''Prošlápnutá lyže'' - reklamace HEAD (strana: 2) - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ
Domů Diskuze Sjezdové lyže - zajímavosti a kuriozity ''Prošlápnutá lyže'' - reklamace HEAD

''Prošlápnutá lyže'' - reklamace HEAD (strana: 2)

30.01.2014 05:42:42 #31 

Příspěvků: 125

Ondraš FM muž

>> #30, Navvy, 29. 01. 2014 23:58:22

Souhlasím, ale vycházel jsem z předpokladu, že není patrné, že zákazník lyži poškodil například nárazem do stromu. A obč. zákoník je postaven tak, že ochraňuje spotřebitele, zákazníka, jelikož ten až na vyjimky nemůže být znalcem a nemůže tedy posoudit, zda např. nedošlo k poškození vadou materiálu či chybě při výrobním procesu. Proto také ona 6ti měsíční ochranná lhůta zákazníka, kdy je vada (nemyslím tedy třeba naříznutí pilkou, aby lyže lépe praskla) považována za vadu, jež byla již při prodeji a tedy vznikl rozpor s kupní smlouvou. Podle mě, pokud by došlo k soudnímu projednání a není zcela zjevné, že si kupující poškodil lyži sám, soudce bude jako první věc požadovat po prodejci znalecký posudek, že k poškození došlo vinou zákazníka a že se nejednalo o vadu materiálu. Pokud tento mu řekne, že mu nějaky Franta Flinta dovozce Headu řekl, že si zákazník poškodil lyži sám v rozporu s běžným užíváním věci, jelikož návod neexistuje, pochybuji, že k tomu bude soudce přihlížet. Každopádně by bylo asi nejlepší věc projednat s odborníkem na obč. právo a zřejmě si i zaplatit vlastní znalečák. A ten pak vložit do nákladů na řízení a vymáhat po prodejci.

Pokud soud rozhodne, že k poškození došlo vadou např. materiálu, může se prodejce domáhat náhrady u dovozce či výrobce. Tedy nemuže za to ani prodejce, ani kupující, ale výrobce.

Výrobce vyrobí lyži a se ziskem jí prodá dovozci. Dovozce jí se ziskem prodá prodejci a prodejce jí se ziskem prodá zákazníkovi. Zákazník tedy neplatí jen samotný výrobek, ale všechny ty lidi, kteým lyže rukami prošla. Proč by tedy měl ještě k tomu prokazovat (pokud jí zcela zjevně nepoškodil sám) že je např. vadná nebo došlo k vadě při výrobě ??? To neznamená, že výrobce, distributor a prodejce jsou ziskuchtivé bestie. Ale rovněž nejsou z boží vůle vládci obchodu s patentem a konečným slovem k posuzování svého jakjinak bezchybného zboží. Proto je onen zákon postaven jak jsem výše psal a prodejce spojnice mezi výrobcem a zákazníkem. Nejsem odborník na obč. právo, ale smysl mi to dává.

30.01.2014 12:04:25 #32 

Příspěvků: 1345

Navvy

>> #31, Ondraš FM, 30. 01. 2014 05:42:42

Pokud by došlo k soudnímu sporu, tak soud bude vycházet s největší pravděpodobností ze znaleckého posudku. Zákazník může žalobu podložit znaleckým posudkem, který si sám nechal zhotovit. Prodejce se s tím buďto smíří, nebo takový znalecký posudek zpochybní. Pak bude záležet na soudu, zda takový důkaz novým – revizním znaleckým posudkem připustí, či ne. I když už odpadla hranice pro bagatelní spory (10.000,– Kč), tak u sporů o takovou částku by se zřejmě soud spokojil s jakýmkoli posudkem, pokud by nebylo zřejmé, že existující znalecký posudek obsahuje chyby. Znalecký posudek by měl obsahovat i fotodokumentaci s vysvětlením proč znalec ke svým závěrů došel. V případě výrobní chyby byl byla pozice zákazníka jednoznačná. Jenže pokud znalec pouze konstatuje mechanické poškození, pak už může soud dopadnout jakkoli, protože prodejce se bude nejspíše bránit, že lyže byla při prodeji v pořádku, což nějak i doloží (musí). Pro zákazníka mluví to, že soudci jsou v drtivé většině také zákazníci a podle nového obč. zák. je zákazník považován za tzv. slabší stranu. Zákazník si ale musí především sám srovnat se svojí hlavou a svědomím jestli tu lyži mohl poškodit sám, či nikoli. Pokud ví, že ji nejspíše poškodil sám, tak je i dost velká pravděpodobnost, že se na to přijde.

