Domů Diskuze Sjezdové lyže - zajímavosti a kuriozity ''Prošlápnutá lyže'' - reklamace HEAD

''Prošlápnutá lyže'' - reklamace HEAD (strana: 5)

04.02.2014 20:33:29 #121 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #118, Mirek, 04. 02. 2014 20:25:08

Výstižné.

„No a pro nás ostatní to znamená, v žádném případě nekupovat zánovní HEAD Supershape i.Speed 170 cm. ;-)

Být to kolo, tak u inzerátu bude „ježděné lehkou holkou jen po asfaltu a cyklostezkách“.

U auta „majitel penzista, gárážované a ježděné jen za slunečného počasí. Pravidelně servisované“.

U lyží bych tipnul „jeté jeden den, nevhodná délka (příliš dlouhé a tvrdé)“.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

04.02.2014 20:37:40 #122 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #119, Martin47, 04. 02. 2014 20:27:19

Zdroj tipuji přesně takový jak píšeš – navíc si tipuji, že někde mohl zaslechnout cosi o 2 sigma a normálním rozdělení. Ale byl bych rád aby se Zleb zamyslel nad tím co napsal.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

04.02.2014 21:44:00 #123 

Příspěvků: 47

olsztyn muž

>> #121, HonzA_, 04. 02. 2014 20:33:29

všichni nejsme stejní..

Head iSL

04.02.2014 21:55:35 #124 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #123, olsztyn, 04. 02. 2014 21:44:00

To je naštěstí pravda. Na druhou stranu, těch inzerátů s lehkou holkou, penzistou a jedním dnem na sněhu jsou mraky. A jak v nich najít ty, co píší pravdu?

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

04.02.2014 22:36:54 #125 

Příspěvků: 3637

m3 muž

Je to o ničem.

Neexistuje na světě firma,která dodává jen 100% výrobky nebo služby a je úplně šumák jestli je a.s. nebo s.r.o.

To,že je CZ i s SK dohromady pro většinu „západních“ firem příliš malý trh je jen část pravdy. Tedy alespoň co se reklamací,včasností dodávek nebo podobných záležitostí týká.Bohužel dost a možná většina má neblahou zkušenost z českou vychcaností.Co si budeme namlouvat,že ? Na druhou stranu jsou i takové ,která dají na stanovisko a doporučení svého zastoupení a reklamace řeší bleskově a bez vytáček.

Případ této reklamace jsem si přeložil jako typicky český = vychcanost.V pozici zástupce HEADu bych takovou reklamaci zamítnul rovněž.

PS: nejsem příznivcem HEADu,nemám žádný HEAD výrobek a mít nebudu

04.02.2014 22:38:45 #126 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #124, HonzA_, 04. 02. 2014 21:55:35

To nejde.

Kupovat jen z osvědčených zdrojů nebo od těch co znáš nebo na ně máš reference.

04.02.2014 23:03:41 #127 

Příspěvků: 47

olsztyn muž

>> #125, m3, 04. 02. 2014 22:36:54

jak to můžeš vědět? máš křišťálovou kouli jo?

To je i k Honzovi: Přijde mi to jako typická česká nátura: „Všichni jsme se naučili to všechno vochcávat, nepřiznávat vše na daních apod., uplácet, šaškovat s reklamacema a pojistkama, dělaj to všichni kolem, děláme to všichni, takže to dělá i Ladislav: ohnul lyži, protože jezdí jak prase a určitě jí prodá nějakýmu chudákovi jako – ok jednou jetá. A hlavně v tom všem máme jasno..“

už končím, toto už je OT. Jen vím že já lyži nikdy neohnul, ale manželka je lepší lyžařka a ohnula jí, jezdil jsem s ní… jak to? určitě to udělala vědomě, jen ji zkoušela reklamovat protože je vychcaná…

Head iSL

04.02.2014 23:19:42 #128 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #127, olsztyn, 04. 02. 2014 23:03:41

Asi jen toto – popisuji s čím je možné se zcela běžně setkat. Ne to, co sám dělám. Je o tom třeba mluvit, lidé musí vědět že mají být ostražití.

A nebo ty by sis koupil ojeté auto u prvního bazaristy, který ti naslibuje modré z nebe?

