Domů Diskuze Technika jízdy Je technika správná?

Je technika správná? (strana: 173)

19.01.2023 09:02:57 #5164 

Příspěvků: 4892

IIIvan muž

>> #5163, slowthinker, 17. 01. 2023 23:32:35

Jestli narážíš na to, že jsem při GS vytrhal nějaké tyče, když jsem je intuitivně bral do náručí

Tá historka vyzerá čoraz viac zaujímavejšie… :-D

19.01.2023 14:48:51 #5165 

Příspěvků: 1423

slowthinker

>> #5150, oblouk, 15. 01. 2023 19:41:08

Jakkoli se vyjadřuješ poněkud opovržlivě k teoretizování

To se jenom snažím zapadnout do kolektivu, tady se mluví opovržlivě o všem a o každém – od jízdy smykem po učitele lyžování.
Já obdivuju každého kdo věcem rozumí a sám obecně teoretizuju rád, a to i tehdy když věcem nerozumím. Ale u lyžování si prostě myslím, že to není jediná cesta, a že to jde dobře i bez teorie.

K citované jízdě Pinturaulta: – ano „tlak na konci oblouku“ a „katapult na tvrdém“ vidím i tady – to vidíš dobře. Opravdu má největší tlak na konci oblouku a přehraňuje ve vzduchu. Ale buď si jist, že ne proto, že by tomu svým úsilím CHTĚL pomáhat. Jede na tvrdu a rychle a fakt se snaží mít před spádnicí maximální tlak a na konci co nejdřív (když má směr vyřešený) tlak povoluje.

(A) zatáčka bez katapultu
Když jsem jednou zkusil veřejný GS ohoblovaný od turistů, a snažil jsem se o plynulé oblouky, okamžitě jsem se dostal do smyku – je to pochopitelné, když jedu pomalu, neumím zatáčet.
Příští jízdu jsem si vzpomněl, co mi radí intuice a co mi vždy při lyžování fungovalo: zkušenost mi říká, když je problém, je třeba zvýšit agresivitu: nakul to tam, a dej pořádnou ránu, ono to zatočí. A samozřejmě to krásně zatočilo.
Odstavec výše (překvapivě) odpovídá tvému „tlaku na začátku oblouku“

(B) zatáčka s katapultem
Výše popisuju situaci když lyžař zatáčí s lyžemi na sněhu. Ale to není případ Pinturaulta. Ve verzi „katapult“ stihneš dát v okamžiku, kdy lyže opouštějí podložku, pouze impuls k přehranění, nic víc. Část „přehraňování“ a začátek oblouku před spádnicí probíhá ve vzduchu a o nějakém tlaku na podložku nemůže být řeč.
Takže v tomto bodě s tebou nesouhlasím.

>> Thomas, 15. 01. 2023 22:56:24":/te­ma/23611-je-technika-spravna/172#post-155672

Otázka zní: Co u Pint. vidíte. .:-) jako stěžejní :-) dynamický prvek jeho jízdy umožňující načasovaný perfekt urychlující efekt jeho jízdy po jeho supe top trajektorii oblouku??

Já bych to popsal takto: Urychlování tam nevidím, spíš naopak. Kopec není pro Pinturaulta úplně snadný, takže „katapultoidní“ provedení mu vyhovuje

  • v závěru zatáčky si přibrzdí, a přitom se srovná
  • ve vzduchu se přetočí nejsnáz – neriskuje žádné problémy, a vlastně se ve vzduchu taky dorovná
  • trať je v prudkém postavena hodně zavřená, nejsem si úplně jistý, jestli by tak ostrou zatáčku dokázal v té rychlosti vykroužit po hranách po sněhu 

Že je to efektivní metoda dokládá i to, že intuitivní lyžař jako já používá podobnou metodu.
(teď nechci řešit čí provedení je lepší, jestli moje nebo Pinturaultovo, určitě by se tady zase vyrojila armáda jedinců, kteří mě krutě podceňují)

v závěru zatáčky si přibrzdí

Tohle někdy rozeberu blíž v rámci domácího úkolu, který stále čeká na splnění

19.01.2023 19:47:59 #5166 

Příspěvků: 782

ZB?

