02.03.2023 | Mölltaler Gletscher
- autor: Sparťan
- hodnocení:
Mölltaler Gletscher - recenze z osobní návštěvy střediska (aktuální podmínky, doporučení a zkušenosti)
Podrobné dojmy a zkušenosti z střediska s vlastními fotkami (odměna 100+ SNOWbonů). V případě problémů s formulářem níže můžete využít náhradní formulář nebo report zaslat e-mailem na reporty@snow.cz.
Třídenní lyžování na ledovci bylo jako na houpačce, a to kvůli počasí, kdy první den byla všude jen neprostupná mlha, v pátek bylo již kromě nejvyšších partiích polojasno a sobota byla perfektní slunečný den s velmi malým počtem lidí v areálu. To byla třešnička na dortu až na to, že nebyly v provozu všechny lanovky, a to fakt nechápu, když k nim byly upraveny sjezdovky! Areál má otvírací dobu od 8:00, kdy jede první metro nahoru. Poslední metro odjíždí v 16:30 a je to jediný spoj, jak se dostat na parkoviště. Jinak to zde dolů nejde.
Ač velmi nerad, využil jsem služby místních záchranářů, když se mně zranila dcera na sjezdovce, jejich zásah byl velmi rychlý. Ze sjezdovky k prvotnímu vyšetření u výstupu z kabinkové lanovky na Eissee byla dopravena rolbou, na které byla na radlici umístěna kabinka s lehátkem pro zraněné. Bylo nám dáno na výběr, zde chceme do nemocnice vrtulníkem z místa úrazu, a nebo transport lanovkou a metrem k sanitce, která bude čekat na parkovišti u nástupu do metra. Nešlo o život, jen ten pád nevydrželo koleno, tak jsem volil trošku náročnější dopravu lanovkami, kdy v té kabinkové bylo vyndáno čelní sklo a lehátko bylo umístěno přes celou délku kabinky a nohy koukaly ven. Velmi zajímavé řešení dopravy zraněného, ale jinak to asi nejde. Vrtulník by byl asi lepší a v sobotu zde byl během dne dokonce třikrát, co zde bylo úrazů.
Sjezdovky:
Sjezdovky Schareck č. 1, 2, 3 na ledovci jsou celkem široké a v horní polovině slušně skloněné, jejich barva je od modré až po černou Schareck č. 4, která je ale zavřená pro nedostatek sněhu. Dále se nechá lyžovat na sjezdovkách Alteck č. 1, 2 a černé Alteck racing piste. Tato část areálu byla ale otevřená až v sobotu a pouze do 13:30! Pak byla zavřená lanovka obsluhující tyto sjezdovky a to byla velká škoda.
Od restarace Eissee klesají k metru dvě sjezdovky, a to červená pista č. 9 Eisseefamilienabfahrt, která je spíše modré barvy až na její začátek a dojezd a je skoro po celou délku nadstandardně široká na super carvingové oblouky. Dále je zde černá sjezdovka č. 10 Eissee FIS, ta mně tedy moc černá nepřišla až na jeden úsek pod kabinkovou lanovkou, který byl v esíčku celkem strmý. Sjezdovka je celkem úzká a bylo na ní dosti drobného kamení.
Ještě se zde dá lyžovat po sjezdovkách, které obsluhuje stará dvojsedačka Panoramabahn - jsou tu sjezdovky všech barev od modré po černou a je na nich velmi dobré svezení, až na jejich dojezd, který je velmi mírný.
U metra je ještě sjezdovka č. 12 Weiseeabfahrt, ale ta nebyla otevřená ani jeden den, ale upravená byla!
