Je technika správná? (strana: 194)
14.11.2023 16:25:42 #5794
>> #5786, johnycek, 14. 11. 2023 09:26:28
Aha tak už vím kde je zakopaný pes – záměrně sem uvedl že oba
patří k nejlepšímu v tom co prezentují, tedy top závodníka Teda a
nějakého top funcarvera a v případě top funcarvera veřejmně nejen ty
nevíš co si vlastně představit – tzn jako může být propastny rozdíl
nezi závodníky kupříkladu mezi závodníkem Tedem a třeba závodníkem
Jendou kde oba po technické stránce prezentují něco úplně jiného a
přesto sou to oba závodníci, stejně tak to v případě funcarverů kde sem
záměrně uvedl aby byli vynechani ti s vázkem v análu. Top funcarver
jezdí po vnitřní převážně jen tehdy pokud jede jen po jedné a v tomto
případě vůči ní musí být v optimální pozici ( která je zároveň
optimální i pro točení lyže) jinak by to vůbec neustal a většinou
svého života tráví pokudmozno na vnější.
Bohužel momentálně nemohu posunout nějaké videa.
Zajimavej by byl i rozbor jízd velkého Griga ( zakladatele Duel ski) z carving cupu – pan Oblouk by možná pamatoval rozteče bran v této disciplíně ( já pouze pamatuji že Grigo jezdil na r15 r17
Pěkný videa měli na svých stránkách i kluci z RTC na jejichž
produktech skončila většina posledních top funcarveru
Na druhou stranu nedivím se že pohled lyžařské komunity na fucarving je
značně zkreslený neboť svého času asi nejen v Čechách působilo pár
folklorních skupin propagujících v této disciplíně jízdu převážně po
vnitřní – něco jako současná folklorní skupina Apul propagující
racecarving jako jízdu smykanou vlnovkou
14.11.2023 17:37:24 #5795
>> #5794, MPS, 14. 11. 2023 16:25:42
Na druhou stranu nedivím se že pohled lyžařské komunity na fucarving je značně zkreslený neboť svého času asi nejen v Čechách působilo pár folklorních skupin propagujících v této disciplíně jízdu převážně po vnitřní – něco jako současná folklorní skupina Apul propagující racecarving jako jízdu smykanou vlnovkou
A to keby si vedel, že folkloristi práve vydali knihu o pokročilom lyžovaní:
Kamoš spoza řeky Moravy si prý koupil, tak budem študovať, aby som sa
zdokonalil a stal sa konečne racecarverom
14.11.2023 18:34:20 #5796
>> #5793, oblouk, 14. 11. 2023 15:38:42
Téma nebola síce priamo „tvar oblúku“, ale bola „rádius“, konkrétne som reagoval na vetu:
na rcca15m není pro Teda carvujícího na 195/35 uskutečnitelných,mohou se potkat na cca 25m
A tvar(ako som nakreslil/vysvetlil/dal foto) súvisí s týmito častými debatami o „reálne jetom rádiuse“, resp. „ako dokáže niekto skrátiť rádius“. Ja by som si totiž dovolil poznamenať, že to ako jazdec dokáže skrátiť rádius(pri udržaní jazdy po hrane, nešmýkaní a nebrzdení…) hovorí priamo o tom, „jak vlastně umí lyžovat“ – je to o tom ako kto dokáže kontrolovať lyže/rádius.
14.11.2023 18:36:06 #5797
>> #5794, MPS, 14. 11. 2023 16:25:42
Asi by to chtělo nějaký funařský video, který odpovídá tvé
představě. Mojí představě na netu neodpovídá zatím žádné, co jsem
našel.
14.11.2023 18:41:57 #5798
>> #5796, IIIvan, 14. 11. 2023 18:34:20
Tak nějak to vidím asi podobně. Protože čím lepší lyžaře pozoruju
in natura, tak tím ostřejší úhel oblouku. Když jsem viděl Zabyho, tak ten
má stopu na SL začátek je oblouk a těsně za spádnicí skoro pravej úhel
hovno kulatoučké
obloučky
a na volno
s prstem v …
14.11.2023 19:09:36 #5799
>> #5794, MPS, 14. 11. 2023 16:25:42
Jenda není žádnej lyžař, chce to přísnější srovnání. To je jako
srovnávat micovyho kouzelníka Romaria s neboztikem Nahlovskym z Amfory.
