''Prošlápnutá lyže'' - reklamace HEAD (strana: 4)
04.02.2014 11:30:49 #91
>> #87, korsičan, 04. 02. 2014 10:41:57
Souhlas s Korsičanem. Nejsme pupkem světa, to si jen často řada z nás myslí. Ale teď vážně: Z hlediska pravděpodobnosti je v době sériové výroby vždy alespoň 5 výrobků ze 100 nějak vychýlených. Výrobci to vědí a tyto testy si dělají. Pokud se dostanou na tuto 5% chybovost, teprve pak mají vše na „výrobním pásu“ v cajku. 95 % je vysoká pravděpodobnost pak pro nás zákazníky, že si vybereme bezvadný produkt. Což je celkem vysoká pravděpodobnost. Lepší to prostě nejde, protože se jedná o masovou výrobu, nikoliv o unikáty.
Možná jsi pouze šáhl vedle, možná jsi na lyžích dělal něco, co jsi neměl. To je nyní těžké posoudit. Nicméně u aut je to tak, že se prakticky každá reklamace na obklastní úrovni zamítá, a zvláště u tak malých národů jako jsme my, aby ve finalních ročních statistikách vycházely auta výrobců jako maximálně bezporuchové. Dovedu si představitm, že něco podobného bude platit i v tomto případě, a proto jsi s reklamací neuspěl (mimochodem poslat foto a posouzení na jeho základě zahraničním výrobcem je zcela standardní věc). Nicméně se musíš ptát na jaké úrovni to bylo posouzeno? Head je nadnárodní firma, která bude mít řadu divizí a pokud neuspěješ na jedné úrovni, musíš jít výše. Na prodejce bych to vůbec nesváděl (ten je na konci řetězce) a na kvalitu lyží rovněž ne. Lusti bych do toho netahal už vůbec (to jsou ve srovnání s Headem drobní živnostníci). Máš tedy podle mého názoru jedinou možnost: přímo kontaktuj výrobce (klidně v Americe ústředí) a argumentuj a argumentuj. Jakmile se ozveš, vsadím boty, že ti odpoví a ve finále ti vyjdou vstříc. Pokud neuspěješ, dej to do servisu opravit (cena není zas až tak vysoká).
04.02.2014 11:34:51 #92
>> #90, olsztyn, 04. 02. 2014 11:27:01
Byl bych ti moc vděčný, kdyby jsi mi zjistil, zda vnímá na vlastnostech lyže, že byla narovnána.
Děkuji za podporu a dobrý tip
PS: Psal jsi, že znáš pana Luštince, tak mu, prosím, vyřiď mé PS z příspěvku číslo 72! :D
04.02.2014 11:45:36 #93
>> #88, olsztyn, 04. 02. 2014 11:13:17
1 – souhlasím, pan Luštinec je minimálně nadšenec
2 – smutné to možná je, ale v mém oboru je to realita
3 – a co když se na narovnané lyži Ladislav za 14 dní zmasakruje ??? Třeba ta lyže v zatáčce opět povolí a on vlétne někam do lesa ??? Pak přijde nějaký „americký“ právník, který prodejce zažaluje o náhradu škody ??? Bude tvrdit, že Ladislav je laik, že lyžím nerozumí (na rozdíl od prodejce) a že by na tak nebezpečné lyži určitě nejezdil.
Nebylo by to možné ???? Já osobně bych takto poškozenou lyži na nohu už nedal. Je třeba si uvědomit, že 80km/h na ní máš jako nic a kolikrát tě od stromů o metrovém průměru dělí vzdálenost pár metrů !!!!! 13 000Kč za takové riziko nestojí – můj názor.
4 – změnit značku může, ale ten přístup bude +/- naprosto stejný. Pořád se jedná o prodejnu v ČR – nejsme Japonsko, či USA !!!
04.02.2014 12:00:03 #94
>> #89, Ladislav_T, 04. 02. 2014 11:19:03
Tak to je totální omyl. ČR je naprosto okrajovou zemí, která nikoho nezajímá. Je nás prostě 10 milionů (se Slováky 15) a tím to začíná a končí.
Až na prvním místě jsou pro velké firmy čísla prodeje a vydělané peníze. Na tato čísla všechno ostatní navazuje.
To je prostě fakt, který není čím zpochybnit.
A tohle ti řekne každý prodejce zahraniční značky od aut, motorek až po ledničky.
04.02.2014 12:38:36 #95
>> #93, korsičan, 04. 02. 2014 11:45:36
Vzhledem k tomu, že studuji vysokou školu, si opravdu nemůžu při každém problému pořídit nové lyže! Nějaký jiný tip?
