''Prošlápnutá lyže'' - reklamace HEAD (strana: 6)
05.02.2014 16:37:48 #151
>> #149, valerius, 05. 02. 2014 16:26:16
Ano, ustoupit a zaplatit si opravu je zřejmě jediná možnost, která mi umožní se ještě tuto zimu na ony lyže postavit.
Mám jen obavy, aby to na lyži nezanechalo následky – funkční vlastnosti a také, aby se po pár jízdách poškození neobnovilo.
Být to ke konci reklamaci (opotřebení materiálu), ani by mě nenapadlo lyže reklamovat, ale vzhledem k tomu, že se tak stalo u úplně nové lyže při první jízdě u lyže vyšší cenové kategorie (samozřejmě, neočekávám, že lyže je nesmrtelná), tak mě to dost naštvalo.
05.02.2014 16:39:08 #152
Chyba při jízdě na lyžích je projetá mulda? Vy jste fakt parta hic!
Ladislav: Toto mi přišlo od pána, který ode mě koupil prošláplé a rovnané worldcupy (a světe div se – já mu to nezamlčel, zdůrazňuji protože někteří místní asi takové jednání neznají):
Dobrý den, na lyžích jezdí můj syn, 14 let. Minulou neděli jed 8× FIS slalom, jako předjezdec. Určitě by mě řekl, kdyby cítil nějaký problém. Lyže jsou pro nás super.
05.02.2014 16:57:53 #153
>> #152, olsztyn, 05. 02. 2014 16:39:08
Možná je to pro někoho s podivem, ale pokud je třeba na návodu napsáno, že je lyže určená pro jízdu na „UPRAVENÉ SJEZDOVCE“, tak se s ní nemůže majitel pustit na nikdy neupravovanou černou.
Pak stačí projet špatně jednou „muldou“ a může být po lyži – ale zároveň nemusí. To je otázka štěstí, nebo umění lyžaře.
Pokud tedy zákazník s takovou lyží jezdí přes muldy, tak je to asi to samé, jako když si někdo koupí nejtvrdí slalomku a vydá se s ní na skialpovou tůru.
05.02.2014 17:09:08 #154
>> #152, olsztyn, 05. 02. 2014 16:39:08
Opravdu? Skvělá zpráva! Děkuji Vám za zjištění!
Ano, také mi tady přijde, že část lidí tu zcela postrádá morální zásady. Zejména ti, kteří sem nepíší za účelem pomoci, ale pouze kvůli tomu, že vidí možnost, jak se do někoho trefit.
>> #153, korsičan, 05. 02. 2014 16:57:53
Už tu bylo mnohokrát zmíněno, že k lyžím se nepřikládá návod. Určení lyží je pouze doporučení.
Přál bych si, aby na sjezdovkách nebyly muldy, neznám lyžaře, který by si to nepřál, ale realita je bohužel jiná. Věřte nebo ne, ale muldy neprojíždím záměrně, ale bohužel se někdy stane. Vám ne?
05.02.2014 18:12:02 #155
>> #146, Zleb, 05. 02. 2014 13:42:21
Úterý ráno, zasedací místnost v automobilce Škoda, porada managementu, report výroby. Včera jsme vyrobili 1000 vozů. 50 se jich nepovedlo a šly hned do šrotu. Plant manager: „Super. Jsme v toleranci zmetkovitosti, máte mé uznání chlapi“.
Myslím, že je na čase abys odzdrojoval tu obecně uznávanou normu zmetkovitosti 5% a vysvětlil mi, jak je možné, že střední firma (cca450 zaměstnanců), ve které jsem řídil výrobu, dosahovala obratu k miliardě.
05.02.2014 21:10:54 #156
>> #127, olsztyn, 04. 02. 2014 23:03:41
Přijde mi to jako typická česká nátura: „Všichni jsme se naučili to všechno vochcávat, nepřiznávat vše na daních apod., uplácet, šaškovat s reklamacema a pojistkama, dělaj to všichni kolem, děláme to všichni,
Nevím jak ty,ale já to nemám a nikdy jsem neměl zapotřebí.
jak to můžeš vědět? máš křišťálovou kouli jo
Nemám křišťálovou, mám úplně normální,totiž tu na krku (i když není úplně kulatá).Číst a dávat si věci do souvislostí jsem se naučil již na ZŠ .