Pozítří jedu otevřít ( vyzkoušet koleno) na otočku Planai kdyby se někdo
přidal, Riteralm už jezdí pár km od 10.11 teď se přidává vrch
Planaie
14.11.2023 19:40:53 #5800
>> #5797, johnycek, 14. 11. 2023 18:36:06
Já vím, bohužel momentálně disponuji omezeným datovým přenosem a
technikou tzn holt budeš muset počkat do jara
14.11.2023 19:46:29 #5801
>> #5799, Jendajede, 14. 11. 2023 19:09:36
Hele jestli ses nebo nejses lyžař není podstatný – důležité je že
ses závodník i když bejvalej a já zas moc závodníků neznám tak mě
napadlo tě použít pač si byl nablízku.
15.11.2023 22:53:51 #5802
Sice se tu teď řeší jízda pod rádius, ale vrátím se ještě k jízdě přes rádius. Na videu je hrana lyže o poloměru 10m a délce 150cm, která se pohybuje po kružnici o poloměru 20m. Z videa je vidět k jak malému prosmeknutí hrany musí dojít, nebo kolik sněhu se musí zmáčknout před hranou, aby lyže R 10m jela oblouk R 20m.
16.11.2023 08:42:02 #5803
>> #5802, Mirek, 15. 11. 2023 22:53:51
Podíval jsem se na třetí video co tam máš a to je úplná esence problému většiny hobíků, snažících se o rececarving. Po přechodu do dalšího oblouku nastaví nějaké parametry, v nich strnule stojí dokud to točí a za spádnicí se jde na další oblouk stejným způsobem. Úplně tam chybí postupné vytváření tlaku zvětšováním vklonění tak, aby se dal oblouk utáhnout. A výsledkem je strnulé lyžování bez náznaku dynamiky, v nemastném, neslaném zatáčení. Ber to jako konstruktivní kritiku.
16.11.2023 09:16:24 #5804
>> #5803, Martin47, 16. 11. 2023 08:42:02
Třeba už to za těch 12 let zdynamizoval? Přece jen je to dost dávno. Na tom plochým konci mu to jde o něco líp.
16.11.2023 09:27:50 #5805
>> #5802, Mirek, 15. 11. 2023 22:53:51
>> #5803, Martin47, 16. 11. 2023 08:42:02
Nevím sice jaké kde třetí video, ale s M47 naprostý souhlas! Práce s tlakem je alfa a omega kvalitního lyžování. Lyžařská technika je schopnost lyžaře optimalizovat tlak DO/Z lyže v závislosti na:
- fázi oblouku, sklonu svahu, rychlosti jizdy, tvrdostí podkladu, rádiusu oblouku…
- svých schopností (síla, rychlost reakce, pohyblivost, myšlení,…)
- vlastnosti lyží (rádius, délka. tvrdost, torze…)…
- .....
Oblouk nikdy není jeden rádius, jeden stálý tlak, stálá rychlost… Ti nejlepší to všechno umí slušně zvládat…
16.11.2023 09:45:33 #5806
>> #5801, MPS, 14. 11. 2023 19:46:29
A právě proto teď trénuju ve Schladmingu na Planai aby ten rozdíl nebyl
propastný ale třeba jen diametrálně odlišný
prostě ne jak z jiný
planety
16.11.2023 13:32:42 #5807
>> #5803, Martin47, 16. 11. 2023 08:42:02
Úplně tam chybí postupné vytváření tlaku zvětšováním vklonění tak, aby se dal oblouk utáhnout.
Možná by to chtělo aby to tam uměl jebnout, jak psal kdysi tady někdo. Statečně stojí nad lyžema i v těch nejdprudších místech, tak co má chudák dělat než smýkat? Kdyby jel takhle karving, nevím jak by to dopadlo ??
16.11.2023 13:56:57 #5808
>> #5807, johnycek, 16. 11. 2023 13:32:42
Když to tam nejebneš, a na to potřebuješ rychlost, tak ti hned za spádnicí dojde dech a gravitace tě okamžitě začne zpomalovat. Takže nezbývá než za spádnicí pokračovat tak nějak šikmo dolů bez zatáčení, nebo hned další oblouk. A proto se jezdí většinou daleko nad R lyže. Na výběr je totiž jen vlnovka nebo dlóóóuhé oblouky. Do oblouku se musí vletět a budovat ho postupně až do utažení a teprve, když už to dál nejde utáhnout (tady nastupuje individuální vyspělost), se můžeš zvedat z vklonění a začít přehraňovat. Když na konci oblouku není rychlost, těžko se budeš zvedat, protože se nebude čeho „chytit“.
16.11.2023 14:18:00 #5809
>> #5802, Mirek, 15. 11. 2023 22:53:51
Pekné video
Ja by som povedal, že toto je možné len vtedy, keď je jazdec moc „vzadu“…alebo je aj iné vysvetlenie?
16.11.2023 14:55:50 #5810
>> #5807, johnycek, 16. 11. 2023 13:32:42
>> #5808, Martin47, 16. 11. 2023 13:56:57
Je to síce dosť staré video, ale keď už sa tu dnes analyzuje, tak sa
pridám(a pozrel som si to párkrát aj spomalene) Tiež v rámci
o konštruktívny popis…
Najskôr výsledok: tlak do vnější rôzne „kolíše“, nie je postupná „gradácia tlaku“(veľa napovie tvar a dynamika oblúku, ale aj odstrekovanie snehu od oboch lyží v rôzny čas atď. – napríklad v oblúkoch doľava vidno stratu tlaku cca v spádnici pri niektorých záberoch, náhle odstrekne sneh od vnitřní…). Tým samozrejme lyža netočí a nedrží ako by mala a dynamika je ta-tam…
Môj názor(!) na príčinu(resp. jednu podstatnú, nie komplexný rozbor), vidím to totiž ako typickú črtu nás hobby lyžiarov: nevhodná „práca vnitřní“ nohy/lyže a podvedomá obava „preklopiť sa přes vnitřní“(foto momentka ukáže čo mám na mysli – jazdec si na ňu „prisadne“).
Vonkajšia/vnější potom cca od spádnice často funguje ako brzda – tým sa ale neguje potenciál pre vývoj „odstredivky“(a teda aj tlaku a dynamiky…v2/r). Vidno tam často aj „dokročenie“ starej vnější pri prechode ako nutnú kompenzáciu na zrovnanie sa pred začatím ďalšieho oblúku…
Typicky sa(v tomto prípade, aj celkovo u nás amatérov) nevyvíja tlak do postupného „zhupnutia“(ktoré ťa „zadarmo“ prehraní), ale lyže striedavo rôzne „zápasia“ o to koľko ktorá bude mať práve tlaku…výsledok, že ani jedna poriadne.
16.11.2023 15:31:10 #5811
Opravdu potrebujete pujcku? Ovlivnuje vás ekonomika? Chcete zlepšit své podnikání? Potrebujete pujcku na zahájení projektu? Jste zemedelec a potrebujete úver na financování svého zemedelského provozu? Potrebujete financní podporu na stavbu domu nebo koupi nemovitosti? Potrebujete pujcku na jiný úcel?
Mužeme vám pomoci, nabízíme pujcky firmám i jednotlivcum. Nabízíme ruzné možnosti pujcek každému, kdo potrebuje financní pomoc, a vzhledem k tomu, co se deje ve svete, jsme se rozhodli poskytnout vám pujcku s úrokovou sazbou 3% rocne a mužete se také rozhodnout, kolik si chcete pujcit.
Chcete-li se dozvedet více o naší jedinecné nabídce pujcek, zašlete nám e-mail: VOJTECHKRAL2@GMAIL.COM.
16.11.2023 15:33:45 #5812
Výhodně a solidně k financím.
Jste ve svízelné finanční situaci a nevíte kam se obrátit, protože banka vám z nějakého důvodu vaši žádost zamítla. Pak využijte této skvělé příležitosti a získejte úvěr od 41.000 Kč až do 10.500.000 Kč. Splatnost tohoto úvěru se dá nastavit až na 240 měsíců s možností předčasného splacení kdykoliv zdarma bez navýšení. Víc informací o tomto úvěru vám poskytnu na: emailu: VOJTECHKRAL2@GMAIL.COM. Vojtěch Král.
16.11.2023 15:36:25 #5813
17.11.2023 22:24:00 #5814
>> #5806, Jendajede, 16. 11. 2023 09:45:33
Tvl Jendoooo :
1. Něco dál trénovat je sice hezký ale zbytečný páč seš cca na limitu tecniky co používáš
2. Pokud by ses chtěl posunout směrem k Tedovi musel bys to celé ( jak už ti tu bylo mám dojem jednou řečeno) překopat a vědět jak na to, což nevíš
3. Pokud by se ti to náhodou povedlo asi by ti to nic nepřineslo – na bedny je pozdě
4. Z toho že sem tě použil do svého srovnávací tabulky je snad dostatečně patrné že i závodník tvých kvalit může být něčím užitečný což by tě snad mělo dostatečně uspokojit, nehledě k tomu že seš jedinej závodník tohoto levlu co znám, tzn bez tebe bych byl v pi.i
5. Za mě je určitě lepší šetřit koleno které budeš ještě určitě potřebovat
6. Tvá závodní úroveň ti může být egál i toho důvodu že se stejně pohybujes primárně mezi hobíky kde budeš excelovat i s tím co máš
7. Všiml sem si že na začátečníka máš fakt slušný fotky tzn třeba bys mohl nějakého výraznějšího úspěchu dosáhnout právě zde – zkus to
PS : promiň nechtěl sem tě tahle rozhodit – úplně sem zapomněl jak ses citlivej – škoda že seš tak daleko a nemůžu tě obejmout a říct ti že to bude zas dobrý a jak moc mě mrzí co sem zase provedl, tak snad tě bude stačit co sem ti k tomu napsal, ještě jednou promiň
18.11.2023 09:25:28 #5815
>> #5814, MPS, 17. 11. 2023 22:24:00
Ty se musíš ale nudit Ale díky za vyčerpávající studii
19.11.2023 11:20:10 #5816
>> #5815, Jendajede, 18. 11. 2023 09:25:28
Jendo, aké sú tam v Schladmingu tie už otvorené trate(reálna dĺžka, sklon, šírka, profil…)? Ja som tam kedysi bol, ale už si to moc nepamätám a podľa mapy to je obvykle nič moc posudzovať…
19.11.2023 14:59:55 #5817
>> #5816, IIIvan, 19. 11. 2023 11:20:10 Ahoj, zrovna sem zase na cestě tam, ve čtvrtek jezdily Planai 7,8,9 a dvě sedačky vyvážely nahoru. Třeba něco přidají, dva dny tam sněžilo. Pozvolně pěkně padají do většího sklonu, na rozjezdeni super, 9 se v místě trochu zužuje a smykaci na ni po chvilce udělají plotny. Zítra uvidím. Dojed, na 3–4 h to je dobrý. Já mám sice celosezonku , ale aktuální cena 37e mi prijde rozumná a adekvátní.
19.11.2023 18:59:08 #5818
>> #5817, Jendajede, 19. 11. 2023 14:59:55
Ok, dík. Keby ešte niečo pridali(ďalšie pisty) a dokážeme zladiť
s kolegami prácu, zdravie a počasie, tak snáď by to šlo
19.11.2023 23:41:23 #5819
>> #5803, Martin47, 16. 11. 2023 08:42:02
Máš pravdu, asi je to tím, že jsem hobík, možná rekreant. Obřačky Sporten AHV06 GS R23m jsem koupil v prosinci a toto je natáčeno začátkem března. Do té doby jsem měl jen funcarvery a potom slalomky od Lusti. Co se týče dynamiky jízdy na obřačkách, moc velký posun jsem nezaznamenal, možná proto, že už jsou pár let vypráskaný.
20.11.2023 08:53:32 #5820
>> #5819, Mirek, 19. 11. 2023 23:41:23
Nic si z toho nedělej. Neni to jednoduche se do oblouku naklopit tak ,aby si z toho neco vydoloval. U rekreacnich hobici bych se zameril na najezd smykem driftem nebo co to je a vyjezd po hranach.
20.11.2023 13:30:48 #5821
>> #5819, Mirek, 19. 11. 2023 23:41:23
Ahoj Mirku, já především přehlédl kdy video vzniklo a svoje stanovisko jsem nemířil na tebe ale bylo v čistě obecné rovině, protože to byl příklad, který k tomu vybízel. Ještě to trochu rozvedu. Ta strnulost, o které jsem psal, je daná tím, že oblouk se musí budovat postupně. Většina lidí ho docela správně zahájí, jenže pak přijde na řadu fáze vklonění do oblouku, na kterou nemají technicky. A v tom je vtip. Další budování oblouku s v ten moment zastaví a jezdec dál vlastně nemá co by dělal, tak se veze, až ho to doveze na začátek dalšího oblouku. Tady se roky jalově mele o práci s tlakem, jenže ta se dá dělat jen když máš zmáknuté VŠECHNY fáze oblouku. Bývalí závodníci v tom mají výhodu, protože aby se co nejčistší jízdou vešli do branek, museli na to přijít, protože jinak by se do tratě prostě nedostali. Taky jim v tom pomáhala snaha o co nejrychlejší jízdu, která celý proces svým způsobem usnadňuje.
Co se lyží týče, pokud máš zájem, můžeš se stavit a za pakatel ti nechám cokoliv z mého vybavení (třeba GS Stockli s echt Tyrolkou), mám v plánu se všeho zbavit, jen zatím nebyla chuť se tomu věnovat. Jestli chceš, pošli ZS a ať se ti nová sezóna vydaří.
30.11.2023 09:35:14 #5822
Po čase nejaké všeobecné zamyslenie sa nad týmto, vŕta mi to občas v hlave(keďže aj viacero známych má podobný problém):
Môj názor(!) na príčinu(resp. jednu podstatnú, nie komplexný rozbor), vidím to totiž ako typickú črtu nás hobby lyžiarov: nevhodná „práca vnitřní“ nohy/lyže a podvedomá obava „preklopiť sa přes vnitřní“(foto momentka ukáže čo mám na mysli – jazdec si na ňu „prisadne“).
Čo s tým? Myslím, že jedným z dôvodov je prirodzená „averzia“ mozgu naklápať telo/ťažisko mimo svoju oporu(a pri ski mať teda nutne určitú hmotnosť na vnútornej nohe). A odstrániť sa to dá len postupným tréningom, tj. snahou „ísť cez vnitřní“(náklon cez „zatíženou vnitřní“).
V mimo sezóne je na to najvhodnejšia príprava(znovu: only my opinion) na korčuliach/bruslích, či už inline alebo ešte lepšie na ľade. Konkrétne naväzované oblúky čisto po vnútornej/vnitřní nohe, so snahou postupne zvyšovať náklon. Tj. ako sme to tu už mali označené kedysi tak taká „kalibrácia náklonu“.
Okrem tohto efektu(zlepšenie „odvahy“ a „citu pre náklon“) toto cvičenie pomôže v odstraňovaní protirotácie panvy(v protirotovanej pozícii to nebude moc dobre fungovať).
Na lyžiach potom čo? Samozrejme, jedna z možností je to isté ako na tých korčuliach, tj. oblúky len čisto po vnútornej. To je ale pre prevažnú väčšinu hobbíkov dosť overkill a nereálne plus to by človek musel mať úplne prázdny kopec a veľmi mierny a pekne upravený na tie prvé pokusy a to je u nás asi dosŤ sci-fi…
Preto ako alternatívu „ponúkam“ cvičenie 1000 steps, nejaké rôzne pokusy sú tu na videu:
https://videos.usskiandsnowboard.org/…1/1000-steps
Snaha ale musí smerovať na rovnakú mieru zahranenie tej vnútornej. Meniť
rôzne rytmus a ako alternatívu len skúsiť prenášať váhu
vnútorná/vonkajšia, ale bez zdvíhania lyží od snehu…čo na to miestna
odborná verejnosť?
30.11.2023 09:58:39 #5823
>> #5802, Mirek, 15. 11. 2023 22:53:51
Na videu je hrana lyže o poloměru 10m a délce 150cm, která se pohybuje po kružnici o poloměru 20m.
https://www.youtube.com/watch?…
Toto video je perfektná ukážka ku nasledovnému popisu z článku:
Babské SL 155/r11:…„Zvládnou i téměř střední poloměr na hranici 15 metrů“. Ako inak sa dá ísť na r11 po hrane reálny rádius r15, ak nie spôsobom, ktorý Mirek znázornil vo svojom videu(šmyk teraz neberme v úvahu)?
A ešte mi aj „málem slza ukápla“:
samotná myšlenka, že tyhle lyže se vyráběly hned vedle těch jeho a možná se jich dotýkal i legendární Marcel Hirscher, vás nabíjí adrenalinem ještě dřív, než si je obujete
A ja blbec som si nevšimol minul týždeň na kopci Marcela keď sa motal
okolo mňa(alebo ja som sa motal okolo neho? ), mohol som sa nabiť
adrenalínom ešte viac spoločnou foto…kto to má poznať furt nejaké iné
tepláky
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.