Sjezdovky:
Jako výchozí bod pro nástup na „zelený“ okruh jsme si zvolili sedlo
Campolongo. Odtud stačí vyjet jednou čtyřsedačkou a jsme dole v Corvaře.
Výjezd z Corvary na průsmyk Grödner Joch je ovšem časově poněkud
náročnější, protože je nutno vyjet celkem šesti na sebe navazujícími
lanovkami se čtyřmi přestupy. Odtud již sjedeme až dolů do městečka
Wolkensteinu, kde po krátkém pěším přesunu nastoupíme na kabinkovou
lanovku Ciampinoi (zde je nutno počítat s cca 10 minutovými frontami ve
špičkových časech). Následně se prostřednictvím třech lanovek a
přejezdových tras dostaneme na průsmyk Sella Joch, abychom poté sjeli zase
dolů do údolí nad Canazei. Odtud vyjedeme kabinkovou a navazující
šestisedačkovou lanovkou opět nahoru a následně absolvujeme dlouhý táhlý
sjezd do Arabby. Tady opět musíme překonat krátký pěší úsek, který by
v dohledné době měla vyřešit spojovací sedačka Arabba Fly, a následně
se prostřednictvím dvou čtyřsedaček dostaneme zpátky na sedlo Campolongo.
Celý okruh v „zeleném“ směru zabere čtyři až pět hodin a je vhodné
nastoupit na okruh do desíti hodin, abychom se stihli včas vrátit
nazpět.
Sněhové podmínky:
S ohledem na ohromné přívaly sněhu v lednu (mluví se až o stoleté
zimě) není nyní se sněhem v této oblasti absolutně žádný problém, dá
se očekávat, že Sella Ronda bude letos sjízdná dlouho do jara. Úprava
sjezdovek je jako všude jinde v Dolomitech bezchybná.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Všechny zastaralé lanovky tvořící okruh Sella Ronda již byly v
posledních letech nahrazeny a dnes se zde setkáme výhradně s rychlými
odpojitelnými sedačkovými a několika kabinkovými lanovkami, na
„zeleném“ okruhu narazíme na pouhé dvě pomalejší neodpojitelné
sedačky. Na straně Val Gardeny a Val di Fassy jsou navíc mnohé sedačkové
lanovky vybaveny bublinami.
Zalidněnost:
Obecně byla zalidněnost u lanovek v této oblasti dobře snesitelná, na
většině lanovek byly fronty minimální nebo se netvořily vůbec. Do 10
minut se čeká na několika páteřních kabinkových lanovkách ve
špičkových časech a shluky lyžařů se samozřejmě mohou tvořit na
užších místech frekventovaných sjezdovek, především v odpoledních
hodinách, kdy se všichni vrací nazpět.
Doprava do střediska a parkování:
Míst, kde se dá na Sella Rondu nastoupit, je celá řada, přijet můžeme
jak do Val Gardeny, tak do Arabby nebo do Alta Badie. Zatímco ve Val Gardeně a
až na několik výjimek i v Alta Badii musíme počítat s placenými
parkovišti (parkovné kolem 5 eur na den), naopak v celé Arabbě se parkuje
zdarma. I toto je tedy třeba zvážit při výběru lokality ubytování.