05.02.2014 21:23:10 #157
>> #130, Ladislav_T, 05. 02. 2014 00:43:44
Moje odpověď je zde a nemusím nic dodávat.
PS: autora odpovědi prosím o laskavé prominutí,pokud jsem porušil
autorská práva
06.02.2014 01:23:49 #158
To co zleb tvrdi o zmetkovitosti muze byt pravda, pouziva se to napriklad i ve stavebnictvi pri urcovani charakteristické pevnosti stavebnich prvku. Jedná se o takzvaný 95% kvantil. Jinak ale cely tohe vlakno mi prijde ujety, hádáte se tu zbytecne kvuli kravinám.. Stejne nikdo nemuzeme posoudit jesi si to ohnul vlastní blbostí a nebo má fakt zmetek, takze nesmysl o tom debatovat.
06.02.2014 07:02:24 #159
>> #158, matuhsch, 06. 02. 2014 01:23:49
K stavebnictví nemohu argumentovat, nemám na to dostatek znalostí. Snad jen, že jsme se už argumentačně dostali do poněkud vzdálené oblasti.
06.02.2014 07:58:14 #160
Myslim si, ze tohle vlakno je pekna kravina. Kdyz si koupim novy auto za milion, vyjedu na prvni jizdu a zlomim poloosu a znicim rafek v obrovsky dire, tak me ani na vterinu nenapadne, jit auto reklamovat. Hosi lyze jsou dnes jen spotrebni material! Moc nechapu, co tu resite?
06.02.2014 08:51:09 #161
>> #156, m3, 05. 02. 2014 21:10:54
Vývojovou fází křišťálové koule na krku je hlava jak střep?
06.02.2014 09:03:47 #162
>> #159, Martin47, 06. 02. 2014 07:02:24
Ta diskuse se fakt dostala mimo. K prikladu Martina47 uvedu, ze z 1000 vyrobenych vozu 50 samozřejmě nevyhodíš (jak bys je určil v tom množství?), ale všechny pošleš do prodeje/provozu. A pokud se ti v určitém časovém intervalu z nich do 50 vrátí na opravu/servis/revizi, tak máš všechno na výrobní lince nastavené správně. Jede to tak, jak má. 50 autům se pak musíš pověnovat individuálně, každé doladit (mrkni na statistiky poruchovosti jednotlivých automobilek napr. zde http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/…2013-2-3/309). Dá se s tím samozrejme manipulovat podle toho kolik uznávají reklamací, kolik toho vykazují atd. Nicméně 5 % je obecně považováno za mez náhody. Ta mez je daná územ/historicky a najdeš ji v jakékoliv učebnici statistiky.
A teď k těm lyžím a proč jsem to vlastně celé psal. Prostě jsem chtěl ukázat, že Ladislav T měl možná blbý den a vybral si v obchodě právě lyže, které jsou v těchto 5 %. To se stane a určitě každý z nás, kdo kupuje sériové zboží, se obává právě tohoto. Nicméně včera mi to nedalo, seběhl jsem do sklepa a zkoušel Heady Supershape Magnum prohýbat. Mezi patkou vázání a koncem lyže je délka tak krátká, že při pružnosti lyže mi připadá velmi nepravděpodobné ten zlom udělat pouhým lyžováním. A zláště na sjezdovce. Mudly asi nebyly při současné sněhové nadílce. Ta síla by musela být extrémně vysoká a přitom krajní body by musely být fixnuté, aby šlo vůbec takový zlom udělat (viz úvodní foto). Dovedu si představit, že kdyby po lyži přejelo kolo auta, tak se to stane. Ale pouhým lyžování? Skutečně nevím.
06.02.2014 09:04:03 #163
>> #151, Ladislav_T, 05. 02. 2014 16:37:48
Až si příště budeš kupovat lyži, tak si nekupuj lyži od výrobce, kterej tě krmí sračkama, že nějakej čip ti vrátí energii. Pravda je, že výrobní náklady na tvoje lyže jsou dnes v řádech stokorun a to platí pro všechny velké výrobce.
