22.12.2012 21:15:46 #391
>> #385, fischerbl, 22. 12. 2012 16:23:02
Jojo, za ty peníze by se dala čekat sezónka platící od Bublavy až po Mosty u Jablunkova. I když to je úplná utopie. Jsem ale přesvědčený, že sezónka třeba pro třicet největších středisek v celé ČR nebo aspoň pár největších kolem krajských měst by si své kupce našla a smysl by mohla mít i pro provozovatele – jisté peníze před sezónou, které by jinak třeba nikdy neviděli.
>> #389, fischerbl, 22. 12. 2012 17:38:48
Platit zálohu zvlášť je samozřejmě zbytečná obstrukce, která návštěvníkovi příjemný pocit péče nenavodí, ale ekonomicky si ji vysvětlit umím – provize z plateb kartou mohou mít nejen procentní, ale i paušální složku za každou transakci. A pokud má provozovatel ceny nastavené „jen tak tak“ (nebo je tak lakomý?), snaží se pak nepustit ani halíř navíc.
23.12.2012 21:19:21 #392
>> #389, fischerbl, 22. 12. 2012 17:38:48
„Třeba když platící kartou nemá tu stokorunu, ale třeba 1000. To ho pak možná obsluha nutí, aby i permici zaplatil v hotovosti..“
Tak to zase ne. Sám jsem byl teď o víkendu svědkem toho, že to tak není. I když mi to nijak neulevilo – čekat ve frontě za někým, kdo teprve u okénka řeší jaké nakoupí permice, čím je zaplatí, než pochopí že kartou ty 300 zálohy fakt nedá, čekání na doběhnutí platby kartou, následné hledání nějaké hotovosti na zálohy, vytažení dvoulitru, čekání na rozměnění…
No, bylo to fajn.
23.12.2012 21:55:13 #393
>> #392, HonzA_, 23. 12. 2012 21:19:21
Tak samozřejmě to byla nadsázka. Nicméně tvůj zážitek mě utvrzuje v přesvědčení, že je to pěkně zhovadilé nařízení.
24.12.2012 00:30:59 #394
>> #389, fischerbl, 22. 12. 2012 17:38:48
Jak píši – je otázka, zda na tom skutečně neprodělají.
16.01.2013 20:11:19 #395
http://zpravy.idnes.cz/…/domaci.aspx?…
„Nejvíc v soukromí šťouralo ministerstvo práce, vroubek mají i vlekaři“
V kategorii Nebezpečná nová technologie „uspěli“ vlekaři. Někteří z nich totiž ve snaze zatočit s podvodníky zavedli speciální turnikety, které při první jízdě vyfotí držitele skipasu – více čtěte zde =
18.01.2013 15:30:32 #396
Pro srovnání nejaké pidistředisko z Rakouska, 10 km od Kaprunu, 30 km od Saalbachu: Piesendorf.
Je to jedna louka dlouhá 1000 metrů, převýšení 200 metrů, takže něco jako Obří sud u nás, ale je tam kotva, ne lanovka, plus nějaké atrakce. Středisko pro rodiče s dětmi.
Ceny permic:
Celodenní: 16,70€ Půldenní (4h) dopolední 9–13h, nebo odpolední 12–16h: 10,70€, tj. 63,5% z ceny celodenní Dvouhodinová: 7,40€, tj. 44% z ceny celodenní
19.01.2013 11:30:04 #397
>> #395, ivan, 16. 01. 2013 20:11:19
Kontrolou lyžařů se nyní začal zabývat ÚOOÚ
OMG, to zas jsme v ČR papežštější než papež? Předpokládám, že to mají vlekaři prověřené, alespoň dle již zde diskutované tiskové zprávy.
19.01.2013 19:23:49 #398
>> #396, Viados, 18. 01. 2013 15:30:32
Viadosi, myslím že tahle diskuze není o nastavení výše cen. Ani o jejich srovnání s jinými zeměmi.
Mně osobně velmi vadí nastavení vztahu areál – zákazník u nás, kdy velmi často zákazník zaplatí a přitom areál jen v minimu situací vrací jízdné.
A potom samozřejmě i můj osobní názor na to, že cenová struktura většiny areálů v ČR nerespektuje charakter lyžování v ČR a potřeby zákazníků.
A z toho všecho samozřejmě plyne snaha lyžařů něco ušetřit a skipasy prodávat/kupovat.
