[Analyzátor]: Mati24 - č. 1 (strana: 7) - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ
Domů Diskuze Technika jízdy [Analyzátor]: Mati24 - č. 1

[Analyzátor]: Mati24 - č. 1 (strana: 7)

18.01.2019 10:44:31 #181 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #176, IIIvan, 18. 01. 2019 08:02:46

Asi by stačilo, kdyby, když chce něco změnit, tak změnil v první řadě své pojetí jízdy, svůj styl/štýl. Ony už mu jeho lyže pak samy dost napoví, co je technicky dobře a co špatně. Takže by se měl začít pokoušet o krátké oblouky, když už si koupil lyže na krátké oblouky, bloud.

>> #178, atropa33, 18. 01. 2019 09:01:30

To je prosté, milý Watsone.
R13 udává přibližný poloměr oblouku, který by jela rovnoměrně zatížená a mírně zahraněná lyže na mírném svahu. Čím víc lyži vůči svahu naklopíš, tím se zároveň víc prohne a tím vykrojí kratší oblouk. Tedy za předpokladu, že bude zatížená rovnoměrně, tedy stále i ve špičce a že jezdec/jezdkyně v oblouku vždy „protlačí“ ke sněhu i část lyže pod botou, tedy bude v kontaktu a záběru celá hrana, nejen pata a střed. A samozřejmě nesmí lyže vytrhnout z oblouku nějaký rotační impuls nebo vertikální či horizontální pohyb těžiště jezdce.
[Každá lyže je vykrojena podle několika křivek/parabol, výsledné číslo je pak jakýmsi průnikem těch hlavních. Proto může na některých lyžích být uvedeno více R pro různé části – špička, střed, pata.]

Ale nemusíš nad tím moc bádat, většina lidí jezdí s tak odlehčenými špičkami a naklápí lyže tak málo, že jejich carvingový potenciál využívají přinejlepším na polovic. Protože je obecně potenciál lyží velmi značný, tak jim to bohatě stačí.
Naopak, ti, kteří jezdit umějí, z toho důvodu jezdí hodně na lyžích s R>20, protože i na nich stejně jedou na svahu v porovnání s rekreanty na samotočkách nejkratší a nejzavřenější oblouky ze všech. Což ani náhodou neznamená, že jedou nejrychleji, zpravidla jsou SSSLSS jezdci rychlejší, a to dokonce i bez RV.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

18.01.2019 10:56:03 #182 

Příspěvků: 4059

IIIvan muž

>> #181, ˘Ö˘Krab, 18. 01. 2019 10:44:31

když chce něco změnit, tak změnil v první řadě své pojetí jízdy, svůj styl/štýl.

A toto fórum môže pomôcť pochopiť, že prečo ten aktuálny štýl nie je to pravé orechové a prípadne(ak sa stretne frekvencia vysielača s prijímačom) nasmerovať ako filtrovať zdroje a čo ako funguje(vzťah sneh-lyže-telo…).

zpravidla jsou SSSLSS jezdci rychlejší, a to dokonce i bez RV.

Pri takýchto vyjadreniach by sa mal automaticky zobraziť vysvietený link s definíciou RV :-)

18.01.2019 11:03:23 #183 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #182, IIIvan, 18. 01. 2019 10:56:03

Test orientace v reáliích diskuze a v historických konotacích.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

18.01.2019 12:33:06 #184 

Příspěvků: 6569

HonzA_ muž

>> #182, IIIvan, 18. 01. 2019 10:56:03

Pokud nevíš co je RV, nezasloužíš si ho. Pokud to víš, nepotřebuješ ho…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

18.01.2019 12:38:21 #185 

Příspěvků: 1289

Pavlos muž

>> #182, IIIvan, 18. 01. 2019 10:56:03

už jsem se bál, že na legendární RV v kombinaci s SL nedojde…

Výše uvedený názor je jen soukromým subjektivním dojmem autora. Nemusí, ale někdy i může to být pravda.