Jsou i lyže, kde jsou výrobní náklady alespoň v řádech tisíců. Neříkám, že by na 100% přežily všechny díry, ale pravděpodobnost je přeci jenom lepší. Zachování dobrých vlastností lyží je u tvých počítáno tak na dva roky 14 dní na sněhu, takže neplač, stejně byly těsně před konce svý životnosti:-)
06.02.2014 09:25:03 #164
>> #137, Ladislav_T, 05. 02. 2014 12:00:03
Píšeš: „Je mi opravdu líto, že na nejlepším webu o lyžování v Česku se mi dostalo více kritiky a soudů, než rad a tipů, kvůli kterým jsem tuto diskuzi založil. A to, aby sloužila jako ucelený návod s radami, tipy a zkušenostmi pro další lyžaře, jak v takové situaci postupovat.“
Jenže ono je to úplně jinak. Dostal jsi tady vysoce kvalifikované rady jak právní, tak i technické. Samozřejmě kolem nich i komentáře, které pro Tebe nemají žádný praktický význam. Od toho jsi gramotný, aby sis ty komentáře přebral. Nikdo z nás nemůže vědět, jestli ta lyže byla prošlápnuta Tebou, nebo se poškodila v prodejně, při přepravě, při balení, ve výrobě, případně je na ní výrobní vada. My jsme ke Tvému dotazu přistoupili nezaujatě, každý z diskutujících tak jak mu to dovolily jeho znalosti, zkušenosti a vyjadřovací schopnosti. Ani prodejce, ani servis, ani výrobce nemá zájem Tě poškodit. Každý z nich se na Tvoji komunikaci dívá z pohledu svých znalostí a zkušeností, které nejsou malé. Vůbec není v podniku velikosti HEAD stanoveno (ani přibližně) nějaké procento reklamací, kterým se vyhoví a kterým ne. Pokud by se vyskytlo větší procento reklamací, šéf kvality by pověřil někoho, aby to řešil, pokud už by to neřešil někdo z oddělení kvality sám od sebe. Tendence prodejců i výrobců je sporné reklamaci spíše vyhovět. Uvědom si, že na Tvé lyži je mechanická závada, která se mohla stát kdekoli, ale obvykle se stává při chybě lyžaře. Podle toho k reklamaci přistupoval všichni, včetně prodejce. A stejně tak jako si nemyslím, že zrovna Ty bys chtěl podvádět, nemyslím si to ani o tom prodejci (který by mechanicky poškozenou lyži při prodeji zřejmě poznal a neměl by problém ji reklamovat u výrobce, protože nebyla ještě jetá, ale mohl si myslet, že by mu výrobce ani tak reklamaci neuznal). Nikdo z nás, nota bene bez znaleckého posudku to nemůže vědět. Jestli Tě tady někdo podezírá z pokusu podvádět, zkus se v první řadě zamyslet proč.
Za Tvé situace by možná bylo dobré vyzkoušet vyzkoušet tzv. mediaci. Mediátor není zadarmo a neřeší za nikoho právní stránku věci, ale má mimořádné schopnosti přivést strany sporu k mimosoudnímu vyřešení sporu. Třeba by pomohl nalézt oboustranně výhodné řešení.
06.02.2014 09:34:36 #165
>> #164, Navvy, 06. 02. 2014 09:25:03
Normálne Ťa obdivujem za Tvoju „Božiu“ trpezlivosť.
06.02.2014 09:44:15 #166
>> #165, orim, 06. 02. 2014 09:34:36
Tak to se přidávám !!!!
06.02.2014 11:07:13 #167
>> #164, Navvy, 06. 02. 2014 09:25:03
Krásně shrnuto.
Tím bych toto vlákno považoval za uzavřené a udělal bych za ním tlustou čáru.
======================================================
06.02.2014 11:42:58 #168
06.02.2014 13:38:00 #169
Já si ještě dovolím jednu odpověď.
>> #162, Zleb, 06. 02. 2014 09:03:47
To co jsi uvedl je zmetkovitost v řádech nikoliv procent ale nepatrných promile. Auto není monolit ale skládá se z několika tisíců součástek a všechny prošly jednotlivě výrobou. Vtip je v tom, že podle tebou uváděné zmetkovitosti by v oněch padesáti autech byly vadné všechny součásky do jedné (pokud tady nesouhlasíš, neobracej se dál na mě ale vyříkej si to s matematikou). Taková auta by pochopitelně nefungovala a tudíž by se k zákazníkům nedostala. Samozřejmě by se všechny vadné součástky nenakumulovaly do padesáti aut (to jsem jen použil hodně křiklavý příklad) ale podle Gaussovy křivky by byly rozděleny do jednotlivých aut a vzhledem k počtu dílů by jich bylo v každém autě několik (tu více, tu méně) , jisté ale je, že naprostá většina vyrobených aut by odcházela z výroby vadných.
