Sjezdovky:
Otevřeno je stále dost sjezdovek a hlavně se dá sjet na lyžích až k
nástupu na metro, a to čítá dohromady 10 km ze 17,4 km sjezdovek a na tuto
dobu to je super. V úterý se dalo lyžovat i ve volném terénu, a to díky
pondělnímu sněžení, kdy připadlo skoro 20 cm prašanu!
Na ledovci jsou velmi prostorné a široké sjezdovky s krásným sklonem.
Sjezdovky č. 1 a č. 2 mají ale zabrány lyžařské oddíly ke svému
tréninku, a tak se dá dolů sjet jen po sjezdovce č. 3. V odpoledních
hodinách po ukončení tréninku se dá lyžovat i na sjezdovkách č. 1 a 2 a
je to super, protože se dá ještě najít i v tuto dobu manžestr. Dále jsou
otevřeny sjezdovky č. 6 a č. 7 k dvojsedačce. Od restaurace Eissee se dá k
metru dojet po nenáročné a velmi široké carvingové dálnici č. 9 a nebo
po užší a prudší černé sjezdovce č. 10, která cca v polovině navazuje
na sjezdovku č. 9. Více toho již otevřeno nebylo, ale to vůbec
nevadilo.
Sněhové podmínky:
Sněhu je na ledovci dostatek. Areál uvádí 160 cm a na dojezdu k metru je
ho stále ještě dostatek - něco kolem půl metru. Každé ráno je vše
celkem hezky upraveno a čím výše jste, tak je to i tvrdší. S postupem
času to měkne, a to hlavně níže na dojezdu k metru, který je natočený na
jih a zde na tom slunci firnovatí, to ale až kolem druhé hodiny odpolední.
Dopoledne to je super svezení na všech sjezdovkách. Takhle dobré sněhové
podmínky jsem ani neočekával!
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
V provozu je metro, které jezdí pouze každou půlhodinu, a to od 8 do 17
hodin. Na něj navazuje kabinka Eisseebahn od Giraku pro šest lidí. Škoda,
že není aspoň pro osm pasažérů. Na ledovci byla v provozu odpojitelná
sedačka s bublinou Glestcher Jet, která ale jezdila hlavně po ránu strašně
pomalu. To se nám stalo i na podzim. Tak nevím, zde je to takhle stále?
Souběžně jedoucí dvojesedačka Sesselbahn 3000 byla zavřená a ani nebylo
potřeba ji mít v provozu, jak zde bylo málo lidí. Ještě se nechalo jezdit
na dvojsedačce Panoramabahn s pojizdným pásem, který ale nebyl v provozu, a
tak to byl vždy slušný náraz od sedačky do lýtka! Zde by se hodila
výměna této sedačky za nějakou modernější a hlavně rychlejší
sedačku, protože ty sjezdovky, které obsluhuje, jsou perfektní.
Čtyřsedačka Alteck byla již mimo provoz, a to zde bylo na sjezdovkách
ještě dost sněhu, což je škoda. Níže u výstupu z metra je ještě
další sedačka a vlek, ale ty jsou již mimo provoz z nedostatku sněhu.
Zalidněnost:
Tak to bylo super! Kdyby zde nebylo několik lyžařských teamů z několika
blízkých zemí i od nás z Rokytnice pod dohledem zkušeného trenéra Filipa
Trejbala, který zde trénoval svoje svěřence, tak bych se zde snad i bál,
jak zde bylo málo lidí. To bylo za odměnu za to, co jsem si vytrpěl ve
frontách ve Špindlu!
Občerstvení a aprés-ski:
Zde se nechá občerstvit ve velké samoobslužné restauraci Eissee v
nadmořské výšce 2 800 m n. m. V této budově je i další zázemí pro
návštěvníky jako WC, uzamykatelné skříňky, odpočívací místnost, bar
a terasa, na kterou skoro celý den svítí slunce, když ale svítí.
Ceny jídla jsou od 9 do 14 euro, pivko s Gopassem je za 4,9, a to Plznička,
místní Stiegel byl ještě o euro levnější, ale minimálně o dvě eura
chuťově horší. S Gopassem se dá na několika jídlech i nápojích
ušetřit nějaké to éčko, jen ho stačí ukázat u pokladny. Porce jsou
dosti vydatné a jídlo je velmi chutné.
Od 14 do 16 hodin je zde Happy hour, kdy se dají koupit dva Aperoly za cenu
jednoho a jsou zde i další slevy.
Doprava do střediska a parkování:
Co je trošku horší, tak je to vzdálenost. Od nás z Řáholce je to sem
700 km, a to je celkem slušná porce kilometrů, naštěstí většina po
dálnicích. V Rakousku na dálnicích probíhá jejich údržba a opravy, a tak
je zde velmi mnoho omezení a bylo jich neskutečně moc, a to hlavně na A10,
kde nebyl snad bez omezení v kuse desetikilometrový úsek dálnice.
Třešničkou na dortu byl průjezd Katschberským tunelem pouze v jednom pruhu
a 60kilometrovou rychlostí. Průjezd tímto a Tauernským tunelem je zpolatněn
- jedna cesta vyjde na 13 euro. Posledních 45 km se jede mimo dálnici po
údolní silnici a z Flattachu až na centrální parkoviště se jede dosti do
kopce po celkem úzké silnici, která byla bez sněhu a suchá. Ceny pohonných
hmot jsou o něco málo vyšší než u nás, ale jen o trošku.