18.01.2019 12:50:29 #186 

Příspěvků: 4059

IIIvan muž

>> #184, HonzA_, 18. 01. 2019 12:33:06

A čo keď ho niekto novopríchodzí bude potrebovať aj keď vie čo to je? :)

18.01.2019 12:55:06 #187 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #186, IIIvan, 18. 01. 2019 12:50:29

Pak je tady na nejlepší adrese. O RV už za ty roky víme úplně všechno.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

18.01.2019 18:46:00 #188 

Příspěvků: 3635

m3 muž

>> #185, Pavlos, 18. 01. 2019 12:38:21

už jsem se bál, že na legendární RV v kombinaci s SL nedojde

Už jsem vzpomínal v tomto vláknu, že se to letos zatím nekoná.Přitom je to tak skvělé a výživné téma…

Asi nějaká divná sezona. 8-O

18.01.2019 21:49:20 #189 

Příspěvků: 6189

Harry žena

>> #188, m3, 18. 01. 2019 18:46:00

Asi nějaká divná sezona. 8-O

Jo,jo.

Tie kopy snehu,ako keby ani zima nebola …

caute Harry

Teoria je, ked nic nefunguje,ale kazdy vie preco. Prax je, ked vsetko funguje,ale nikto nevie preco. Ja som spojil teoriu s praxou,nic nefunguje a nikto nevie preco.

19.01.2019 00:22:43 #190 

Příspěvků: 92

atropa33 žena

ad poloměr 13) bezva, díky všem za hodnotné podněty a osvětu. Radius zůstává ve hře, když mi nechává 40m na vykouzlení něčeho dechberoucího. Taková štreka, to zabloudím. Vše jasné, jen prosím ještě upřesnit: jedu v té kružnici, která noha je vnitřní ta uvnitř kružnice? tohle nikdy nepochopím. gracias

4% of something's better than 10% of nothing.

19.01.2019 05:43:38 #191 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #190, atropa33, 19. 01. 2019 00:22:43
Vše jasné, jen prosím ještě upřesnit: jedu v té kružnici, která noha je vnitřní ta uvnitř kružnice? tohle nikdy nepochopím.

Alternativa s vnitřní nohou vně kružnice je opravdu neotřelá.

Položím jinou zákeřnou otázku. Je to ta horní nebo ta spodní?

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

19.01.2019 07:45:09 #192 

Příspěvků: 92

atropa33 žena

jasný, takže spodní = vnitřní. hurá a ta je tam teda jen do počtu, soustředím se na tu druhou.

4% of something's better than 10% of nothing.

19.01.2019 08:30:24 #193 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #192, atropa33, 19. 01. 2019 07:45:09

Tuhle jistotu Ti závidím.
Platí spodní=vnitřní v celém průběhu oblouku?

Nápověda: neplatí.
Pokud začíná oblouk z jízdy šikmo, platí to jeho první polovině, pouze do chvíle, než jedou lyže přímo dolů z kopce, tedy než dojedeš do spádnice. Pak sice vnitřní zůstává i nadále stejnou vnitřní, ale je to pro změnu ta horní.

Proto se důsledně bavíme o vnitřní a vnější a nikoliv o horní a spodní. Takto, vztaženo k oblouku a nikoliv ke kopci, je popis pokaždé jednoznačný.

Prostě vnitřní je pokaždé ta uvnitř oblouku, ta na straně, na kterou se zatáčí. Je naprosto jedno, jestli je zrovna nahoře nebo dole vůči vnější, kopci, jezdci.

Soustředíme se samozřejmě na obě. Na vnější stojíme, vnitřní nenecháme ujet dopředu ani jen tak plandat po ploše.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

19.01.2019 20:38:34 #194 

Příspěvků: 92

atropa33 žena

jistotu mám ve faux pas zjevne. jinak dík, to je vše velmi srozumitelné, ted už to nespletu. zkusim ustát jizdu po vnější, není úplně nasnadě, ale zajímá mě, co bude.

4% of something's better than 10% of nothing.

22.01.2019 08:00:51 #195 

Příspěvků: 92

atropa33 žena

no to je sranda, takže když jedu po jedne lyži pouze, tak jedu vlastně po dvou po vnější i po vnitřní. to je zázrak

BTW. odkud pramení inovace, že vnitřní je omyl a proč? viděla jsem videa na solo pro vnitřní ski, e.g.here:http://www.plzenak.cz/…a-lyzovani-7

4% of something's better than 10% of nothing.

22.01.2019 09:37:00 #196 

Příspěvků: 6189

Harry žena

>> #195, atropa33, 22. 01. 2019 08:00:51

atropa,presun sa do dvoch vlakien kde sa radi dalsim chalaniskom.Bude to pre Teba spanielska dedina,ale pokusaj sa porozumiet.Nikto mudry z neba nespadol,mozno tak akurat tí „neinovatori“ na linkovanom videu.

caute Harry

Teoria je, ked nic nefunguje,ale kazdy vie preco. Prax je, ked vsetko funguje,ale nikto nevie preco. Ja som spojil teoriu s praxou,nic nefunguje a nikto nevie preco.