EDIT: ohnul jsem lyži. Byla v záruce (cca 10 dní na sněhu). Nereklamoval jsem ji.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

04.02.2014 23:48:53 #129 

Příspěvků: 4267

ivan

Vidím to následovně, možná pomýleně.

Výrobce má spočítáno, jaké procento reklamací může pozitivně vyřídit. Protože silnější pes mrdá, je zřejmé, že zásadní odběratel – dovozce z určité země, řetězec – bude mít reklamační prioritu. Od toho se odvinou zásady pro vyhodnocování reklamací, které přes dovozce prosáknou až k prodejcům.

Reklamace vždy vyhodnocuje konkrétní živý člověk. Jeho zásadním postojem, pokud nepůjde o jasnou vinu výrobce/obchodu, případně tvrdý tlak zásadního zákazníka, bude zamítnout, aby se vešel do té kvóty a byl za to příslušně odměněný.

Prvotním zamítnutím odrazí část reklamujících, opakovaným další. Je zřejmé, že pokud by dostal dopis od právnické kanceláře plný paragrafů, vyhodnotí ho jako potenciální problém a bude s ním asi pracovat trochu jinak a případně ho přesune do šuplíku „vyhovět“, protože nestojí o problém a potenciální sprdunk seshora s následky.

Nevím, které všechny modely se dělají v Budějicích, ale tipl bych si, že reklamace se nedostala dál než tam a Kennelbach s tím nikdo neotravoval.

Osobně je mi tento spor úplně volnej, ale z jakési nostalgie musím říct, že by mě degradace vysoké kvality lyží Head mrzela. Udělal jsem s nimi zkušenost už v půlce 90. let, kdy je dovážel IBEX (a kdy ještě mladý truhlík Boris Šťastný dělal akorát do tenisu), a to byly výborné lyže kolekcí odshora dolů. Udělal jsem si ve fabrice kamarády, na Headech jezdil a vždycky byl maximálně spokojený. Firma si tady udělala dobré jméno (mezi závodníky to zavedl Trnka a pak Záhrobský), které, afaik, nepoškodili ani původní nelyžaři z Aspensportu. Výrobou v Budějicích a Litovli navíc mají v sobě kus Česka, a tak by si, imho, to jméno měli vhodnými prostředky hájit.

Ale možná je dneska už leccos jinak…

05.02.2014 00:43:44 #130 

Příspěvků: 30

Ladislav_T muž

>> #125, m3, 04. 02. 2014 22:36:54

Podle sebe soudím tebe. Koukám, že se držíte tohoto přísloví. Pamatujte, že všichni lidé nejsou stejní.

Já se pouze snažil vyreklamovat lyži, na které jsem stál poprvé a ohla se. Po zamítnutí reklamace jsem jsem s právním zástupcem sepsal dopis, ve kterém byly příslušné paragrafy, které mi měly pomoci se dobrat k zdárnému konci. Avšak prodejce i distributor stroze napsali, že si za zamítnutím reklamace stojí, že se jedná o mechanickou chybu a pokud s tím nesouhlasím, ať kontaktuji soudního znalce z oboru. Proto jsem sepsal prosebný mail, kterému se takřka vysmáli. Proto jsem prostřednictvím rodinného známého komunikoval se soudním znalcem, který potvrdil, že se toto u lyží stává a případný soud posudku přikládá pouze podpůrný význam. Na základě těchto informací jsem se rozhodl, že znalecké posudek, který není opravdu levný, si nenechám vypracovat. Protože s čistým svědomím nemůžu říct, že se ohnutí nemohlo způsobit projetím muldy, co pak s drahým posudkem, za jehož cenu bych pořídil další lyže. Věřil jsem v to, že prodejce zimního sportovního zboží, přihlédne k faktu, že se tomu stalo při prvním lyžování, navíc na komerčním top modelu. Opravdu jsem věřil tomu, i kdyby se prokázalo mechanické poškození, tak že prodejce přihlédne k faktu, že se tak stalo při prvním použití a tedy se to nemohlo stát na základě opotřebení materiálu a přistoupí k tomu individuálně.

