Výběr lyží- prosím o radu - strana 3 - Diskuze (strana: 3) - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Výběr lyží- prosím o radu (diskuze strana 3)

Nalezené položky: 267 « První | < Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Další > | Poslední »

07.11.2018 13:15:07 #61 

Příspěvků: 6525

˘Ö˘Krab muž

>> #45, Marek Bednář, 06. 11. 2018 15:10:41

Máš zvláštní pohled na věc, se kterým v mnoha ohledech nesouhlasím.
Co se týká odkazovaného videa, tak dlužno podotknouti, že 99% „oblouků“ se odehrává skoro čistě na vnitřní lyži, vnější je jen do počtu. Při pokusech o krátké oblouky z toho leze zmršená vlnovka, ten jezdec (stejně, jako jeho kolegové) je prostě nezvládá, končí u bezradných náznaků. I proto demonstruje volný cruising na prázdné sjezdovce, při kterém je na všechno dost času a prostoru.
Soudit podle tohoto videa cokoliv o konkrétní lyži, na které jsem nestál, bych si ale netroufal.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

07.11.2018 13:16:01 #62 

Příspěvků: 102

snowboarder

>> #60, IIIvan, 07. 11. 2018 11:42:51

****nevie točiť pred spádnicou = neovláda plne lyžu(tu bola zmienka o boji proti gravitácii)


Pred spádnicou predsa točí každý aby sa vôbec dostal na druhú stranu oblúka, akurát má zlý timing … dostatočný tlak od lyží až v mieste, kde by bolo dobré oblúk pomaly končiť :-)

07.11.2018 13:39:53 #63 

Příspěvků: 1356

IIIvan muž

>> #62, snowboarder, 07. 11. 2018 13:16:01

Myslím, že sa rozumieme – rozdiel je v mieste najväčšieho hranenia:

a. nesprávne – za spádnicou

Gravitačná sila + odstredivá sila sú väčšie ako únosnosť snehovej podložky = nie plne kontrolovaný brzdivý šmyk(potom vo fóre – „prečo mi to nedrží na povrchu typu X?“)

b. správne – pred/na spádnici, za spádnicou uvoľnovanie hranenia(v podstate príprava na ďalší oblúk)

Gravitačná sila ťahá telo „dolu kopcom“(telo predbieha lyže), odstredivá sila pôsobí v začiatku oblúku „šikmo hore“. Podložka to potom ustojí a neustrihne sa, lebo tie sily sa pred spádnicou „nesčítavajú“.

Samozrejme, mohol by som to popísať viac fyzikálne(vektory a podobné kraviny), ale asi by sa to nestretlo s úspechom :)

07.11.2018 14:38:06 #64 

Příspěvků: 1304

Marek Bednář muž

>> #60, IIIvan, 07. 11. 2018 11:42:51

No jo, kdyz on ten tvuj vypocet vubec nezohlednuje miru zatizeni vnitrni VS vnejsi s pripadnym nastupem po vnitrni do driftu, mirou pokrceni v kolenou a ted to nejdulezitejsi VUBEC nezohlednuje miru uvolnenosti tela, ktere nesmi presahnout sve maximum a pokud se toto maximum presahne, tak on sice lyzar dokaze nejak ty lyze prohnout, pac se tam nejak divne posklada jako ty lyzari na tom videu Lusti, ale o to vic jde do kopru technika. 50 kg holka nema sanci tuhe lyze prohnout, aby bylo vse v poradku. Vyspelost techniky je prave v rovnomerne uvolnenosti a vuci teto uvolnenosti se pouzije idealni flexe (dostatecne mekke lyze). Kdo se chce na zacatku ihned knockoutovat, tak jsou tuhe lyze idealni reseni.

Lepsi mimimum overenych drillu jak hromada youtube drillu s cilem udrzet sledovanost kanalu. Mam 1 silny drill + 1 doplnkovy + 1 zapojuji behem jizdy = vlastne mam 2 silne drilly. Znamy pro me nepouzitelny drill je javelin turn, ktery se tady na foru doporucuje a paradoxne tento drill pouziva i Harald Harb, ktery timto drillem podporuje proti rotaci, coz je fakt on ten drill funguje dobre s proti rotaci a Harb s Reilly McGlashan se v nem vyzivaji. Pokud hobik cvici tento drill a je odpurcem proti rotace, tak potes koste. Co se tyce drillu, tak mene znamena vice :-)

Tvuj metodicky plan by snad mel mit nejaky zachytny cilovy bod vuci odjezdenym dnum hmm? 2–3 roky je myslim dostatecny cas na to, aby jsi dokazal demonstrovat zavodni jezdkyni, pripadne mel podobnou techniku jako ten Talian.

