Výběr lyžáků (strana: 7)
17.12.2011 16:47:58 #181
Díky za cenné informace, Tomáši myslím, že úorava stélky nic neřeší, je třeba skutečně vyklonit komín, podložky pod desku jak píše Ivan fakt řeší pouze jedny lyže a navíc by nešla prohazovat levá za pravou, jelikož tyto boty mají navařenou pevnou podrážku nelze ani přidat bez nějakého zásahu liftery. Tajně jsem hned v záčátku myslel na něco podobného co píše Krab, ale netroufal jsem si to ani vyslovit. Ale když to řekne Krab, nebojím se do toho pustit, V nejhorším koupím nové boty s cantingem, ale tyhle fakt sedí.
17.12.2011 16:51:32 #182
>> #180, ˘Ö˘Krab, 17. 12. 2011 14:08:13 Pánové díky, pokud se do toho pustím tak asi zvítězí Krabovo řešení, na které jsem sám tajně myslel, ale zásah do nové boty je bolestivý…
17.12.2011 16:56:19 #183
Údajně canting třeba na Langích prý řeší jen malé „Očka“ nebo „Xka“. Taky vím, že jsem si s tím dost hrál a u bot s polstrovanou botičkou jsem moc rozdíl nezaznamenal.
Jestli máš nějaký zvláštní model nohou, že jsi skutečně na okraji komína, bude pravděpodobně odbornějšího zásahu. Tj. třeba posun komínu u bootfittera + podložení stélky + třeba ještě liftery. Nevím, ale jen max výchylka na Langích je poměrně malá, aby tohle všechno polkla. T
17.12.2011 17:10:22 #184
>> #183,
TomáS, 17. 12. 2011 16:56:19
JJ, na Lange je to jen kosmetika, na Technicách je to cítit a třeba na mých
hnusných Headech to určitě umí udělat přes 0,5 cm posunu šroubu
nahoru-dolů. Na Dalbellech jsem canting po jízdě v oranici musel pravidelně
upravovat, protože se sám povoloval.
>> #181,
Petros, 17. 12. 2011 16:47:58
Když to řeknu já, tak si dávej 2× pozor, protože nevíš, která z mých
osobností právě promlouvá.
17.12.2011 17:40:59 #185
Jediný „canting“, který opravdu za něco stál, byl Symflex firmy San Marco (patent tuším 1985, opuštěno 1998, TM vypršela 2006). Tam se v kovovém Účku na dně spodku skeletu komín jako celek opravdu naklápěl. (Je ale otázka, jak se při maximu naklopení dařilo stabilizovat patu nohy.)
To, co se používá dneska, je jednoduché a levné, ale v účinnosti omezené.
>> #181, Petros, 17. 12. 2011 16:47:58
S těmi liftery je to jinak. ty nejsou na boty s výměnnými díly špičky a paty (i když jdem čas takové měly Lange). Ty se šroubují zespodu právě do pevné monilitické podešve, buďro rovné, nebo, jako bys potřeboval ty, zbroušené.
17.12.2011 19:45:40 #186
17.12.2011 19:46:58 #187
17.12.2011 20:09:50 #188
>> #187,
Navvy, 17. 12. 2011 19:46:58 Podle některých je to
skelet Doberman PRO, freeridové prvky jsou často pouze tlumící (třeba http://www.nordica.com/…rcer-Pro-EN/?… ),
stélka a obvykle gelový jazyk.
Pro jízdu po sjezdovce to není úplně limitující. Možná je trochu
nižší a stojíš více zpříma, možná je to marketing… Podle popisu
soudím, že jiná je pouze botička.
17.12.2011 20:27:03 #189
>> #186, Navvy, 17. 12. 2011 19:45:40
>> #188, ˘Ö˘Krab, 17. 12. 2011 20:09:50
Dokázal bych si představit, že by třeba (spekuluju) místy malinko ztenčili stěnu skeletu, tím ho udělali maličko objemnější a vytvořili tak něco, co by šlo nazvat FR „tvarem“. Jinak mě FR aplikace „tvaru“ nenapadá, tedy ještě kromě toho, že to může být nějaký blbý překlad.
Ještě taky může být o trochu nižší komín. Ale jinak základní skelet vycházející ze sjezdovkové boty bude tvarově stejný, je to především otázka nákladů.
