Je technika správná? (strana: 56)
20.03.2020 15:27:37 #1651
>> #1650, johnycek, 20. 03. 2020 15:24:16
Jj, přešlapování s hojekou je mnohem jednodušší než s holýma rukama. Znám to na ledě a na asfaltu by to mělo být stejný…
20.03.2020 15:47:34 #1652
>> #1649, TNS, 20. 03. 2020 12:14:54
>> #1650, johnycek, 20. 03. 2020 15:24:16
Nebudem ten hockey stop skúšať, len mám „tik“ z lyží to tam
šupnúť, naštastie som zatiaľ nutkaniu odolal a včas sa spamätal
Dozadu som kedysi vedel trochu jazdiť, teraz to vzhľadom na podmienky nejdem vôbec trénovať, to skôr na ľade keď otvoria a keď prikúpim chrániče panvy. Nemám ambície byť nejaký extra korčuliar, beriem to ako udržiavanie určitých zručností na lyže a doplnok ku inému off season cvičeniu.Ešte som sa aj tak moc nezamýšľal čo na leto(okrem korčúľ na asfalt aj ľad rozmýšľam nad plávaním a trochu oprášiť fight skills – pre kondičku).
21.03.2020 09:11:05 #1653
Odlozil som si 2 videjka, zdielam pre potechu oka i duse…
To prkno uz nedam, budem si len predstavovat ten orgazmus kontroly toho pretazenia. Nadhera.
caute Harry
P.S. 3Icko, ano, aj tu je vela z toho o com sa budeme bavit.:}
22.03.2020 19:59:57 #1654
>> #1653, Harry, 21. 03. 2020 09:11:05
Niekedy ma napadne, že dakedy by som mohol skúsiť board, len potom cez
sezónu sa rozbehnem a každú možnú príležitosť(jasné, s ohľadom na
prácu a energiu) lyžujem. Asi to nechám na dôchodok
08.04.2020 10:07:47 #1655
08.04.2020 11:01:20 #1656
>> #1655, IIIvan, 08. 04. 2020 10:07:47
:}
Keby si zazil, ako ma krsnatko zaucalo do tajov motokaroveho remesla a vysvetloval mi ako v stodesine radit pravou rukou 5 ku a drzat zakrutu vo vyjazde len jednou rukou, to by sa Ti potom zdal takyto sposob prehranenia ako este pomerne jednoduchy…
caute Harry
08.04.2020 14:26:07 #1657
08.04.2020 15:04:12 #1658
>> #1657, M.art.in, 08. 04. 2020 14:26:07
To vypadá na nový design repre kombinézy pro příští sezónu?
08.04.2020 15:19:42 #1659
Malé zastavení k reboundu. Co to vlastně je a čemu je to dobré. Je to, jak název správně napovídá, návrat do původního prohnutí lyže. Aby bylo jasné k čemu to je, dovolím si zopakovat jak vlastně probíhá řezaný oblouk na lyžích. Správně provedeným zatížením se lyže prohne do negativního oblouku a po zakrojení špičky začne lyže celá kopírovat směr vytvořený negativním obloukem. Přitom se při kvalitním provedení celá opírá hranou o zářez v pistě, který sama od špičky vytváří. V momentu ukončení tlaku se špička lyže s určitým zpožděním osvobodí z vytváření zářezu a uvolní se. Jak velká ta časová prodleva je záleží právě na tom, jaký má lyže rebound, tedy jak rychle se špička lyže po uvolnění tlaku vrací k původnímu prohnutí, opustí vytváření zářezu a tím umožní následný výjezd celé lyže z něj a umožní přechod do nového oblouku. Z uvedeného plyne, že lyže s větším reboundem umožní rychlejší přechod mezi oblouky, zároveň ale vzniká nebezpečí, že ze zářezu vystřelí lyže moc rychle a hodí jezdce na krovky. Doufám, že se mi to podařilo napsat dostatečně srozumitelně a navždy budou opuštěny teorie jak lyže vzpruhem hází lyžaře do dalšího oblouku. Uvedené samozřejmě neplatí pro oblouk s přeskokem a další situační řešení.
08.04.2020 15:28:28 #1660
>> #1659, Martin47, 08. 04. 2020 15:19:42
Čakal som po Tvojom objavení sa tu nedávno, že kedy načneš nejakú ski
technickú tému
Ja som ešte „dlžný“ Krabovi pokec o „tlaku“, ale venujem
momentálne všetko úsilie na štúdium fyzio/neurológie, betóny(v práci),
koronu, tréning seba a pár iných a hyperaktívne dieťa
08.04.2020 15:32:38 #1661
08.04.2020 16:02:43 #1662
>> #1659, Martin47, 08. 04. 2020 15:19:42
" Z uvedeného plyne, že lyže s větším reboundem umožní rychlejší přechod mezi oblouky, zároveň ale vzniká nebezpečí, že ze zářezu vystřelí lyže moc rychle a hodí jezdce na krovky. Doufám, že se mi to podařilo napsat dostatečně srozumitelně a navždy budou opuštěny teorie jak lyže vzpruhem hází lyžaře do dalšího oblouku."
Súhlasím s jedinou výhradou. Ak samotný rebound nedokáže hodiť jazdca do nového oblúku, nedokáže ho hodiť ani na chrbát.
08.04.2020 16:31:11 #1663
>> #1662, TNS, 08. 04. 2020 16:02:43
Nedokáže, to je chyba jezdce při ukončení oblouku, kdy včas nemá těžiště kde by mělo být. Rebound sám nikdy není příčina, jen impuls.
08.04.2020 16:35:45 #1664
>> #1663, Martin47, 08. 04. 2020 16:31:11
Teraz súhlasím už bez výhrad.
08.04.2020 16:52:56 #1665
>> #1664, TNS, 08. 04. 2020 16:35:45
Taky to může být opačně, jezdec během oblouku ztratí těžiště dozadu, odlehčená špička jde do reboundu a oblouk je ukončen mimo záměr jezdce s těžištěm vzadu. Dál je to myslím jasné.
08.04.2020 19:46:12 #1666
>> #1659, Martin47, 08. 04. 2020 15:19:42
„Z uvedeného plyne, že lyže s větším reboundem umožní rychlejší přechod mezi oblouky, zároveň ale vzniká nebezpečí, že ze zářezu vystřelí lyže moc rychle a hodí jezdce na krovky.“ – podstatné je slovo umožní ve smyslu pomůže – nemělo by se toto sdělení chápat tak, že TA LYŽE (sama o sobě) vystřelí a hodí jezdce na krovky. Tolik energie ta lyže nemá… – „krovky“ jsou výhradně chyba lyžaře.
Edit: Co je to „lyže s VĚTŠÍM reboundem“? To existuje? – jak? – proč?
08.04.2020 21:47:14 #1667
>> #1666, honza4, 08. 04. 2020 19:46:12
Větší = rychlejší. Jde o reakční dobu, jak rychle špička zareaguje na uvolnění tlaku a umožní výjezd ze zářezu v pistě. Z uvedeného je asi dost jasné, že rebound je důležitý v bránách, kde potřebuju být včas na správném místě a u rekre je to fuk, protože mám času a prostoru dost. To tvoje rozvedení/doplnění je přesné.
09.04.2020 10:12:06 #1668
>> #1657, M.art.in, 08. 04. 2020 14:26:07
Akú má trenažér flexiu(pre rebound)? Videl si, že napr. Miro M. to
číselne vyjadruje
09.04.2020 10:41:38 #1669
Ta otázka: „Co je to „lyže s VĚTŠÍM reboundem“? To existuje? – jak? – proč?“ – ta je míněná zcela vážně a je tu k zamyšlení a do diskuse všem. Odpověď na ní je klíčem k pochopení většiny důležitých problémů v lyžování… Zkuste to – je to jednoduché.
09.04.2020 12:35:02 #1670
>> #1668, IIIvan, 09. 04. 2020 10:12:06
No tak nad nejen “číselným” vyjadřováním Mira M jaksi tápu co tím chtěl básník říci :) Ale předpokládám, že tento trenažér by odhadl na flexiu cca 150 kilopóndou v zaťaženom stave od rýchlosti 60 km/h :D
09.04.2020 12:50:18 #1671
>> #1670, M.art.in, 09. 04. 2020 12:35:02
Aha, takže ten Tvoj trenažér je „vhodný pre stredné až dlhé oblúky od polomeru tých 10 do 21 metrov, oblúk sa dá vďaka dobrému reboundu pekne utiahnuť“?
09.04.2020 13:03:39 #1672
>> #1671, IIIvan, 09. 04. 2020 12:50:18
Jo a když když odepneš jeden z řetězů a oblékneš si RV, tak ho
můžeš využít na nácvik 120km/h na slalomkách v boulích
10.04.2020 07:42:26 #1673
>> #1669, oblouk, 09. 04. 2020 10:41:38
Rebound lyže dokáží rozeznat tak jezdci od první třicítky EP. Rozhodně ne žádný rekreant, včetně mě a tebe. Problém s ním ovšem máme. Když použijeme ostré závodní lyže , které ho mají logicky větší, úspěšně nám rozbíjí oblouky a my pak máme jen dvě možnosti. Buď jet oblouk navíckrát, nebo jet nad R lyže. Rekre jezdci nemají nikdy tak vyspělou techniku, aby dokázali dostatečně zatížit lyži a udržet ji v správném zatížení celý oblouk. U lyže s větším reboundem se to projeví tak, že lyže vyskakuje z koleje, jezdec se to snaží dohánět větším zatížením špičky a zase mu ustřelují paty. Jediná cesta je hodit rebound za hlavu a jezdit na lyžích, které jsou konstruovány na vyspělost jezdce. A klidně si u toho můžeme pro zvětšení sebevědomí nechat kombinézu, kraťasy a zahnuté hole, , 99% okolí stejně netuší jaké jsou mezi lyžemi rozdíly a to zbylé 1% nám nevěnuje pozornost.
10.04.2020 07:49:21 #1674
>> #1673, Martin47, 10. 04. 2020 07:42:26
ale co když nedostatek techniky nahradím přebytkem hmotnosti ? :)
10.04.2020 08:16:22 #1675
>> #1674, s.j1, 10. 04. 2020 07:49:21
Tak se nic nestane, protože ji nedokážeš ZUŽITKOVAT. Hmotnost obecně nehraje u lyžování velkou roli. Tu hraje její směrování a tím jsme zpět u techniky. Třeba dotazy typu vážím tolik a tolik, jaké lyže mám koupit jsou nesmysl. Dokud není technika, hmotnost jde zcela stranou.
10.04.2020 08:25:25 #1676
>> #1675, Martin47, 10. 04. 2020 08:16:22
Potvrdzujem.
Uz mam v merku jedny penovky v Decathlone…
caute Harry
10.04.2020 08:37:30 #1677
>> #1676, Harry, 10. 04. 2020 08:25:25
Je fakt škoda, že jsou na slovenském trhu jen pěnovky nebo Fis WC racestock. V případě zájmu ti pošlu katalog a pomohu nějaký vhodný model propašovat.
10.04.2020 08:49:11 #1678
>> #1676, Harry, 10. 04. 2020 08:25:25
V prípade záujmu penovky dodám – mám u kamoša odložené moje niekdajšie závodné SuperG r10,5m/156cm, alebo pre lepších lyžiarov Downhill r15/165cm. Obidvoje vo výbornom stave, nie sú znehodnotenené hrany nejakým brúsením alebo sklznica zhnusená nejakým voskom. Použitělné aj pre Speedski eventy, otestované aj na injektovanej WC piste(čas celkom dobrý, pod 40 minút sme to dali) a na takej čiernej zľadovatelej piste Hernegg na Kronplatzi boli tie SG určite najrýchlejšie z celej našej výpravy – len už si po tom čase nepamätám koľko to dalo nad stovku…
10.04.2020 08:59:52 #1679
>> #1677, Martin47, 10. 04. 2020 08:37:30
>> #1678, IIIvan, 10. 04. 2020 08:49:11
Ach jaj.
Mozte mi zacat diktovat ceny papricky na jul…
To som dopadol.A to vraj mali byt prvy poslednymi a naopak…
caute Harry
10.04.2020 09:35:36 #1680
>> #1667, Martin47, 08. 04. 2020 21:47:14 Větší = rychlejší. Jde o reakční dobu, jak rychle špička zareaguje na uvolnění tlaku a umožní výjezd ze zářezu v pistě.
Zdravim Martin po dlhsom case. Rebound lyze zavisi hlavne na jej radiuse. Doba navratu ako popisujes sa pri pruzinach, tlmicoch vola „rebound“, alebo „odskok“ ale to s tym vykpnutim z obluka nema skoro nic spolocne. Rebound alebo to vykopnutie z obluku sposobuje odstrediva sila. A s tou aj priamo suvisia lyziarske zalezistosti ako radius, rychlost a hrana. Pokial viem tak rebound v podobe vykopnutia do kroviek nie je problem dosiahnut na hociakych slalomkach, naopak problem to je na dlhych rovnych lyziach bezohladu na ich tvrdost. Rebound ak sa niekde riesi tak hlavne v SL.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.