Sjezdovky:
Courchevel je nesmírně členitý. Sjezdovky se vinou nejen po hlavním
svahu pod vrcholem Saulire, ale i údolím pod vrcholem Col de la Loze k
vesničkám Le Praza a La Tania a v neposlední řadě nad Moriondem až do
sedla Col de Chanrossa.
V nejvyšších částech areálu převažují červené sjezdovky, mezi nimi
moc pěkná Saulire, Marmottes nebo Roc Merlet. Pod vrcholem Saulire najdeme i
několik černých – Téléphone, Pylones, M a velmi dlouhou Suisses.
V dolní části jsou ale sjezdovky spíše ploché, převažují zde modré.
Stále jsme nad hranicí lesa, takže jsou často velmi široké.
Nejvýraznější je asi dlouhá a široká Creux, kterou lze s využitím dvou
sedačkových lanovek jezdit i opakovaně. Modré sjezdovky přímo nad
Courchevelem 1850 nabízejí dokonce možnost přejezdů mezi nimi a tím i
různé kombinace. Nad Moriondem je zajímavá široká Marquis a v nejvyšší
části Pyramides, která vede podél vleků.
Trochu atypická je situace nad vesničkami La Praz a La Tania, zdejší
sjezdovky už jsou totiž vedeny převážně lesem, jsou tedy o dost užší.
Kupodivu zde ale najdeme nejrůznější profily – černou L’Éclipe,
několik červenách a modrých a výukovou zelenou Plan Fontaine.
Sněhové podmínky:
V nejvyšších částech areálu leží na sjezdovkách výhradně
přírodní sníh. Ráno jsou sjezdovky slušně upravené a sníh je
příjemně vodivý i pro nás méně zdatné.
Dostatek sněhu je i mimo sjezdovky, ale volné terény už jsou hodně
rozježděné. Přece jen je to už podle všeho několik dní, co sněžilo
naposledy.
Technicky zasněžované sjezdovky jsou hodně tvrdé, místy až
zledovatělé. Týká se to třeba červené Brigues nebo Roc Mugnier, ale i
modrých, například Marquis, Gentianes nebo Tovets. Začátečníci s tím
mají velké problémy.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Hlavními přepravními zařízeními jsou kabinkové a sedačkové lanovky.
Pravěká kabinka Chenus už roky čeká na modernizaci nebo náhradu, oboje
zatím v nedohlednu. Je to o to víc tristní, že sedačková lanovka Coqs,
která by zájemce dopravila na stejný vrchol, je snad trvale mimo provoz –
neviděla jsem ji jezdit ani v uplynulých letech.
Visutá kabina Saulire je stále mimo provoz. V září 2021 došlo k
nehodě, při které byly vážně poškozeny obě kabiny. Původně měla být
lanovka mimo provoz celou sezónu 2021/22, později bylo oznámeno obnovení
provozu v létě 2023, ale jak se zdá zatím je v nedohlednu. Paralelní kabina
Vizelle kapacitně absolutně nestíhá…
V Courchevelu najdeme také možná až neobvyklý počet vleků nad
Moriondem i přímo v oblasti Courchevel 1850.
Zalidněnost:
Ačkoli soboty bývaly vždy volnější, promoakce na sobotní skipasy pro
jednodenní návštěvníky očividně funguje, protože lidí bylo dnes na
některých místech jak máku a u některých lanovek se tvořily poměrně
velké fronty - největší jsem zaznamenala asi u sedačkové lanovky Aiguille
du fruit.
Rozlehlost a členitost Courchevelu naštěstí znamená, že všichni
přepravení cestující se na sjezdovkách dobře rozprostřou a v podstatě
nikde nevznikají žádná „mraveniště“. Černé a většinou i červené
sjezdovky jsou téměř liduprázdné.