05.05.2023 | Mölltaler Gletscher
- autor: Sparťan
- hodnocení:
Mölltaler Gletscher - recenze z osobní návštěvy střediska (aktuální podmínky, doporučení a zkušenosti)
Podrobné dojmy a zkušenosti z střediska s vlastními fotkami (odměna 100+ SNOWbonů). V případě problémů s formulářem níže můžete využít náhradní formulář nebo report zaslat e-mailem na reporty@snow.cz.
Na poslední lyžovačku vyrážíme autem ve čtyřech na ledovec a když je ten prodloužený víkend, tak hned na 4 dny. A bylo to velmi povedené zakončení lyžařské sezóny v klasickém jarním počasí, kdy se po ránu lyžuje na zmrzlé podložce, která časem změkne až po jarní firn, který byl především na dojezdu sjezdovky č. 9 Familienabfahrt v odpoledních hodinách. Za mě to bylo velmi dobré lyžování především dopoledne. Cena permic je zde jako ve Špindlu pohyblivá - na místě dáte 59 euro, nejlépe to vyjde při nákupu na portálu Gopass, kdy permice stále na jeden den 45 euro. My jsme všichni měli měli sezónku. Středisko je v provozu již jen do 29. 5. 2023!
Sjezdovky:
Otevřeno bylo skoro vše, jen na ledovci každé dopoledne trénují různé lyžařské kluby z Evropy, a tak jsou vždy uzavřené sjezdovky na ledovci Schareck 1 a 2, takže nám obyčejným zbývá pouze sjezdovka Schareck 3, která je modré barvy, ale její začátek je spíše hodně červený než modrý - je to slušný padák s jednou dlouhou pravotočivou zatáčkou na dojezdu k lanovkám. Z této sjezdovky se dá pokračovat ještě o patro níže po sjezdovce č. 5 Wurtenboden, která je slušně široká a ze začátku celkem poctivě skloněná, dojezd je již mírný.
Když je otevřená lanovka Alteck, tak se dá lyžovat na východně položených sjezdovkách Alteck 13 a 14, kdy ta první je černá pista. Sem to chce hned po ránu, protože slunce má již sílu a sjezdovky brzo měknou. Tyto dvě pisty byly ale otevřeny jen o víkendu! Tomu moc nerozumím, proč je tato část střediska každou chvilku zavřená.
Od restaurace Eissee 2 800 m n. m. klesají ještě další dvě sjezdovky k metru ve výšce 2 234 m n. m., a to pohodová carvingová dálnice č. 9 Familienabfahrt, kde je trošku prudší začátek a dojezd. Prostřední část je dosti mírná a když napadne čerstvý sníh, tak to zde ani moc nejede. Druhá je černá sjezdovka č. 10 Eissee Fis Abfahrt, která se cca v polovině napojuje na sjezdovku č. 9. Na této sjezdovce je několik prudších, ale krátkých bubnů a dvě celkem ostré pravotočivé zatáčky a není moc široká.
Velmi dobré lyžování je na od slunce odkloněné sjezdovce č. 8 Wurten. Sjezdovka je velmi slušně skloněná od svého začátku a ve své druhé polovině je dokonce černý a dosti dlouhý buben, který je široký a velmi přehledný. Dojezd je již velmi mírný. Za mě top pista s velmi malým počtem lyžařů.
Když jsou podmínky, tak je zde velké množství volného terénu. Nyní to moc nešlo, ale v týdnu má sněžit a pak to zase bude super freeride!