17.12.2011 20:32:28 #190
>> #189, ivan, 17. 12. 2011 20:27:03
Když nevíme, zeptáme se, napsal jsem přímo do Nordicy, možná mi odpoví.
EDIT: Odpověděli mi na otázku!
What does it mean „freeride“ last? What's the difference between this and pure on-piste?
nordicamod
This boot liner is optimized for FREERIDE activites. It's a PRO boot liner (as a racing boot) with additional FSE full shock eraser absorber system. We propose this boot for real PRO FREERIDERS.
17.12.2011 21:11:25 #191
>> #190, ˘Ö˘Krab, 17. 12. 2011 20:32:28
>> #189, ivan, 17. 12. 2011 20:27:03
Ahoj kluci, moc děkuji za radu. Na stránkách Nordica mají obrázek, který by snad mohl svědčit o tom, že ta zadní část má nějaký specifický tvar, který (snad) je vhodnější i pro jízdu v mírném záklonu a snadnější ovládání lyže při blbnutí ve snow parku.
Dnes jsem totiž zažil velmi nepříjemné překvapení v jedné značkové prodejně. Pro syna jsem se nakonec rozhodl koupit boty Nordica Supercharger Blower, protože měly šířku 98, skelet Dobermann a komfortnější botičku. Pro 13 letého kluka navíc opravdu efektní design, včetně červenočerné barvy ladící s jeho slalomkami. Tak jsme boty koupili, předtím vyzkoušeli (syn tvrdil, že pravá je mu nějaká větší, ale to jsem přičítal tomu, že obě nohy nejsou stejné, jelikož v prodejně měli poslední pár). Až doma jsem zjistil, že pravá bota je o číslo větší!!! Byl to poslední pár, tak nezbylo než si nechat vrátit peníze (syn se tedy rozhodně netvářil šťastně) a nakonec jsem doslova donutil personál, aby se podíval do počítače, jestli nemají něco podobného! Po kratším přemlouvání zjistili, že v jiné prodejně mají ty Enforcery ve velkosti na syna. Tak tam v pátek jedeme znovu. Kvůli jejich nepozornosti jsme ztratili půl odpoledne a tak tak že se vůbec omluvili. Pak jsem na stránkách Nordica našel tu informaci i freeride tvaru skeletu. Jinak ta bota vypadá konstrukčně dobře (až na „efektně“ leč nefunkčně odrbanou stahovací pásku). Pro 13 a půl letého kluka, který nejezdí závody, ale dobře a rád (tedy i celý den) lyžuje, je to myslím dobré řešení – šířkou, flexí i tou komfortnější vnitřní botičkou.
17.12.2011 21:54:32 #192
>> #191,
Navvy, 17. 12. 2011 21:11:25
… a proč sis na bazaru nekoupil moje dobermanny ?
Jinak tydle Supercharger Blower skutečně vycházejí z Dobermannů, které se
dělaly do 2008.
Mají samozřejmě botičku s kožíškem, což je prý dobrý když
freerideři lezou někam na kopec s lyžema na rameni. Údajně si tím
neodírají lýtko
Pak se liší v horním dílu skeletu. Ten je uzpůsobený tak, aby se
snadněji ohl při odrazu. Je to řešené jiným přeplátováním plastu na
holeni, než jak to mají ty černé závodní Dobermanny.
Pod vnitřní botičkou by měly být absorbery pro skoky.
Ta černá bota tam má pevně vešroubovanou podložku (zeppa)
17.12.2011 22:24:57 #193
>> #192, PetrAT, 17. 12. 2011 21:54:32
Protože jsem se blbě díval
Poučen zdejší diskusí jsem pro 13 a půl letého kluka volil trošku univerzálnější řešení než Dobermanny, ale dnes večer bych mu je po tom rozčarování s různou velikostí i koupil. Už jsem se díval i mezi ně, ale nejnižší flexi měli 130. Pak ještě hledali druhou botu k flexi XS (což je asi 100), ale bylo na něm vidět, že se mu ten strohý design nelíbí (jsa namlsán Superchargery, které mu záviděl starší bratr). I tak myslím, že pro kluka v jeho věku, který nezávodí, ale dost dobře lyžuje, je ten Enforcer dobrá volba. Když jsme na horách, tak kluci si vždycky ke svým slalomkám půjčí ještě nějaké lyže na blbnutí a tahle bota by mohla být správně univerzální. Ovšem, popřemýšlím, jestli si nekoupit Tvé bazarové Dobermanny pro sebe.