19.01.2013 19:29:52 #399
>> #397, fischerbl, 19. 01. 2013 11:30:04
„OMG, to zas jsme v ČR papežštější než papež? Předpokládám, že to mají vlekaři prověřené, alespoň dle již zde diskutované tiskové zprávy.“
Proč papežštější než papež? Snad je v pořádku chtít aby ten, kdo shromažďuje osobní údaje mnoha osob, měl sranovená nějaká pravidla a dodržoval je.
Sám jsem psal na Skiareál Klínovec a žádal jsem je o poskytnutí informací o nakládání s osobními údaji zákazníků (fotky, …). Nestál jsem jim zřejmě ani za odpověď.
Areály se ohánějí tím, že lyžaři mají dodržovat jejich pravidla a že je jejich nedodržováním (=přeprodej) okrádají.
A jestlipak areály dodržují požadavky kladené na ně? Podívej se kolik areálů s kamerovými systémy má povinnou registraci na ÚOOÚ? Prozradím ti, že ani Klínovec a ani Černá hora/Pec na seznamu ještě začátkem ledna nebyly. Na další jsem se nedíval. Podívej se např. kdy skiareál Klínovec dal na obchodní rejstřík naposledy svou účetní závěrku/výroční zprávu?
Jakpak jsou na tom tedy skiareály s dodržováním svých povinností a závazků?
19.01.2013 22:49:15 #400
>> #396, Viados, 18. 01. 2013 15:30:32
Jsi ve špatném vlákně. Až/jestli sem vlezeš příště, přesuň to prosím jinam. Zde se diskutuje o jiných věcech, nedělej v tom binec, pls. Dík.
>> #397, fischerbl, 19. 01. 2013 11:30:04
Byl jsi rychlejší, hombre. Včera večer jsem si to přichystal, ale nepostnul. Takže si dovolím sem to připravené dát i textově.
Výsledky osmého ročníku soutěže pro slídily v našem soukromí Big Brother Awards (Ceny Velkého bratra) za rok 2012 – původní zdroj
"Kategorie: Nebezpečná nová technologie
Vítěz: Česká zimní střediska využívající lyžařské turnikety ke sledování lyžařů
Odůvodnění:
Ve snaze bojovat proti přeprodávání permanentek a skipasů přistoupili někteří provozovatelé lyžařských areálů v ČR k zavedení nového odbavovacího a kontrolního systému pro lyžaře, který za účelem zamezení přeprodávání časových jízdenek zpracovává osobní údaje lyžařů, zejména fotografie tváře a údaje o výšce. Jednotlivé systémy se od sebe liší díky svému individuálnímu nastavení parametrů. Avšak základní princip spočívá v tom, že při prvním projetí turniketem se zaznamená podoba a výška lyžaře, který si jízdenku zakoupil. Při každém dalším průjezdu počítač, případně zaměstnanec znovu zkontroluje platnost a způsob využití jízdenky. Dalším krokem je porovnání fotografie obličeje. V případě, že by nesouhlasila výška lyžaře, nebo jeho fotografie, systém permanentku či skipas bez náhrady zablokuje.
Čeští provozovatelé lyžařských areálů se inspirovali v zahraničí, zejména v Rakousku, kde již v roce 2009 tento systém zavedl areál Sternstein a později i areál Hochficht. V České republice tento systém byl například zaveden na lanovce na Černou Horu v Jánských Lázních, v lyžařském areálu Klínovec či v Rokytnici nad Jizerou.
Tento systém je nebezpečný shromažďováním osobních údajů návštěvníků lyžařských areálů, zejména jejich výšky, podoby obličeje a sekundárně také dalších informací, například o společně lyžujících osobách. Lyžaři jsou navíc obvykle informováni pouze o tom, že odbavovací systém je kamerově monitorován, informace o tom, jakým způsobem je s jejich osobními údaji nakládáno se už ale nedozví.
Vzhledem ke skutečnosti, že zmíněnou technologii využívá více lyžařských středisek se porota Big Brother Awards rozhodla udělit tuto cenu jejich provozovatelům prostřednictvím Asociace lanové dopravy, která mimo jiné sdružuje provozovatele lanových drah v horských střediscích.“
Linky viz fischerbl post 397
Pokud jde o dTest, viz též můj kritický post k videu stream.cz o Peci.