>> #5165, slowthinker, 19. 01. 2023 14:48:51

V závěru zatáčky si přibrzdí každý závodník který se chce vejít do některých pasáží trati..Nekteri světoví závodníci si dokonce přibrzdí ve sjezdu i pluhem…

Lyze-to je moje diagnoza...

19.01.2023 20:56:56 #5167 

Příspěvků: 4892

IIIvan muž

>> #5166, ZB?, 19. 01. 2023 19:47:59

Máš nejaké video takého závodníka čo brzdí v závere zátačky? Ja obvykle vidím korekciu na začiatku zátačky a prepdokladám, že reč je o typickom riešení…

20.01.2023 09:19:19 #5168 

Příspěvků: 5225

oblouk muž

>> #5165, slowthinker, 19. 01. 2023 14:48:51

My dva jsme to probírali nad gulášem – a ten ti z toho uvíznul v hlavě :-) . Jsi dubisko sveřepý a trváš na svém… Ale máš zájem pochopit rozdíl mezi tím co si myslíš že intuitivně děláš a cítíš, nebo dokonce vidíš, a tím, co se skutečně děje a proč. A to je dobře – není to, bohužel, obvyklé.

K bodu A) Jen otázečka – co si myslíš že děláš a jak to děláš s tlakem do lyží když to tam „nakulíš“? – spolu si to probereme později…

K bodu B) Máš pravdu, že přehraněni je na odlehčených lyžích – VŽDY – a je jedno zda na podložce nebo vzduchem. Vzduchem je to stále častěji, protože to do oblouků jezdci „nakuluji“ a oblouky zkracují.

Aby byl oblouk kratší, musí lyžař dbát na co všechno? Odpověď není úplně snadná, je toho potřeba víc najednou, především rychlý a včasný nárůst tlaku, ale tak, aby to mělo co nejmenší vliv na rychlost jízdy. Není tudíž jedno kdy a jak dostane lyžař svoje lyže do co nejvýhodnější pozice vůči sněhu i vnější/vnitřní lyži vůči sobě vzájemně – kdy a jak uplatní svoje vnitřní síly (přidá nebo ubere tlak do lyží). Když se nad tím vším zamyslíš přijdeš na to, že tvé sdělení o NEtlaku před spádnicí u AP bude možno úspěšně zpochybnit.

K další reakci se vyjádřím jen tak, že závodníci v oblouku upravují občas rychlost, ale úmyslně tak činí buď v jeho první polovině nebo v celém průběhu, nikdy na konci. A ve sjezdu pluhem brzdí jen když není místo pro nasazení oblouku – to co vídáme u některých v Kernen na Lauberhornu není brzdivý pluh ale přednastavení lyží do zatáčky …

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

20.01.2023 20:51:14 #5169 

Příspěvků: 4892

IIIvan muž

>> #5168, oblouk, 20. 01. 2023 09:19:19

no, neviem či bežný čitateľ vášho dialógu so Slowthinkerom nebude mať z toho guláš :-D

20.01.2023 21:06:41 #5170 

Příspěvků: 5225

oblouk muž

>> #5169, IIIvan, 20. 01. 2023 20:51:14

Běžný čtenář z toho bude mít guláš – ale Slowthinker tomu rozumí :-) . On totiž docela rád přemýšlí a proto má rád návodné otázky… – vyzkoušeno nejen na jednom pomalu myslícím intuitivci…

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

21.01.2023 16:45:17 #5171 

Příspěvků: 782

ZB?

>> #5168, oblouk, 20. 01. 2023 09:19:19

A tak jsem se mylně domníval že někdy v ženském slalomu vidím po rychlém úseku ,kdy závodnice musí výrazně zpomalit aby projela nastraženou vracečku,se musí celým obloukem probrzdit a prosmykat a stále ji klesá rychlost i na samém konci ? ?

Lyze-to je moje diagnoza...

21.01.2023 22:01:37 #5172 

Příspěvků: 5225

oblouk muž

>> #5171, ZB?, 21. 01. 2023 16:45:17

Zoufalí lidé dělají zoufalé věci :-)

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

24.01.2023 09:59:59 #5173 

Příspěvků: 4892

IIIvan muž

>> #5171, ZB?, 21. 01. 2023 16:45:17

https://www.youtube.com/watch?…

Nemáš na mysli niečo takéto, to vzpriečenie lyží pred bránou? Niekomu to môže pripomínať brzdenie…(námatkovo som to pustil pár úplným laikom). Ale to nie je z dôvodu pribrzdenia, ale zmeny smerovania lyží. Tj. technika pre korektné prejdenie predsadenej brány, kde by carvom bol problém(podišiel by za bránou viac dolu kopcom a mal by problém o 1 bránu ďalej).