17.12.2011 23:58:00 #194
>> #193, Navvy, 17. 12. 2011 22:24:57
„… bylo na něm vidět, že se mu ten strohý design nelíbí (jsa namlsán Superchargery…“
Od kudrlinek k ocenění půvabu industriální jednoduchosti musí zřejmě i chlap dorůst, podobně jako se naučit ve správných situacích chápat nadřazenost funkce formě.
V pátek odpoledne jsem byl poprvé v životě v prodejně Rossignol v Praze, Myslíkova. S výjimkou nejvyššího vystaveného modelu, cosi 130 a zřejmě langeoidního (Made in Italy) zbytek unisexových bot IMVHO hrozný na pohled (Made in Romania, aspoň některé). A to ještě v některých katalozích jiných značek vídám nazdobené mnohem horší.
Jistě, je to věc osobního vkusu. A co mají taky výrobci pořád vymýšlet, když v historii všechny větší inovace smutně selhaly a nejlepší boty jsou vlastně pořád skoro stejné?
Strohá krása plugu über alles!
18.12.2011 00:14:44 #195
>> #194, ivan, 17. 12. 2011 23:58:00
Ty Superchargery jsou ještě docela designově umírněné. Ale ani ulítlé designy by nevadily – pokud by ovšem konstrukčně stejná bota byla i ve strohém designu. Z mého pohledu by měli výrobci více popřemýšlet o větším počtu barevných variant jedné boty. Především u bot tzv. závodních a hodně sportovních. Mám-li např. modré lyže, nebude mě moc oslovovat zelená bota. V letní sportovní obuvi je to už dávno normální u některých značek. Přitom by to moc nestálo ani na nákladech.
18.12.2011 00:31:36 #196
Dovolte, abych přispěl trochu do této diskuze. Jsem lyžařský analfabet… ale co se týká některých modelů Nordica, tak rozdíl mezi normální botou a freeride modelem je – mimo jiných už zmíněných věcí, i lehká (designová) úprava skeletu u přezek. Jde o ochranu proti rozepnutí přezky při jízdě v hlubokém sněhu (vypadá to trochu jako spoiler před přezkou)…
18.12.2011 11:47:07 #197
>> #194,
ivan, 17. 12. 2011 23:58:00
Myslím, Ivane, že k porozumnění kvalitnímu designu není nutně potřeba
„dorůst“. Stačí patřičná výchova.
Kupoval jsem boty pro malé holky (5 a 8 let) a vzhledově u nich vyhrály
Dobermanny (né, že by na tom záleželo, nemají hlasovací právo), protože:
„Jsou pěkně černé, uzoučké, a maj bílé přezky. A taky v nich jezdí
strejda Dali!“…
18.12.2011 11:56:17 #198
>> #197, kokoska.rokoska, 18. 12. 2011 11:47:07
Ved vam tvrdim,bacha na strejdu Daliho!
Mna na dobermany spracoval za jednu cestu vlekom.
A to hlasovacie pravo mam.
18.12.2011 12:17:03 #199
>> #196, ipetrk, 18. 12. 2011 00:31:36
„… rozdíl mezi normální botou a freeride modelem je – mimo jiných už zmíněných věcí, i lehká (designová) úprava skeletu u přezek. Jde o ochranu proti rozepnutí přezky při jízdě v hlubokém sněhu (vypadá to trochu jako spoiler před přezkou)…“
No to by mě zajímalo od zkušených jezdců v hlubočáku, jestli se jim už někdy rozepla normálně utažená přezka. “Klínek” před přezkou si asi dovedu představit, plugy to mají před první.
Možná bych se spíš bál rozepnutí přezky při nějakém dopadu v terénu a následném zabořování do sněhu, ale tomu by uvedené klínky nezabránily.
Ale rád se nechám poučit.
18.12.2011 12:20:43 #200
>> #195, Navvy, 18. 12. 2011 00:14:44
„… Z mého pohledu by měli výrobci více popřemýšlet o větším počtu barevných variant jedné boty. Především u bot tzv. závodních a hodně sportovních. Mám-li např. modré lyže, nebude mě moc oslovovat zelená bota. V letní sportovní obuvi je to už dávno normální u některých značek. Přitom by to moc nestálo ani na nákladech.“
Problému barev v a na plastech nerozumím, a tak jen uvažuju:
Otázka nákladů? Působení barvy na hmotu? Změna barev působením slunce, oxidací? Více barevných kombinací = menší série = dražší? Barevně nevýrazné řešení = nejakceptovanější většinou, neboť nejméně dráždí?