Augment SL Pro F10 & Fischer F110

07.11.2018 15:02:27 #65 

Příspěvků: 1304

Marek Bednář muž

>> #61, ˘Ö˘Krab, 07. 11. 2018 13:15:07

Muj pohled na vec je odrazem v zrcadle meho stylu jizdy ;-) Nase (tvoje / moje) jizdni projevy na svahu jsou podle me pomerne rozdilne a proto si nemuzeme v rade veci vubec rozumet.

Augment SL Pro F10 & Fischer F110

07.11.2018 15:05:31 #66 

Příspěvků: 1356

IIIvan muž

>> #64, Marek Bednář, 07. 11. 2018 14:38:06

Marku, asi mi nerozumieš, alebo skôr nechceš rozumieť a výsledok je zjavne „ja o voze, ty o koze“. A asi tu viacerí kolegovia „číhajú za plotom“ ako sa tu my dvaja neviem pochopiť.

Miera pomeru zaťaženia nehrá teraz rolu(predstavme si že je u oboch napr. 70:30), na tom príklade som sa ti snažil vysvetliť princípy, že aké sily a prečo tam fungujú a ty miešaš taktiku, výber flexie, s drilmi a komisiami dokopy.

Čo je to „miera uvoľnenosti tela“ a aký má vplyv na veľkosť síl, ktoré pôsobia do lyže a tým na ich prehnutie? Lyžiar predsa neprehýba lyže nejakou svojou aktívnou silou, ale práve kombinácia gravitácie a odstredivej sily to má na svedomí!

Že je lepšie minimum overených drillov to uznávam, sám robím len TRI. Ale nie je drill ako drill, dôležité je jeho prevedenie a čo tým sledujeme. Ale to, že Javelin zatracuješ mi je divné keď máš také dobré „oko“ a učíš sa vizualizáciou z videa. Ako ho kto spraví(s rotáciou alebo protirotáciou), tak bude ten drill vyzerať.

Vo forme „špička na snehu“ a „skoré zahájenie oblúku pred spádnicou“ je to vynikajúci cvik nielen na rozcvičku, ale aj na získanie správneho časovania a „vonkajšej prioritnej nohy“. Len treba vedieť ako na tom stáť(určite nie v protirotácii) a následnosť pohybov…

O môj plán sa neboj, jasné, že zohľadnujem cca 30 dní ročne a z toho 90% bez priameho dohľadu. A s tou „závodnou jazdkyňou“ a Talianom si dúfam robíš prdel(začať lyžovať skoro vo veku skoro 40 rokov) – alebo ty už si na takej úrovni po X rokoch?

07.11.2018 15:22:08 #67 

Příspěvků: 245

chlebik.marian

Pánové, prosím absolutně bez urážky, ale tohle by chtělo přesunout na jiné vlákno, rozjíždíte to tu teda ve velkém stylu a je to zajímavé čtení, ale ten původní dotaz se týkal pomoci při výběru, tohle už tazateli moc nepomáhá :-D

Ale když už se to mastí tady, tak se chci zeptat. To, co tu popisujete, se týká i klasického smýkaného oblouku snožmo? Ať je doba jaká chce a lyže více či méně krojené, základ pro zdolání prudkých, obtížných a jinak náročných pasáží je podle mně pořád klasika, ten carving je taková nadstavba, pro zpříjemnění jízdy :-)

P.S.: o závodním ježdění v mém dotazu vůbec neuvažuji, to je o galaxii úplně jinde, než co běžný lyžař provozuje :-)

07.11.2018 15:30:24 #68 

Příspěvků: 1356

IIIvan muž

>> #67, chlebik.marian, 07. 11. 2018 15:22:08

Keď sa pozriem do histórie fóra, takéto odbočky boli často veľmi cenné pre info(obecne pre všetkých). A fóra sú už také, že sa to zvykne zvrtnúť kade-tade :)

Klasický šmýkaný oblúk je plnohodnotná technika, ale ako často ho môžme bežne vidieť?