Sněhové podmínky:
Sněhu je zde více než při mé poslední návštěvě na přelomu února a března. Areál udává 100 až 160 cm. To zde může opravdu být. Ráno je vše velmi slušně upravené a dokonce i zmrzlé, protože teploty v noci jsou lehce pod nulou. Nikde nejsou vytátá místa a ani kamení. Odpoledne se hlavně na dojezdu sjezdovky č. 9 tvoří muldy z vlhkého sněhu. Na ledovci to je o něco lepší, ale i zde jsou menší muldičky. Velmi dobré je lyžování hned po tom, kdy zmizí postavené slalomy kolem poledne na sjezdovkách Schareck 1 a 2. Zde to bylo i odpoledne velmi dobré lyžování, sice již na měkčích sjezdovkách, ale dokonce místy ještě i na manšestru.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Páteřní lanovky a metro jsou v provozu každý den, jen je mně záhadou, proč není v provozu taky sedačka Alteck každý den. To se mně zde stává velmi často, že tato sedačka není v provozu a sněhu je zde dost. Ráno se musí nejdříve metrem a pak následuje 6kabinka Gondelbahn Eissee, která vás dopraví až do výšky 2 800 m n. m. Ledovec obsluhuje odpojitelná 6sedačka s bublinou Gletscher Jet a souběžně jedoucí 2sedačka Sesselbahn 3000, která byla mimo provoz a ani nebylo potřeba, aby byla v provozu. Dále je zde ještě jedna 2sedačka Panoramabahn Klühspies a neodpojitelná 4sedačka Alteck. U výstupu z metra jsou dvě kotvy a 4sedačka Schwarzkopf, kterou jsem zde v provozu ještě neviděl. Dopravní zařízení je zde starší a některé lanovky jsou skoro skanzen.
Zalidněnost:
Kdyby zde netrénovali dopoledne lyžařské oddíly, tak zde bylo velmi málo lidí. Fronta jen ráno na metro a následně na kabinku. Pozor, první metro jelo již 7:45 a ne v 8 hodin. To bylo první den trošku překvapení, že nám ujelo přímo před nosem, a tak jsem museli čekat až na druhé. Jinak metro jezdí od 8 hodin v půlhodinových intervalech. Na ostatních lanovkách se vůbec nečekalo.
Občerstvení a aprés-ski:
Hlavní bodem pro občerstevní, odpočinek, toalety a zázemí je samoobslužná restaurace Eissee s velkou terasou s nádherným výhledem, když je něco vidět. Nechá se zde také krásně opalovat na slunci v lehátkách a že to zde bylo po dobu našeho pobytu hojně využíváno. Ceny jsou asi rakouský průměr - místní pivo za 5 euro, Plzeň 5,9 euro, gulášovka za 5,5 euro, řízek za necelých 15 euro atd. Od 13:30 je zde Happy hour, kdy je akce 2+1 na aperol. Něco se dá ušetřit při předložení Gopassu - na jídle to jsou cca 2 eura. Dále je zde možnost navštívit u výstupu z metra Mollibar a na černé sjezdovce je horská chata Duisburger Hütte.
Doprava do střediska a parkování:
Cesta z Jičína přes Prahu, Linec, Salcburk a dál po A10 přes Tauernský tunel, který je zpoplatněn 13,5 eury za průjezd, až na parkoviště je dlouhá skoro 700 km. V Rakousku na A10 od Salzburgu po Flachau je ve všech tunelech omezení rychlosti na 80 km/h z důvodu oprav a tyto úseky jsou dle značek měřeny radary. Dál za Flachau se opravují mosty a i dálnice, a tak jsou zde další omezení. Ještěže nebyl velký provoz, a tak se dalo stále jet sice o dost pomaleji, ale dalo.
V Linci se na příjezdu do města od hranic opravuje silnice a most přes Dunaj a rychlost je zde snížená až na 60 km/h a úsek je také měřený. Několikrát jsem potkali i policii, jak měří rychlost přímo z auta. Parkuje se na několika parkovištích u metra, kdy ta vrchní jsou asfaltová a spodní jen na štěrku. Parkování je bezplatné a parkoviště nebyla obsazená ani z poloviny.
Bylo zde dost karavanů, ale nikde jsem neviděl připojení ne elektrickou síť.
V Rakousku jsou na dálnicích velmi vysoké ceny paliva - nafta za 2,19 a benzín za 2,09 euro. Mimo dálnice je cena benzínu i nafty cca o půl eura nižší.
Třídenní lyžování na ledovci bylo jako na houpačce, a to kvůli počasí, kdy první den byla všude jen neprostupná mlha, v pátek bylo již kromě nejvyšších partiích polojasno a sobota byla perfektní slunečný den s velmi malým počtem lidí v areálu. To byla třešnička na dortu až na to, že nebyly v provozu...