Dotazy pro ostatní:
- koupili byste si třeba pár bot s každou botou v jiné barvě?
- Nebo s barvami “nakříž” = třeba červený spodek na jedné a modrý komín na druhé a naopak?
- Nebo barevně rozpůlené podélně (levá a pravá část boty)? Mělo by smysl něco takového zkoušet?
- Máte nějakou oblíbenou/neoblíbenou barvu lyžáků?
- Neoblíbenou kombinaci?
- Nebo je vám to jedno, function first?
Moje odpovědi:
- proč ne? docela rád, 2. dtto, 3. dtto/nevím
- ne, 5. ne
- je mi to úplně putna, jen měkčí bych nechtěl černé kvůli změknutí na jarním slunci
18.12.2011 12:27:14 #201
>> #200, ivan, 18. 12. 2011 12:20:43
otázka | odpověď |
---|---|
1. | klidně |
2. | -"- |
3. | pokud by se nerozpadaly za jízdy … |
4. | je mi to šumafuk |
5. | -"- |
6. | function first (a kdo zná mé boty, věří tomu) |
U některých plastů je s určitými barvami celkem velký problém, konkrétně s UV stabilizací a rozdílnými mechanickými vlastnostmi. Vím, že s dostatečně stabilními PE v šedé a hnědé barvě pro venkovní použití bojovali plastikáři cca 10 let.
Většinu problémů už botaři odbourali, svědčí o tom designérské kreace níže. Koneckonců nemusí jít vždycky o probarvení plastu, stačí povrchová vrstva se sublimačním tiskem.
Krypton Il MORO T Dalbello Blender Dalbello Krypton Il Moro Dalbello Scorpion Dolomite Ultradrive Nordica Double Six
18.12.2011 13:28:18 #202
>> #200,
ivan, 18. 12. 2011 12:20:43
Za mě:
- Proč ne, je mi to jedno.
- Dtto.
- Pokud to nebude mít vliv na funkci (rostlináře), proč ne.
- Je mi to jedno.
- Dtto.
- Bingo!
18.12.2011 13:42:49 #203
>> #200, ivan, 18. 12. 2011 12:20:43
Barvy sou mi srdecne uplne, ale uplne jedno: 6 – Ano.
18.12.2011 13:45:08 #204
>> #200, ivan, 18. 12. 2011 12:20:43
- jasně
- taky zajímavá varianta
- principiálně ano, když to bude fungovat
- je mi to jedno
- nemám
- co s „nefunkční“ botou?
18.12.2011 14:39:55 #205
>> #198,
Harry, 18. 12. 2011 11:56:17
Tady nejde ani tak o Daliho. Já mám to štěstí, že v okolí najdu
„vhodného strejdu“ snad pro každé plugy:
Dobermann – Dali, HonzA
Lange WC – já, manželka
Raptor – Krab
RC4 – Ivan, zanedlouho i Dali
RT-Ti – M430, HonzA
Určitě jsem na spustu zapomněl. Ale i tak mi chybí snad jen X3 LAB.
18.12.2011 16:40:52 #206
>> #200, ivan, 18. 12. 2011 12:20:43
ad 1. Každá bota v jiné barvě? Klidně, aspoň si konečně zapamatuju která je levá a která zase pravá. Od Milana Luštince si k tomu nechám udělat i dvoubarevné lyže a nemusím si trapně popisovat L/P či L/R fixou. Problem solved.
ad 2. Barvy křížem? Proč ne, i když u tohohle se už trochu vytrácí výhoda z bodu 1. Dá se to udělat, ale už to není tak přímočaré
ad 3. Barevně rozpůlená? Designově je mi to šumák, ale bál bych se pevnosti toho spojení. Pokud by to byl potisk, o kterém píše Krab, je mi to jedno. Ať je tam třeba šachovnice, když to nedopadne jako ty starší Salomony.
ad 4. + 5. Nenáviděná barva a kombinace? Asi bych měl problém s růžovou a khaki. Hnědá by mně taky moc neoslovila a v maskáčové bych si připadal jak úchyl, co pobíhá po sjezdovce s flintičkou a hraje si na vojáčky. Když o tom tak přemýšlím, těch možných kombinací, které bych měl problém na sebe nasadit, je celkem dost.
ad 6. Rozhodně function first, ale všechno má své meze.
