[Analyzátor]: ike - č. 1 (strana: 8)
24.03.2015 17:47:12 #211
>> #210, cajoch, 24. 03. 2015 17:35:19
Nejsem tu nový, tak Ti mohu celkem přesně říct, jak to dopadne. Roztržkou, v lepším případě nijak.
„přijde mi to bezva disputace z lyžařské teologie“
Pro rozšíření vědomostí si na wiki najdi vysvětlení pojmů teologie a
apologetika, pak za DÚ srovnej s významem výrazu gnozeologie
(epistemologie). Aby řeč nestála, můžeš nám sem o tom napsat.
24.03.2015 20:18:50 #212
>> #207, ˘Ö˘Krab, 24. 03. 2015 15:33:49
Ahoj Krabe,
ty jsi takový filozof, tak když už se v tom takto pitváš (co jiného by se tady mělo dělat, že? ), tak se tě zeptám:
Co se rozumí prvkem v bodě 2? Nevím, jestli mi rozumíš, ale jak bys definoval prvek? Ptám se proto, abych se mohl rozhodnout, jestli tam všechny tebou vyjmenované „prvky“ patří. Znáš ty hádanky typu "Které slovo do seznamu nepatří? (Např. pampeliška, žluťásek, slunečnice, čekanka)
Ptám se s ohledem na Tvoji další otázku 6).
A jestli máš pocit, že Tě otravuju, tak mne normálně pošli do háje.
I
24.03.2015 20:23:42 #213
>> #212, CzechSkier, 24. 03. 2015 20:18:50
Jdi do háje. Et cum spiritu tuo.
Píšu „zjednodušeně“, protože zatížení, to je sloučenina. Ale mí
instruktoři mi rozumějí. Levá, pravá, přední, zadní, pozor kozle,
neupadni.
24.03.2015 20:24:33 #214
>> #198, Tomatáš, 23. 03. 2015 23:24:41
Celkem jsem byl zmaten a ponoril se do opakovani fyziky. Mezitim bylo leccos receno. Takze jednoduse, mluvim o te sile, ktera ve vlaku jedoucim neklopenou zatackou odvali micek smerem ven ze zatacky.
Pojmenuj si ji a muzem popojet.
24.03.2015 20:38:52 #215
>> #213, ˘Ö˘Krab, 24. 03. 2015 20:23:42
Díky. Potřeboval jsem to. Měl jsem na mysli to slovo, ale ne sloučeninu. Většinou bývá dobré odlišovat základní prvky a základní pohyby. Pohyby jsou to, co dělá lyžař (logicky) a prvky to, co dělá lyže. Myslím, že dobré metodiky to tak mají (ale vím, že ty nepíšeš metodiku). Právě když se to míchá, tak jsou z toho pak zmatky.
I
24.03.2015 20:46:39 #216
>> #215, CzechSkier, 24. 03. 2015 20:38:52
Hned jsem o něco chytřejší.
Já jsem zase došel k závěru, že těmito třemi
prvky/prostředky/instrumenty ovládám lyže – tj. je mohu naklopit,
otáčet a zatěžovat (hned v několika osách) s tím, že se to na efektu
zatáčení projeví.
K tomu pak používám nějaké pohyby – pro naklopení dobře
rozpoznatelné, pro točení složitější a pro ovlivnění zatížení zase
jiné.
Ale to je jen mé pojetí, které s propracovanými metodikami nehodlá
soupeřit, protože je jednodušší a tedy jednoznačně lepší.
24.03.2015 20:48:05 #217
>> #214, valerius, 24. 03. 2015 20:24:33
Včera byl v TV zajímavý pořad o rychlovlacích v Japonsku. Mimo jiné tam popisovali příhodu, kdy jeden z nich v zatáčce vykolejil a byl to velký průšvih. Představ si, že nehodu svedli na odstředivou sílu. Kdyby tušili, že neexistuje, nemuselo k nehodě dojít. Navíc tam technici docela složitě a draze řešili jak se odstředivé síle v zatáčkách bránit. Prostě blbí japonský intoši. Netuší, že vynakládají úsilí a prostředky na boj s něčím, co vůbec neexistuje a výrobu vlaků zbytečně prodražují a komplikují. A Američani, kteří dokument natočili, jim to normálně žerou taky.