Ja väčšinou vidím hybridnú zmes polo-neriadeného šmyku(a vertikálneho pohybu) a pseudocarvingu so sedením vzadu apod. Výsledok je potom „ani ryba, ani rak“, lyžiar si berie z každej techniky čo ho práve napadne, resp. čo náhodou objaví.

Ja sám používam v tých situáciach čo spomínaš tiež šmyk, ale snažím sa, aby to malo nejakú formu, nie „boj o prežitie“ aký vidím na strmom „ľade“, kde sa väčšina zosúva „nejako“.

07.11.2018 15:42:37 #69 

Příspěvků: 245

chlebik.marian

>> #68, IIIvan, 07. 11. 2018 15:30:24

jj, to každopádně, a právě ten styl „ani ryba ani rak“ je podle mně tou dnešní dobou a snahou každého jezdit jen po hraně, všude a za jakýchkoliv podmínek.

Klasický šmýkaný oblúk je plnohodnotná technika, ale ako často ho môžme bežne vidieť? No právě, on by měl být vidět často a v různých místech. Podle mně většina lyžařů plnohodnotně a kontrolovaně po hranách nezvládá svah od „červené“ včetně směrem ke strmějším a/nebo obtížnějším podmínkám. Když to vezmu odhadem, tak je to cca 50% terénů? Možná i více, když počítám Alpy, třeba.. no, na to, že mi je 32 jsem asi staromilec, ale já v klasice pořád vidím to podstatné pro to, aby si na lyžích člověk užil jakékoliv podmínky, a i když to není možná moderní, mělo by se této technice věnovat mnohem více, podle mně samozřejmě :-)

07.11.2018 15:48:52 #70 

Příspěvků: 1356

IIIvan muž

>> #69, chlebik.marian, 07. 11. 2018 15:42:37

  • podle mně tou dnešní dobou a snahou každého jezdit jen po hraně, všude a za jakýchkoliv podmínek.*

Áno, dobou, ale hlavne snahou „mať všetko zadarmo(točenie apod.)“ a „dobre na tom vypadat“.

Mal by byť vidieť, ale nie je vidieť :) Jasné, po hranách(čo je to „čistá hrana“?) to chce riadne fofry a ako tvrdím furt, bez poriadnej prípravy to nepojde(flexi­bilita, sila, odvaha…jasné technika tiež). Technike by sa malo venovať nielen tejto, ale problém je, že technike sa skoro nikto nevenuje, stačí že „lyže točia za nich“ – ja to neoddeľujem(carving vs šmykaný oblúk), práveže je treba získavať cit pre ich odlíšenie a miera ich použitia podľa aktuálnej potreby – jedno bez druhého nejde dobre.

07.11.2018 16:25:41 #71 

Příspěvků: 102

snowboarder

>> #70, IIIvan, 07. 11. 2018 15:48:52

Videl si tie baby teraz v Soeldene ísť čistú hranu na strmáku ? .. a ani jedna nešla zosuvným(šmýkaným) oblúkom. Myslím , že „(flexibilita, sila, odvaha…jasné technika tiež).“ im nechýbali.

