Sjezdovky:
Ve Val Gardeně vede hlavní trasa okruhu dnem údolí, což je v podstatě
jen promenáda přerušovaná krátkými výjezdy vleky. Hodnotnější je
alternativní trasa „vrchem“ přes Piz Sella a Ciampinoi, kde si
náročnější lyžaři mohou „střihnout“ černý Saslong do St. Christiny
i tréninkovou černou do Wolkensteinu. Méně zdatní naopak nemusí vyjet až
na vrcholek Piz Sella, ale panoramatickou oklikou přes Val Tramans se vyhnou
nejstrmější pasáži, přičemž z Ciampinoi vede do Wolkensteinu kromě
černé i hubenější červená, zato o dost méně frekventovaná trať.
Z Dantercepies se náročnějším vyplatí jedna jízda navíc po černé
sjezdovce Cir se zajížďkou až do Val Langental, kam zatéká velmi málo
ježděná černá varianta.
V Alta Badii „musíte“ do dvou a půl tisíc na Vallon (Piz Boe) – ať
už kvůli neskutečnému širokoúhlému panoramatu, nebo kvůli příjemně
černé sjezdovce.
Po příjezdu do Arabby se dá ještě před transitem přes město odskočit
na nenápadný vrcholek Burz, odkud se řítí prostorná a opomíjená černá
sjezdovka. Méně zdatní, kteří se v Arabbě bojí náročného
„trychtýře“ z Porta Vescovo (zvláště od pozdějšího dopoledne plného
nahrnutého sněhu, někdy i ploten), mohou vyjet hrkavou 2sedačkou Portados,
sjet po dálniční červené k 6sedačce Carpazza, která končí už pod
obávaným „trychtýřem“, jemuž se tak vyhnou.
Ti úplně nejnáročnější mohou do trasy zařadit ještě panoramatický
vrcholek Sass Pordoi, odkud sice nevede žádná sjezdovka, zato
nezapomenutelný freeride dramaticky vyhlížejícím, ale prostorným kuloárem
s krásnými výhledy na Marmoladu.
Sněhové podmínky:
Stav sjezdovek je velmi dobrý a typicky dolomitský - pevný podklad z
vodivého betonu s horní vrstvou převážně suchého sněhu, který se přes
den více či méně nahrne. Tradičně nejlepší sníh - utemovaný prašan -
má severní svah Porta Vescovo.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Trasa po směru hodinových ručiček je až na jednu výjimku postavená z
expresních lanovek a na rozdíl od protisměru nemá tolik přestupů a hlavně
"zbytečného" zouvání lyží. V Arabbě se časově vyplatí při výjezdu na
Porta Vescovo "mačkat" se ve funiforu - i pokud jeden ujede, stále budete
nahoře rychleji než "vajíčkem" (kde se mačkáte taky). Nahoře nazujete
lyže a sundáte je až v kabince pod Col Rodella ve Val di Fassa, pak opět s
lyžemi na nohou až do Wolkensteinu, kde se přechází silnice. Z Passo
Gardena sjedete prakticky až do Corvary v Alta Badii bez přerušení. Před
Corvarou je místo tranzitní sedačky Borest nová kabinka, která ničemu
zvlášť nepomohla, snad jen přístupu do oblasti Col Pradat nad Colfoscem,
neboť nově na sebe lanovky dobře navazují.
Zalidněnost:
Obecně vzato je okruh nejplnější první a druhý krásný den po
špatném počasí, vyšší riziko je i zpočátku týdne, kdy jsou na svazích
"noví" hosté, naopak výhrou může být sobota (střídání turnusů),
zvlášť pokud není super počasí.
V pátek 13. února po ideálním slunečném týdnu už bylo na Sella Rondě
překvapivě klidno - kromě ranního nástupu max. s minutovými frontami, ale
místy i poloprázdnými lanovkami.
Nejrušnější nástupní místa jsou ve velkých údolních střediscích -
Corvara, Canazei a Wolkenstein (všude placená parkoviště), dá se ale
nastoupit i u některých lanovek "po cestě". Klidněji bývá i v Arabbě,
která nemá tak velkou ubytovací kapacitu.
Sella Ronda ale frontami až tak netrpí, na rozdíl od výletu na Marmoladu,
na niž vedou kyvadlové kabiny s kapacitou jen okolo 1 000 os./h - za
superpočasí počítejte nejen se superpanoramaty, ale i se superfrontami 20+
minut (zejména na dvousedačku Sass de la Vegla v Arabbě a na kabinu v Malga
Ciapele pod Marmoladou).
Občerstvení a aprés-ski:
Restaurace a hlavně terasy, kde je radost posedět, jsou snad v každé
zatáčce - na "rychlovku" se hodí třeba stánky podél pěšího pochodu v
Arabbě, naopak na kulinářské zážitky s vybraným vínem se hodí horské
chaty v jihotyrolské Alta Badii.
V Arabbě pod Bec de Roces zaujme půjčovna sněžných skútrů – 3
okruhy (celkem 6 km) za 18 eur.
Doprava do střediska a parkování:
U hlavních lanovek v ubytovacích letoviscích jsou parkovací plochy
omezené a placené (cca 5 eur / den).