PS: zažil jsem i situaci, kdy zákazník reklamoval výrobek a požadoval i velkou náhradu škody a nakonec skončil s podmíněním trestem.

30.01.2014 13:02:28 #33 

Příspěvků: 125

Ondraš FM muž

>> #32, Navvy, 30. 01. 2014 12:04:25

Naprosto souhlasím.

30.01.2014 15:23:19 #34 

Příspěvků: 6189

Harry žena

No Ladislav.

Pevne verim ze si pochopil o com chlapci pisu,a rozumies textu.

Moja subjektivna rada.Kup si nove lyze.Lebo vyhrat tento spor,by ta mohlo mrzet,a tie lyze ta vyjdu podstatne menej.:}.

caute Harry

Teoria je, ked nic nefunguje,ale kazdy vie preco. Prax je, ked vsetko funguje,ale nikto nevie preco. Ja som spojil teoriu s praxou,nic nefunguje a nikto nevie preco.

30.01.2014 16:31:23 #35 

Příspěvků: 2822

MPS

>> #1, Ladislav_T, 29. 01. 2014 01:09:38

A nebo je ohni zpátky mezi dvěma trubkama,v Elánu to prej taky tak dělaj. Supershape by měly být celkem dobře ohebný.

30.01.2014 17:05:31 #36 

Příspěvků: 28

matuhsch

Trošku z jiného soudku ale i tak přispěju do diskuse. Stala se mi podobná věc, koupil jsem nové lyže a hned druhej den sem se vysekal, lyže v té rychlosti asi bouchly do sebe a jedna hrana to nevydržela a vytrhla se i s kusem skluznice. Přišlo mi to trochu nestandartní poškození, tak jsem neváhal a kontaktoval výrobce lyží – pana Luštince. Ten beze všeho odpověděl že mám odeslat lyži k nim do fabriky, zdarma mi ji opravili a zaslali zpátky. Takže moje rada zní – nekupuj si příště komerční lyži v krámě, ale zkus Lusti :)

30.01.2014 17:14:56 #37 

Příspěvků: 1396

orim muž

Jelikož jsme byli lyžovat tuším 2.1.2014, sněhové podmínky nebyly dobré a v poledních a odpoledních hodinách již byli vytvořené muldy, takže nevyvracím přejezd či skok přes muldu, ale jedná se běžné užití.

Takže už je tu predpoklad, ktorého sa predajca chytí. Neviem si dosť dobre predstaviť znalca, ktorý by vypracoval znalecký posudok. Určite by musel rozobrať obe lyže a preskúmať kvalitu materiálu vo vnútri. Taktiež by musel mať podklady od výrobcu aký materiál používa, aký je technologický postup výroby a pod. To sú základné predpoklady. Netrúfnem si odhadnúť koľko by taký znalecký posudok stál.

Ladislavovi T doporučujem: napísať priamo výrobcovi, zaslať mu fotodokumentáciu, opísať celý príbeh, vychváliť ich výrobok s tým, že iný ani nechce a pekne poprosiť o výmenu lyží. Ak bude výrobca seriózny, tak v rámci vlastnej reklamy mu jeden pár lyží zašle aj s poďakovaním. Je to určite úplne neštandartný postup, ale skúsiť treba všetko.

30.01.2014 17:17:27 #38 

Příspěvků: 4267

ivan

>> #35, MPS, 30. 01. 2014 16:31:23

Ty jsi ale ošklivě ironický chlapec.

>> #36, matuhsch, 30. 01. 2014 17:05:31

Holt k Luštincovi v Česku blíže než k Eliaschovi bůhvíkde.

Ale Milanovi potlesk. Mohl by sem zase tu a tam nakouknout a přispět.