24.03.2015 21:03:23 #218
>> #216, ˘Ö˘Krab, 24. 03. 2015 20:46:39
To rozhodně. A já si musím odpočinout, už mi hrabe. Ale vypadá to, že zranění odeznívají a já se zase přestanu nudit… I
24.03.2015 21:14:13 #219
>> #218, CzechSkier, 24. 03. 2015 21:03:23
Napsal jsi zranění? Krééééééfffff! Uteklo mi něco?
24.03.2015 21:30:13 #220
>> #217, Martin47, 24. 03. 2015 20:48:05
Cast dokumentu jsem take videl. Ale tak prisny bych nebyl, ten termin se casto pouziva chybne, ci nepresne. Zde zminuje Prof. Kulhanek https://www.youtube.com/watch?…
Ja dnes neco proletl a zrejme na to casem jeste mrknu poradne, nez budu delat zavery. O necem se zminil #205, CzechSkier
IMHO se Tomatas drzi sveho uzkeho a omezeneho pohledu na vec.
25.03.2015 04:19:29 #221
>> #205, CzechSkier, 24. 03. 2015 13:59:13
Ahoj Ivane,
díky za další reakci – úvahu. Celý den jsem lyžoval a přitom jsem nad Tvým příspěvkem přemýšlel. Pokusím se reagovat a být zároveň velice věcný a upřímný. Rád bych se tím, co teď napíšu, pokusil zastavit tendenci této diskuze, která spočívá v jisté dezinterpretaci a vytrhávání z kontextu.
Přesně toto se zde totiž děje a mě to tak trochu přestává bavit. Ten, kdo pozorně čte, tak v jednom z mých prvních příspěvků dočetl, že technické aspekty, které popisuji, nejsou pro zdejší forum ničím novým, co by zde ještě nezaznělo. Pokud se ovšem budeme bavit o rozdílech starého a nového konceptu APUL, tak potom se aspekty moderního lyžování, tedy takové, které jsou pro zdejší diskutéry již spíše rutinou, mohou zdát doslova revoluční.
Ivane, žádáš rozdíly před a po. Už jsem zde mnohé napsal a nevím, proč bych se měl opakovat…dále Tě tedy odkazuji na naše články ve SNOW a na našich webových stránkách či z pera Ondry Nováka v posledních dvou letech v rubrice „skiwithme“. Koncepční rozdíly mezi starou a novou technikou APUL jistě bez problémů rozpoznáš…
Jsem velice vděčný za to, že náplní mého života se stala zároveň má vášeň. Nemusím celý rok dělat nic jiného, než lyžovat a přemýšlet nad tím, jak to dělat lépe a jak to lépe předávat lidem, kteří o to stojí. Četbu literatury považuji za zcela základní předpoklad předporozumění problematiky. Část Tebou citované literatury jsem měl možnost prostudovat, za některé odkazy děkuji, pokusím se dohledat. Největším inspiračním zdrojem jsou pro mě osobně a také mé kolegy ovšem pravidelná setkání a diskuze s lidmi, kteří takové knihy píší. Věz, že lyžování a přímá diskuze s lidmi, jako je Paul Lorenz, JF Beaulieu, Jonathan Ballou, Andy Rea, John Gillies či Bob Barnes apod., tedy se špičkou v našem oboru, jsou pro nás tím zásadním inspiračním zdrojem a hnacím motorem.
Nicméně k čemu jsem dnes v průběhu dne vlastně došel… S některými názory z první části Tvého příspěvku naprosto souhlasím. Z druhé části Tvého příspěvku jsem velice zklamán. Nehněvej se, ale spíše mám pocit, že jde spíše o demonstraci Tvého EGA zabalenou v pseudo sebekritice a diskuzi, která vlastně není diskuzí, ale kázáním a konfrontací. Nenechám se zatáhnout do měření si pánského přirození..to fakt nemám zapotřebí, nepotřebuji Tobě ani nikomu jinému nic dokazovat.
