Sjezdovky:
V areálu jsou nyní v provozu jen dvě sjezdovky, a to obě modré -
Schareck č. 2 a 3, které jsou však ve své první třetině spíše dosti
červené. Obě jsou o délce něco přes 1 km a převýšení 406 metrů, což
je slušný kopec. Čím níže, tím jsou širší a méně skloněné. Od
rána do 10:00 je uzavřená sjezdovka Schareck č. 2 pro lyžařské kluby,
které zde mají postaveno několik slalomů, a tak se dá lyžovat pouze na
jedné sjezdovce. Když je v provozu vše, tak je zde 15 sjezdovek všech
obtížností a i dost volných terénů - to ale musí být sníh.
Sněhové podmínky:
Sněhu je zde velmi málo.
Lyžovat jde pouze na sjezdovkách na velmi tvrdé a
dosti ledové podložce. Nejhorší to je na příjezdové cestě, která vás
cca po 100 metrech od výstupu z lanovek dovede na hranu sjezdovek. Tam je to
pořádný kamenolom. Chudáci lyže, jinudy to ale nejde, dokud zde nenapadne
sníh. Hrany zde nechávám otupit za pouhý den a těch vrypů ve skluznici, to
raději ani nepočítám. Po dvou dnech musí lyže opět na servis. Ale až
napadne sníh, tak to bude super lyžování na prosluněných sjezdovkách.

Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Na ledovec jezdí podzemní lanovka Gletscher Expres, na kterou navazuje
6kabinka, která vás dopraví do nadmořské výšky 2 800 metrů. Tam se vám
otevře nádherný pohled na ledovec, který je obsluhován souběžně jedoucí
expresní šestisedačkou a pomalou dvousedačkou. Nevím proč, ale po oba dva
dny mé návštěvy jela šestisedačka často stejně rychle jako pomalá
dvojka a obě velmi často zastavovaly. První Gletscher Expres vyjíždí v 8
hodin ráno a lyžuje se do 16 hodin. Uvnitř lanovek je potřeba mít na
ústech respirátory a 99 procent lidí to dodržuje. Na sedačkách to už
naopak skoro nikdo nemá.
Zalidněnost:
Holt jsem si vybral asi špatný datum. Vůbec jsem nevěděl, že jsou v ČR
podzimní prázdniny, do toho ski opening a spousta lyžařských oddílů z
několika států, a tak zde bylo velké mraveniště na malém prostoru. Zatím
jde lyžovat jen na ledovcích a hlad po lyžování je dost velký, takže to
zde vypadá tak, jak vypadá. Příště budeme chytřejší. 
A do toho se dá za velmi malý doplatek špindlerovská sezónka rozšířit
na všechna střediska TMR, a tak se Špindl přestěhoval na Mölltal! P. S.
Jsem jeden z nich.
Co jsem ale slyšel, tak to na ostatních ledovcích v
Rakousku to není o moc lepší.
Občerstvení a aprés-ski:
Je zde otevřená pouze velká restaurace Eissee s prosluněnou, ale větrnou
terasou. Od 10 hodin je zde dosti plno a kolem 11. hodiny až moc velké fronty
na všechno. Zase je volněji na sjezdovkách. Plzeň stojí 4,7 euro,
gulášovka 5 euro atd. Další ceny jsou na fotkách. Něco málo se dá
ušetřit s Gopassem.
Doprava do střediska a parkování:
Od Rumcajse přes Prahu, Linec, Salcburk a Taurské tunely, jimiž stojí
jeden průjezd 12,5 euro, až na ledovec to je nějakých 650 km převážně po
dálnicích. Ve středu byly kolony od Prahy až po Olbramovice, dost jsme
čekali také v Budějovicích a Linci. V Rakousku na dálnicích je dosti
rychlostních omezení, a to především od Salcburku směrem na Villach po
A10. Zpět to bylo naprosto na pohodu. Ceny pohonných hmot jsou v Rakousku
vyšší, a to 1,8 euro/l za naftu na dálnicích, mimo to je za 1,4 euro/l.
Parkuje se na několika parkovištích hned u nástupu na podzemní lanovku.
Parkoviště jsou dosti plná, a tak lidé parkují, kde se dá. Nic se zde za
parkování neplatí.