07.11.2018 16:51:36 #72 

Příspěvků: 1304

Marek Bednář muž

>> #66, IIIvan, 07. 11. 2018 15:05:31

Mira uvolenosti je vec na kterou casem prijdes (zacnes ji vnimat) a nejlepe se vnima jakmile budes aktivne zapojovat drift. V ten moment potrebujes aby byla flexe lyze vyssi (mekci) a ona se nasledne bez vetsi namahy do oblouku zavrela pomalu sama bez nasili a zaroven mit pri tom rovnomerne tak akorat pokrcene obe nohy (v SL jizde) s uzkou stopou. Paradoxne si nekdo rekne, ze je dulezite mit natazenou vnejsi, aby byla vetsi paka pro dostredivou silu, ktere lyzar odolova, jenze on se pak zacne skladat do oblouku prez zadek vysunutim do boku jako kdyz chce nasedat do auta s natazenou vnejsi, joo ono to fakt funguje pokud se nachazi na teto urovni vyvoje (je stale nezkuseny), jenze se tak rozhodne jit uplne jinou cestu, ktera ma jinak poskladane nohy a diky tomu nema sanci se jen tak priblizit tomu Talianovi, protoze se tam nastupuje do obluku uplne jinak s urcitou mirou driftu. Jedina moznost je vratit se zpet a preucit se jinemu poskladani, coz je cesta k tomu Talianovi. Drift je paradoxne pomocna ruka na pruchod labyrintem s automatickou korekci spravneho postoje vcetne poskladani se do oblouku. Neni potreba resit hromadu drillu, ktera funguji jako kdyz mas v lodi 10 der a misto toho, aby jsi celou lod na suchu opravil a znovu vyplul (s pomoci i driftu), tak se laboruje nad tim jake cerpadlo koupit pro odsani patricne vody, aby se nasledne ty diry mohli postupne zalepovat. Krkolomne reseni s rizikem, ze vznikne nova dira a cela tato operace je zbytecne zdlouhava a jeste k tomu se ta lod muze kdykoliv potopit. No a tento pristup je snad ve vetsine zde rozboru s vysledkem progresu, ktery ma snad i stejny vysledek. Problem neni v zakovi, ale uciteli. Ten zak dostava pouze chybne instrukce.

Cvik se spickou na svahu obcas take vyuzivam v kombinaci s double pole plant, jj to je muj doplnkovy cvik :-) Rozvickovy cvik pouzivam letadlo bez hulek, ktere krasne protahne telo do velkych rozsahu (v pase) a lepe se mi pak separuje spodni a horni cast, no a take mi tento cvik urcuje miru pokrceni obou kolen vcetne sirky stopy. No a co je super, tak se da rozvijet i o takove strihani rukami do oblouku. Lepsi komplexni cvik neznam :-)

Jsem preci hobik, to me uz automaticky vylucuje umet race techniku jako ten Talian, teda apon se to tvrdi, ze je to u hobika temer nemozne… Prolnuti v jizdnim projevu mezi hobikem a zavodnikem podle me funguje a zadna hranice mezi nema neexistuje :-)

EDIT: jako vtip to opravdu neberu se priblizit pojetim jizdy na jeho uroven. Mas slusny predpoklady se tam rychle dotahnout a podle me zalezi jak rychle prijmes rozvoj v driftu, ktery te bude stale korigovat na te spravne ceste. Je to pomocna ruka v auto korekci a ve finale ho ani nemusis na konci te cesty zapojovat, jenze jakmile mu prijdes na chut, tak ten mikro drift budes podle me davkovat pomerne casto a o to vic si budes uzivat a dokonce i vyhledavat plotny, pripadne se premistovat na ledovy svah :-)

Augment SL Pro F10 & Fischer F110

07.11.2018 16:57:19 #73 

Příspěvků: 645

Mirek muž

>> #66, IIIvan, 07. 11. 2018 15:05:31

U tvrdé lyže je problém hlavně v zahájení oblouku před spádnicí, kdy potřebuješ, aby lyže zatočila, ale nemáš kde vzít sílu na její průhyb. Musí ti stačit vlastní hmotnost, jejíž účinek se snižuje se sklonem svahu a trochu dynamické síly. Proto může tvrdá lyže lehkého lyžaře v rozvoji citelně omezit.

07.11.2018 17:04:28 #74 

Příspěvků: 1304

Marek Bednář muž

>> #73, Mirek, 07. 11. 2018 16:57:19

Pro rozvoj deti je flexe velice dulezita a vlastne se tim i potvrzuje tvu nazor Mirku pro lehke lyzare.

*SL FIS Junior skis are available in ten unique stiffness options. This gives skiers a unique competitive advantage as skis exactly fit based on your experience, strength, weight and height.

“For junior racers the possibility to choose the stiffness is even more important than many other skiers” Johan Brolenius, SWE, Ski coach, FIS WC skier

Consult our AUGMENT race partners or our sales team to find your perfect skis.*

Augment SL Pro F10 & Fischer F110

07.11.2018 17:34:22 #75 

Příspěvků: 1356

IIIvan muž

>> #71, snowboarder, 07. 11. 2018 16:25:41

Nevidel som ako jazdili, ale predpokladám, že s prevahou „carvingu“ so zapojením „pokročilejších“ techník v situačných riešniach ako obvykle. Nepochybujem, že im tie vlastnosti nechýbajú…ale prečo sa to pýtaš mňa v súvislosti na debatu s Marekom? :)

07.11.2018 17:44:37 #76 

Příspěvků: 1356

IIIvan muž

>> #72, Marek Bednář, 07. 11. 2018 16:51:36

Priznám sa, že tu sa ozaj začínam strácať čo chceš povedať, sorry, nechajme mikrodrifty radšej tak…

Jsem preci hobik, to me uz automaticky vylucuje umet race techniku jako ten Talian

A prečo by som teda ja mal za 2–3 roky vedieť jazdiť ako ten Talian, ako vieš že mám na to predpoklady sa mu priblížiť? :) Fyzicky som asi naozaj inde ako ostatní hobbíci(sila na úrovni 80% Svindala, pružnosť asi nadštandardná, reflexy za 25 rokov boxu tiež asi inde). Ale začínam hodne neskoro a jazdím málo a väčšinou sám – technicky to má dosť ďaleko potom od toho taliana(aj keď tie atletické vlastnosti to výrazne uľahčia).

>> #73, Mirek, 07. 11. 2018 16:57:19

To mi je jasné Mirek,že to komplikuje situáciu, len som reagoval že nejaká komerčná lyža sa nedá utočiť. Určite som tým nechcel povedať, že niekomu doporučujem príliš tvrdú lyžu…

07.11.2018 18:22:58 #77 

Příspěvků: 1304

Marek Bednář muž

>> #76, IIIvan, 07. 11. 2018 17:44:37

Mas pruznost s velkymi rozsahy, zavodni lyze, ktere jsou snad v dobre flexi a lyzaky, ktere jsou vysperkovane, aby fungovali na 100%. V tomhle smeru se Talianovi vyrovnas, nemas vuci nemu zadny hendikep, ted uz jenom tu techniku a dobrou cestu ;-)

Augment SL Pro F10 & Fischer F110

07.11.2018 19:35:28 #78 

Příspěvků: 1123

MPS

>> #73, Mirek, 07. 11. 2018 16:57:19

V podstatě souhlas, ale je potřeba říct co by mohla být tvrdá lyže která by lyžaři už komplikovala život a bránila jeho dalšímu rozvoji ? Bude to třeba lyže stavěná na 85kg ježděná někým s 75kg ?

Další věc je že označení tvdá je v podstatě k ničemu, co je k něčemu je to jakej má průběh podélný flexe.

07.11.2018 19:37:52 #79 

Příspěvků: 1123

MPS

>> #58, IIIvan, 07. 11. 2018 10:05:05

Vieš, ja som už ako decko skúmal „prečo niečo funguje“

Tak tohle máme stejně ;-)

07.11.2018 22:10:10 #80 

Příspěvků: 2455

m3 muž

Sakrapráce.

Chtěl jsem vyhnout této debatě a komentářům,ale fakt mě to nedá.

  1. Chování a vlastnosti nějaké konkrétní lyže (podotýkám , že mám exaktní zkušenosti jen ze závoďačkama, ale myslím že princip bude podobný) ovlivňuje víc věcí než flexe nebo tužší/měkčí špička. Kromě toho co lyžař to originál. Někomu vyhovuje měkčí lyže po celé délce a jinému tvrdší špička. Po předposlední změně u GS na R30/R35 se vyráběly lyže s měkčí špičkou se kterou většina lépe zvládla přechod na nové GS.Tvrzení typu Minuly rok mi sdelila dobra holcina, ze prechod na plnohodnotne damske SL je pro ni jako jezdit obracky má vypovídací hodnotu jako tvrzení ve středu bude sněžit.