19.01.2013 22:52:15 #401
>> #399, HonzA_, 19. 01. 2013 19:29:52
Na ÚOOÚ se tím problémem zabývají. Pravidla pro kamerové systémy platí pro všechny, i pro vlekaře.
20.01.2013 08:55:06 #402
>> #399, HonzA_, 19. 01. 2013 19:29:52
Sám jsi tady HonzO psal, žes na Klínovci od zavedení inkriminovaného systému nebyl, tudíž ti provozovatel podle mě není povinen odpovídat. Samozřejmě je to ukázka, jak stojí o všetečného zákazníka. Také jsem se na Klínovci dotazoval. Na dotaz položený na jeho fóru jsem odpověď dostal, na dotaz poslaný přes jejich dotazník nikoliv.
Mně přijde, že hysterie kolem kamer u turniketů je vyvolána hlavně přeprodávači skipasů a o OOÚ jde až ve druhé řadě. Nicméně jako záminka je to dobrá strategie, musím, ač se mi to nelíbí, uznat.
>> #400, ivan, 19. 01. 2013 22:49:15
Komentář dTestu, ať je to tu komplet: „Systém na kontrolu lyžařů je příkladem pronikání slídilských technologií do dalších oblastí našeho života. Je zřejmé, že kontrola v lyžařských střediscích podle ohlasů vadí mnoha lidem. Jediným efektivním způsobem, jak tomu bránit, je dát to jasně najevo i provozovatelům středisek. Pokud tuto nespokojenost nepocítí na tržbách, čekají nás možná příští zimu další nemilá překvapení.“
20.01.2013 11:44:44 #403
>> #402, fischerbl, 20. 01. 2013 08:55:06
Mám dojem, že je ten, kdo shromažďuje osobní údaje, povinen informovat dotčené osoby PŘED zakoupením služby. A ne řešit pouze dodatečné požadavky. Jen tak mám totiž možnost se rozhodnout jestli si službu zaplatím a nebo ne.
A k těm odpovědím na otázky – nereagování provozovatele na otázky položené přes oficiální kontakt je divné. Právě proto, že nikdo nereagoval, jsem se díval do registru na ÚOOÚ a Klínovec zaregistrovaný není. Takže z mého laického pohledu provozují systém v rozporu s platnými zákony. Obecně jsem se na to ptal na ÚOOÚ, a ti mi potvrdili, že se o zpracování osobních údajů rozhodně jedná a registrace je nutná. A také to, že takové areály jsou povinné informovat o jejich pravidlech pro práci s takto získanými údaji.
A to nedělají.
A nějaká tisková zpráva od advokátní kanceláře bez uvedení toho, kdo si ji objednal, na tom nic nemění.
20.01.2013 18:55:27 #404
>> #402, fischerbl, 20. 01. 2013 08:55:06
Zákon o ochraně osobních údajů ukládá, aby se každému, kdo se chce dovědět o ochraně osobních údajů při provozování kamerového systému, dostalo kvalifikované odpovědi. Vůči HonzoviA tedy podle mého názoru porušili zákon.
>> #403, HonzA_, 20. 01. 2013 11:44:44 Máš pravdu. Já na jednu stranu chápu, že se vlekaři chtějí bránit proti přeprodávání skipasů a hromadnému ježdění na jeden skipass. Ovšem naše osobní data, tedy i naše podobizny, musí být odpovídajícím způsobem chráněny. A my bychom se měli o ochranu našich osobních údajů ve vlastním zájmu zajímat.
20.01.2013 19:32:06 #405
>> #403, HonzA_, 20. 01. 2013 11:44:44
Podle tvé logiky jen doufám, že si prověřuješ i benzínky, podzemní
garáže atd., kde jsou kamerové systémy běžně používány.
>> #404, Navvy, 20. 01. 2013 18:55:27
Myslím, že ne každému, ale „subjektu údajů“.
§ 11 Zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
- Správce je při shromažďování osobních údajů povinen subjekt údajů informovat o tom, v jakém rozsahu a pro jaký účel budou osobní údaje zpracovány, kdo a jakým způsobem bude osobní údaje zpracovávat a komu mohou být osobní údaje zpřístupněny, nejsou-li subjektu údajů tyto informace již známy. Správce musí subjekt údajů informovat o jeho právu přístupu k osobním údajům, právu na opravu osobních údajů, jakož i o dalších právech stanovených v § 21.
Dle § 4 písm. d) se rozumí subjektem údajů fyzická osoba, k níž se osobní údaje vztahují.
Není specifikováno, zda i jen potenciálně. Takže podle mě záleží na výkladu.
20.01.2013 20:19:26 #406
>> #405, fischerbl, 20. 01. 2013 19:32:06
Pokud bude HonzaA používat nějakou podzemní garáž častěji než náhodně, měl by si ve vlastním zájmu zjistit, zda mají vše kolem kamerového systému v pořádku (nedělám si iluze, že by se tak nedala třeba vybírat auta k ukradení).
Výklad je jasný. Pokud chci zařízení potenciálně využít, tak si zjistím zda mají vše kolem kamerového systému v pořádku. Zní to divně, ale jsou známy i případy zneužití policejního kamerového systému. Jak už jsem uvedl výše, pohnutky provozovatelů lanovek chápu a sami si musí vybrat jestli je to pro ně výhodnější nebo ne. Dovedu si představit, že někde dokonce nabídnou přenositelnost permice.
20.01.2013 21:34:31 #407
>> #405, fischerbl, 20. 01. 2013 19:32:06
„Myslím, že ne každému, ale „subjektu údajů“.“
Aneb HLAVA 22. Bez toho, abych si zakoupil službu nemůžu zjistit jaké mají podmínky abych věděl, zda s nimi souhlasím a chci si službu zakoupit…
07.01.2014 09:49:37 #408
07.01.2014 11:18:45 #409
>> #408, Duro, 07. 01. 2014 09:49:37
Bohužial pán sa musí obrátiť na súd. Ak zo záznamov nebude možné identifikovať osobu uspeje. Podobné prípady sa u nás vyskytujú pri povinnom zmluvnom poistení vozidiel a uplatnení náhrady poškodenia čelného skla cudzím zavinením. Jednoducho poisťovne sa dohodli a tieto udalosti nepreplácajú a to aj v prípadoch doložených svedeckými tvrdeniami.
07.01.2014 11:23:59 #410
Odvrácená strana Soči: odposlechy a masivní špehování
07.01.2014 17:16:00 #411
>> #409, orim, 07. 01. 2014 11:18:45
To, že se reaguje až na právníka, se už stává skoro pravidlem. Nedávno jsem řešil pro klienta pojistnou událost – ukradli mu auto a rok a půl se z pojišťovny snažil dostat pojistné plnění. Po mém dopisu je měl do necelých dvou týdnů. Prostě se musí ten pán bránit a tady v ČR by zřejmě vysoudil i nějakou finanční satisfakci.
07.01.2014 17:20:53 #412
>> #410, ivan, 07. 01. 2014 11:23:59
V tomto případě se Rusům ani nedivím. Navíc je otázka, jak moc naši novináři přehánějí. Víme jak informovali o olympiádě v USA v 80. letech…
07.01.2014 17:43:04 #413
>> #412, Navvy, 07. 01. 2014 17:20:53
Naši novináři v žoldu mediálních partnertů ČOV (ČT, ČRo, MF DNES, iDnes) jsou jen mediální děvky na úrovni holek na E 55. Sorry to say it that harsh.
07.01.2014 17:44:10 #414
>> #412, Navvy, 07. 01. 2014 17:20:53
Rusům se samozřejmě nedivím taky, na jejich místě bych podle pověření dusil až zabíjel každého, kdo by si dovolil ohrozit úspěch akce.
07.01.2014 20:44:20 #415
07.01.2014 20:58:22 #416
>> #408, Duro, 07. 01. 2014 09:49:37
V Jasnej? A čo na to hovorí ten vraj bodrý Tatranec?
Edit 21.24 HonzA asi stretol iného Tatranca.
07.01.2014 21:16:12 #417
>> #416, fischerbl, 07. 01. 2014 20:58:22
Bodrý Tatranec říká, že mluvil o dvou jízdách a cestě do bufetu. Tento si to popletl a chtěl jezdit celý boží den a to navíc ve dvou bundách. A to se pánové co? To se pánové prostě nedělá. takové hosty my u nás nechceme.
30.12.2014 18:49:26 #418
zajímavě vyřešený problém s přeprodejem skipasů http://skimakov.sk/Default.aspx?…
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.