Sjezdovky:
Sjezdovky Schareck č. 1, 2, 3 na ledovci jsou celkem široké a v horní
polovině slušně skloněné, jejich barva je od modré až po černou Schareck
č. 4, která je ale zavřená pro nedostatek sněhu. Dále se nechá lyžovat
na sjezdovkách Alteck č. 1, 2 a černé Alteck racing piste. Tato část
areálu byla ale otevřená až v sobotu a pouze do 13:30! Pak byla zavřená
lanovka obsluhující tyto sjezdovky a to byla velká škoda.
Od restarace Eissee klesají k metru dvě sjezdovky, a to červená pista č.
9 Eisseefamilienabfahrt, která je spíše modré barvy až na její začátek
a dojezd a je skoro po celou délku nadstandardně široká na super carvingové
oblouky. Dále je zde černá sjezdovka č. 10 Eissee FIS, ta mně tedy moc
černá nepřišla až na jeden úsek pod kabinkovou lanovkou, který byl v
esíčku celkem strmý. Sjezdovka je celkem úzká a bylo na ní dosti drobného
kamení.
Ještě se zde dá lyžovat po sjezdovkách, které obsluhuje stará
dvojsedačka Panoramabahn - jsou tu sjezdovky všech barev od modré po černou
a je na nich velmi dobré svezení, až na jejich dojezd, který je velmi
mírný.
U metra je ještě sjezdovka č. 12 Weiseeabfahrt, ale ta nebyla otevřená
ani jeden den, ale upravená byla!
Sněhové podmínky:
Sněhu zde moc není, když jsem zde byl v loni v květnu, tak ho bylo o dost
více než nyní. První dva dny občas i trošku sněžilo, ale ne moc a co
napadlo, tak odvál vítr. Středisko udává 80 až 90 cm a to tak může být.
Na ledovci to bylo v sobotu celkem měkké a docházelo zde dosti k pádům.
Čím níže, tím to bylo tvrdší a lepší na lyžování. Někteří
nadšenci se vydávali i mimo sjezdovky, ale toho kamení a nepřikrytých skal
zde bylo více než dost. Jinak je zde velké množství volného terénu, když
jsou na to dobré sněhové podmínky.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Zdejší dopravní zařízení jsou staršího data výroby, ale s tím
počtem návštěvníků to stíhala bez front. Výjezd z parkoviště je
podzemním metrem Gletscher Express, dále se pokračuje 6místnou kabinkovou
lanovkou Gondelbahn Eissee. Na ledovec vás dopravuje odpojitelná
šestisedačka s bublinou Glestcher Jet a podél ní je ještě stará
dvojsedačka Sesselbahn 3000er, která je ale minimálně v provozu. Na Alteck
se dostanete neodpojitelnou čtyřsedačkou s nástupním pásem. Dále je zde
ještě dvojsedačka Panoramabahn také s nástupním pásem, ten ale nefunguje,
a tak vždy dostanete slušnou ránu při nasednutí do lýtek! Ten pás
nefungoval ani vloni. U výstupu z metra jsou dva velmi krátké vleky, a to
poma Stübele a kotva Mitellstation. O kousek výše je ještě sedačka
Schwarzkopf, která ale nebyla v provozu. Tu jsem zde v provozu ještě
neviděl, a to jsem zde byl potřetí za poslední rok.
Zalidněnost:
To bylo milé překvapení. Fronta byla jen nárazově 1 až 2 minuty na
kabinku, když přijede metro, jinak se vůbec nečekalo a dokonce nejméně
lidí bylo v sobotu, když bylo nejhezčí počasí ze tří dnů, co jsem zde
strávil. Za mě paráda!
Občerstvení a aprés-ski:
Středobod areálu je restaurace Eissee s velkou terasou a na ní je skvěle,
když svítí slunce a nefouká, to bylo ale až v sobotu. Ceny jsou
samozřejmě vyšší než u nás, ale na to kde jste, tak to ještě jde -
točená Plznička za 4,5 euro s Gopassem celkem jde. Po předložení Gopassu
se dá nějaké to éčko ušetřit i na dalších položkách z jídelníčku v
této restauraci. Jednou jsme se stavili v krásné horské chaloupce Duisburger
Hütte, kde jsou ceny o trošku vyšší, ale zato je uvnitř krásné
prostředí. Pití a jídlo si objednáte u okénka a pak si ho odnesete buď
dovnitř, nebo na terasu, která je natočená na jih.
Doprava do střediska a parkování:
Cesta od Rumcajse přes Prahu, Linec, Salcburk a dál po A10 přes Tauernský
tunel, který je zpoplatněn 13,5 eury za průjezd, až na parkoviště je
dlouhá skoro 700 km. V Rakousku na A10 od Salzburgu po Flachau je ve všech
tunelech omezení rychlosti na 80 km/h z důvodů oprav a tyto úseky jsou dle
značek měřeny radary. V Linci se opravuje při příjezdu do města od hranic
silnice a rychlost je zde snížená až na 60 km/h a úsek je také měřený.
Tak pozor na případné faktury za rychlost.
Parkuje se na několika parkovištích u metra, kdy ta vrchní jsou
asfaltová a spodní jen na štěrku. Parkování je bezplatné a parkoviště
nebyla obsazená ani z poloviny.
V Rakousku jsou na dálnicích velmi vysoké ceny paliva - nafta za 2,25 a
benzín za 2,05 euro a LPG za neuvěřitelných 1,5 euro, a to je fakt dost. To
je o 20 Kč na litru více než u nás. Mimo dálnice je cena benzínu i nafty
cca o půl eura nižší.