2)Postup jak se dostat k vytčenému cíli je stejně individuální jako výběr konkrétní lyže.Někdo holky,jiný vdolky. Řekl bych, že bez základních znalostí ohledně principů je pouze odkoukávání = kopírování jízdy někoho jiného k ničemu.Naslou­chání vnitřnímu já možná stačí lámaistickému mnichovi,u hobíka bych silně pochyboval , u závodníka to vylučuji téměř 100%. Stejně tak jen znalost teorie z nikoho lyžaře neudělá a neudělala.Jednomu stačí vysvětlit co a jak má dělat a případně ukázat nějaký mustr a jiný tu stejnou věc potřebuje a chce vysvětlit i v teoretické rovině.Špatně myslím není ani jeden přístup.

3)Drily cvičí všichni a zrovna tak všichni opravují techniku.Někdo to potřebuje více někdo méně.Jak psáno výše brány kazí styl a je úplně jedno jestli je to borec z WC nebo hobík. U hobíka ještě horší když lyžovat neumí, respektive si s největší pravděpodobností jen myslí, že to umí , případně navíc řeší ptákoviny. Má to smysl pouze jako zábava stejně jako měření maximálky na slalomkách nebo stavění sněhuláka.

K tomu si dovolím malou poznámku, resp. úvahu. Již dlouho mě vrtá hlavou k čemu hobík vlastně potřebuje driftovat ať si pod tím pojmem představuje cokoliv.

08.11.2018 08:19:01 #81 

Příspěvků: 1123

MPS

>> #80, m3, 07. 11. 2018 22:10:10

:-D

Ještě žes napsal cos napsal…sem se bál že budu také muset začít meditovat…

Již dlouho mě vrtá hlavou k čemu hobík vlastně potřebuje driftovat ať si pod tím pojmem představuje cokoliv.

V podstatě k ničemu jako spoustu dalších věcí, ale znáš to když musíš tak musíš..

08.11.2018 08:20:59 #82 

Příspěvků: 1123

MPS

>> #61, ˘Ö˘Krab, 07. 11. 2018 13:15:07

Héle Krab…sem myslel že už tě konečně vodnes čert a vono zase nic…:-)

08.11.2018 08:21:38 #83 

Příspěvků: 1356

IIIvan muž

>> #77, Marek Bednář, 07. 11. 2018 18:22:58

Srandičky, srandičky … :)

Lyže mám rôzne, R17 také na rozcvičku a „slalom medzi ľuďmi“. Obračky som zatiaľ skúšal len Fischery babské 188/R30 a už teraz vidím, že tvrdosť „medium“ mi na „ľad“ bude slabá. Ale prvé dni na zvyknutie na rádius sú tie mäkké špičky dobré. Ako hlavnú lyžu potom plánujem(podľa podmienok) jazdiť chlapskú R24/193, tá je o dosť tvrdšia(len musím prerobiť viazanie) – a tvrdšia špica ako Lusti PC.

08.11.2018 08:42:48 #84 

Příspěvků: 1356

IIIvan muž

>> #80, m3, 07. 11. 2018 22:10:10

Po předposlední změně u GS na R30/R35 se vyráběly lyže s měkčí špičkou se kterou většina lépe zvládla přechod na nové GS.

Áno, už keď som pred časom skúšal rôzne dlhšie lyže, tak pri skúške „rukou ohnúť špicu“ bolo cítiť veľký rozdiel v „ochote točiť“ a R20 s mäkkou špicou bola omnoho ovládateľnejšia ako tvrdá R17…

Řekl bych, že bez základních znalostí ohledně principů je pouze odkoukávání = kopírování jízdy někoho jiného k ničemu…a zvyšok bodu 2

Podobne to vidím aj ja(bavíme sa o „metodike pre ambiciózného hobbíka“): Bez pochopenia prečo niekto točí na videu o zlomok sekundy skôr alebo sa nejako inak poskladá, to u hobbíka ťažko bude fungovať. Veľké množstvo „akcií“ je izometrických a „neviditeľných“. Tým nechcem povedať že stačí samotná teória, naopak – písal som, že priebežne som si skúšal reakcie na svahu.