Princíp by sa dal popísať tak, že počas zahájenia na odľahčených lyžiach jazdec pivotuje(otočí mierne proti smeru jazdy) a potom na (pre neho) vhodnom mieste lyže „zatíží“, tie „chytnú prudko hranu“ a razantne zatočia. Ak tak, niekto z race departmentu ma môže doplniť…

A nie je to na „konci oblúku“, ale na jeho začiatku, čo je vec, kde to tiež bežne non-race populácia vníma inak to fázovanie…ale to sa len domnievam o tom, že čo sa asi domnievaš…prípadne upresni čo myslíš… :-D

24.01.2023 12:33:29 #5174 

Příspěvků: 782

ZB?

Ne toto určitě ne..:-D Zkusím najít.Pokud něco takové někdy někdo nafilmoval.:-D:-D

Lyze-to je moje diagnoza...

27.01.2023 08:46:52 #5175 

Příspěvků: 3094

johnycek muž

přesouvám z vlákna o nákupu lyží : *No první věc je co se děje v té sekvenci a nemá cenu popisovat vše, tzn jen cos vyzdvihl :

Vertikální pohyb – ano k tomu tam opravdu dochází, ovšem v časování optimálním pro daný účel který se může různit.

Pružně propnutá vnější – tady to je trochu složitější, neb na relevantní posouzení bychom potřebovali každou fotku nejen z čela, ale i z boku, ale i přes to vidím tak že tam pružně propnutá vnější je v momentě kdy je to potřeba i přes to, že se z čelního pohledu na č 3 může jevit napnutější než na 4,5,6 kdy je toto provedení podstatné a toto je samozřejmě matoucí a další co může být matoucí je to že v momentě skokové kumulace tlaku na začátku záběru někde mezi 4 – 5 může chvilkově více propružit. K povolování (dřepu) pak podle mě z mnoha důvodů dochází až na 7.

Ano souhlas že asi v každé analýze se tu řeší tyto věci, ovšem příčinu tvého podání vidím v tom že to vypadá že ti uniká souvislost mezi nějakým pohybem a jeho správným načasováním optimálním do daný účel.

Souhlas že tyto věci bych u někoho kdo se chce naučit carving neřešil – stačí se naklonit do boku.

Zakopanej pes je v tom co kdo chce s tím carvingem dělat dál :

a)chce jezdit na sl od lesa k lesu – pak je úplně jedno co tam vlastně dělá

chce jezdit efektivně ( s dynamickou složkou ) a nebo alespoň efektně – pak mu nezbejvá než mimo jiné začít vše správně časovat. Většina analýz tu byla za účelem zlepšení dynamické složky a jejího přínosu a tyto věci se řešily ve vztahu k tomuto danému účelu tzn za mě v poho, připouštím ale že mnohdy z toho vznikla pěkná zamotávka a neporozumění si.*

27.01.2023 09:35:29 #5176 

Příspěvků: 3094

johnycek muž

>> #5175, johnycek, 27. 01. 2023 08:46:52

odpověď MPS. budu reagovat na toto:

chce jezdit efektivně ( s dynamickou složkou ) a nebo alespoň efektně – pak mu nezbejvá než mimo jiné začít vše správně časovat. Většina analýz tu byla za účelem zlepšení dynamické složky a jejího přínosu a tyto věci se řešily ve vztahu k tomuto danému účelu tzn za mě v poho, připouštím ale že mnohdy z toho vznikla pěkná zamotávka a neporozumění si.

Možná, že i jo. A teď se ptám, kdo byl schopen ze zdejších analyzovaných něco z té dynamické složky zapracovat do svého lyžařského projevu? Napiš alespoň jednoho.

30.01.2023 15:42:55 #5177 

Příspěvků: 3108

MPS

>> #5176, johnycek, 27. 01. 2023 09:35:29

// Možná, že i jo. A teď se ptám, kdo byl schopen ze zdejších analyzovaných něco z té dynamické složky zapracovat do svého lyžařského projevu? Napiš alespoň jednoho. //

Hele to vůbec netuším, páč jejich další vývoj nijak nesleduji – ani nemám jak, velký iluze si ale v tomto směru nedělám a vlastně by nebylo ani divu když se tu spoustě tazatelů ještě nadělí nějaké pořádné gs které pak také mohou být začátek konce.