30.01.2014 17:46:46 #39 

Příspěvků: 1345

Navvy

>> #37, orim, 30. 01. 2014 17:14:56

Pokud se takové případy příliš často neopakují, je to asi rozumné zkusit. Hlavně si ale musí sám odpovědět, jestli ta lyže dostala při jeho jízdě nějakou rázovou zátěž nebo ne. Pokud si je jistý, že ne, tak by se tímto způsobem mohl naopak zbavit lyží k reklamaci a neměl by pak co reklamovat. Ještě by mohl napsat do průvodního dopisu, že k lyžím není žádný manuál, což ho u tak složitého výrobku obsahujícího i elektroniku dost překvapuje. V USA by asi něco vysoudil – jen vzpomeňte třeba na moped Babeta a ucvaknutý poslední článek prstu jejího US majitele. Tu mnohatisícovou sumu v USD nestal za ani tak to, že přišel o kus prstu, ale že to byl nejoblíbenější prst jeho manželky, jak sama před soudem se slzami v očích vypověděla…

30.01.2014 18:00:24 #40 

Příspěvků: 1396

orim muž

>> #39, Navvy, 30. 01. 2014 17:46:46

Veru v USA je asi všetko možné. Každý právny systém má svoje čaro. K Ladislavovi. Osobne si myslím, že takýchto prípadov bude málo. Ľudia sa podľa mňa boja komunikovať s výrobcom. Neviem, ale v niektorom SNOW som čítal článok, že HEAD robí určité lyžiarky a lyže v ČR. Možno že to bude aj tento prípad. Len sa osobne domnievam, že tvrdenie Daliho v poste 2 je viac ako pravdepodobné. PS: Nám už začalo mierne snežiť, nálada pomaly stúpa.

30.01.2014 20:22:58 #41 

Příspěvků: 1845

fischerbl

Jinej gang...

30.01.2014 20:43:09 #42 

Příspěvků: 6569

HonzA_ muž

>> #1, Ladislav_T, 29. 01. 2014 01:09:38

Podle fotek to vypadá na úplně stejný případ u kterého znám historii a přidávám fotku.

A jak se to tenkrát stalo? Jednoduše – kolega v rychlosti spadnul a při tom dopadl na patku jedné lyže. Byl sice trochu potlučený (sjezdovka byla tvrdá), ale strašně se divil že se lyžím něco stalo. Nevybavil si žádný velký náraz, ale lyže se při tom prostě ohnula. V takových situacích jsou působící síly celkem velké.

Mně se podobným způsobem povedlo vyrobit rocker ve špičce – v Rokytnici rolbař na jednom místě vyrobil koryto, sjezdovka byla řádně tvrdá a bylo hůř vidět. Vnější lyže v oblouku zabrala špičkou ostěnu koryta, lyže udělala cvrnk a byla pryč. A ohnutá. A to byla skoro nová (aneb to s tím nemá nic společného).

To se prostě stává. Jak píše Navvy – zamysli se nad tím, jestli jsi to opravdu nemohl ohnout ty.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!
Fotky

30.01.2014 20:44:28 #43 

Příspěvků: 6569

HonzA_ muž

>> #41, fischerbl, 30. 01. 2014 20:22:58

Tipuješ na případ č. 4? Nebo jak si to mám vysvětlit?

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

30.01.2014 21:14:28 #44 

Příspěvků: 2494

korsičan muž

>> #36, matuhsch, 30. 01. 2014 17:05:31

Přesně !!!!!

Kamarád si v Lusti koupil na podzim slalomky, jezdil na nich celou zimu a na jaře se mu po celkem slušné tlamičce odloupl na špici kousek krycí folie (ta vrstva s popisem).

Po návratu z hor zavolal do Lusti, co by se s tím dalo dělat a čím by to šlo slepit. Rozhodně to nebral jako reklamaci a pan Luštinec mu řekl, ať je pošle, ale raději obě lyže, že se na to podívají. Za pár dní je měl zpět, obě s novou krycí folií. Cena za opravu – nula !!!!

A můžu říct jedno, Lusti mají na dlouhou dobu dalšího zákazníka, který se bude vracet. Muž od rodiny, manželka + 3 děti. A to nemluvím o všech, kteří se o způsobu vyřízení „reklamace“ dozvěděli !!! Celkem slušný potenciál. Kolik mohla stát taková oprava jednoho páru + poštovné ???? Jedna reklama v regionálním deníku o rozměru 5×5 cm by byla jistě dražší !!!

Já už nikde jinde lyže nekupuji a jsem s nima max. spokojený. Navíc mi stačí jedno vázání na několik druhů lyží. A cenově a kvalitou jsou úplně jinde, než třeba běžné obchodní lyže od Headu.