Již dlouho mě vrtá hlavou k čemu hobík vlastně potřebuje driftovat ať si pod tím pojmem představuje cokoliv

Môj názor, že vo fáze, kde sa práve nachádzam(„jednooký medzi slepými“ – myslené voči priemeru na SK svahoch) potrebujem hlavne:

  • čo najviac jazdiť(správne)
  • aspoň občas osobný tréner, videokontrola
  • udržovať telo vo forme(hlavne pružnosť)
  • drilly prekladať voľnou jazdou, len občas test v bránach
  • a hlavne: „robiť správne základné veci“ a zautomatizovať si ich

08.11.2018 08:58:21 #85 

Příspěvků: 845

johnycek muž

>> #80, m3, 07. 11. 2018 22:10:10

Pěkně napsané , ses nějak rozjel :-)

K tomu si dovolím malou poznámku, resp. úvahu. Již dlouho mě vrtá hlavou k čemu hobík vlastně potřebuje driftovat ať si pod tím pojmem představuje cokoliv.

Než začne řešit nájezdy do vytyčené trati asi k ničemu. Jedině snad na hodně hubených sjezdovkách, aby se vešel mezi stromy .-)

panta rhei

08.11.2018 09:07:05 #86 

Příspěvků: 1356

IIIvan muž

>> #80, m3, 07. 11. 2018 22:10:10

Ešte ma napadla jedna vec, myslím že si to bol ty pred X rokmi, kto sa vyjadril štýlom „už pri nastupovaní a jazde vlekom spoznám ako vie dotyčný lyžovať“(ak to bol niekto iný, nevadí). Vo frontách som si okrem iného krátil čas tým, že som presne toto sledoval – a asi som to tiež „chytil do oka“, lebo mi to štimovalo(postoj na kotve vs následná jazda). A aj na sebe som zistil, že zrazu sedím na kotve inak(prdelačka na kotve = 90% prdelačka na svahu, „bruslení“ detto…).

08.11.2018 10:35:19 #87 

Příspěvků: 1304

Marek Bednář muž

>> #80, m3, 07. 11. 2018 22:10:10

Tvrzení typu Minuly rok mi sdelila dobra holcina, ze prechod na plnohodnotne damske SL je pro ni jako jezdit obracky má vypovídací hodnotu jako tvrzení ve středu bude sněžit.

No jo jenze ona neni uplny orezavatko a uz vidim ty tatiky a trenery, kteri na ni poukazi jako na vzor se slovy ,,se podivej, ze ty lyze zvlada i ona, tak si nestezuj…,, Jenze pak neslysi jeji slova a kdyby mela moznost volby flexe, tak sahne urcite po mekci verzi. Vyrobci na deti kaslou hl. na ty prechodovy na plnohodnotny damsky / pansky a v tomhle smeru je asi na trhu jedina znacka, ktera na ty deti nekasle. Milanovi kluci jezdi custom lyze a pro ne bude prechod jednoduchy, protoze budou mit flexi presne delanou pro ne a nebudou s tema lyzema zapasit jako z drakem.

Zapojovani driftu je automaticke korekcni reseni, ktere vyzaduje mit telo dobre srovnane, co vic k tomu mam napsat? Nemam zadne Acko, nemam zadny prehnany zaklon, nepada mi telo do oblouku, nepada mi panev, nepada mi rameno, nepomaham si vnejsi rukou, nepredsouvam nadmerne vnitrni, nemam nadmernou proti rotaci, nesedam si do obouku jako kdybych si chtel sednout do auta a ja nevim co jeste, protoze kdyby neco z toho udelal, tak me to do driftu pri pocatecni vyuce nepusti. Proto nepotrebuji resit hromadu drillu, ktere zacnou odbouravat pouze jednu cast a lyzar tim akorat ztraci cas a ze toho casu hobik za sezonu moc nema je ve vetsine pripadu fakt. Dukazem jsou progresy nas vsech a ti co chteji tady poradit, tak prijdou za 1,2,3,4 a ja nevim kolik let a jsou na tom o neco malo lepe a nebo dokonce stagnuji. Naroky na kvalitni drift jsou podle me jako se trefovat sipkou do stredu kruhu, jina moznost neni a k tomu, aby tohle fungovalo musi byt i profesionalni sipky, coz jsou i zavodni lyze, ktere jsou jiz z vyroby konstruovane pro tento styl jizdy a vyuka je s nema lepsi / rychlejsi.

