Lyže, trénink a zdraví (20. díl): Hamstringy a zdraví kolen [článek] - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ
Domů Diskuze Články Lyže, trénink a zdraví (20. díl): Hamstringy a zdraví kolen [článek]

Lyže, trénink a zdraví (20. díl): Hamstringy a zdraví kolen [článek]

22.03.2019 19:45:05 #1 

IIIvan muž

Nějak nám ten sníh začíná tát a teploty se šplhají nad desítku. Nevadí, ještě snad něco polyžujeme a doladíme své umění blíže k dokonalosti. V minulém díle jsem popsal, jak funguje přední část stehen a jak jej správně strečovat. Objasnil jsem taky význam oblasti se zkratkou IT band, což je silná šlacha na vnější straně stehen.
Odkaz na článek

23.03.2019 07:24:02 #2 

MMartin muž

>> #1, IIIvan, 22. 03. 2019 19:45:05

„svaly stehen, které mají funkci koleno ohýbat (flexe – svaly na přední straně, tj. kvadricepsy) a zpátky pak dolní končetinu v koleni narovnávat (extenze – svaly na zadní straně, tj. hamstringy“

Je to správne? Neorientujem sa celkom presne v biológii, ale som technik a mechanicky mi to nejako nevychádza.

23.03.2019 07:31:01 #3 

IIIvan muž

>> #2, MMartin, 23. 03. 2019 07:24:02

Jasné, je to domotané, díky za pozornosť :-) Dám to opraviť…

02.04.2019 08:02:24 #4 

valerius

Dotaz trosku bokem, na 3I ci kohokoliv znaleho: Jak si protahnout trisla v cele delce? Fyzio/chiropratik mi to doporucil a ukazal cvik ve dvou – vleze na stole, jedno kolen tlacim k hrudi, druhou natazenou nohu mi druha osoba tlaci k zemi.

„Klasicke“ protazeni – jedna noha v podrepu a druha natazena vzad pry protahne jen cast trisla.

Nejake rady?

02.04.2019 09:18:13 #5 

IIIvan muž

>> #4, valerius, 02. 04. 2019 08:02:24

„Triesla v celej dĺžke“ je trochu široký pojem. Nestrečuje sa nikdy „oblasť“. „kĺb“ apod. ale konkrétny sval/skupina svalov. Obvykle sa ohľadom strečingu triesel riešia dva svaly:

1. iliopsoas – „bedrokyčlostehenní sval“ sa tomu tuším vraví po Vašom