Jsem velice smutný z toho, jakou podobu někdy diskuze v českých, ale také např. rakouských, italských či francouzských podmínkách má. S ničím takovým jsem se na zahraničních forech typu Epicski či při diskuzích o lyžování s Australany, Američany, Brity, Zélanďany či Kanaďany nesetkal. Rozdíl je diametrální a je mi z toho trochu smutno.
Svoboda slova je základním předpokladem fungující diskuze. Doufám, že se na mě nebudeš hněvat, když využiji dalšího práva, který zde každý má, a to rozhodnutí nepokračovat v naší vzájemné diskuzi(?).
I tak Ti přeji hezké jaro, snad ještě na lyžích..
Peace
Tomáš.
25.03.2015 05:01:05 #222
25.03.2015 06:04:26 #223
>> #207, ˘Ö˘Krab, 24. 03. 2015 15:33:49
Ahoj Krabe,
nešikovně jsem si smazal již napsaný příspěvek, takže budu trochu stručnější..omlouvám se..;)
1.Podepisuji se pod Daliho výrok. Nicméně si umím představit situační řešení, kde je nerovnovážný stav využitelný…napadá mě Bode Miller či některé aspekty jízdy M. Hirschera.
2.+3. Souhlas. Každá z těch dovedností má své zákonitosti, charakteristiku a možnosti uplatnění. Zarhnuji sem také bod 1. Těchto šest dovedností pak definuje lyžařskou techniku. Představuji si puzzle o šesti částech, které je potřeba složit (přizpůsobit) v takovém poměru, aby daný výsledný „obrázek“ odpovídal dané funkci – jinak poskládám dílky v pluhovém oblouku, jinak v obřákovém oblouku.
4. Souhlasím. Nerad bych se upínal pouze k jednomu směru a přístupu k lyžování. Zásadní filozofie je přímo opačná a souzní s Tvým vývodem.. Ad fyzika: Pokud cítím, že někde fyzika nesouzní s konceptem, vše se snažím přepracovat. O takové situaci ovšem momentálně nevím, ale připouštím, že si mohu fyziku mylně vykládat. Byl bych vděčen za konkrétní příklad.
5. Nemyslím, že by mělo být špatně, pokud se budou používány oba výklady. Ale měly by být fyzikálně správně a nemělo by docházet k chybám v interpretaci. Pro lyžování je ovšem zásadní pocit jezdce (pohybujícího se v neinerciální vztažné soustavě), který zažívá a zároveň reaguje na síly, které při jízdě zažívá, ale které pozorovatel z vnějšku nevidí a pro kterého vlastně neexistují.
6. Popisovat lyžaře, který musí použít nějakou vnitřní sílu k tomu, aby „něco“ udělal, co bude mít za následek to, že lyže něco udělají – v důsledku potom nějakou vytouženou funkci – např. zatáčení. Nicméně konceptuální snahou (předpokladem) je, aby lyžař vynakládal minimum této vnitřní síly. Snaží se tedy dělat takové pohyby, aby zároveň lyže jely (pracovaly) za lyžaře.
7. Vyvážené postavení chápu situací, kdy balanční osa (průmět všech anatomických rovin) prochází skrze těžiště a zároveň středem chodidel v lyžařských botách (oblast těsně za polštářky pod prsty). Pokud osa prochází např. skrze paty (lyžař je v záklonu) je jezdec limitován v možnostech ovládat a využívat dovednosti z bodu 2. – tedy hranit, točit, kontrolovat tlak a dávkovat pohyby. Mojí snahou je tento stav vyváženosti neustále udržovat. Tvrdím tedy, že vyvážené postavení je vlastně neustálý pohyb.