22.01.2019 10:14:03 #197 

Příspěvků: 4059

IIIvan muž

>> #195, atropa33, 22. 01. 2019 08:00:51

Skúsim len tak laicky a stručne vysvetliť rozdiely medzi takými dvoma „prúdmi“(aj keď na svahu možno vidieť všetky možné hybridy), keď tak, niekto na doplní/opraví. Zjednoduším to len na lyžovanie na zjazdovke, nie freeride, „boule“ apod.

1. technika, ktorá je efektívna a využíva rôzne zručnosti pre rôzne formy povrchov a sklonu zjazdovky. založené je to na správnom využití pôsobiacich síl, materiálu(lyže, boty) a ľudského telo. Vrcholným prejavom jej efektivity je závodná jazda v bránach na ľadovom povrchu, kde jazdec v zlomku sekundy dokonale ovláda svoje telo aj lyže.

Pre „smrteľníka“ sa jedná o využitie týchto princípov, nie o napodobňovanie extrémnych náklonov alebo rýchlostí. Výsledkom naučenia sa týchto zručností a princípov je pre rekreačného lyžiara bezpečná jazda(pre zdravé kolená napríklad), s tým, že lyžiar si určí kam chce ísť, ako rýchlo a vie bezpečne meniť smer a zastaviť v prípade potreby.

Zvládnutie vyžaduje trochu viac snahy ako nejaká z verzii bodu 2. Len stručne, obsahuje jazdu šmykom(riadeným, nie náhodným ako vidno bežne), ale aj po hranách.

2. technika(alebo „techniky“) založené na „oklamaní“ tela rôznymi „obezličkami“ typu „vysúvanie vnútornej nohy“ alebo „točenie telom, kolenami…“

Spoločným javom všetkých takýchto foriem je to, že jazdec ide možno na pohľad „pekne“, ale ide len takou vlnovkou a daný „štýl“ moc nefunguje na strmej zjazdovke, alebo rozbitom teréne a moc nevie točiť.

Zvládnuť sa to dá pomerne rýchlo, ale vytvoria sa tým nevhodné návyky pre zvládanie lyží v rôznych ťažších podmienkach.

A je na každom, kto čo chce…

22.01.2019 11:39:47 #198 

Příspěvků: 6569

HonzA_ muž

>> #195, atropa33, 22. 01. 2019 08:00:51

Tak to je sranda.

Texty z toho webu by se daly používat jako pomůcka pro výuku češtiny.

Třeba zde – názorné vysvětlení významu pojmu „trpný rod“:

„Je už pouze na lyžaři, aby lyže „postavil správně na hrany“ a ty jej pak sami vedli bezpečně do oblouku.“

Aneb rozdíl mezi „lyžař lyžuje“ (činný) a „lyžař je lyžován lyží“ (trpný – doslova od slova strpět)…

Tu citovanou LŠ znám, před pár lety jsem je pozaroval na svahu v Železné Rudě a dost jsem se bavil.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

22.01.2019 16:21:28 #199 

Příspěvků: 92

atropa33 žena

a taky shodu přísudku s podmětem:hrany vedly.

já školu neznám, jsem samorost schopný zatočit na vnitřní i na vnější, jak to vyjde. To, že lyžování vyžaduje holistický přístup a znalost fyzikálních zákonů jsem objevila až tady na snow.cz

…Jen mě zaujalo, že carving je hra na hraně bez hranic. když existuje technika jak protipol druhé.

ad IIIvan)já svůj štyl zrovna objevuju, je to dobrodružství.

Jak začínáš oblouk když dolu sráz a tvrdopovrch a není čas na obezličky? to je oříšek.

4% of something's better than 10% of nothing.

22.01.2019 16:32:08 #200 

Příspěvků: 4059

IIIvan muž

>> #199, atropa33, 22. 01. 2019 16:21:28

To, že lyžování vyžaduje holistický přístup a znalost fyzikálních zákonů jsem objevila až tady na snow.cz

No nieže to budeš s tou fyzikou preháňať :-) Pre väčšinu stačí len nejaký odkaz „tuto dolu kopcom je väčšia sila ako tuto a preto to tak hnusne prišmykuje“…

No objavuj, keď už si taký dobrodružný typ :-)

Ako začínam oblúk keď je „sráz“ a tvrdo? Tak isto ako keď nie je sráz a tvrdo, len razantnejšie, rýchlejšie a presnejšie(teda, ak sa mi to podarí).

22.01.2019 17:21:26 #201 

Příspěvků: 92

atropa33 žena

metafyziku z toho dělat nebudu, to ne. aha, tak dík za odpověd, ta razance, jakoby nadskocit? učej plynule z oblouku do oblouku, to nejde, mně to nejde. klouze to dolu

4% of something's better than 10% of nothing.

22.01.2019 17:30:29 #202 

Příspěvků: 6569

HonzA_ muž

A ty perly pokračují:

„Dále budeme potřebovat sadu kartáčů na roztírání vosků (nejčastěji silikonový a bronzový).“ – Holinky nebo hodinky, obojí se natahuje…

„Rovněž v lyžování platí fyzikální zákony. Jedním z nich je např. zákon o působení třecích sil. Čím větší plocha se sune po podložce (sněhu), tím větší tření mezi těmito plochami vzniká.“ – laureáti nobelovky za fyziku.

„Už tedy víme, na kterých lyžích může lyžař dosáhnout vyšší rychlosti? Správně, na těch, které pojedou po menší ploše. Na carvingových lyžích může lyžař jezdit rychle a navíc šetřit svoji energii a sílu.“ – Wow. I oni se dostali k rychlostním slalomkám. Takže nakonec Wengen měli o víkendu jet na kraťasech, to by teprve byla rychlost.

„Bota by se měla zkoušet na nohu pouze s lyžařskou thermo ponožkou, popř. jednou tenkou bavlněnou ponožkou na odvádění potu a jednou teplejší ponožkou zabraňující úniku tepla. Bota by potom měla být přibližně o 0,5cm větší než noha.“ – co se člověk všechno nedozví!

„Pozor na závodní boty, které jsou konstruované pro odlišný styl jízdy!“

Člověka takovéhle věci vždy pobaví!

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

22.01.2019 17:40:06 #203 

Příspěvků: 6569

HonzA_ muž

Na druhou stranu – čemu se divím, je to na jednom webu hned vedle okdazu ""Výcvik králíka":http://www.plzenak.cz/…cvik-kralika"

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

22.01.2019 17:41:04 #204 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #202, HonzA_, 22. 01. 2019 17:30:29

Ten si jednoznačně zaslouží vlastní vlákno v rubrice „osobnosti“. Hlavně všechno zálohovat, než stránky zmizí v hlubinách internetu.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

22.01.2019 18:50:54 #205 

Příspěvků: 4059

IIIvan muž

>> #201, atropa33, 22. 01. 2019 17:21:26

No, to zas nie, „razantne, rýchlejšie a presnejšie“ neznamená určite nadskočiť. Asi by sme skončili u tej „metafyziky“, ak ti to kĺže, tak je príčina v zlom časovaní oblúku, ale to takto asi nevyriešime… :)

22.01.2019 19:57:26 #206 

Příspěvků: 92

atropa33 žena

to je pravda. nevadí, oříšek se rozlouskne až přijde jeho čas.

4% of something's better than 10% of nothing.

22.01.2019 20:00:56 #207 

Příspěvků: 4059

IIIvan muž

>> #206, atropa33, 22. 01. 2019 19:57:26

„Oříšek se rozlouskne, když se tak rozhodne kladivko“, tj je to nhlavne na tebe :-)

22.01.2019 22:49:56 #208 

Příspěvků: 92

atropa33 žena

ergo kladívko zaznělo mockrát, ale působit na něj jen hrubou silou nefunguje. chce to ještě rychlost a přesnost, pak budu slavit.

4% of something's better than 10% of nothing.

23.01.2019 07:40:32 #209 

Příspěvků: 4059

IIIvan muž

>> #208, atropa33, 22. 01. 2019 22:49:56

Prvoradá je tá presnosť(cit a technika) v malej rýchlosti, neurýchľuj nič…

23.01.2019 15:31:01 #210 

Příspěvků: 92

atropa33 žena

jediný cit právě mám, že mě v botech bolej modřiny na holeních, takže se nic neurychluje, je pauza a po ní nástup nemilosrdně pomalý, jak říkáš. Nakonec se s lyží domluvíme snad.

4% of something's better than 10% of nothing.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy