Sjezdovky:
Vzhledem k místu ubytování jsme jako první sjížděli sjezdovku z
Marmolady a po ránu vždy perfektní... ne, byla přímo luxusní. Další
skvělý padáky dolu jsou na severní straně Arabby a nám se líbila také
sjezdovka Racordo Ornella Sourasas. I zde bylo málo lidí, protože všichni
spíše jezdí na sjezdovkách na okruhu. Z červených se mi líbila sjezdovka
Belveder II. Bohužel se mi stala osudná a ve velmi vysoké rychlosti jsem
skončil v síti. Odnesl to jen maliček, jak jsem se tam nějak blbě zachytil.
Pro kamarádku byla osudná sjezdovka Belveder I, ze které jsme museli
následně do nemocnice vzdálené 30 km ve městečku Agordo.
Sněhové podmínky:
Areál udává výšku sněhu až 300 cm, což je na vrcholu Marmolada.
Převažuje technický sníh.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
V areálu je mnoho druhů lanovek. Z centra Arabby vetšinou vedou kabinky na
svahy, které jsou orientovány na sever. Na jižní svahy jsou to převážně
sedačky. Mezi asi nejstarší lanovky patří 2sedačka do sedla Padon. Mezi
novější lanovky patří kabinka vedoucí pod vrchol Passo Pordoi. Mimo provoz
jsou vleky Arei I a Arei II kvůli pádu laviny v roce 2018. Bohužel dodnes
nebyly schopni tyto vleky zprovoznit.
Zalidněnost:
Lidí zde bylo přiměřeně a ani na okruhu Sella Rondy se moc lidí
nepohybovalo. Zřejmě za to mohlo zhoršující se počasí a horší
viditelnost.
Občerstvení a aprés-ski:
K občerstvení doporučuji stánek u lanovek v Arabbě, kde burger
pořídíte za 6 euro. Velice příjemné občerstvení se nachází na vrcholu
Belveder. Zde jsem si dal pamparádní plněný knedlík za cenu 9 euro a
samozřejmě Aperol.
Doprava do střediska a parkování:
Ubytování jsme měli přímo pod Marmoladou ve vesničce Malga Ciapela.
Cesta vedla Hradec Králové - Praha- Mnichov - Innsbruck - Brenner a z dálnice
sjíždíte před městem Klausen - Chiusa a dále přes Val Gardenu. Cestou
doporučuji natankovat ve městečku Wörgl, kde je i nejlevnější benzin v
Rakousku. Dále jsme zde navštívili asijskou restauraci Krone, kdy za 13 euro
se zde najíte až až. Tedy co sníte, to sníte. Před cestou je dobré si
zjistit, jak na tom jsou průsmyky s průjezdností. Při příjezdu na místo
nebylo auto, kterému nesmrděly brzdy. V serpentinách dostanou opravdu záhul.
Když jsem zaparkoval na sněhu, tak to vypadalo, že auto hoří, jak se z nich
kouřilo. Smrad hroznej. :D Pro zpáteční cestu jsem volil delší, ale ne tak
adrenalinovou přes Val di Fassa a Karersee a nájezd na dálnici před
Bolzanem. Poplatky v Rakousku jsem řešil přes internet, kdy je potřeba si
dálniční zámku zakoupit nejpozději 18 dní před odjezdem. Přes internet
je možnost zaplatit i průjezd Brennerským průsmykem. Cena dálničky 9,40 a
průsmyk 10 euro za jednu cestu. Poplatky v Itálii 4 euro cesta tam a zpět,
při delší variantě 5,90 euro.