Sněhové podmínky:
Sněhu zde moc není, když jsem zde byl v loni v květnu, tak ho bylo o dost více než nyní. První dva dny občas i trošku sněžilo, ale ne moc a co napadlo, tak odvál vítr. Středisko udává 80 až 90 cm a to tak může být. Na ledovci to bylo v sobotu celkem měkké a docházelo zde dosti k pádům. Čím níže, tím to bylo tvrdší a lepší na lyžování. Někteří nadšenci se vydávali i mimo sjezdovky, ale toho kamení a nepřikrytých skal zde bylo více než dost. Jinak je zde velké množství volného terénu, když jsou na to dobré sněhové podmínky.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Zdejší dopravní zařízení jsou staršího data výroby, ale s tím počtem návštěvníků to stíhala bez front. Výjezd z parkoviště je podzemním metrem Gletscher Express, dále se pokračuje 6místnou kabinkovou lanovkou Gondelbahn Eissee. Na ledovec vás dopravuje odpojitelná šestisedačka s bublinou Glestcher Jet a podél ní je ještě stará dvojsedačka Sesselbahn 3000er, která je ale minimálně v provozu. Na Alteck se dostanete neodpojitelnou čtyřsedačkou s nástupním pásem. Dále je zde ještě dvojsedačka Panoramabahn také s nástupním pásem, ten ale nefunguje, a tak vždy dostanete slušnou ránu při nasednutí do lýtek! Ten pás nefungoval ani vloni. U výstupu z metra jsou dva velmi krátké vleky, a to poma Stübele a kotva Mitellstation. O kousek výše je ještě sedačka Schwarzkopf, která ale nebyla v provozu. Tu jsem zde v provozu ještě neviděl, a to jsem zde byl potřetí za poslední rok.
Zalidněnost:
To bylo milé překvapení. Fronta byla jen nárazově 1 až 2 minuty na kabinku, když přijede metro, jinak se vůbec nečekalo a dokonce nejméně lidí bylo v sobotu, když bylo nejhezčí počasí ze tří dnů, co jsem zde strávil. Za mě paráda!
Občerstvení a aprés-ski:
Středobod areálu je restaurace Eissee s velkou terasou a na ní je skvěle, když svítí slunce a nefouká, to bylo ale až v sobotu. Ceny jsou samozřejmě vyšší než u nás, ale na to kde jste, tak to ještě jde - točená Plznička za 4,5 euro s Gopassem celkem jde. Po předložení Gopassu se dá nějaké to éčko ušetřit i na dalších položkách z jídelníčku v této restauraci. Jednou jsme se stavili v krásné horské chaloupce Duisburger Hütte, kde jsou ceny o trošku vyšší, ale zato je uvnitř krásné prostředí. Pití a jídlo si objednáte u okénka a pak si ho odnesete buď dovnitř, nebo na terasu, která je natočená na jih.
Doprava do střediska a parkování:
Cesta od Rumcajse přes Prahu, Linec, Salcburk a dál po A10 přes Tauernský tunel, který je zpoplatněn 13,5 eury za průjezd, až na parkoviště je dlouhá skoro 700 km. V Rakousku na A10 od Salzburgu po Flachau je ve všech tunelech omezení rychlosti na 80 km/h z důvodů oprav a tyto úseky jsou dle značek měřeny radary. V Linci se opravuje při příjezdu do města od hranic silnice a rychlost je zde snížená až na 60 km/h a úsek je také měřený. Tak pozor na případné faktury za rychlost.
Parkuje se na několika parkovištích u metra, kdy ta vrchní jsou asfaltová a spodní jen na štěrku. Parkování je bezplatné a parkoviště nebyla obsazená ani z poloviny.
V Rakousku jsou na dálnicích velmi vysoké ceny paliva - nafta za 2,25 a benzín za 2,05 euro a LPG za neuvěřitelných 1,5 euro, a to je fakt dost. To je o 20 Kč na litru více než u nás. Mimo dálnice je cena benzínu i nafty cca o půl eura nižší.
V současné době máme jarní prázdniny, a protože při jejich plánování v lednu byly podmínky pro lyžování na dvě věci, rozhodl jsem se pro jistotu ledovce a pořádného lyžování. Navíc je tu možnost využití Gopassu. V předprodeji jsem zahlédl cenu na Mölltalský ledovec za 39 euro. Já se však rozhodl až ...
V předvánočním shonu volíme únik do Rakouska a je to jako vždy dobrá volba! S otevřením ledovcového areálu si letos vzhledem ke sněhovým podmínkám dávali pořádně na čas, a tak se otevřel zhruba jen týden před ostatními neledovcovými areály. Ale za poměrně krátkou dobu je v provozu již většina areálu...
Lyžařskou sezónu ukončuji po půl roce tam, kde jsem ji na konci října začínal, a to na ledovci. Byly to dva velmi povedené dny za krásného slunečného a lehce mrazivého počasí a hlavně již bez lidí. Dávám ale jednu vločku dolů za to, že jezdila velmi pomalu šestisedačka na ledovci, a to hlavně po rán...