06.02.2014 18:41:22 #170
>> #162, Zleb, 06. 02. 2014 09:03:47
„K prikladu Martina47 uvedu, ze z 1000 vyrobenych vozu 50 samozřejmě nevyhodíš (jak bys je určil v tom množství?), ale všechny pošleš do prodeje/provozu. A pokud se ti v určitém časovém intervalu z nich do 50 vrátí na opravu/servis/revizi, tak máš všechno na výrobní lince nastavené správně.“
Máš šroubárnu a měsíčně vyrobíš milión šroubů. Každý pracovní den musíš pořešit 2500 kusů šroubů, které jsou nějak trochu mimo.
Má smysl abys za těchle podmínek vyráběl šrouby? Nebo bude lepší se té šroubárny zbavit a nechat jí někomu, kdo rozumí výrobě?
06.02.2014 20:49:06 #171
>> #170, HonzA_, 06. 02. 2014 18:41:22
„No,i skladník ve šroubárně si může přečísti Vergilia v originále! Píši si vás…”
..šroubárny neprodávat,prosím.Jsou to útočiště intelektuálů!
08.02.2014 18:51:58 #172
>> #161, ˘Ö˘Krab, 06. 02. 2014 08:51:09
Jo ,po větším než malém množství molekulární kukuřice je to většinou obvyklé.
06.12.2014 09:24:24 #173
>> #41, fischerbl, 30. 01. 2014 20:22:58
>> #43, HonzA_, 30. 01. 2014 20:44:28
>> #49, Navvy, 30. 01. 2014 23:40:42
>> #50, fischerbl, 30. 01. 2014 23:55:23
Tak přece jen případ č. 5.
Podobnost s causou Ladislava T je doufám čistě náhodná.
P.S. Toto vlákno nedávno odkazoval ve vlákně Head iSSH orim.
11.04.2016 18:55:01 #174
>> #20, ivan, 29. 01. 2014 12:46:37
Přeji dobrý den Ivane, řeším stejný problém údajně „prošlápnuté lyže“ V roce 2012 jsem si zakoupil v Hudy sportu kompletní vybavení na telemark , lyže BD Aspect, stoupací pásy, vázko, boty. Lyže BD se cca. po 28 měsících se začaly rozlepovat v prostoru pod vázáním a to na obou lyžích, Hudy zaslat lyže na reklamaci a Black Diamond poslal ze svého skladu ve Švýcarsku lyže nové , reklamace byla uznána. Nové lyže však příliš dlouho nevydržely, po necelých dvou letech se začaly rozlepovat ve stejném místě a také na obou lyžích. Opět jsem lyže reklamoval, ale reklamace uznána nebyla. Cituji pana Lašťovičku z Hudy sport – reklamace " Ke vzniku mezery mezi svrchní fólií a skluznicí došlo při větším namáhání lyží, pravděpodobně během jejich prošlápnutí". A jsme u toho " prošlápnutí" ano vážím 100kg , lyže jsou určeny na freeride a proto chodím a lyžuji i s batohem, ale na žádných lyžích jsem nikdy neviděl váhové omezení, jak je tomu např. u sněžnic , jak jsi napsal prodejce k lyžím žádný manuál nedodává, nedodává ani neomezuje váhu uživatele či zatížení lyží. Pokud by to tak bylo zvolil bych jiný model. Nicméně odborníci v Hudy , dále uvádějí , že trhlinky byly zality lepidlem. Tento způsob reklamacemě však neuspokojil, prosím o radu jak dále postupovat. V příloze posílám fotografie prvních lyží BD s poškozením a druhých (stejného modelu) se stejným poškozením . Děkuji Pavel Kudláček
11.04.2016 18:55:56 #175
>> #20, ivan, 29. 01. 2014 12:46:37