Augment SL Pro F10 & Fischer F110

08.11.2018 10:44:42 #88 

Příspěvků: 1304

Marek Bednář muž

>> #81, MPS, 08. 11. 2018 08:19:01

V te skladacce k pochopeni Talianovi jizdy ti chybi prave ta jedna jedina vec, kterou ty vlastne nepotrebujes, protoze je dle tvych slov k nicemu. Na druhou stranu rikat, ze je neco k nicemu a pritom to neumet je vcelku zajimave i kdyz vlastne me to neprekvapuje, protoze se jedna o castou frazi lidi, kteri si nepriznaji, ze neco neumi ;-)

Augment SL Pro F10 & Fischer F110

08.11.2018 11:04:34 #89 

Příspěvků: 1304

Marek Bednář muž

>> #83, IIIvan, 08. 11. 2018 08:21:38

Na ledu mi dobre funguje damska lyze a za panskou bych ji nemenil. Podelne tusi lyze zvlada vyssi rychlost a casteji se musi pivotovat, coz podle me nepotrebujes. Damska mekci bude casteji vice v kontaktu s podlozkou a lepe se na ledu zavira. Flexi vcetne delky uz s nekym konzultuj, nejlepe s Milanem T., ktery te nasmeruje. Z meho pohledu to chces flexi do budoucna prepalit, coz neni dobre. Dokud na tom nebudes jezdit jako spickove holky, tak bych se do tuzsi lyze nepoustel.

Augment SL Pro F10 & Fischer F110

08.11.2018 11:30:33 #90 

Příspěvků: 1356

IIIvan muž

>> #89, Marek Bednář, 08. 11. 2018 11:04:34

OK, súhlasím a rozumiem kam tým smeruješ, aj tomu, že tvrdšia lyža bude náročnejšia. Koľko máš kg? Ja do 90. Tie moje babské R30 sú „medium“, t.j. celkovo mäkkšie.

Ale hlavne už majú niečo za sebou a sú určite o dosť mäkkšie ako keď boli nové, t.j. majú teraz tvrdosť obrazne povedané pre 50kg juniora.

Preto budú určené DOČASNE ako hlavné lyže(na zdokonalenie a zafixovanie techniky) a až potom(ku koncu sezóny?o rok?o d­va?) budú hlavné lyže tie chlapské R24(ak bude dostatočný progres). Ale vyskúšam tie chlapské už teraz dakedy(o 2–3 lyžodni, pri vhodných podmienkach), aby som zistil ako sa správajú. Silou-mocou na nich jazdiť nebudem ak to nebude ono(som zase dosť sebakritický).

Zatiaľ to vidím tak, že by to chcelo lyžu s mixom parametrov tých dvoch – R24 a tvrdosť niečo medzi, ale už nemienim nakupovať najbližší rok :)

Nalezené položky: 267 « První | < Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Další > | Poslední »

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

19.10.2019

Švýcarský Haldigrat: nejpodivnější lyžařské středisko na světě

Švýcarsko je od hlavy k patě plné hor a lyžařských v...
18.10.2019

Designové lyže Egoé: 99 % lidí mě odrazovalo, říká jejich tvůrce

V době, kdy designér Radek Hegmon závodil na lyžích,...
18.10.2019

Test skialpinistických vázání - jak probíhá?

Uvolnění vázání při určité zátěži je základním předp...
16.10.2019

Blog: Na lyžích znovu elévem

Často pozoruju z křesel lanovek lyžařské instruktory...
16.10.2019

Atomic: to nejlepší v sezóně 2019/2020

V letošní sezóně se můžeme u Atomicu těšit na mnoho ...
16.10.2019

Czech Skipass 2019-20: Lyžujte kdekoliv, kdykoliv

Ačkoli jsou česká lyžařská střediska sobě navzájem k...

Diskuze o lyžování

Alpine Ski World Cup 19/20

včera 21:01:25 od m3

Blog: Na lyžích znovu elévem [článek]

18.10.2019 18:37:10 od IIIvan

QUO VADIS, OBORE ?

18.10.2019 16:25:57 od HonzA_

Sezona 19/20

18.10.2019 08:38:12 od korsičan

Změna lyžařských bot

18.10.2019 08:15:19 od Pavlos

Lyzovacka v prosinci - spolucestujici

18.10.2019 07:14:15 od brumla