V současné době máme jarní prázdniny, a protože při jejich plánování v lednu byly podmínky pro lyžování na dvě věci, rozhodl jsem se pro jistotu ledovce a pořádného lyžování. Navíc je tu možnost využití Gopassu. V předprodeji jsem zahlédl cenu na Mölltalský ledovec za 39 euro. Já se však rozhodl až ...
V předvánočním shonu volíme únik do Rakouska a je to jako vždy dobrá volba! S otevřením ledovcového areálu si letos vzhledem ke sněhovým podmínkám dávali pořádně na čas, a tak se otevřel zhruba jen týden před ostatními neledovcovými areály. Ale za poměrně krátkou dobu je v provozu již většina areálu...
Lyžařskou sezónu ukončuji po půl roce tam, kde jsem ji na konci října začínal, a to na ledovci. Byly to dva velmi povedené dny za krásného slunečného a lehce mrazivého počasí a hlavně již bez lidí. Dávám ale jednu vločku dolů za to, že jezdila velmi pomalu šestisedačka na ledovci, a to hlavně po rán...
Konečně bez testů, certifikátů i roušek, konečně zas na Mölltalu! A i když nebylo počasí úplně bez mráčku, jak být mělo, bylo to zatím nejlepší ježdění sezóny na úplně prázdných svazích okořených saharským pískem.
Vynikající předpověď počasí nás opět vylákala vyrazit do Korutan. Ten nápad jsme ovšem evidentně nedostali sami a na ledovci to vypadalo jak na sjezdu V4 doplněném o další pozvané státy. Jinak krásný víkend tak trochu kazila obrovská návštěvnost ještě umocněná v pátek ohlášeným lockdownem pro celé R...
Začátek nové a snad delší lyžařské sezóny než té minulé je
konečně tady. Mölltal navštěvuji poprvé a mám velmi smíšené pocity.
Byl
jsem velmi nadržený na první lyžovačku, ale kromě fantastického
slunečného počasí
a permice za hubičku jsem celkem zklamaný.
Moc lidí,
málo sněhu, v provozu ...
Cesta z jadranského pobřeží nás nalákala na to se i v červenci sklouznout. A tak se přihodilo, že v pátek jsme chillovali u moře a v sobotu zakrojili oblouky na ledovci... Nebyl to lyžařský výstřel do vesmíru, ale příjemné a osvěžující sklouznutí rozhodně ano.
Na ledovec jsme dorazili až před 11. hodinou. Po předchozím dni, kdy jsme raftovali na řece Möll, nějak nebyla síla vstávat na první "metro". I přesto jsme najezdili stejnou porci jako ve středu od rána. Počasí bylo dnes krásné jak dole v údolí, tak nahoře na ledovci a to po celý den.
Po sedmi měsících se ocitáme opět na svazích našeho domácího ledovce. Ze zataženého Flattachu vyjíždíme vzhůru za vidinou lepšího počasí. Jako obvykle se ráno mění v dostihové závody s časem o to stihnout první metro v 8 hodin. To se nakonec daří, i když je to o prsa korejské ženy - nikoli časově, a...
"Gletscher live": píšu svůj šestý díl, a to s dalšími opatřeními, které by měla zabránit šíření covidu. Osobně bych býval netipoval, že během října a za krásného počasí odlyžujeme na ledovci téměř celý týden. Společně doufejme, že tato sezóna bude delší než loňská, Rakušané pro to dělají opravdu hod...
Máme tu pokračování seriálu z korutanského ledovce, které už bychom mohli nazvat "Gletscher live". Ač se to nemusí zdát, každá návštěva přináší něco nového...
Čtvrtá návštěva Mölltalu při našem pobytu v Korutanech sice přinesla zatím nejlepší lyžařské podmínky, ale zároveň nejvíce lidí a mezi nimi více neohleduplnosti na parkovišti i při nástupu do lanovky.
V pořadí třetí lyžování na Mölltalu přineslo opět zcela jiné podmínky. Do deseti hodin, než se objevilo slunce, to bylo hodně mrazivé. Po desáté hodině už krásné počasí a setkání s rakouskou olympijskou medailistkou Katharinou Gallhuber!
Druhá návštěva Mölltalu ve třech dnech přinesla dle očekávání lepší pistu, ale také více lidí...