Přeji dobrý den Ivane, řeším stejný problém údajně „prošlápnuté lyže“ V roce 2012 jsem si zakoupil v Hudy sportu kompletní vybavení na telemark , lyže BD Aspect, stoupací pásy, vázko, boty. Lyže BD se cca. po 28 měsících se začaly rozlepovat v prostoru pod vázáním a to na obou lyžích, Hudy zaslat lyže na reklamaci a Black Diamond poslal ze svého skladu ve Švýcarsku lyže nové , reklamace byla uznána. Nové lyže však příliš dlouho nevydržely, po necelých dvou letech se začaly rozlepovat ve stejném místě a také na obou lyžích. Opět jsem lyže reklamoval, ale reklamace uznána nebyla. Cituji pana Lašťovičku z Hudy sport – reklamace " Ke vzniku mezery mezi svrchní fólií a skluznicí došlo při větším namáhání lyží, pravděpodobně během jejich prošlápnutí". A jsme u toho " prošlápnutí" ano vážím 100kg , lyže jsou určeny na freeride a proto chodím a lyžuji i s batohem, ale na žádných lyžích jsem nikdy neviděl váhové omezení, jak je tomu např. u sněžnic , jak jsi napsal prodejce k lyžím žádný manuál nedodává, nedodává ani neomezuje váhu uživatele či zatížení lyží. Pokud by to tak bylo zvolil bych jiný model. Nicméně odborníci v Hudy , dále uvádějí , že trhlinky byly zality lepidlem. Tento způsob reklamacemě však neuspokojil, prosím o radu jak dále postupovat. V příloze posílám fotografie prvních lyží BD s poškozením a druhých (stejného modelu) se stejným poškozením . Děkuji Pavel Kudláček
11.04.2016 19:13:51 #176
>> #174, Balů, 11. 04. 2016 18:55:01
Technická: předpokládám že už je nemáš v záruce (první lyže 24měsíců, reklamaci vyřešili poskytnutím nového páru, záruka se ale počítá od koupě toho prvního páru), nebo ne?
A teď ta rada: jestli je stále možné reklamovat (viz výše), obrať se na soudního znalce.
A na závěr poznámka: ve většině recenzí si vychvalují u tohohle modelu velmi nízkou váhu. Nemám přesně srovnání s ostatními srovnatelnými modely lyží, ale tam může být, při tvé váze kámen úrazu. Výrazně lehčí lyže holt nevydrží tolik – něco za něco. A samozřejmě jen ty víš, co zažily.
12.04.2016 17:36:09 #177
>> #176, HonzA_, 11. 04. 2016 19:13:51
Při reklamaci jiného tovaru než lyže mi po výměně za nové zboží běžela záruka další 2 roky od výměny. Naopak v Datartu mi neuznali ani 2 letou záruku na mobil, neboť kontakty uvnitř jevily známky koroze, ač do vody nikdy neupadnul.
12.04.2016 18:21:18 #178
>> #177, Vvladimir, 12. 04. 2016 17:36:09
Záleží kdy ty lyže koupil. Jestli do konce 2013 a nebo po 1.1.2014. Více u odborníků:
„Důležitou změnou bude, že po výměně reklamovaného zboží za nové bezvadné nepoběží nová dvouletá záruka jako tomu bylo doposud.“
12.04.2016 18:29:13 #179
>> #178, HonzA_, 12. 04. 2016 18:21:18
V r. 2015 mi záruka běžela nově (Tescoma). Ale asi to není běžné. Mám obavu, že s těmi lyžemi to bude svízelné.
14.04.2016 11:21:05 #180
>> #176, HonzA_, 11. 04. 2016 19:13:51
>> #176, HonzA_, 11. 04. 2016 19:13:51
Ahoj , zdravím , děkuji za reakci, druhé lyže jsem vyreklamoval 19.3. 2014. Asi jsi Honzo na to kápnul – s tou „lehkostí lyží“, dnes jsem věc konzultoval s jedním výrobcem lyží a ten řekl , že problémem zřejmě bude jádro lyží které je vyrobeno z lehkého dřeva Paulownia a zde bude ten problém. Ale jak jsem se zde v diskuzi dočetl, je to problém Hudy,k lyžím a spoustě jiného zboží nedodávají žádný manuál, který by měl dle ČOI být. Stále tu narážíme na stejnou věc , když né váhové omezení , tak aspoň doporučení daného zatížení lyže uživatelem .
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.