Konečně bez testů, certifikátů i roušek, konečně zas na Mölltalu! A i když nebylo počasí úplně bez mráčku, jak být mělo, bylo to zatím nejlepší ježdění sezóny na úplně prázdných svazích okořených saharským pískem.
Vynikající předpověď počasí nás opět vylákala vyrazit do Korutan. Ten nápad jsme ovšem evidentně nedostali sami a na ledovci to vypadalo jak na sjezdu V4 doplněném o další pozvané státy. Jinak krásný víkend tak trochu kazila obrovská návštěvnost ještě umocněná v pátek ohlášeným lockdownem pro celé R...
Začátek nové a snad delší lyžařské sezóny než té minulé je
konečně tady. Mölltal navštěvuji poprvé a mám velmi smíšené pocity.
Byl
jsem velmi nadržený na první lyžovačku, ale kromě fantastického
slunečného počasí
a permice za hubičku jsem celkem zklamaný.
Moc lidí,
málo sněhu, v provozu ...
Cesta z jadranského pobřeží nás nalákala na to se i v červenci sklouznout. A tak se přihodilo, že v pátek jsme chillovali u moře a v sobotu zakrojili oblouky na ledovci... Nebyl to lyžařský výstřel do vesmíru, ale příjemné a osvěžující sklouznutí rozhodně ano.
Na ledovec jsme dorazili až před 11. hodinou. Po předchozím dni, kdy jsme raftovali na řece Möll, nějak nebyla síla vstávat na první "metro". I přesto jsme najezdili stejnou porci jako ve středu od rána. Počasí bylo dnes krásné jak dole v údolí, tak nahoře na ledovci a to po celý den.
Po sedmi měsících se ocitáme opět na svazích našeho domácího ledovce. Ze zataženého Flattachu vyjíždíme vzhůru za vidinou lepšího počasí. Jako obvykle se ráno mění v dostihové závody s časem o to stihnout první metro v 8 hodin. To se nakonec daří, i když je to o prsa korejské ženy - nikoli časově, a...
"Gletscher live": píšu svůj šestý díl, a to s dalšími opatřeními, které by měla zabránit šíření covidu. Osobně bych býval netipoval, že během října a za krásného počasí odlyžujeme na ledovci téměř celý týden. Společně doufejme, že tato sezóna bude delší než loňská, Rakušané pro to dělají opravdu hod...
Máme tu pokračování seriálu z korutanského ledovce, které už bychom mohli nazvat "Gletscher live". Ač se to nemusí zdát, každá návštěva přináší něco nového...
Čtvrtá návštěva Mölltalu při našem pobytu v Korutanech sice přinesla zatím nejlepší lyžařské podmínky, ale zároveň nejvíce lidí a mezi nimi více neohleduplnosti na parkovišti i při nástupu do lanovky.
V pořadí třetí lyžování na Mölltalu přineslo opět zcela jiné podmínky. Do deseti hodin, než se objevilo slunce, to bylo hodně mrazivé. Po desáté hodině už krásné počasí a setkání s rakouskou olympijskou medailistkou Katharinou Gallhuber!
Druhá návštěva Mölltalu ve třech dnech přinesla dle očekávání lepší pistu, ale také více lidí...
Po téměř čtyřech měsících se opět můžeme sklouznout na "domácím" Mölltalu. Za tu dobu velká část ledovce odtála, ale poslední dny počasí přálo zimním radovánkám, a tak byla sezóna na korutanském ledovci minulý pátek restartována. První, kdo mohl vyzkoušet pisty, nebyl nikdo jiný než bývalý lyžař a r...
Další lyžařský den v Korutanech sliboval o poznání lepší počasí. To se vyplnilo, bohužel mělo za následek i více lidí hlavně na lanovce...
Mocipáni a coronavirus nás konečně pustili za hranice, a tak je třeba trošku dohnat zameškanou zimní sezónu - a kde jinde než na domovském Mölltalu! O moc víc možností navíc ani na rakouských ledovcích není. Počasí nám přálo pouze na začátku dne, poté se ledovec zahalil do mraku, kde setrval po větš...
Menší, ale příjemný ledovec. Na Mölltal jsme vyrazili, když nám webkamery ukázaly, že je lepší jet do větších výšek, jelikož pod 2 tisíce metrů byly mraky. A vyplatilo se. Slunečné dopoledne se skvělým lyžováním a výhledy na mračné moře se ani nedají popsat. Odpoledne se už zatáhlo, navíc začaly sto...