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

30.01.2014 21:17:31 #45 

Příspěvků: 2822

MPS

>> #38, ivan, 30. 01. 2014 17:17:27

Občas jo. Může se tu napsat mnoho přísěvků co,jak,proč,za jakých podmínek,ale pokud výrobce a prodejce nebudou frajeři který mu prostě vyjdou vstříc ta má asi smůlu a jelikož Český obchodní prostředí je tak trochu ve stresu, žádný zázraky bych nečekal.

Je dobrý vedět že Luštinec frajer je, kéž by tu takových bylo víc…

30.01.2014 21:56:36 #46 

Příspěvků: 4056

PetrAT muž

>> #42, HonzA_, 30. 01. 2014 20:43:09

To jsou Atomiky s Betou ?
Pokud ano, tak tady u nás za barákem na svahu takto skončily 2 kusy

30.01.2014 22:26:28 #47 

Příspěvků: 6569

HonzA_ muž

>> #46, PetrAT, 30. 01. 2014 21:56:36

Ne, byly to nejake Voelkle.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

30.01.2014 23:24:16 #48 

Příspěvků: 30

Ladislav_T muž

Nerad klesám na duchu, ale po přečtení příspěvků začínám ztrácet i poslední špetku naděje, že bych u dovozce se svým odvoláním mohl uspět. Zřejmě budu muset udělat již tu mnohokrát zmíněnou věc – napsat přímo do HEADu, a doufat ve smilování se nad zákazníkem.

30.01.2014 23:40:42 #49 

Příspěvků: 1345

Navvy

>> #43, HonzA_, 30. 01. 2014 20:44:28

Případ č. 5 ještě není napsán… proto.

30.01.2014 23:55:23 #50 

Příspěvků: 1845

fischerbl

>> #48, Ladislav_T, 30. 01. 2014 23:24:16

Znamená to tedy, že obchod poslal lyže dovozci a ten reklamaci zamítl? Jak to zdůvodnil?

Jestli máš čisté svědomí, jdi do toho. Zkus se opřít i o ten jejich čip.

>> #49, Navvy, 30. 01. 2014 23:40:42

Ano, přesně tak jsem to myslel. Jinými slovy, doufejme, že Láďa nebude 5. případem kuriózní reklamace lyží.

Jinej gang...

31.01.2014 13:12:20 #51 

Příspěvků: 47

olsztyn muž

Žena prošlápla špičku (dvakrát stejně) Head worldcup SL. Předběhla rocker módu:). Byla to teda druhá jakost, ale při prodeji se druhá jakost týkala jen křivého natištění designu. Při reklamaci se samozřejmě týkala celé lyže. Prodejce VADUS sport. Narovnali to perfektně v servise Praha Podolí, jen měli hrozný kecy: „Já nikdy takhle nevohnul lyži! Jak na tom jezdíš?“ No vsadil bych se že moje žena líp než on:) Narovnání stálo pár korun, ale po 3 letech se opakovalo:( sejné místo, stejná lyže myslím že to byl vadný kus.

Prodejci si neuvědomují důležitost vztahů… Mam kanadský hodinky (čínský strojek) VESTAL pořizovací cena cca 5.000,– po pěti letech (dávno po záruce) se mi potrhal kožený řemínek, nešel nikde sehnat na netu, tak jsem napsal do Kanady: Kde lze koupit? Napsali: Nejde, pošli foto. Poslal jsem a jen za poštovné cca 10 dolarů poslali z Kanady nový řemínek. Tzn: Jinou značku už si nekoupím!!!!!

Head iSL

31.01.2014 13:45:05 #52 

Příspěvků: 4056

PetrAT muž

Technický dotaz: jak se provádí narovnání prošlápnuté lyže ?
Lyže se rozebere na vrstvy a znova se zapeče ?

31.01.2014 13:48:32 #53 

Příspěvků: 47

olsztyn muž

Prý to vzali na rentgen jestli to není prasklý, nebylo tak, našli přesně ten ohyb a ohnuli to zpátky. Možná to rouchu nahřáli:) Určitě to ale nerozebírali:)

Head iSL

31.01.2014 22:16:14 #54 

Příspěvků: 1345

Navvy

>> #51, olsztyn, 31. 01. 2014 13:12:20

Já mám podobnou zkušenost s brýlemi Briko na běžky. Ve sportovní branží jsou výrobci ještě dost vstřícní, protože sportovci se dopouštějí reklamačních podvodů mnohem méně často než běžní zákazníci. Mimochodem, blíží se olympiáda. Televize půjdou na dračku – a po olympiádě je budou zákazníci vracet… Takoví „zákazníci“ nám ovšem znemožňují prožít radost ze vstřícnosti výrobce, protože ten si pak myslí svoje i u těch poctivých.