Po podstoupení všech výše popsaných kroků, mě stále považujete za vychcánka, který chce obrat prodejce?

05.02.2014 07:18:53 #131 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #130, Ladislav_T, 05. 02. 2014 00:43:44

To máš milý Ladislave těžké. Hned zpočátku jsi lhal (řeči spletl jsem se si nech od cesty, pokud chceš něčí podporu tak si luxus plést se nemůžeš dovolit) a důvěra je fuč. Můžeš vyprodukovat další tisíce řádků a platné ti to asi moc nebude.

05.02.2014 09:17:38 #132 

Příspěvků: 30

Ladislav_T muž

>> #131, Martin47, 05. 02. 2014 07:18:53

Martine slovem zpočátku myslíte příspěvek 72? V tom případě tady teď právě lžete Vy, neboť číslo 72 je více než polovina z 132 příspěvků! Ale nebojte, já Vás kvůli jednomu zmýlení nebudu odsuzovat. ;-)

Za další, nemyslíte si, že je důležitý obsah vyjádření, a to jestli to řekl servis a nebo znalec, je vedlejší? Jak znalec, tak i konkrétní servis se zabývají tímto problémem, tedy prošlápnutím, tak myslím, že názor servisu by měl mít určitou váhu, i přes to, že nevlastní kulaté razítko.

05.02.2014 09:54:29 #133 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #132, Ladislav_T, 05. 02. 2014 09:17:38

Jen jsem ti poskytnul feedback a jak s ním naložíš je čistě tvoje věc. Mně osobně je tvoje reklamace, vzhledem ke všem okolnostem, zcela šumák.

05.02.2014 09:57:41 #134 

Příspěvků: 26

karak

Ladislave, analogie s nakupem napr. noveho auta: Koupis si nove auto zname znacky, nejlepsi model s vybornym vybavenim a pri prvni ceste domu ho nabouras. Pujdes do autosalonu s tim, ze jsi auto vezl pouze domu, hned pri prvni jizde jsi ho naboural a chces ho v zaruce opravit? Tu reklamaci muzes pro tebe zdarne vyridit jen kdyz prokazes, ze lyze je vyrobne vadna.

05.02.2014 10:10:45 #135 

Příspěvků: 30

Ladislav_T muž

>> #133, Martin47, 05. 02. 2014 09:54:29

Martine, feedback by byl v případě, kdybyste poradil, jak dále postupovat. Ne, že budete člověka chytat za slovo a soudit.

>> #134, karak, 05. 02. 2014 09:57:41

Karak, já jsem se na lyži vyboural? Víte více než já?

Pokud chcete tento případ porovnávat s automobilovým průmyslem, tak analogickým problémem by bylo, kdyby se Vám na české silnici (píši schválně české, protože výmoly znázorňují muldy na českých sjezdovkách) poškodilo část podvozku, bez toho, aniž byste se vyboural nebo udělal cokoli (mimo samotné jízdy), co by mohlo zapříčinit poškození.

Co byste dělal v takovém případě?

05.02.2014 10:59:46 #136 

Příspěvků: 26

karak

>> #135, Ladislav_T, 05. 02. 2014 10:10:45

Kdybych s autem pri zacatku pouzivani vjel do vymolu,ze by se neco na podvozku poskodilo, jel bych k prodejci na (zarucni) prohlidku. Pokud by v servisu zjistili, ze auto zrejme dostalo ranu, az se neco ohlo-poskodilo a nezjistili by zjevnou vyrobni vadu, reklamoval bych neoznaceny vymol u spravce silnice a tam by se zrejme posuzovalo, jestli jsem vymol mohl videt, rychlost jizdy atd.

Chtel jsem hlavne upozornit, ze nezalezi, jestli dojde k poskozeni pri prvni jizde, ale je treba zjistit jestli jde o vyrobni vadu. Jestli vyjde vyrobce ve vlastnim zajmu (propagace znacky, maximalni vyhoveni zakaznikovi, dulezitost zakaznika) vstric, je uz jina otazka. Ja take mam na svem blacklistu znacky a vyrobce od kterych nekupuji (alespon se snazim).

