Sjezdovky:
Pro nástup na „oranžový“ okruh jsme si vybrali městečko Corvara, kde
jsme i zaparkovali. Odtud vyjíždí nová osmikabinková lanovka Boé, avšak
než budeme pokračovat dál na Arabbu, vyplatí se ráno sjet si jednou nebo
dvakrát červenou pistu podél této lanovky. Následně od horní stanice
této lanovky sjedeme na sedlo Campolongo, odkud vyjedeme stejnojmennou
lanovkou, z níž už sjedeme až do Arabby. Nyní musíme překonat asi
100-metrový pěší úsek přes silnici a parkoviště a následně usedneme do
jedné ze dvou kabinových lanovek (zde je ve špičkových časech nutno
počítat s určitou frontou a navíc se v kabinách obou lanovek bohužel
stojí) vedoucích na Portavescovo. Pokud máme pěkné počasí, naskytne se
nám odtud parádní výhled na Marmoladu. Poté sjedeme dolů do údolí, odkud
se dvěma na sebe navazujícími sedačkovými lanovkami vyvezeme na vrchol
Belvedere náležející již k oblasti Val di Fassa. Následně sjedeme dolů
do dalšího údolí, odkud vyjedeme kabinkovou a navazující sedačkovou
lanovku zase nahoru, na průsmyk Sella Joch. Odtud lze již táhlým mírným
sjezdem sjet až do městečka Wolkenstein. Tady musíme překonat opět
krátký pěší úsek, vyjet krátkou spojovací sedačkovou lanovkou a
nastoupit na novou kabinkovou lanovku Danterceppies zmíněnou níže. Z
průsmyku Grödner Joch již lze sjet na lyžích až do Corvary. Celý okruh
nám bez přestávky zabere 3,5 až 4 hodiny, takže se zde přímo nabízí
rozšíření o další zajímavé sjezdovky, kterých je v celé oblasti více
než dostatek.
Sněhové podmínky:
S ohledem na ohromné přívaly sněhu v lednu (mluví se až o stoleté
zimě) není nyní se sněhem v této oblasti absolutně žádný problém, dá
se očekávat, že Sella Ronda bude letos sjízdná dlouho do jara. Úprava
sjezdovek je jako všude jinde v Dolomitech bezchybná.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Všechny zastaralé lanovky tvořící okruh Sella Ronda již byly v
posledních letech nahrazeny a dnes se zde setkáme výhradně s rychlými
odpojitelnými sedačkovými a několika kabinkovými lanovkami. Na straně Val
Gardeny a Val di Fassy jsou navíc mnohé sedačkové lanovky vybaveny
bublinami. Při „oranžovém“ okruhu nenarazíme na žádnou pomalou
neodpojitelnou lanovku a naopak využijeme mj. i nově postavenou 10-kabinkovou
lanovku Danterceppies s vyhřívanými koženými sedáky, která byla i přes
nutnost kompletní změny projektu vyvolané masivním sesuvem půdy loni na
jaře dokončena včas. Nově je tato lanovka vedena v zalomené trase s
mezistanicí, tak aby se trasa vyhnula místu sesuvu půdy.
Zalidněnost:
Do 10 minut se čekalo na několika páteřních kabinkových lanovkách ve
špičkových časech a shluky lyžařů se samozřejmě mohou tvořit na
užších místech frekventovaných sjezdovek, především v odpoledních
hodinách, kdy se všichni vrací nazpět.
Doprava do střediska a parkování:
Míst, kde se dá na Sella Rondu nastoupit, je celá řada, přijet můžeme
jak do Val Gardeny, tak do Arabby nebo do Alta Badie. Zatímco ve Val Gardeně a
až na několik výjimek i v Alta Badii musíme počítat s placenými
parkovišti (parkovné kolem 5 eur na den), naopak v celé Arabbě se parkuje
zdarma.