Na druhou stranu nevidím nic špatného na tom když někdo dostane odpověď na otázku kterou položil a i přes to jak s tím a jestli vůbec dokáže nějak smysluplně naložit.

Chápu také i to že odpovědi tohoto typu sou pro běžného rekre lyžaře z mnoha důvodů těžko aplikovatelné.

V podstatě nejjednodušeji aplikovatelná odpověď jak zlepšit své lyžování zní třeba : kup si hezčí hadry :-D

A teď když už sme v té technice správné tak pár mých postřehů (které samozřejmě ale zas nikomu necpu) z mého zalyžování si po cca čtyřech letech, kde sem si v podstatě pouze potvrdil co už sem dřív věděl a nic nového závratného nevymyslel :

  1. technika je důležitější než kondice – i přes momentální ( ne) kondici tabletového ležáka sem byl schopen se smysluplně pohybovat po hranách na sl i na ( max ) středních sklonech (střědní červená ) čtyři dny v kuse aniž bych se nějak výrazně doj.bal trochu ně bolely jen hlavy quadricepsů a šikmé břišní
  2. nemám ( z nějakého mě dosud neznámého důvodu – ještě se nad tím budu muset zamyslet) problém měnit časování čehokoli jak ve smýkaném tak v carvingovém oblouku a nepřijde mi na tom nic těžkého

c ) časování vidím jako alfu/omegu

d ) správně časovaná pružně natažená vnější má v oblouku po hranách zásadní vliv na držení lyže na tvrdu zkrácení r a šetření sil ( zjisti sem že mým novým cílem v případném lyžování bude abych se při tom co nejmíň nadřel :-D ), konkurovat jí v těchto ohledech pak může snad už jen správně umístěné těžiště

e ) ať je toto sdělení jakkoli kruté, tak drtivá většina těch co přijdou s dotazem typu – sem sportovní lyžař pohybující se s oblibou na červených sjezdovkách ( nedej bože černých) s tvrdým povrchem prahnoucí po krátkém až středním oblouku po hranách a potřebuji doporučit lyže správných parametrů s ohledem na uvedené, by měl být rovnou přesměrován na psychiatrickou léčebnu, čímž by se vše velmi usnadnilo :-D

PS : pokud mi napadne ještě něco tak popřípadě doplním.

30.01.2023 17:51:26 #5178 

Příspěvků: 4892

IIIvan muž

>> #5177, MPS, 30. 01. 2023 15:42:55

Na druhou stranu nevidím nic špatného na tom když někdo dostane odpověď na otázku kterou položil a i přes to jak s tím a jestli vůbec dokáže nějak smysluplně naložit.

Nejakú takúto „filozofiu“ mám aj ja – kľudne niekomu vysvetlím hocičo(napríklad z lyžovania…), ako to už pochopí je vec druhá…nemám ilúziu o štatistickej pravdepodobnosti, že niekomu akékoľvek rady na ski fóre pomôžu k lepšiemu lyžovaniu, ale prečo nepomôcť občas nejakej výnimke…?(to je básnická otázka, nečakám na ňu odpoveď).

technika je důležitější než kondice

Súhlas(ak sa bavíme o hobby, kde nie sú limity vytýčenej trate – tam to musí byť v rovnováhe).

časování vidím jako alfu/omegu

Máš teraz konkrétne na mysli časovanie vertikálneho pohybu, alebo obecne časovanie „všetkého“(tj. v širšom význame)?

správně časovaná pružně natažená vnější má v oblouku po hranách zásadní vliv na držení lyže na tvrdu zkrácení r

Jj, viz debaty o „inštruktorskom“ oblúku…málokto si uvedomuje, ako už relatívne malé „prepruženie“ nohy spôsobí „ubratie tlaku“ a jeho fatálny vplyv na držanie a zatáčanie.

ať je toto sdělení jakkoli kruté, tak drtivá většina…by měl být rovnou přesměrován…

Síce ja by som to takto nepovedal, ale pointa v podstate môže byť, veď aj o sebe niekedy hovorievam, že som riadny pacient :-D

30.01.2023 18:16:04 #5179 

Příspěvků: 3094

johnycek muž

>> #5177, MPS, 30. 01. 2023 15:42:55

d ) správně časovaná pružně natažená vnější má v oblouku po hranách zásadní vliv na držení lyže na tvrdu zkrácení r a šetření sil ( zjisti sem že mým novým cílem v případném lyžování bude abych se při tom co nejmíň nadřel :-D ), konkurovat jí v těchto ohledech pak může snad už jen správně umístěné těžiště

Možná se dá jezdit i tak, že šetříš síly. Hele nevím bu´d mám mizernou techniku(to je možný) nebo neumím šetřit síly, ale když mám jet na GS oblouk GS a na SL oblouk připomínající slalom, tak nějak nedokážu jezdit tak, že šetřím síly :-) Fakt ne ani si to nedokážu představit, to je podle mě z hola nemožný.

Jinak to máš pěkně sepsaný. ;-)

30.01.2023 19:03:19 #5180 

Příspěvků: 3108

MPS

>> #5178, IIIvan, 30. 01. 2023 17:51:26

Časování všetkého lebo to spolu úzce souvisí !

Bod e) byl myšlen tak že je zhola nemožné aby se běžný rekre lyžař dokázal smysluplně pohybovat v oblouku alespoň na r lyže na čemkoli prudším než modrá nebo nejmírnější červená o oblouku pod r lyže vůbec nemluvě. :-D

30.01.2023 19:09:54 #5181 

Příspěvků: 5225

oblouk muž

>> #5177, MPS, 30. 01. 2023 15:42:55

V podstatě OK, jen bych doplnil – „měnit časování čehokoli jak ve smýkaném tak v carvingovém oblouku a nepřijde mi na tom nic těžkého:-) – tohle je základ!

Ovšem problém je, že možná 99% lyžařů a většina závodníků (viz legendární výukové video KK) neví jak ani kdy (nebo když náhodou vědí, nedokáží to udělat)…

konkurovat jí v těchto ohledech pak může snad už jen správně umístěné těžiště“ a nezapomeň na trup kterej nesmí bejt moc předkloněnej, natož pak se kejvat. Vektor síly z vnější boty skrz těžiště do vnitřního ramene (všechno opřený o skelet!) tě pošetří na divokej večírek…

Ještě existuje pár triků který fungujou, když se udělají správně a včas.

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

30.01.2023 19:35:01 #5182 

Příspěvků: 4892

IIIvan muž

>> #5180, MPS, 30. 01. 2023 19:03:19

Časování všetkého lebo to spolu úzce souvisí !

A sme pri tej dialektike „vše souvisí se vším“, Kája Marx and company by mali z nás radosť :-D Ale vážnejšie: je to tak, keď sa rozhodí jeden pohyb/princíp, rozhodí sa nejaký druhý, ten zas rozhodí niečo tretie a po 2 pekných oblúkoch je koordinácia v prdeli…

bod e…

Jj, viem čo myslíš. Ja som často v debate(tu alebo v práci, u známych…) čakal na reakciu, keď som spomenul(v sú­vislosti s procesom môjho vývoja) niečo o modrej piste a „čistej hrane“. Obvykle som sa dozvedel, že ten a ten turista je borec, lebo jazdí carving na čiernej a čo ja o tom môžem vedieť(o lyžovaní)…

Ak to tu niekto taký číta, pošlite mi prosím video takého hobbíka na tvrdšej čiernej piste(alebo kľudne inštruktora), ktoré je ozaj po hrane, nie je to traverz alebo naopak vlnovka…a je jedno či na SL, FIS GS alebo niečo medzi…nech mám konečne nejaký vzor aby som sa konečne posunul z tej modrej(SL) a červenej(GS) :-D

30.01.2023 19:36:51 #5183 

Příspěvků: 4892

IIIvan muž

>> #5181, oblouk, 30. 01. 2023 19:09:54

Ještě existuje pár triků který fungujou, když se udělají správně a včas.

Jj, pár trikov snáď poznám aj ja, len načasovať to(aby to bolo ozaj dobré) je už „trochu“ ťažšie :-D

30.01.2023 19:43:32 #5184 

Příspěvků: 5225

oblouk muž

>> #5183, IIIvan, 30. 01. 2023 19:36:51

Nemyslím kdy, ale jak :-)

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

30.01.2023 19:50:30 #5185 

Příspěvků: 3108

MPS

>> #5179, johnycek, 30. 01. 2023 18:16:04

Pro šetření sil potřebuješ akorát abys odolával co nejmenšímu tlaku po co nejkratší dobu na co nejvíce natažené noze (zkus ve fitku držet se 100kg na ramenou na nohou mírně pokrčených a pak o 20 stupňů víc pokrčených a uvidíš v které poloze to udržíš dýl, ale to asi znáš ne ? ). Ve vztahu k časování a pružně napnuté noze to pak znamená že například v provedení CU ( které vidím při jizdě na SL jako výhodnější ač velmi náročné na opětovné vyrovnání těžiště ) je potřeba směřovat co nejvíce tlaku nutného k co nejrychlejší změně směru kolem spádnice do co nejvíce natažené nohy po co nejkratší dobu nezbytně nutnou k změně směru lyže a následnému včasnému povolení.

Bavíme se samozřejmě o volné jízdě !

Díky za pochvalu, řekl sem si že se pokusím psát tak abych obsáhl co nejširší spektrum účastníků a zbytečně nikoho nerozbrečel ;-)

30.01.2023 20:09:42 #5186 

Příspěvků: 3108

MPS

>> #5181, oblouk, 30. 01. 2023 19:09:54

Základ kterej skoro nikdo nepoužívá… :-D

Tohle právě nechápu jak je možný..... 8-O

Jj ale zatím bych to složitější asi nedělal

Jj ale ani tím bych to složitější nedělal

30.01.2023 20:12:30 #5187 

Příspěvků: 3108

MPS

>> #5182, IIIvan, 30. 01. 2023 19:35:01

No já nejsem tak náročnej jak ty tzn se spokojím i se střední červenou :-D

30.01.2023 20:43:09 #5188 

Příspěvků: 5225

oblouk muž

>> #5186, MPS, 30. 01. 2023 20:09:42

Není to nic složitýho – to ty třeba víš. Ale i mnozí borci co chtěj pod 100 FIS jsou líný se tím zabývat – a nebo je to pod jejich úroveň (takový taky znáš). Dívěj se, že přes stovky najetejch branek jsou furt na stejnejch bodech. Tím spíš to nezajímá většinu hobíků. Jsou vzácný výjimky, z nich mnohým se zadaří – a pak, že prej to měli vědět dřív :-)

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

31.01.2023 07:22:53 #5189 

Příspěvků: 3094

johnycek muž

>> #5185, MPS, 30. 01. 2023 19:50:30

Asi už chápu, co myslíš tím nejvíc pošetřit síly. Co si ale nemyslím, že by člověk s mizernou kondičkou a údajně skvělou technikou dokázal jezdit dynamicky od jistých sklonů terénu. Navíc si už vůbec nemyslím, že by člověk se špatnou(neodpo­vídající) kondičkou měl nějaké zázračné rozsahy v tom smyslu, že sice nemá svaly, ale tělo ovládá nějakými kouzly.

31.01.2023 10:41:56 #5190 

Příspěvků: 717

Jendajede

>> #5189, johnycek, 31. 01. 2023 07:22:53

A co ještě hlava, to bych řekl je důležitý aspekt ve volné jízdě přinutit se k té dynamice u lyžařů, kteří dík úrovni tyto ambice mohou mít. Takže jde i na červené na SL Fis dodržet vykrojenim daný radius při slušné dynamice, ale nemyslím si že jsme schopni se pokoušet byt vzdáleneji, nekdo vic nekdo min viz video o toto s nejakou prirozenou automatikou. Není to jen o tlaku na vnější apod.

Video

31.01.2023 11:18:13 #5191 

Příspěvků: 3108

MPS

>> #5189, johnycek, 31. 01. 2023 07:22:53

Těší mě žes mi asi pochopil tzn je vidět že patříš mezi jedince co maj nejen v lyžování ale i ve sportu celkově něco za sebou, nicméně ti asi stále leží v hlavě toto :

technika je důležitější než kondice – i přes momentální ( ne) kondici tabletového ležáka sem byl schopen se smysluplně pohybovat po hranách na sl i na ( max ) středních sklonech (střědní červená ) čtyři dny v kuse aniž bych se nějak výrazně doj.bal trochu ně bolely jen hlavy quadricepsů a šikmé břišní

A na tvé reakci je vidět že to jak je to napsané může být zavádějící a je tedy potřeba to upřesnit :

  1. přiznám se že v problematice tabletových ležáků se moc neorientuji, tudíž mám možná mylnou představu jak tento stav vypadá a co se mé osoby takto značené týče je to tak že po několika měsíční vopalovačce sem si o zbytkové kondici nedělal žádné iluze, tzn sem si pár dní před lyžovačkou řekl že se dám v rámci možností trochu do kupy, tzn sem začal dělat výpady a abych to nepřepálil začal na dvaceti, třiceti, třiceti, čtvrtý den třicet pak druhá série dvacet a třetí pokus nula páč finíto a křeče, následující dva dny nic/léčba z těch dvou sérií – v porovnání s dobou kdy sem se kondici věnoval na plno sem jich v několika sériích udělal cca 300 a to krom ještě dalších cviků tzn sem se takto zařadil.

Na druhou stranu poznal sem jedince kteří měli problém ujet na kole po rovině 30km popř na něm neuměli jezdit vůbec atd a proti nim sem pořád hustě našláplej frajer páč 100kn bych po rovině dal pořád s prstem v nose( tedy pokud by to vydržela pr.el )

Tzn těžko říct jaký má toto označení záběr

  1. jestli ses všiml zmiňuji i hentý sklon a i toto může být zavádějící a střední červenou beru v těch čtyřech dnech jako občasný limit ne tak že bych se na tomto sklonu pohyboval permanentně
  2. kondice a honba za ní může přinášet pro lyžování i jistá negativa v podobě toho že čím víc tuto honbu hrotíš tím seš ztuhlejší a pohybově pomalejší ( pokud tedy nevěnuješ dvakrát tolik času následnému protahování na což já byl vždy značně línej) tzn musím říct že i bez kondice se mi jezdilo lépe páč můj pohyb byl oproti minulosti uvolněnější a rychlejší, tedy postupně se to zhoršovalo a nejhorší byl čtvrtý den kdy mě sic opustila mírná bolest svalů, ale i přes pravidelné protahování se dostavilo značné zatuhnutí.
  3. optimum co se sklonu týče vidím pro dynamickou jízdu na SL s co nejmenší námahou cca prudší modrá/mírnější červená.

Na mírnějším budeš ztrátovej tím jak budeš muset v rámci zachování dynamiky oblouk zrychlovat a naopak na prudším tím jak budeš muset oblouk zpomalovat abys udržel rozumnou rychlost ve který je ještě vůbec možný na SL smysluplně zatočit.

  1. tzn vidíš že se nejedná o žádná kouzla

PS: sice se tu bavíme o oblouku po hraně , ale časování vs šetrení sil funguje i v oblouku smýkaném, ne jeden můj pacoš ocenil víc než zlepšení techniky to že sem ho naučil jak se na lyžích nenadřít :-D

31.01.2023 12:28:19 #5192 

Příspěvků: 3108

MPS

>> #5190, Jendajede, 31. 01. 2023 10:41:56

Hele Jendo nevím jak to co nejkulantněji říct aby to nevyznělo blbě ( v těchto věcech fakt plavu), ale nejen dle tohoto tvého příspěvku lze usuzovat že tvé všeobecné limity jsou posazeny velmi nízko což tě následně limituje v tom věci pochopit nedej bože se o ně pokusit.

Když pominu ostatní obsah tvého příspěvku tak sám napíšeš / volné jízdě/ a pak sem postneš záznam z tratě, což hovoří za vše.

Vzhledem k uvedenému je tvůj lyžařský projev v podstatě excelentní a vypadá to že seš tedy jeden z ( Slowthinker bude jistě potěšen) intuitivních lyžařů.

31.01.2023 12:32:31 #5193 

Příspěvků: 717

Jendajede

>> #5192, MPS, 31. 01. 2023 12:28:19

Jedno ze jsou tam tyče, to vykrojeni jež je cílem mnoha zdejších diskuteru dle příspěvků je zřejmé :-) Naopak je v něm krásně vidět co vše je kompaktně k jeho provedení a případnému zkrácení na " prudsim" udělat.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy