„oranžový“ okruh už s ohledem na změnu počasí a s tím spojenou
změnou plánů bohužel nedošlo, avšak tento okruh jsem absolvoval už při
mé minulé návštěvě. Jako výchozí bod pro nástup na „zelený“ okruh
jsme si vybrali městečko Corvara, kde jsme i zaparkovali. Výjezd z Corvary na
průsmyk Grödner Joch je sice časově trochu náročnější, protože je
nutno vyjet celkem šesti na sebe navazujícími lanovkami se čtyřmi
přestupy, odměnou je ovšem dlouhý ranní sjezd do městečka Wolkenstein,
kde po krátkém pěším přesunu nastoupíme na kabinkovou lanovku Ciampinoi
(zde je nutno dopoledne počítat s cca 10 minutovými frontami, protože se zde
mísí ranní nástupy a lyžaři projíždějící Sella Rondu). Následně se
prostřednictvím třech lanovek a přejezdových tras dostaneme na průsmyk
Sella Joch, abychom poté sjeli zase dolů do údolí nad Canazei. Odtud
vyjedeme kabinkovou a navazující 6sedačkovou lanovkou opět nahoru a
následně absolvujeme dlouhý táhlý sjezd do Arabby. Tu efektivně
překonáme pomocí spojovací 6-sedačky Arabba Fly, dřívější nutný
pěší přesun přes silnici je již 8 let minulostí. Následně se
prostřednictvím dvou čtyřsedaček dostaneme na sedlo Campolongo. Pak už
stačí jen vyjet novou luxusní 8-sedačkou Costoratta a sjet zpátky do
Corvary. Celý okruh zabere tři až čtyři hodiny a lze ho tak doplnit i o
některé méně navštěvované okrajové sjezdovky.
Sněhové podmínky:
S ohledem na vysokou nadmořskou výšku celé oblasti zde se sněhem
nebývá žádný problém, Sella Ronda bývá sjízdná dlouho do jara. Úprava
sjezdovek je jako všude jinde v Dolomitech bezchybná. Narazil jsem pouze na
jednu neupravenou spojovací sjezdovku s vydřenými místy (přejezd z Monte
Pany do Santa Christiny), ta však zřejmě ani nebyla oficiálně
otevřená.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
V minulých letech již byly všechny zastaralé lanovky tvořící okruh
Sella Ronda nahrazeny a dnes se zde setkáme výhradně s rychlými
odpojitelnými sedačkovými a řadou lanovek. Naopak nahrazují se zde už i
odpojitelné 4sedačky za nejmodernější 8sedačky a 10kabinky, další budou
následovat v nejbližších letech (např. Lezuo nebo Costabella).
Mimořádně luxusní je nová dvouúseková 10-kabinka Piz Seteur z roku
2017, nechybí ani VIP kabinka.
Na straně Val Gardeny a Val di Fassy je většina sedačkových lanovek
vybavena bublinami.
Naopak v oblasti Alta Badia mimo hlavní okruh Sella Rondy jsou překvapivě
všechny nové 6-sedačky stavěny bez bublin, zde to však s ohledem na
prosluněnou polohu místních vrcholků tolik nevadí.
Zalidněnost:
Na většině lanovek byly fronty minimální nebo se netvořily vůbec. Do
10 minut se čeká na několika páteřních lanovkách ve špičkových časech
(zažil jsem na kabince Ciampinoi, 6sedačce Comici 1 a 6sedačce Sass Becé) a
shluky lyžařů se samozřejmě mohou tvořit na užších místech
frekventovaných sjezdovek, především v odpoledních hodinách, kdy se
všichni vrací nazpět.
Občerstvení a aprés-ski:
Nevyužito.
Doprava do střediska a parkování:
Míst, kde se dá na Sella Rondu nastoupit, je celá řada, přijet můžeme
jak do Val Gardeny, tak do Arabby nebo do Alta Badie. Parkoviště jsou
převážně placená (parkovné kolem 8 eur na den), jednou jsme využili
neplacené parkoviště u okrajové 4sedačky Sponata.