Sjezdovky:
Lyžařské terény jsou rozprostřené do čtyř sektorů nad ubytovacími
středisky Briancon, Chantemerle, Villeneuve a Monetier, přičemž největší
koncentrace sjezdovek (i lyžařů) je v prostředních dvou, naopak na okraji
nad Brianconem a Monetier je síť tratí řidší a je tam klidněji.
Nad úrovní mezistanic se jezdí převážně v horských kotlinách a na
holých svazích, níže se tratě vtěsnávají do řídkého i hustějšího
modřínového lesa. Sjezdovky jsou rozmanité jak sklonem, tak profilem,
přičemž většinou jsou dostatečně prostorné, ne však monotónně
dálniční jako ve zmíněném Schladmingu. Plnohodnotné tratě se nacházejí
v podstatě ve všech výškových patrech areálu od 1 200 do 2 600 m, což je
pojistkou prakticky pro jakékoliv počasí či sněhové podmínky.
Kromě sjezdovek a volného terénu jsou v každém sektoru také
freestylové atrakce jako crossové dráhy či snowpark.
Briancon
Nahoře pod vrcholem Col du Prorel (2 404 m) je malá horská kotlinka s
mírnějšími sjezdovkami a dvěma pomalými sedačkami, odkud se lze vydat
směrem do údolí řídkým lesem po místy subtilnějších, ale velmi
dlouhých a klidných červených sjezdovkách, a to k mezistanici Pralong, nebo
klidně až dolů do města.
Chantemerle
Sjezdovky stékají především do prostorné horské kotliny Grand Alpe (2 193
m), která má mírné dno s modrými a zelenými sjezdovkami a strmější
okraje (prostorná červená trať Saludes podél expresní sedačky Prorel,
členité červené podél vleku Bois des Coqs, velmi strmá boulová černá
Mur Chevalier ap.), směrem k mezistanici Ratier a dále do údolí pak
převažují náročnější tratě, jež prakticky vždy doplňují
mírnější objezdové cesty.

Villeneuve
Mírné a přehledné sjezdovky se rozlévají v kotlině Mea (2 251 m) kolem
horní stanice nové přístupové lanovky Pontillas, obsluhují je však jen
pomy.
Svižné červeně a modře značené tratě obtékají rychlou 6sedačku Clot
Gauthier na stejnojmenný vrchol, k níž se od Chatemerle sjíždějí další
červené sjezdovky (škoda ovšem, že nepravidelně upravované).
Velmi oblíbená je také dlouhá dálniční červená Cucumelle směrem od
Monetier s obrovskou freeridovou plání kolem.
Do údolí pak pokračuje úzká a nepřehledná červená trať Bez.
Úzké (tedy zdevastované a přelidněné) jsou bohužel i dojezdy sjezdovek z
horní části areálu, zvláště ty směřující k 6sedačce Cote Chevalier,
která je jedinou možností návratu do Chantemerle.

Monetier
Ve spodní polovině areálu pod mezistanicí Bachas (2 176 m) lesem rolují
pohodové i sportovnější červené sjezdovky do údolí (mnohé varianty
zavřené nebo nedostatečně vysněžené).
Od mezistanice vzhůru pak míří dvě staré a pomalé sedačky k vrcholům
Cibout a Pic de l´Yret, odkud se vysokohorskou krajinou zpět vydávají
náročnější červené sjezdovky, doprovázené neupravovanými černými
variantami.
Hlavní tranzitní trasa od sedla Cucumelle (ze směru od Villeneuve) však vede
po mírné, modře značené a prostorné sjezdovce Eychauda, obsloužené
rychlou 6sedačkou.
Sněhové podmínky:
I po dlouhotrvající teplém počasí měly sjezdovky v horních partiích
areálu příjemně kompaktní povrch s prašanem, za což vděčí kromě
nadmořské výšky i převážně severní orientaci svahů. Níže se
samozřejmě během dne vyjezdil místy ledový podklad, sníh měkl či se
sypal. V nižších polohách bylo sněhu již málo, takže mnohé varianty
tratí byly uzavřené nebo místy vydřené (Francouzi jsou však poměrně
pečliví s upozorněním, že trať je neupravená nebo má málo sněhu).
Celkově se však dalo lyžovat velmi dobře po celý den.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Lanovek a vleků je tu opravdu hodně, a to velmi rozmanitého stáří i
výkonu.
Nejstarší "babičku" s titěrnými vejcovitými kabinkami letos nahradila
moderní 10místná kabinka Pontillas, která zajišťuje přístup z Villeneuve
přímo do centra tamní části areálu (Mea). Stanice však ještě nebyly
zcela dokončené, takže nebylo ani WC - ta se ostatně v areálu vůbec
nehledají snadno, jsou však značená v mapě. Hlavní tahy zajišťují
především expresní 6sedačky, jak je ve Francii zvykem, doplňkově leckde
fungují i známé rychlopomy. Zastaralá a nepohodlná je v současnosti
hlavně kabinka z Brianconu nebo pomalé sedačky v horních partiích
Monetier.
Propojení jednotlivých sektorů je poměrně rychlé a bezproblémové až
na dojezdy k 6sedačce Cote Chevalier (nutné pro návrat od Monetier a
Villeneuve do Chantemerle), které jsou úzké a příliš frekventované.
Pomalé jsou i některé tranzitní lanovky na okrajích celého komplexu
(Briancon , Monetier).
Zalidněnost:
Serre Chevalier je velké středisko s rušným provozem, který se však
koncentruje jen do určitých míst a tras a mimo ně zbývá i mnoho
klidnějších lokalit, zejména na okrajích areálu.
Občerstvení a aprés-ski:
Horských chat je méně, než je zvykem v Itálii nebo Rakousku - na
posezení s obědem je tak potřeba rezervace, najdou se ale i samoobslužné
restaurace.
Doprava do střediska a parkování:
Parkoviště u nástupních lanovek se nacházejí na asfaltových
prostranstvích (Chantemerle, Villeneuve) i v krytých parkovacích domech
(Briancon - pozor na omezení výšky max. 1,9 m) - některá jsou bezplatná,
jiná za poplatek, záleží i na vzdálenosti k nejbližším lanovkám.