Sjezdovky:
Otevřeno bylo skoro vše, jen na ledovci každé dopoledne trénují různé
lyžařské kluby z Evropy, a tak jsou vždy uzavřené sjezdovky na ledovci
Schareck 1 a 2, takže nám obyčejným zbývá pouze sjezdovka Schareck 3,
která je modré barvy, ale její začátek je spíše hodně červený než
modrý - je to slušný padák s jednou dlouhou pravotočivou zatáčkou na
dojezdu k lanovkám. Z této sjezdovky se dá pokračovat ještě o patro níže
po sjezdovce č. 5 Wurtenboden, která je slušně široká a ze začátku
celkem poctivě skloněná, dojezd je již mírný.
Když je otevřená lanovka Alteck, tak se dá lyžovat na východně
položených sjezdovkách Alteck 13 a 14, kdy ta první je černá pista. Sem to
chce hned po ránu, protože slunce má již sílu a sjezdovky brzo měknou.
Tyto dvě pisty byly ale otevřeny jen o víkendu! Tomu moc nerozumím, proč je
tato část střediska každou chvilku zavřená.
Od restaurace Eissee 2 800 m n. m. klesají ještě další dvě sjezdovky k
metru ve výšce 2 234 m n. m., a to pohodová carvingová dálnice č. 9
Familienabfahrt, kde je trošku prudší začátek a dojezd. Prostřední část
je dosti mírná a když napadne čerstvý sníh, tak to zde ani moc nejede.
Druhá je černá sjezdovka č. 10 Eissee Fis Abfahrt, která se cca v polovině
napojuje na sjezdovku č. 9. Na této sjezdovce je několik prudších, ale
krátkých bubnů a dvě celkem ostré pravotočivé zatáčky a není moc
široká.
Velmi dobré lyžování je na od slunce odkloněné sjezdovce č. 8 Wurten.
Sjezdovka je velmi slušně skloněná od svého začátku a ve své druhé
polovině je dokonce černý a dosti dlouhý buben, který je široký a velmi
přehledný. Dojezd je již velmi mírný. Za mě top pista s velmi malým
počtem lyžařů.
Když jsou podmínky, tak je zde velké množství volného terénu. Nyní to
moc nešlo, ale v týdnu má sněžit a pak to zase bude super freeride!
Sněhové podmínky:
Sněhu je zde více než při mé poslední návštěvě na přelomu února a
března. Areál udává 100 až 160 cm. To zde může opravdu být. Ráno je
vše velmi slušně upravené a dokonce i zmrzlé, protože teploty v noci jsou
lehce pod nulou. Nikde nejsou vytátá místa a ani kamení. Odpoledne se
hlavně na dojezdu sjezdovky č. 9 tvoří muldy z vlhkého sněhu. Na ledovci
to je o něco lepší, ale i zde jsou menší muldičky. Velmi dobré je
lyžování hned po tom, kdy zmizí postavené slalomy kolem poledne na
sjezdovkách Schareck 1 a 2. Zde to bylo i odpoledne velmi dobré lyžování,
sice již na měkčích sjezdovkách, ale dokonce místy ještě i na
manšestru.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Páteřní lanovky a metro jsou v provozu každý den, jen je mně záhadou,
proč není v provozu taky sedačka Alteck každý den. To se mně zde stává
velmi často, že tato sedačka není v provozu a sněhu je zde dost. Ráno se
musí nejdříve metrem a pak následuje 6kabinka Gondelbahn Eissee, která vás
dopraví až do výšky 2 800 m n. m. Ledovec obsluhuje odpojitelná 6sedačka s
bublinou Gletscher Jet a souběžně jedoucí 2sedačka Sesselbahn 3000, která
byla mimo provoz a ani nebylo potřeba, aby byla v provozu. Dále je zde ještě
jedna 2sedačka Panoramabahn Klühspies a neodpojitelná 4sedačka Alteck. U
výstupu z metra jsou dvě kotvy a 4sedačka Schwarzkopf, kterou jsem zde v
provozu ještě neviděl. Dopravní zařízení je zde starší a některé
lanovky jsou skoro skanzen.
Zalidněnost:
Kdyby zde netrénovali dopoledne lyžařské oddíly, tak zde bylo velmi
málo lidí. Fronta jen ráno na metro a následně na kabinku. Pozor, první
metro jelo již 7:45 a ne v 8 hodin. To bylo první den trošku překvapení,
že nám ujelo přímo před nosem, a tak jsem museli čekat až na druhé.
Jinak metro jezdí od 8 hodin v půlhodinových intervalech. Na ostatních
lanovkách se vůbec nečekalo.
Občerstvení a aprés-ski:
Hlavní bodem pro občerstevní, odpočinek, toalety a zázemí je
samoobslužná restaurace Eissee s velkou terasou s nádherným výhledem, když
je něco vidět. Nechá se zde také krásně opalovat na slunci v lehátkách a
že to zde bylo po dobu našeho pobytu hojně využíváno. Ceny jsou asi
rakouský průměr - místní pivo za 5 euro, Plzeň 5,9 euro, gulášovka za
5,5 euro, řízek za necelých 15 euro atd. Od 13:30 je zde Happy hour, kdy je
akce 2+1 na aperol. Něco se dá ušetřit při předložení Gopassu - na
jídle to jsou cca 2 eura. Dále je zde možnost navštívit u výstupu z metra
Mollibar a na černé sjezdovce je horská chata Duisburger Hütte.
Doprava do střediska a parkování:
Cesta z Jičína přes Prahu, Linec, Salcburk a dál po A10 přes Tauernský
tunel, který je zpoplatněn 13,5 eury za průjezd, až na parkoviště je
dlouhá skoro 700 km. V Rakousku na A10 od Salzburgu po Flachau je ve všech
tunelech omezení rychlosti na 80 km/h z důvodu oprav a tyto úseky jsou dle
značek měřeny radary. Dál za Flachau se opravují mosty a i dálnice, a tak
jsou zde další omezení. Ještěže nebyl velký provoz, a tak se dalo stále
jet sice o dost pomaleji, ale dalo.
V Linci se na příjezdu do města od hranic opravuje silnice a most přes
Dunaj a rychlost je zde snížená až na 60 km/h a úsek je také měřený.
Několikrát jsem potkali i policii, jak měří rychlost přímo z auta.
Parkuje se na několika parkovištích u metra, kdy ta vrchní jsou asfaltová a
spodní jen na štěrku. Parkování je bezplatné a parkoviště nebyla
obsazená ani z poloviny.
Bylo zde dost karavanů, ale nikde jsem neviděl připojení ne elektrickou
síť.
V Rakousku jsou na dálnicích velmi vysoké ceny paliva - nafta za 2,19 a
benzín za 2,09 euro. Mimo dálnice je cena benzínu i nafty cca o půl eura
nižší.