8. Nejsem si úplně jistý, na co reagovat a zda jsem pochopil správně, ale pokusím se, případně poprosím o korekci či upřesnění. Jezdec by měl ošetřit svým konáním tendenci lyží zrychlovat do spádnice. Tedy předozadně vyvážit postavení v momentě iniciace (odhranění), přehranění (vytvoření nové platformy) a následného nájezdu do spádnice (zahranění a prohnutí lyží). Část oblouku, kterou jede lyžař čistě s oporou po vnější, musí lyžař zároveň kompenzovat postavením pánve v transverzální rovině. Pokud se tedy dostane brzy do protirotace, důsledkem může být vyjetí – vykročení vnitřní, jedoucí po kratší dráze, a následná ztráta oporné vnější. Neoptimální centrální postavení a protirotace jsou často vzájemnou příčinou a důsledkem.
Nevím, jak to myslíš s tou revolucí, Krabe. Spíše si myslím, že jde o evoluci. Revoluční se mohou zdát některá provedení jednotlivých dovedností ve srovnání s jinými či staršími provedeními. Takže ano, v bodě 2 existují různě aplikovatelné popisy jednotlivých komponent – tedy, jak vytvořit novou platformu, jak vytvořit oporu na vnější, jak kontrolovat tlak apod. Vše by mělo hrát a zapadat do konceptu, definovaným přívlastky – efektivní, jednoduchý, funkční, zdravý apod. Koncept skládání dovedností jistě revoluční není, bo ho Američané vymysleli již v 70. letech.
Tak asi tak..
Měj se fajně
T.
25.03.2015 06:56:28 #224
>> #223, Tomatáš, 25. 03. 2015 06:04:26
Díky za stručnost.
1, 2, 3: Smísením bodů 2&3 s 1 potvrzuješ, že účel světí
prostředky. Rovnovážný (popř. řízeně nerovnovážný) stav je atributem,
nemůže tedy být na stejné úrovni s 2&3. Prostředky zacházení
s lyžemi 2&3 slouží k zatáčení za současného dodržení 1.
4: Protože neznám do detailu, ani já ne, jde pouze o metodickou poznámku.
5: I didakticky je nanejvýš vhodné zvolit si jeden přístup pro tezi a druhý pro její potvrzení (nepředpokládám, že bys chtěl svá tvrzení zároveň vyvracet).
6: Popisovat lyžaře nebo lyži, čím začít? Chci, aby lyžař něco udělal a ony to následně lyže převedly na sníh, nebo chci, aby lyže někudy a nějak jely a lyžař je k tomu přesvědčil a nespadl při tom?
Jsem poněkud postižen některými závodícími kolegy, pro které je na
prvním místě cesta lyže (vymezená bránami), popisují si tedy stopu a
potřebné chování a polohu lyže v ní, jejímu dosažení následně
přizpůsobují vše ostatní, tedy chování a polohu jezdce.
Tento přístup mi přijde praktičtější, přesnější, lépe hodnotitelný
a lépe odlišující příčiny od následků.
EDIT:
Ty říkáš: popisovat lyžaře. Já říkám: zeptat se lyží, lyžař se
může přizpůsobit.
Souslednost vidím následovně.
a) Chci něco, chci zatočit. Jak toho dosáhnu?
b) Sám se můžu kroutit jako §, bude mi to k houbelesu. Musím k zatočení
přesvědčit lyže, jinak pojedu pořád skoro rovně. [Odpozorováno na svahu,
potvrzeno z videa.]
c) Lyže jsou kus dřeva (plastu, kovu, karbonu), nemají z toho rozum.
Jediné, co umí, je respektovat fyzikální zákony a jezdit skoro rovně. Co
přesně po nich tedy při zatáčení chci? (Slučuje se má představa
s jejich možnostmi? Je můj záměr vůbec proveditelný, účelný,
nedestruktivní?)
d) Co můžu/musím fyzicky udělat proto, aby to lyže pode mnou udělaly?
Mně to vychází tak, že pokud mám lyžovat s maximálním využitím potenciálu lyží, tak jde v prvé řadě o tom rozpoznat a popsat, v čem tento potenciál spočívá, svůj záměr–vizi uvést do souladu s tímto potenciálem a následně své konání přizpůsobit požadavkům a možnostem lyží, pak bude můj záměr opravdu efektivně naplněn.
Se zbytkem nemám po prvním ani druhém rychločtení problém → #226.
25.03.2015 09:12:51 #225
No, a ted uz se nedozvim, kdo ho ma vetsiho.
>> #221, Tomatáš, 25. 03. 2015 04:19:29
Nehněvej se, ale spíše mám pocit, že jde spíše o demonstraci Tvého EGA zabalenou v pseudo sebekritice a diskuzi, která vlastně není diskuzí, ale kázáním a konfrontací.
Skoda, ze jsi nesel jeste hloubeji. Myslim, ze tam je co nalezt.
>> #207, ˘Ö˘Krab, 24. 03. 2015 15:33:49
klopení, točení, zatížení – koukam na to z ruznych stran a snazim se to videt…a nevidim. Zminene prvky nejsou IMO na sobe nezavisle. Ale neco uz bylo zmineno vyse, tak se rovnez odebiram do haje.
>> #224, ˘Ö˘Krab, 25. 03. 2015 06:56:28
Zminoval jsi, ze se zbytkem, co Tomatas psal nemas problem: 7. Vyvážené postavení chápu situací, kdy balanční osa (průmět všech anatomických rovin) prochází skrze těžiště… – s timto problem nemas? Abych to pochopil, je takove postaveni vyzadovano udrzovat, pokud mozno, neustale, ci jen v nekterych castech oblouku/jizdy?
25.03.2015 09:27:37 #226
>> #225, valerius, 25. 03. 2015 09:12:51
Nemám problém ve smyslu: definoval si pro své potřeby. Jestli je tato definice správná a úplná, to nechť posoudí jiní.
Pokud jsem snad vyvolal dojem, že prostředky jsou nezávislé, tak jde o mýlku. Dovedu si nicméně představit modelovou situaci, kdy bude oblouk projet bez použití točení.
25.03.2015 09:42:54 #227
>> #226, ˘Ö˘Krab, 25. 03. 2015 09:27:37
Ale neee, chybne jsem na ony body hledel. Uz mi docvaklo.
25.03.2015 10:12:08 #228
>> #224, ˘Ö˘Krab, 25. 03. 2015 06:56:28
Ahoj,
body 1,2,3: vyvážené postavení je atributem a nezbytnou podmínkou pro optimální fungování bodu 2. Stejným atributem je ale také dávkování pohybů a práce s intenzitou. Nicméně mají společné to, že to jsou dovednosti, která mají různou aplikaci v různých podmínkách. Např. sjezdový postoj (vajíčko) vs. začátečník v pluhu.
bod 6: rozumím. Otázku jsem asi špatně pochopil a v úvaze jsem některé Tvé body přešel jako automatické. Např. znalost jejich potenciálu. Mám na nohou GS či SL materiál? Jakou jedu rychlostí? Mám vytyčenou trať? Co je funkcí mojí jízdy? Mám tu trať projet co nejrychleji, nejefektivněji, bezpečně, mám GS a jedu v boulích, koridorem apod.? Jde to pak ruku v ruce. Vím, co mám na novou a znám funkci jízdy – co je potře k tomu (jaký pohyb), aby lyže zatočila…
>> #226, ˘Ö˘Krab, 25. 03. 2015 09:27:37
V každém oblouku budou všechny prvky přítomné. Tedy také v oblouku, za kterým zůstávají dvě koleje. Jde jen o to, co otáčí čím.
>> #225, valerius, 25. 03. 2015 09:12:51
Nic jiného, než to měření si … jsem tam nenašel. Přiznám se, že jsem to dokonce četl dvakrát. Uff
25.03.2015 10:55:48 #229
>> #228, Tomatáš, 25. 03. 2015 10:12:08
Jak se nám to krásně komplikuje, jak se nechceme pochopit …
Vyvážené postavení není podmínkou, naopak, prvky řízení trasy jízdy
(točení, klopení, zatížení – myšleno lyží) lze použít
i v nerovnovážných postaveních, třeba také za tím účelem, aby bylo
postavení blízkého rovnovážnému dosaženo.
EDIT: Vyvážené postavení je přirozeným stavem, ke kterému reflexivně
tíhneme. Lyžování začíná rovnovážným postavením, když se vše
povede, tak jím i končí. Vše mezi tím jsou hrátky s rovnováhou, díky
množství proměnlivých faktorů a plynutí času se obávám, že během
jízdy je rovnováha dosahována jen zřídka a krátkodobě.
A co záměrné nerovnováhy?
Bod 6) Jdeš na to zbytečně zeširoka. Co přesně chci aby lyže dělala? Co je pro zamýšlený oblouk teď právě nejlepší? Má být lyže zahraněná, má smýkat, má mít zatíženou patku, špičku, má být ve vzduchu … (Proč to chci je v této chvíli věc jiná.)
25.03.2015 11:48:51 #230
>> #229, ˘Ö˘Krab, 25. 03. 2015 10:55:48
Hezky dobře!;)
Nejsem si úplně jistý, jestli je vyvážené postavení přirozeným stavem, ke kterém na lyžích obecně reflexivně tíhneme..spíše to vidím naopak. Ale možná je tato má představa ovlivněna tím, že každý mluvíme o něčem jiném…
Já si teď nejsem totiž úplně jistý, co Ty myslíš vyváženým postavením!??
Co přesně chci, aby lyže dělala? To souvisí s funkcí (zadáním) jízdy. Někdy mohu chtít, aby byla třeba i ve vzduchu…
T.
25.03.2015 12:26:45 #231
>> #230, Tomatáš, 25. 03. 2015 11:48:51
Začnu od konce.
Udělám, co po mně lyže – aby mohla provést potřebný oblouk –
potřebuje. Tak bude zaručena dokonalá spolupráce. Lyže je tvor nevědomý,
její vyjadřovací a přizpůsobovací prostředky jsou omezené, tak to vezmu
na sebe. Proto mi přijde výhodnější i popis začínat od lyže (a nikoliv
od lyžaře), lyže je pevněji definovaná ve svých vlastnostech a
schopnostech. Ale to jen na okraj. Jen nabízím pohled „od lyže“ a ne
„od lyžaře“.
O vyváženém postavení, rovnováze a reflexech … tíhneme
k vyváženému postavení, ale zároveň trénujeme a snažíme se prolyžovat
k tomu, abychom uměli využívat i postavení nepříliš rovnovážná za
účelem lepšího zatáčení. Rozšiřujeme si oblast, ve které jsme schopni
dosáhnout nějaké rovnováhy a reagovat a vyrovnávat okaté až fatální
nerovnováhy.
Že tak činíme po svém, tedy hloupě a špatně a využíváme a
zneužíváme falešné obezličky (záklon, vnitřní), které jsou právě
málo stabilní, je věc druhá. To jsou ty reflexy.
[Měl jsem třeba svého času dobrou možnost si prozkoumat na carvingovém
trenažéru celkem reprezentativní vzorek populace zejména ve vztahu
k přirozeným, tolerovatelným a tréninkem dosažitelným stranovým
náklonům.]
26.03.2015 06:53:23 #232
>> #221, Tomatáš, 25. 03. 2015 04:19:29
Ahoj Tomáši,
máš pravdu, že stávající situace to asi bude nejrozumnější řešení.
Taky přeju hezký ubytek sezóny.
Ivan
26.03.2015 06:57:30 #233
>> #219, ˘Ö˘Krab, 24. 03. 2015 21:14:13
Tobě utekla celá zima. Ta práce je dost svině, zdržuje člověka od spousty důležitějších záležitostí, co?
My už jsme v pohodě. Od včerejka. Forma bude asi v háji, ale uvidíme. Ještě nějaké závody budou. Třeba se zase potvrdí, že lyžařům prospívá, když je nikdo netrénuje.
I
26.03.2015 07:01:00 #234
>> #225, valerius, 25. 03. 2015 09:12:51
„No, a ted uz se nedozvim, kdo ho ma vetsiho.“
Já mám malého. Dost se o tom ví, nějak se to rukřiklo. Každý den mi z celého světa chodí nabídky na zvětšení. Taky jsem tlustej a mám málo smyslné rty. Zatím odolávám. Šetřím na nové lyže. Už bych si rád pořídil ty telemarské.
I
26.03.2015 08:00:44 #235
>> #234, CzechSkier, 26. 03. 2015 07:01:00
Ke me se zvesti jeste nedonesly. Takze tu kalis vodu, jako Krab se svym lyzovanim. Ale stale neznam velikost *** tveho oponenta. Take mi prijde, ze trochu kali vodu.
Dle rceni „Mezi slepymi jednooky kralem“ by nemusela byt meta moc vysoko.
26.03.2015 13:59:34 #236
>> #233, CzechSkier, 26. 03. 2015 06:57:30
Vidím, že jsem v #211 vynechal třetí možnost, která je nakonec pravdou, totiž totální zaplevelení a zhospodštění vlákna. Že mě to nepřekvapuje.
Jinak je dobře, že jste v pohodě, protože mě bolí už třetí den v kříži, takže v pohodě nejsem, takže mě lákáním na SG v příštím týdnu nedráždi. Žádný sport, žádné kolo, žádné lyže, dnes kultura – kapela Progres hraje v Žatci a Jaruch tam musí být.
Volně dle HOnzy: Přetrénovat se dokáže každý blbec, ale vyležet formu je úkol pro opravdového mistra.
26.03.2015 14:06:48 #237
>> #236, ˘Ö˘Krab, 26. 03. 2015 13:59:34
No proto jsem tě líkal právě na SG.Tam se nemusí nic dělat. Prostě jen jedeš…
I
26.03.2015 14:07:06 #238
>> #236, ˘Ö˘Krab, 26. 03. 2015 13:59:34
Přetrénovat se dokáže každý blbec, ale vyležet formu je úkol pro opravdového mistra. – přesně. Proto nikam nespěchám a těším se na první podzimní obutí lyží – za půldruhýho roku by ta forma měla bejt vyležená skvěle (ostatně potvrdili to jak OB, tak LV)..
26.03.2015 14:24:29 #239
>> #238, oblouk, 26. 03. 2015 14:07:06
OB bych moc nevěřil, sám ze zkušenosti víš, že opakované pokusy vyležet si formu na svahu jsou poněkud bolestivé. Kde a jak vylehává formu LV s Tigerem mi není známo.
26.03.2015 17:24:21 #240
>> #207, ˘Ö˘Krab, 24. 03. 2015 15:33:49
„6) Popisovat lyžaře nebo lyži, čím začít? Chci, aby lyžař něco udělal a ony to následně lyže převedly na sníh, nebo chci, aby lyže někudy a nějak jely a lyžař je k tomu přesvědčil a nespadl při tom? Nesmějte se, to je totiž zásadní otázka přístupu.“
Navrhuji pro lepší rozlišení tyto principy pojmenovat na MUŽSKÝ a ŽENSKÝ podle jednoho vtipu, který kdysi vyprávěl Ivan Mládek.
Víš jaký je rozdíl mezi mužem a ženou, když jdou na WC? Muž se rozhodne, co chce. Jestli na malou nebo na velkou a podle toho si stoupne nebo sedne. Žena si sedne a čeká, co bude.
Já osobně v obojím preferuji mužský postup.
Ovšem při analýze lyžování je potřeba jít ještě dál. Nekoukat, jestli někdo stojí nebo sedí, ale co z něj vypadlo. Tento přístup ale ještě není příliš častý.
I.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.