Technika a metodika "Alpine" v etapě základního lyžování
27.01.2011 16:58:24 #1
Téma tohoto vlákna je podstatou většiny „přetahování“ v mnoha jiných vláknech zdejšího portálu a zamlžuje tak podstatu základních vláken. Samostatné vlákno je tedy vhodným a přehledným řešením.
Pro úvodní příspěvek bych rád využil ! pouze jako příklad ! do podmínek etapy základního lyžování střihy z demojízdy na kongreu IS v St.Antonu

1a.. cca neturální postoj – OK ?


2a.. vklonění s rotací a předsunutou vnější lyží

3a.. zezadu s rotací – dtto

4a.. v záklonu

4.d.. „samostříl“
= výrazně předsunutá vnitřní lyže

Z hlediska
biomechaniky v etapě základního lyžování sice podle mne OK
u pozic 2a – 4d evidentně neplatí, ale
- odborné argumenty, že jde o moderní řešení si jistě všichni rádi poslechnou a zváží.
Osobně jsem opět hoodně zvědav na názor (bez osobních averzí) domácích guru z VL i ostatních – a to konkrétně
- k pozicím 2a – 4d v etapě základního lyžování..
27.01.2011 17:31:31 #3
Ale Járo zase to tvoje mlžení a záměrné přesouvání debaty jinam a
pak zavalování dalším a dalším humusem aby se nedošlo k podstatě věci.
Nevytrhuj prosím fotografie z kontextu a nabídni take svým spolubojovníkum
šírší rozhled třeba 1 1 sec dopředu a o 1 sec vzad. Tady to mas
u jednoho jezdce :)
27.01.2011 17:36:52 #4
>> #3, iHonza, 27. 01. 2011 17:31:31
Díky Honzo, akorát jsem to tam chtěl vložit. Na Pluskalovém příspěvku jsou 4!!!! různí jezdci ve čtyřech různých fázích…a ve čtyřech nestejných úhlech pohledu…výborná ukázka jak se má vypadat diskuze…ještě že to není na skiplus…tam už by ti Tvůj příspěvek to Pluskal smazal nebo upravil a ještě by Ti odebral licenci a těm klukům co jsou na fotkách taky;))) Honza
27.01.2011 17:51:17 #5
>> #4, hansi, 27. 01. 2011 17:36:52 Ja ani nevim jestli ji mám ještě platnou vydával mi ji Jára, jestli mi ji už nekde nestornoval :) a i kdyby celkem by mi to bylo jedno :)
27.01.2011 18:27:29 #6
Pánové, to jsou fakt odborné argumenty.
Jasně jsem napsal, že toto téma nemá s demo v St.Antonu nic společného a střihy jsou jen ukázkou, s jakými problémy se
- obecně můžeme v etapě základního lyžování potkat.
Máte-li
k tématu co říct – sem s tím. Nebo se ho bojíte a
chcete je trollingem a off topic příspěvky zbaběle blokovat?
Takže znovu:
1a.. cca neturální postoj – OK ?


2a.. vklonění s rotací a předsunutou vnější lyží

3a.. zezadu s rotací – dtto

4a.. v záklonu

4.d.. „samostříl“
= výrazně předsunutá vnitřní lyže

Z hlediska
biomechaniky v etapě základního lyžování sice podle mne OK
u pozic 2a – 4d evidentně neplatí, ale
- odborné argumenty, že jde o moderní řešení si jistě všichni rádi poslechnou a zváží.
Osobně jsem opět hoodně zvědav na názor (bez osobních averzí) domácích guru z VL i ostatních – a to konkrétně
- k pozicím 2a – 4d v etapě základního lyžování..

Myslíte, že by obecně lyžař s podobnými problémy
- na svahu odpovídajícímu 1.části etapy základního lyžování,
měl uspět u zkoušek na základní kvalifikaci „instruktor“?
27.01.2011 18:58:27 #8
Honzo, moc dobře víš, že vůbec nejde o hodnocení červenobílého demostrátora z Tvé (jiné) sekvence, ale o obecný princip! Takže není co uvádět do kontextu (!)
- buď v oblasti přechodu mezi oblouky „stojíš správně“ (pak se tam nic podobného neobjeví)
- nebo ne a potom…
Co bylo předtím, nebo po, je také důležité, ale až druhotně a omlouvat si tím chybu v oblasti přechodu mezi oblouky je…
ERGO: myslíte, že by
lyžař s podobnými problémy (viz příspěvek #6)
- na svahu odpovídajícímu 1.části etapy základního lyžování,
měl uspět u zkoušek na základní kvalifikaci „instruktor“?
27.01.2011 19:02:41 #9
Jaro tak az přesně z bohu tj 90stupnu chytís toho demonstratora na svahu
a az presne uvedes presny moment prehraneni bude to korektni tohle je podsouvani
urcitych fabulaci.
A jestli ti jde o to ze v ČŠL se pichá navrcholu na 4 hranach, tak po mé
letošní několika denní a draze placené konzultaci ve Svycarsku a naslednem
prozreni jsem zjistil ze ve svete je to trochu jinak a dokonce to ma
i svuj duvod.
27.01.2011 19:27:57 #11
>> #8, JáraP, 27. 01. 2011 18:58:27
Myslím, že kdyby ti, kteří jsou držiteli různých českých licencí (instruktor, cvičitel a učitel) byli lyžaři s podobnými „problémy“, jako vyobrazení rakouští demonstrátoři, tak bychom si mohli gratulovat.
Bohužel tomu tak není a na demohangu, kde rakouští demonstrátoři jedou pěknou moderní demojízdu měli čeští držitelé kvalifikací cvičitel a učitel o mnoho větší PROBLÉMY!
Takže suma sumárum bych raději svěřil děti rakouským demonstrátorům než držitelům české licence učitel lyžování.
27.01.2011 19:58:46 #15
Já sem fakt už pověsím ty slavné Mísečky, abychom se podívali, jakých zásadních chyb se dopouštějí cvičitelé, učitelé a demonstrátoři spolkových AZ již v pluhových obloucích na modré sjezdovce.
Přátelé, musíme se s tím volem fakt bavit? Mě už tohle přijde opravdu neskutečný, scifi, george orwell 1984. Bože můj!!!
27.01.2011 20:01:39 #16
>> #11, Jiří Nohejl, 27. 01. 2011 19:27:57
No, takže Jirko konkrétně – znamenají v příspěvku #6 uvedené „problémy“ 2a – 4d (v podmínkách odpovídajících 1. části etapy základního lyžování), u vás při zkouškách základní kvalifikace instruktor
- .. neúspěch u zkoušky nebo úspěch = tolerujete je?
27.01.2011 20:02:42 #17
>> #8, JáraP, 27. 01. 2011 18:58:27
- Po tom co jsi tady špatně z analyzoval jednotlivé jezdce na vedlejším
vlákně snad ani v nejlepším nemůžeš čekat, že teď najednou budeme
diskutovat o nějakém obecném principu
aniž by jsme zapoměli co jsi psal o tom samém předtím. Všechno už teď tak trochu spolu souvisí, ale zamotal jsi se do toho sám. Nicméně tvoje analýza odpovídá Tvému lyžařskému vzdělání a omezeném úhlu lyžařského pohledu, takže to všichni chápeme.
- Nevim pořád, kde jsi u toho lyžaře našel rotaci, protože zu spolehlivě poznáš ze sekvenčních fotek anebo jako v našem případě z videa. Na tomto videu Manuel Kleon rozhodně nerotuje.
- Existuje „x“ sekvenčních fotek na nejlepší jezdce WC, z nichž se dají vybrat takové,které vypadají, že dotyčný neumí stát na lyžích, takže jejich vytrhávání z kontextu je holý alibismus, který předvádíš v tomto případě.
- Chceš mluvit o obecných principech a ukazuješ to na fotkách ze špatných úhlů a ještě je primárně špatně popíšeš a tím chceš i nastavit primární parametry.
5. Stále všichni čekáme na argumenty v čem to umíte lépe a jinak než všichni ostatní???
6. Příspěvek o tom jestli by lyžař s podobnými problémy uspěl u zkoušek na základní kvalifikaci Instruktor lyžování je fakt úplně zcestný a mám obavu, že fakt jedeš v nějakých hodně špatných drogách. Hodnotit kvalifikace z jedné fotky, kterou jsi si ty navíc špatně analyzoval svědčí znovu o Tvém lyžařském vzdělání…Všechny rodiče , kteří si to náhodou čtou, nebojte se …to je Manuel Kleon a učil i Bennyho Raicha;) …myslím že zvládne i Vaše děti:-D.
Honza
27.01.2011 20:16:16 #19
>> #16, JáraP, 27. 01. 2011 20:01:39
Járo, já jsem v St. Antonu byl a viděl jsem, jak to kluci zajeli. Nemůžu si to vymazat z hlavy ani když vytrhneš z celýho záznamu ten nejhůře vypadající záběr.
Takže to, jak na tom kopci rakouští demonstrátoři jeli je jednoznačně úspěch! :) Nicméně takto nekvalitně provedená analýza pohybu, jakou tady prezentuješ je u našich zkoušek jednoznačný neúspěch.
27.01.2011 20:25:32 #22
>> #19, Jiří Nohejl, 27. 01. 2011 20:16:16
Rozumím, takže problémy 2b-4d u zkoušek netolerujete. OK,
- tomu rozumím, mám stejný názor a konkrétní demonstrátory do toho nemá smysl tahat,
- .. jde o obecný přístup !
„Valčík“ se mi hoodně líbil, celkově byl a je fascinující – jako obvykle. Ale do tohohle téma to nepatří a kam to patří jsem to přece napsal taky.
27.01.2011 20:43:26 #23
Přátelé již několil let čtu tento server ale tahle diskuze mě donutila
k reakci a k zložení profilu . Poslední příspěvky nejdříve pobavily
ale ty obhajoby neobhajitlného vyznívají už jaksi trapně. Nechci hodnotit
někoho aniž bych viděl jak jezdí ale výrok
„ERGO: myslíte, že by lyžař s podobnými problémy (viz příspěvek #6)
na svahu odpovídajícímu 1.části etapy základního lyžování, měl uspět
u zkoušek na základní kvalifikaci „instruktor“ a případně učit vaše
děti?“ v kontextu celého videa demojízdy nemůžu nechat bez reakce.
Nevím jakou kvalifikaci má JáraP ale podle toho jak argumentuje a jak tu
diskutuje jsem si jistý že své dítě bych mu na výuku nesvěřil. Obávám
se, že po lidské a pedagogické stránce na to nemá.
27.01.2011 21:02:52 #26
>> #23, Yrkki, 27. 01. 2011 20:43:26
Tak to tedy vítej. Když to už čteš po několik let, tak by jsi měl přesně vědět, jak se věci mají. Od určité úrovně projevu hodnoceného jedince nemusí být pozorovatel docentem psychiatrie či psychologie, aby poznal, kdy má cenu pozorovanému jedinci oponovat. Je do nebe volající, že se dotyčnému i po tolika letech dostává zcela stejné pozornosti a všem oponentům, v průměru jistě zdravým jedincům, se nepřestává otevírat švýcarský army knife v kapse. Ba naopak, míra jejich frustrace narůstá. Když si ale člověk uvědomí, že pozorovaný je zástupcem oficiálně uznávané odborné komunity, tak se tomu tolik divit nelze… Copak ale nedokážeme nad lokálními projevy blbosti velkoryse mávnout rukou? Uff, nějak mi nejde ten swiss knife zavřít.
27.01.2011 23:26:34 #30
Co je prosím v různých variantách trpělivě opakovaného textu, vytrženo z kontextu (?):
1. – cíl
Nejde o hodnocení červenobílého demostrátora (!), ale o !obecný princip! hodnocení při zkouškách např. základní kvalifikace „instruktor“… !
2. – otázka
ERGO: myslíte, že by lyžař s
- opakovanými problémy (viz příspěvek #6)
- na svahu odpovídajícímu 1.části etapy základního lyžování,
měl uspět u zkoušek na základní kvalifikaci „instruktor“?
3. – výzva
k oponentuře
Pozice 2a-4d nejsou z biomechanického pohledu v etapě základního lyžování podstatou moderní techniky-naopak..
- a tak od oponentů čekám věcné odborné argumenty.
(místo nich zatím pravda – jen osobní urážky)
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.