01.02.2014 00:07:00 #55 

Příspěvků: 726

Mirek muž

>> #1, Ladislav_T, 29. 01. 2014 01:09:38

Co může způsobit snížení pevnosti lyže? Napadá mě jen několik málo možností, ale jen jednu lze prokázat bezpečně bez poškození lyže. Poškození lyže přepravou můžeš zrovna vyloučit, pokud ji dopravce nepřejel autem a vzápětí nesrovnal.

  1. Menší tloušťka lyže. Zkus změřit tloušťku lyže šuplérou ve dvou až třech místech v přesné vzdálenosti od konce lyže. Musíš také změřit výšku hrany, na pevnost lyže má rozhodující význam tloušťka lyže přes titanaly. Při snížení tloušťky lyže z 5mm na 4,5mm, klesne pevnost v ohybu o 23%, což může být rozhodující. Porovnej s druhou lyží, případně si najdi shodnou lyži v obchodě.
  2. Menší tloušťka titanalu. Bez poškození lyže změříš těžko, ale můžeš porovnat tuhost v ohybu zdravá a ohnutá lyže. Lyži postav na dvě podpory a vprostřed ji zatížíš závažím a změříš průhyb. Pokud bude průhyb ohnuté lyže vyšší, máš důkaz v ruce. Zatížení nesmí samozřejmě poškodit lyži.
  3. Špatné tepelné zpracování titanalu, pevnost hliníkových slitin se zvyšuje tepelným zpracováním přibližně na dvojnásobek. Bez poškození lyže zjistit nelze.

Na nějaký problém s jádrem bych to neviděl.

Pokud jsi na lyžích neupadl, zkus se ještě zamyslet, zda jsi neprojel utažený oblouk v záklonu na hranici pádu s výrazným zatížením jen jedné lyže. Je možné, že to není výrobní vada, ale vlastnost lyže.

01.02.2014 09:22:09 #56 

Příspěvků: 1845

fischerbl

>> #55, Mirek, 01. 02. 2014 00:07:00

Prosím vysvětli mi pojem tloušťka lyže přes titanaly.

A jak je to s pevností u lyží bez titanalu?

Jinej gang...

01.02.2014 11:30:36 #57 

Příspěvků: 2494

korsičan muž

>> #56, fischerbl, 01. 02. 2014 09:22:09

Lyže bez titanalu jsou dobré pro děti, nebo pro důchodce do váhy 50kg. Nejlepší použití těchto lyží ale je, když je použijete jako plaňky na plot !!! :-) :-)

Tohle jsem slyšel od prodavače v jedné renomované lyžařské prodejně v Praze.

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

01.02.2014 11:43:35 #58 

Příspěvků: 726

Mirek muž

>> #56, fischerbl, 01. 02. 2014 09:22:09

Tloušťka přes titanaly je ta kóta na obrázku. Je to vzdálenost horní plochy horního titanalu a spodní plochy spodního titanalu.

U lyží s titanaly mají rozhodující podíl na pevnosti a tuhosti lyže právě titanalové vrstvy, pak laminátové vrstvy, jádro, hrany, skluznice, prostě vše u čeho při průhybu lyže dochází k deformaci. Jaký konkrétní podíl mají jednotlivé vrstvy na pevnosti lyže, závisí na konstrukci konkrétní lyže a použitých materiálech. Lyže nemusí obsahovat žádné vrstvy, může být vyrobena jen ze dřeva, ale její pevnost a tuhost budou úplně jinde.

V předchozím příspěvku jsem zapomněl uvést možnost, že by mohla být omylem vynechána jedna z laminátových nosných vrstev.

Fotky

01.02.2014 23:07:46 #59 

Příspěvků: 4056

PetrAT muž

hoši jasný, okej
Ale co to rovnání ?
To jen sprostě za studena tu lyži ohnu na zpátek ?
Vesele ji zase v tom místě nechám projít mezí kluzu a neřeším co na to atomy ?

Mimochodem, titanálová vrstva, která má jen pár desetin mm je samostatně docela měkounká

02.02.2014 09:49:19 #60 

Příspěvků: 2494

korsičan muž

>> #59, PetrAT, 01. 02. 2014 23:07:46

No jasně že je měkounká, vždyť je to jen tenký plátek lepšího (Humpoleckého) hliníku.

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy