Sjezdovky:
Otevřeno bylo skoro vše, jen v neděli se kvůli silnému větru nedalo
lyžovat na nejvýše položených ledovcových sjezdovkách Schareck 1, 2 a 3,
protože sem nejezdila sedačka.
Dokonce jsem měl to štěstí, že byla poprvé, co sem jezdím, otevřena
sjezdovka Weisseeabfahrt, kterou obsluhuje sedačka Schwarzkopfbahn - je to na
této sjezdovce velmi hezké lyžování od rána na slunci. Za mě velmi milé
překvapení.
U nejdelší a nejoblíbenější sjezdovky Familienabfahrt došlo v její
nejužší a nejprudší části k rozšíření, a tak je o něco lépe
sjízdná pro začátečníky.
Sněhové podmínky:
Se sněhem to zde byla paráda. Je ho všude dost a je to nádherně vodivý
prašan, do kterého se to neskutečně nádherně zařezávalo. Naprosto
dokonalé podmínky pro ty, co se drží na sjezdovkách. Areál udává 150 až
250 cm a od středy má dosti padat, a tak se zlepší podmínky i pro freeride.
Tak pozor na laviny, které jsou zde celkem časté.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
V provozu bylo podle počasí vše. Jen v neděli dost foukal vítr, a tak
nejezdila šestisedačka Gletscher Jet na ledovci - to se zde stává po celou
sezónu velmi často. Všechna dopravní zařízení již něco pamatují a
chtělo by to obměnu. Co jsem se zde bavil s obsluhou lanovek, tak by se zde
měla postavit nová šestisedačka místo 2sedačky Panoramabahn a u metra by
měla vyrůst nová čtyřsedačka. Těžko říct, kdy to bude...
Za mě by to chtělo novou kabinkovou lanovku od metra na Eissee - ta
stavající kabinka pro šest lidí občas nestíhá a je dosti stísněná a
nejsou na ni ani držáky pro snowboardy, a tak se musí brát s sebou
dovnitř.
Zalidněnost:
Tolik lidí jsem zde ještě neviděl. O víkendu zde bylo celkem volno, ale
v pondělí a hlavně v úterý zde bylo dosti plno, a to hlavně lyžařských
kurzů, a to především z Čech, a tak se zde dokonce tvořily i menší
fronty, třeba na kabinku Eissee se čekalo i 10 minut, a tak jsem raději volil
jiné dopravní prostředky, kde bylo volněji, a to především na
ledovci.
Co mě zarazilo, tak že nebyla v úterý v provozu 4sedačka Schwarzkopf,
když zde bylo tolik lidí! Za to ta jedna vločka dolů!
Občerstvení a aprés-ski:
Středobod areálu je velkokapacitní samoobslužná restaurace Eissee, kde
je veškeré zázemí pro návštěvníky - WC, odpočívárna, skřínky na
boty a lyže, venkovní terasa s krásným výhledem a dokonce i ubytování.
Ceny zde nejsou ještě tak vysoké a něco málo se dá ušetřit při
předložení Gopassu - na jídle to jsou cca 2 eura. Dále je zde možnost
navštívit u výstupu z metra Möllibar a na černé sjezdovce je horská chata
Duisburger Hütte.
Doprava do střediska a parkování:
Je to sem od nás z Jičína celkem daleko - necelých 700 km. Z Jičína
přes Prahu, Linec, Salcburk a dál po A10 přes Tauernský tunel, který je
zpoplatněn 13,5 eury za průjezd, až na parkoviště nám to trvalo 8 hodin. V
Rakousku na A10 od Salzburgu po Flachau je ve všech tunelech omezení rychlosti
na 60 km/h z důvodu oprav a jede se vždy v jednom tubusu. Pomalu jedoucí
kolona byla již od Salcburku do zúžení před prvním tunelem. Zpět to bylo
bez kolon.
Silnice po celou dobu suché, po sněhu ani památky.
Parkuje se na několika parkovištích u metra, kdy ta vrchní jsou
asfaltová a spodní jen na štěrku. Parkování je bezplatné a parkoviště
byla dosti obsazená, a to hlavně v týdnu.