18.12.2011 16:51:35 #207
>> #200, ivan, 18. 12. 2011 12:20:43
Problému barev v a na plastech nerozumím, a tak jen uvažuju: Otázka nákladů? Působení barvy na hmotu? Změna barev působením slunce, oxidací? Více barevných kombinací = menší série = dražší? Barevně nevýrazné řešení = nejakceptovanější většinou, neboť nejméně dráždí?
Ve výrobě bot se nevyznám, ale na základě dlouholeté zkušenosti se sériovou výrobou řádově miliónů kusů ročně, bych si dovolil tvrdit hlavně že:
- více variant jednoho modelu/velikosti zvyšuje náklady a riziko (více zboží na skladě, více kusů zbude po sezóně, každý další model obecně zvyšuje náklady a snižuje efektivitu
- menší série = horší podíl fixních a variabilních nákladů, jak píšeš
- provokativní a nápadný design je fajn, ale často míří jen na omezenou skupinu zákazníků. To u velkosériové výroby může být problém
A tak bych řekl, že designově odlišné modely mají, z pohledu výrobce, šanci hlavně v provedeních na objednávku, například od řetězců či k nějaké příležitosti. Pokud se ovšem zvýšené náklady vyplatí vůči zvýšeným prodejům.
A obecně si myslím, že toto je jedna z cest na zvýšení podílu na trhu. Extrémem by pak byla výroba v designu na zakázku/výběru z mnoha různých variant. Ale to bude moc záležet na tom, jak se bude vyvíjet ekonomická situace a kolik lidem zbude peněz na zbytné výdaje.
18.12.2011 18:06:38 #208
>> #200, ivan, 18. 12. 2011 12:20:43
- koupili byste si třeba pár bot s každou botou v jiné barvě? NE
- Nebo s barvami “nakříž” = třeba červený spodek na jedné a modrý komín na druhé a naopak? NE
- Nebo barevně rozpůlené podélně (levá a pravá část boty)? Mělo by smysl něco takového zkoušet? NE
- Máte nějakou oblíbenou/neoblíbenou barvu lyžáků? NE
- Neoblíbenou kombinaci? NE
- Nebo je vám to jedno, function first? NE
Všechna ne jsou s jednou zásadní výhradou – pokud by nebyla stejně funkční náhrada.
Jinak nemám nic proti tomu co se dnes vyrábí z hlediska designu – je strašně fajn, že je výběr. Vadí mi, že výběr je trochu jednostranný.
Ještě vysvětlím z čeho jsem při své úvaze o větší barevné škále vycházel – Kdo dělá černé nebo bílé boty v určité kategodii, vyhoví prakticky 90 % zákazníků. Kdo ve stejné kategorii vyrábí boty jen červené, nebo zelené, do značné míry omezuje pravděpodobnost, že si jeho botu koupí zákazník s barvou lyží či oblečení, které s barvou boty neladí. Někteří výrobci letních sportovních bot to už pochopili a nabízejí více barev pro jeden model. Z hlediska nákladů je to asi přijatelné. Všimněte si třeba, že modré boty v šířce pod 100 mm dělá jen Lange.
18.12.2011 18:19:33 #209
>> #208,
Navvy, 18. 12. 2011 18:06:38
To je pak skoro jisté, že závodní jezdec v modrých botách jezdí právě
Lange, ani nemusím vidět nápis. Podobně to bylo se žlutými Soma a svého
času červeno-bílými Atomic RT.
18.12.2011 18:32:46 #210
>> #209,
˘Ö˘Krab, 18. 12. 2011 18:19:33
Přesně tak. Dneska jsem to, při krátkém nakouknutí na světák
vysvětloval dětem:
modré – Lange
oranžové – Lange převlečené za Rossignol
žluté – Fischer
černé – Nordica
červeno-bílé – Atomic
bílé se žlutými přezkami – Head (Cuche děti zmátl; měl šedé Raptory
se žlutými přezkami)
bílé s černými přezkami – Salomon
Jasné jak facka i pro 5leté dítě, pochopili to okamžitě ⇒ funguje to
i běžného spotřebitele.
„A vo tom to je…“
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.