Mohl byste mi sdělit Vaše vzdělání a zaměstnání? Abych případně změnil obor školy a věděl, jakým směrem se mají mé další kroky vydat. Rád bych totiž na tom jednou byl jako Vy, abych mohl kupovat lyže za 13 000 kč na jedno použití.
>> #94, korsičan, 04. 02. 2014 12:00:03
Máte pravdu, že výrobce lyže nevyrábí, ale lyže prodává a tím si vytváří svou zákaznickou základnu. To je nevyvratitelný fakt! Čímkoli přispěje k dobru zákazníka, zákazník se odvděčí dalším nákupem a kladnými referencemi. To je nevyvratitelný fakt!
Znáte lepší a levnější reklamu?
04.02.2014 13:17:04 #96
>> #93, korsičan, 04. 02. 2014 11:45:36
3 – Myslím, že když je snaha tak jde vše. Prostě to bude bez záruky.. 80km/h tam někdo má často, někdo vůbec. Někdo občas na dojezdech, které jsou většinou bez boulí takže pochybuju, že by se lyže najednou zlomila, něco se na ní utrhlo, nebo se významně ohnula. Spíš myslím že je pravděpodobnost že se prostě při výrazném zatížení ohne znova a zjistí to až je sundá nebo na vleku. Ale záleží to samozřejmě na Ladislavově stylu jízdy apod..
04.02.2014 13:19:32 #97
>> #92, Ladislav_T, 04. 02. 2014 11:34:51
Napsal jsem tomu klukovi tak uvidíme jestli odpoví…
Žena viděla tu tvojí lyži a myslí si, že to měla ohnuté dál od vázání v tenčím místě. A prý v servisu říkali, že oprava dost záleží na té tloušťce lyže v místě ohybu :(
04.02.2014 14:00:21 #99
>> #95, Ladislav_T, 04. 02. 2014 12:38:36
Ale Ladislave, kolik znáte lidí, kterým se po první jízdě takto zdeformovala lyže ??? Já neznám žádného a dokonce jsem takto poničenou lyži ještě neviděl.
Stejně tak jsem nikdy žádné svoje lyže nemusel reklamovat. A že jich bylo !!! Tudíž na tom nikdy nemůžeš být stejně, jako já.
Tobě se to bohužel stalo, nedá se nic dělat.
Typem by mohlo být toto – http://snow.cz/…jezdove-lyze
Co se týče vzdělání, tak vysokou školu nemám a pracuji v automobilovém průmyslu. Když jsem byl ve tvém věku, tak jsem si nemohl nové lyže dovolit. To ani ve snu !!!!! Jezdil jsem na jetých, jako drtivá většina mých vrstevníků
Navíc, vzdělání nemá od roku 1990 na finanční situaci člověka žádný podstatný vliv !!!! Dám ti krásný příklad z mojí třídy na ZŠ. Dva spolužáci, jeden nadprůměrně inteligentní, reprezentoval školu na všemožných olympiádách a druhý na chvostu třídy.
Ten chytrý, má tuším vystudované 2 VŠ, pracuje na Krajském úřadě jako běžný pracovník. Nic světoborného a lukrativního, soudruh Paroubek by řekl, obyčejný člověk.
Ten druhý, toho nevzali díky prospěchu ani na obraběče kovů a tak skončil jako kovář. Jenže je tak šikovný a pracovitý a přestože nespočítá 3 kočkám pohromadě nohy, tak ¨ten je dnes úplně jinde. Má firmu, v ní 8 lidí a vydělává denně tolik, co ten chytrý za měsíc.
No a pak znám ještě soustružníka, který nemá žádné zaměstnance, pracuje sám a jeho finanční situace je taková, že si bez mrknutí oka koupí za víc než milion karbonovou Ducati (jediná v ČR), která se od té z Moto GP liší snad jen tou espézetkou.
Je třeba být dobrý a na oboru nezáleží …
04.02.2014 14:16:55 #100
>> #99, korsičan, 04. 02. 2014 14:00:21
Neznám nikoho, komu by se lyže při jízdě lyže poničila. Právě proto je můj údiv nad zamítnutím reklamace takový!
Děkuji za vylíčení osudů Vašich známých, ale ptal jsem se na Vás a ne na Vaše známé, neboť Váš názor tu zazněl, ne jejich.
04.02.2014 14:25:48 #101
>> #98, Martin47, 04. 02. 2014 13:56:18
Ano, já se připojuji, navrhuji to stopnout.
04.02.2014 14:31:03 #102
04.02.2014 14:58:44 #103
ja bych zkusil poslat fotku at ti naceni opravu nebo hned lyze tady: http://skinedomlel.cz/servis
osobni zkusernost nemam ale mam to odsud ze je to nejlepsi servis u nas.
04.02.2014 15:16:14 #104
04.02.2014 17:30:38 #105
>> #98, Martin47, 04. 02. 2014 13:56:18
Naopak. Toto vlákno je jedno z nejpřínosnějších pro českého zákazníka.
Ono totiž u nás je důkazní břemeno vždy na straně zákazníka. Zákazník musí doložit, že k poškození nedošlo jeho vinou. A v tom je ten největší problém. Jak zákazník doloží, že rám kola praskl ve sváru kvůli špatnému sváru nebo únavě materiálu? Jak zákazník doloží, že mobilní telefon používal zcela normálně a že neví, jak se do něj dostala voda a zoxidovala základní deska?
Problém je, že většina zahraničních firem má v ČR pouze zastoupení formou spol. s r.o. a že k českému trhu přistupuje jako k minoritnímu.
Jeden příklad z vlastní praxe. Koupil jsem si telefon Samsung ve Velké Británii u operátora Virgin Mobile. Po cca. roce začal blbnout displej. Došel jsem do obchodu, že chci telefon reklamovat. Ani se na něj nepodívali a obratem mi dali nový!!! Proč? Protože si zákazníka váží a protože mu VĚŘÍ!!!
U nás manželka reklamovala dotykový displej Nokia u T-Mobile. I když jsme celá rodina u tohoto operátora ještě z dob kdy se jmenoval Paegas a utratili jsme tam za těch cca. 15 let dost peněz, reklamace nebyla uznána, protože manželka údajně musela telefonovat v silném dešti nebo jí telefon spadl do vody (samozřejmě že se ani jedna věc nestala).
Hádejte, jak to dopadlo?
04.02.2014 18:00:19 #106
>> #105, Pavlos, 04. 02. 2014 17:30:38
Zůstals u T-mobilu a posíláš jim penízky z vesela dál…
04.02.2014 18:00:48 #107
>> #105, Pavlos, 04. 02. 2014 17:30:38
přesně, já už podle reakcí některých myslel, že jsem letadlo
04.02.2014 18:14:30 #108
>> #105, Pavlos, 04. 02. 2014 17:30:38
Nemyslím ani téma ale nátlak jakým se snaží pomocí negativní reklamy dosáhnout svého a přitom není podán jediný důkaz, že lyži nezmršil sám svou vinou. Já se vždycky snažím na věc podívat ze všech stran. Pokud by bylo zjevné, že lyže byla poškozena výrobní vadou, byl by to jiný čaj. Takže pokud si je tak jistý, nemá začít nadávat a hádat se s dodavatelm na fóru ale podniknout všechny kroky aby dodavatele stáhl z kůže.
04.02.2014 18:17:07 #109
>> #105, Pavlos, 04. 02. 2014 17:30:38
Nemáš pravdu v jedné věci a tou je zastoupení firmou s.r.o. To nemá se zastoupením nic společného, to je záležitost platby daní. V Německu jsou také skoro všechny firmy gmbh = česky s.r.o. !
Základní a jediný problém je v tom, že ČR nikoho v Evropě nezajímá a jsme pro ně asi tak významný trh, jako Ghana !!!!!
Tím to začíná a zároveň končí !!!! Netřeba si nic nalhávat, pro státy na západ od nás jsme to samé, co je pro nás Turkmenistán.
Firma Samsung ve GB si nemůže dovolit urazit a ztratit zákazníka !!! Kdežto v ČR tyto firmy zákazník nezajímá a odpovědnost hodí na prodávajícího !!!
Také dám příklad. Koupím jako opravář v Čr hlavu ( říkejme tomu tak, protože záměrně neuvedu o co se jedná z naprosto zištných důvodů, které se ukáží až na konci příspěvku – cena 14500 bez DPH), kterou vyrobila Americká firma s pobočkou v GB, kde je zastoupení pro celou Evropu. Hlava se po ujetí asi 1000km „smetla“ a bylo po ježdění. Bylo od pohledu jasné, že je na ní něco špatně, protože barva kovu byla na pracovní ploše úplně jiná, než bývá zvykem. Hlavu poslalo české zastoupení ke značce na reklamaci a za měsíc byla zpět s tím, že majitel auta nepoužil palivo, jaké měl. Reklamace se neuznává !!! TEČKA.
Jak to tedy vyřešit ???? Zákazník byl na infarkt a nikdo se mu ani nedivil. Takže vzešlo dlouhodobější řešení se šancí uspět.
Prostě kamarád na Slovensku objednal stejnou hlavu, ale protože u nich není přímé zastoupení značky, tak může objednávat pouze v ČR, nebo v Rakousku. Hlavu tedy koupil ve Vídni (byla o chlup dražší než v ČR, ale to bylo podružné) a poslal jí k nám. Tu naší smetenou hlavu u které nebyla reklamace uznána, poslal za týden do Rakouska na reklamaci, že auto nejede. No a Rakušák jí reklamoval v GB.
A světe div se, za měsíc mu přišlo vyjádření, že se reklamace uznává, protože z nějakých nezjištěných důvodů nebyla na hlavě provedena jedna z operací a proto neměla patřičnou tvrdost !!!!! Zároveň byl přiložen omluvný dopis a takové ty kecy kolem + dobropis na fakturu za hlavu !!!!! Z toho plyne, že se na reklamaci z ČR nikdo ani nepodíval a hned to smetli ze stolu. Ale Rakousko, šedesátiletý kapitalista, to je jiné kafe.
Zajímavé, že ???
A tak to podle mého názoru funguje naprosto ve všem. Od aut, přes mobily až po ledničky. Prostě je třeba si uvědomit, že my nikoho nezajímáme a že s náma nikdo nebude ztrácet čas.
Když by si takto lyži poškodil Němec a postupoval by s reklamací stejně, jako výše „poškozený“, tak mu Head dá nové lyže a ještě se omluví. O tom jsem přesvědčený !!!!
Prodávající ČR je v tom z tohoto pohledu naprosto nevinně a nemá šanci uspokojivě věc vyřešit. Rozhoduje se v Rakousku, ne u něj na prodejně. Dát zákazníkov nové lyže za své peníze je blbost, to musí pochopit i malé dítě.
04.02.2014 18:42:11 #110
>> #109, korsičan, 04. 02. 2014 18:17:07
Většina zahraničních akciových společností u nás má zastoupení formou s.r.o. i když tady mají třeba výrobní závod. Je jednodušší ukončit podnikání s.r.o. než akciovky.
Dělal jsem několik let v českém zastoupení německého koncernu. Reklamace probíhaly přesně podle mustru zákazník-prodejce-zastoupení-výrobce. Na nás se v Německu pohlíželo jako na exoty. Obrat zastoupení byl stejný jako obrat zastoupení v Bavorsku.
04.02.2014 18:57:37 #111
>> #110, Pavlos, 04. 02. 2014 18:42:11
Hele, to bude zřejmě stejná firma, protože to samé píšu v postu 87.
Jinak, třeba firma BOSCH je klasické sročko. Ale to je vcelku šumák. :)
04.02.2014 19:13:34 #112
>> #85, headskitest, 03. 02. 2014 23:48:27
Uveďte prosím důvod zamítnutí reklamace.
04.02.2014 19:29:29 #113
>> #109, korsičan, 04. 02. 2014 18:17:07
Rozdílnosti jistě budou mezi námi a zemí, kde je kapitalismus dlouho. Ale osobně si myslím, že je to proto, že český člověk se málokdy soudí. Byť je v právu, jednoduše se na to vykašle, protože je to snazší. A hodně dovozců, zastoupení firem a prodejců spoléhá na to, že se soudit nebude. A tak reklamaci zamítnout, přestože ví, že důkazní břemeno je minimálně v 6ti měsíční lhůtě od zakoupení na nich. Oni musí dle zákona prokázat, že výrobek poškodil zákazník né naopak. Osobně jsem se nikdy nesoudil, ale už jsem párkrát psal českému dovozci dopis s fotodokumentaci a právním výkladem občanského zákoníku. Na konec vždy přidal větu, že se snažím s nimi domluvit, ale pokud neuznají mou oprávněnou reklamaci, budu nucem jednat bla bla bla… A ono to vždycky stačilo.. zatím
04.02.2014 19:31:07 #114
>> #91, Zleb, 04. 02. 2014 11:30:49
„Z hlediska pravděpodobnosti je v době sériové výroby vždy alespoň 5 výrobků ze 100 nějak vychýlených. Výrobci to vědí a tyto testy si dělají. Pokud se dostanou na tuto 5% chybovost, teprve pak mají vše na „výrobním pásu“ v cajku.“
Můžu se zeptat odkud pochází tato informace (pravidlo?) o 5%? Moc by mne to zajímalo. Děkuji.
04.02.2014 20:10:22 #115
04.02.2014 20:10:42 #116
>> #105, Pavlos, 04. 02. 2014 17:30:38
„Problém je, že většina zahraničních firem má v ČR pouze zastoupení formou spol. s r.o. a že k českému trhu přistupuje jako k minoritnímu.“
A co tedy potom dělat s faktem, že spousta zahraničních firem má srovnatelnou právní formu jako s.r.o. (Ltd. apod…)?
Zdaleka ne všechny jsou akciovky apod.
Obecně k reklamacím – jako všechno ostatní mají svůj rub i líc. Kdyby se všichni (zákazníci i prodejci) chovali slušně, mohlo by vše fungovat skvěle. Ale bohužel to tak není.
Zákazníci i prodejci (např. tzv. „módní obuv“) jsou často pěkně vyčuraní a účelově lžou nebo hledají různé kličky.
Takhle v diskuzi a jen podle fotky poškození je složité si udělat jasný názor jestli jde opravdu o vadu lyže, která se hned při první jízdě projevila. A nebo jestli je to účelový nátlak na Head, aby reklamaci vyřídil nadstandardně, jinak bude mít špatnou pověst.
Pro Ladislava je asi nejlepším doporučením to, aby postupoval tak jak mu umožňuje legislativa – tj. posudek znalce, s ním se obrátit na prodejce. Pokud neuspěje, tak na soud. Pokud jsou náklady na znalce a soud příliš vysoké v porovnání s cenou lyží, tak to prostě nechat být a lyže opravit. A pro příště zvážit třeba pojištění právní ochrany, které pozici kupujícího v řešení reklamačních sporů značně zlepšuje. A to i v tom, že se včas dozví kdy už to nemá cenu. A není to tak drahé.
Může samozřejmě zkusit i ten prosebný dopis do Headu, ale lyže nejsou šroubek nebo přeska k lyžákům a tak bych moc na úspěch nespoléhal.
Pro Headskitest toto bude zcela jistě také zajímavá zkušenost – podle mého názoru nemá smysl aby prodejce o záležitosti, jako je konkrétní reklamace, diskutoval na webu. Tedy s výjimkou případů kdy má pro zákazníka opravdu dobrou zprávu. Jinak si rozhodně sympatie nezíská, spíš právě naopak. Holt stále platí staré známé „čím víc se do toho vrtá, tím víc to smrdí“.
04.02.2014 20:15:02 #117
>> #115, Martin47, 04. 02. 2014 20:10:22
„To je PPM 50.000“
No právě. A nikdy jsem neslyšel o tom, že právě to je obecný cíl všech firem, které dělají sériovou výrobu. A ještě k tomu navrch jakési matematické pravidlo. Proto mně zajímá odkud to Zleb má.
04.02.2014 20:25:08 #118
>> #100, Ladislav_T, 04. 02. 2014 14:16:55
Tvou situaci Ti nezávidím. Perspektivu té lyže bych viděl asi takto:
- Ohnul jsi ji při pádu a všechny nás tu taháš za nos. Paradoxně je to pro Tebe nejlepší situace. Necháš lyži za 700kč narovnat, trouchu tím ztratí na pevnosti, zkrátí se její životnost, ale na 99% se s ní prolyžuješ k titulu a pak si koupíš nové.
- Ohnul jsi ji v běžné jízdě. V tom případě jsi v prdeli, po narovnání ji na 100% při příštím lyžování zase ohneš, protože lyže ohnutím a narovnáním na pevnosti nezíská. Na druhou stranu by ale neměl být problém dokázat přes soudního znalce, že je vadná.
- Lyži jsi ohnul díky Tvé vulgární jízdě. V tom případě, když ji necháš narovnat, budeš na ni opatrnej, s velkou pravděpodobností Ti nějakou dobu vydrží bez rockeru. Bude záležet jen na tobě.
No a pro nás ostatní to znamená, v žádném případě nekupovat zánovní HEAD Supershape i.Speed 170 cm.
04.02.2014 20:27:19 #119
>> #117, HonzA_, 04. 02. 2014 20:15:02
My jsme měli coby dodavatel od Johnsona povolené 70 a to byl vysoký podíl ruční práce. Při 5% kazovosti při sériovce by letěla polovina továrny na ulici a druhá lítala jak hadr na holi. A jak k tomu přišel? Kdysi mi jedna paní z Anglie poslala ke schválení PPAP se specifikací materiálu 5mm s tolerancí +/- 10mm, čili i žádná dodávka byla v toleranci. Když jsem se ptal jejího nadřízeného jak k tomu došla, s klidem Angličana mi řekl, že si to nejspíš vycucala z prstu. Tohle bude podobný zdroj.
04.02.2014 20:29:54 #120
>> #118, Mirek, 04. 02. 2014 20:25:08
Konečně nějaký pořádný výstup tohohle vlákna
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.