05.02.2014 12:00:03 #137 

Příspěvků: 30

Ladislav_T muž

Ano, u provozu na silnice to tak udělat lze, ale co na sjezdovce? Podat stížnost na areál, že neměli upravenou sjezdovku? To přece nejde a není to v moci areálů, aby po celý den udrželi sjezdovky v dokonalém stavu.

Proto se ptám, jak byste postupoval?

Já jsem vyzkoušel již téměř všechny rady, které tu zazněly:

  1. reklamace – zamítnuto,
  2. odvolání s dopisem od právníka – zamítnuto,
  3. Prosebný mail – zamítnuto.

Je pravda, že mi ještě zbývá posudek od soudního znalce, ale s ním jsem nepřímo komunikoval a ani tam by nebyla jistota, že by to vyšlo. A opravdu se mi nechce vyhazovat x tisíc za posudek, na který nemusí být brát zřetel. Ke všemu když cena posudku se všemi náklady může být i vyšší než cena lyží.

Za další bych mohl napsat dopis přímo do HEADu, ani však tam není výsledek zaručen. A bůhví, jak dlouho bych čekal na odpověď.

Lyžování mě nesmírně baví a užívám si ho, proto jsem i investoval do koupě nových lyží. Bohužel nastala tato nepříjemná situace, která nastala, tak asi jednoduše ustoupím prodejci a opravu si jednoduše zaplatím, protože lyže jsem si koupil, abych na nich jezdil a na na to, abych s nimi jezdil po znalcích a posílal lyže skrz Evropu.

Je mi opravdu líto, že na nejlepším webu o lyžování v Česku se mi dostalo více kritiky a soudů, než rad a tipů, kvůli kterým jsem tuto diskuzi založil. A to, aby sloužila jako ucelený návod s radami, tipy a zkušenostmi pro další lyžaře, jak v takové situaci postupovat.

05.02.2014 12:16:16 #138 

Příspěvků: 30

Ladislav_T muž

Pro zastánce prodejce tu mám poslední zprávu:

3.2. před 17 hodinou jsem obchodníkovi napsal, ať lyže odešle na mou adresu, ale ještě večer v 21 hodin jsem obchodníkovi napsal, jestli by nemohl lyže odeslat do servisu, jak mi nabízel ve svém emailu. Na můj email obchodník již neodpověděl, zato se zapojil do této diskuze, kam do noci psal, takže odepsat mi jistě mohl. Na základě diskuze se obchodník zřejmě urazil a lyže odeslal na mou adresu, i když jsem ho žádal, jestli by mohl lyže odeslat přímo do servisu.

Dále mi po telefonu přislíbil, že mi poskytne kontakt na příslušnou osobu v Rakousku a fotografie, na základě jichž byla reklamace posuzována a dosud nic.

Souhlasíte s takovým jednáním obchodníka?

05.02.2014 12:47:15 #139 

Příspěvků: 33

Zleb muž

>> #122, HonzA_, 04. 02. 2014 20:37:40

5 % je přijatelná tolerance, obecně uznávaná v jakémkoliv oboru, kde opakujete jednu a tu samou činnost pořád dokola. 100 krát něco měřím/vyrabím a pak si stanovuji míru chybovosti a jistotu v níž se odchylky měření/výroby pohybují. Je to ideál prověřený historicky. Když dosáhnete této chybovosti, je to ok, už není potřeba nic vylepšovat, protože další zlepšení stojí pouze peníze, ale kýžený efekt už není pro obecnou kvalitu produktu tak významný. Na jaké chybovosti jsou v jaké firmě, samozřejmě nevím. Zdali toto pravidlo dodržují, nebo zdali ho vůbec v jaké firmě znají, také pochopitelně také nevím. Jedná se skutečně o statistické pravidlo, které se ustavilo až se zaváděním sériové výroby, kdy nikdo z nás nevlastní originál, ale pouze od sebe na první pohled neodlišitelné ko­pie.

05.02.2014 12:59:25 #140 

Příspěvků: 33

Zleb muž

>> #129, ivan, 04. 02. 2014 23:48:53

Co se týče samotných, zde diskutovaných lyží, jsem vlastníkem Head Magnum Supershape/177cm, pořídil je před Vánoci a zatím jsem s nimi nadmíru spokojen.

Co se týče reklamace: bylo by možné přesně popsat situaci při níž k prošlápnutí došlo? Bylo to na sjezdovce, ve volném terénu, v boulích po pás, při skoku nebo kdy?

05.02.2014 13:03:21 #141 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #138, Ladislav_T, 05. 02. 2014 12:16:16

Tak ty asi nebudeš úplně normální, že ne ???

To si jako představuješ, že obchodník sedí na emailu do 10 večer a s napětím čeká, co mu kdo napíše ???

Chlapče nezlob se, ale ty jsi přesně ten vychcánek, který by chtěl vše a za nic.

Bohužel se ukazuje, jak je dnešní mladá generace neuvěřitelně drzá. Ty tady nejdříve na obchodníka pliveš, pak se díky tomu obchodníku ukáže, že to bylo všechno trochu jinak. Fakt, že má obchodník pravdu jsi dokázal tím, že jsi smazal to, o co tě žádal. To znamená, že jsi ten spor mírně upravil ve svůj prospěch.

Pak máš ještě tu drzost a klidně mu po tom všem v 9 večer napíšeš, aby ti zařídil opravu.

Člověče nezlob se, ale na vysokoškolsky vzdělaného člověka ti to teda moc nezapaluje. Ty jsi krásný příklad toho, kam se u nás vysoké školství dostalo a že VŠ titul, není zárukou inteligence.

Stejně tak se ukazuje, že jsi nikdy nepracoval, protože nemáš ani tušení, co to obnáší. Ale neboj, spravedlnost si tě najde a velice brzy se tento tvůj přístup obrátí proti tobě !!! :-)

Když nic na světě, tak toto funguje dokonale.

A s postupem obchodníka nesouhlasím !!!! Já bych se po tom všem, co jsi tady předvedl na tebe vybodnul a žádné lyže ti neposílal. Proč, máš nohy, ne ??? Zároveň bych před tebou a tvým jednáním varoval všechny známé obchodníky a servisy. Chlapče pamatuj si, všichni se v branži znají a v dnešní době je to otázka pár minut a nikdo ti neopraví ani šroubek !!!!

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

05.02.2014 13:15:30 #142 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #139, Zleb, 05. 02. 2014 12:47:15

Dnes už fakt každej kecá do všeho a ještě se tváří, že tomu rozumí. Při tom co píšeš by byla na ročním miliardovém výrobním obratu (střední firma) ztráta 50 miliónů na zmetkovitosti. Kolik si myslíš středních firem může dovolit prošustrovat ročně 50 miliónů do konťasu? Tušíš něco o moderní přípravě výroby, nastavování parametrů, systémech řízení jakosti apod? 5% zmetkovitost si nemůže dovolit ani Franta truhlář z horní dolní.

05.02.2014 13:19:45 #143 

Příspěvků: 134

psm

>> #129, ivan, 04. 02. 2014 23:48:53

S reklamacemi u velkých řetězců je to zřejmě tak, jak říkáš. Při reklamaci (ne lyží, ale elektronické hračky) mi bylo řečeno, že mají od dovozce stanoveno určité procento, které mohou bez jeho vyjádření rovnou vyměnit za nové zboží. Pokud toto množství překročí, další reklamace běží již standartní cestou, tj posouzení a vyjádření o schválení či zamítnutí. Plus je ve velkých řetězcích možná pozitivem to, že ten, co reklamaci řeší, není zároveň majitelem obchodu.

05.02.2014 13:27:32 #145 

Příspěvků: 30

Ladislav_T muž

>> #141, korsičan, 05. 02. 2014 13:03:21

  1. Obchodník mi večer přeposílal emaily s vloženými příspěvky = byl na emailu.
  2. Svůj příspěvek jsem upravil, jak prodejce chtěl, protože mi vyvrátil mou domněnku (ohledně zisku z opravy pro něj).
  3. Máte pravdu, že vysokoškolský titul není zásluhou jen inteligence, ale i píle, cílevědomosti, snahy a i obětování se. Ale to Vám zjevně nemá smysl vysvětlovat. ;-)
  4. I přes studium mám za sebou 2 roky praxe – na oddělení prodeje. Tudíž jsem viděl, jak dobře se určité firmy chovají a váží si svých zákazníků. Bohužel to neplatí o všech firmách.

Potřebujete zodpovědět ještě nějakou otázku?

Nechci Vás nijak urazit, jako to děláte Vy, ale působíte na mě jako ten typ člověka, co bude jednou sedět, krmit holuby (pokud už to teda neděláte) a říkat o mladších generacích, jak jsou zkažené, že za Vás byl svět ještě v pořádku.

Tímto končím konverzaci s Vámi, protože není přínosná k tématu.

Přeji Vám hezký den.

05.02.2014 13:42:21 #146 

Příspěvků: 33

Zleb muž

>> #142, Martin47, 05. 02. 2014 13:15:30

Psal jsem o pravidle. Jak to má kdo nastavené, je na něm. Někdo je na 1 %, někdo na 10%. Nicméně obecně platí, že 5 % je tolerance zmetkovosti dané náhodou. Když seš pod ním, je někde ve výrobě chyba a máš co napravovat. Když seš nad ní, je to prima, do celého procesu ti nevstupují nekontrolované jevy a klidně si můžeš dát jako mez 1 % a o něj usilovat. Mimochodem výrobní obrat za miliardu asi nebude střední firma, co? Peace!

05.02.2014 15:12:16 #147 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #145, Ladislav_T, 05. 02. 2014 13:27:32

4 – Tudíž jsem viděl, jak dobře se určité firmy chovají a váží si svých zákazníků.

Takže jinými slovy, ty chceš po prodávajícím nové lyže a nic jiného tě nezajímá. Všechno ostatní je z jeho strany neochota a neúcta k tobě.

Tak to jsi měl napsat hned a vlákno by skončilo tak u 5 příspěvku.

A tímto se s Tebou také loučím a přeji Ti vše nejlepší do následujících let. Ale s tímto přístupem to nebudeš to mít lehké ..... :-)

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

05.02.2014 15:53:18 #148 

Příspěvků: 30

Ladislav_T muž

Jste typickým příkladem, proč mnoho lidí odsuzuje českou náturu – vidíte pouze to, co chcete vidět.

Nerozumím Vašemu vítězoslavnému rozloučení, protože tím radíte ostatním, aby se při neúspěchu vzdávali, což je nesmysl.

Pokud máte příspěvek, který je nápomocný k tématu – prošlápnutí lyže, tak budu velice rád, když ho sem vložíte, jinak jsou tu Vaše nikterak hluboké myšlenky k ničemu.

05.02.2014 16:26:16 #149 

Příspěvků: 1209

valerius

>> #148, Ladislav_T, 05. 02. 2014 15:53:18

Ja mam. Dvakrat jsem si rozbil hubu a proslap pri tom lyzi. Nejak me ani nenapadlo otravovat s tim nikoho, vedel jsem, ze chyba je na me strane. (Jiste, lyze mohla byt nachylnejsi nez jine, ale to, co se s ni pri padu stalo urcite nebylo to, na co je dimenzovana)

V pripade, ze by se to stalo po normalnim sjeti z kopce, tak bych byl taky nastvanej. Ale trochu o tom pochybuju.

Mimochodem, daval jsi ruzne priklady, jak jsou jinde ochotni a zbozi vymeni, jaka je to reklama. Ale uz jsi zapomel uvezt i to negativum, co se s tim vaze. Nejen vyssi naklady kvuli tem spravedlive vymenenym produktum, ale predevsim kolik se v pripade takoveho vstricneho pristupu na to nabali smejdu. A diky nim pak my slusni mame drazsi vyrobky, protoze na to musi nejak vydelat.

BTW: Uz jsem slysel i o umyslnem poskozeni PC komponenty (jasne, jine odvetvi, ale stejny princip) tesne pred koncem zarucni doby, aby dostal novou. U nas, v CR.

Takze, at uz je pravda v tvem pripade kde chce, tak rozumne reseni je kontaktovat p. Nedomlela. Event. pokud bys zvazoval koupi novych, nechtel jit do zde uvadenych alternativ (a ses si vedom sve chyby pri prohnuti lyze), tak muzes jeste koupit dalsi par a mit jednu rezervni.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy