27.03.2017 10:43:56 #1051
>> #1050, Tomrob, 27. 03. 2017 09:39:08
Tento rok jsem si dal předsevzetí kola omezit, uvidím, jak mi to
vyjde.
Dejme tomu, že průměr za posledních šest let bude tak 11 – nejvíc něco
přes 14 a minimum lehce přes 8. Měsíční maximum 2 tisíce kilometrů.
Přes zimu moc nebo (jako letos) vůbec nejezdím.
Ale naprostá většina toho je srabsky na silničce, takže se to mezi
hustokrutopřísnými bajkery nepočítá. Na bajku tak maximálně jezdím
přes les do práce, když si chci od silničky odpočinout nebo se mi nelíbí
přimrzlý povrch (jako dneska ráno) nebo po vichřicích větve na cestách.
Nebo když neběhám.
27.03.2017 10:59:00 #1052
27.03.2017 17:02:34 #1053
>> #1049, ˘Ö˘Krab, 27. 03. 2017 08:25:26
„…kdybych měl vydat předpověď v intencích starého vtipu, tak, vzhledem ke mnou netradičně hromaděným zásobám topiva, čekejte zimu století.“
To já zase lakoval sáňky.
18.11.2017 07:25:48 #1054
Tak, soudruzi, zima je tu, dokonce i raxskieři už vylezli z díry, bude tedy tuhá. Ale nenechme se znechutit. Přeskočím si sem z jiného vlákna, abych tolik neplevelil, tady můžu.
„>> #41, ivan, 18. 11. 2017 00:10:38“:https://snow.cz/…vs-salomon/2#…
Boty jsou, co se týká sjezdového lyžování, asi zřetelněji, než co jiného, obětí ‚rychlé doby‘. Nebo nám alespoň, zřetelněji a důrazněji, než co jiného, dovedou připomenout, jakou obětí ‚rychlé doby‘ jsme my.
Při obrovské diverzifikaci a specializaci obuvnictví posledních 100 let byla vytvořena úžasná přizpůsobení nejrůznějším lidským činnostem a vůbec pokrok ve vývoji, možnost volby materiálů i škála technologií jsou jen těžko uvěřitelné, vztaženo k ševci u verpánku. Toto se ostatně dá zevšeobecnit na všechny prodávané typy obuvi, ne jen na lyžařské boty. (Bohužel, diverzifikace proběhla i kvalitativní a produkce je poslušna zákonu nabídky a poptávky, tedy přinejlepším křivce pana Gausse.)
Přezkáče jsou extrémně specifické a specializované boty vytvořené
k jednomu účelu, kterým není, světe div se, postávání u bufetu, ale
lyžování. Potíž je trochu v tom, co si kdo pod „lyžováním“
představuje.
Každopádně u přezkáčů se jaksi rádo zapomíná, že jsou hodně
‚něco za něco‘; tedy mám šanci mít bezvýhradně padnoucí boty
umožňující mi podávat (můj) špičkový výkon, ale … pokud nemám
extrémní kliku, tak, jsa v tomto ohledu lehkým maximalistou, strávím
několik (desítek) hodin teoretickou přípravou, dalších několik (desítek)
hodin fyzickým výběrem vhodného adepta z několika (desítek) možných a
dostupných, načež zvolený pár je nakonec slavnostně zakoupen.
Čímž stóry ani zdaleka nekončí, protože vysněné a vybrané boty je
třeba během několika (desítek) hodin otestovat a doladit, aby následně
několik (málo) desítek dnů sloužily k tomu, k čemu jsou určeny. Takto
zhruba vypadá (ještě celkem umírněný) koncept nákupu bot řekněme
fajnšmekrem. Jedněch, protože u těch to nemusí skončit, nejsou přece
lyže jako lyže a přezkáče jako přezkáče – tyhle jsou na 80%
podmínek, tyhle do mrazu pod –20°C a další do prašanu .
Hle, reklamou navnaděný a lehce zmatený příchozí, nabuzen oslavnými
ódami, se rozhodne vyměnit své rekreační papučky, vyladěné během
(desítky) let k naprosté dokonalosti dvojími sibiřkami, za výkonnější a
padnoucí boty; přece si je (jeho kila i jeho lyžování) už dávno
zaslouží.
Jenže příchozí je jen průchozí. Nemá čas. Potřebuje radu, přeloženo
z rychlovštiny: někdo to musí promyslet a přebrat za něj. Nemá rozhodně
čas na nějaké prkotiny, to jest odpovědi na spoustu banálních
všetečných (a podle něj nesmyslných) dotazů, ze kterých se snad dá
poskládat jakýsi zamlžený obrázek jeho počínání na svahu, ke kterému
nové boty tak nutně potřebuje. Protože si jaksi odmítá připustit, že
boty jsou jen prostředníkem (v horším případě Topolánkovým): pod nimi
jsou ještě lyže, pod lyžemi sníh; v nich chodidla a holeně; nad nimi
majestátní tělo lyžaře korunované (sexy) mozkem.
V záplavě bot a informací o nich je jeden zkrátka úplně ztracený. Je těžké nepodlehnout marketingové iluzi, že všechny boty na trhu, celá ta záplava skeletů všech tuhostí, šířek, barev, značek, fíčurek a fíčur, je jen bublinou, která má budit zdání a pomáhat udržet skřípající soukolí lyžařského byznysu v pohybu. Že obsahuje 81% balastu neslučitelného s lyžováním (ale jako k bufetu dobré, to ano) – podobně, jako 81% všech rad týkajících se bot či lyžování vůbec (ale jako k bufetu dobré, to ano). Protože ty pravé echt závodní boty nakonec vypadají všechny dost podobně a žádné fíčury, ba ani fíčurky, nemívají.
Bohužel, obětí ‚rychlé doby‘ jsou i vyladěné boty fajnšmekra. Jezdí si jezdí, až je dojezdí, resp. nazná, že jeho kila i jeho lyžování si zaslouží botky nové. Jenže ouha, (dámy a útlocitné povahy laskavě prominou), ta svině výrobce, ve jménu pokroku a radostných zítřků, *přestal osvědčený model úplně vyrábět, *změnil osvědčené boty k nepoznání (upravil kopyto, přidal fíčurky nebo dokonce fíčury), *místo poločíselné vyrábí teď celočíselnou řadu, *zdražil na n-násobek původní boty, *na ty nové se prostě nedá dívat [*nehodící se škrtněte]. A tak se i fajnšmekr sám ocitá v roli příchozího, zaplaven informacemi, reklamou, polopravdami a mýty, které zamořily prostor během let jeho spokojeného lyžování.
18.11.2017 07:25:48 #1055
Tak, soudruzi, zima je tu, dokonce i raxskieři už vylezli z díry, bude tedy tuhá. Ale nenechme se znechutit. Přeskočím si sem z jiného vlákna, abych tam zbatečně neplevelil, tady můžu.
Boty jsou, co se týká sjezdového lyžování, asi zřetelněji, než co jiného, obětí ‚rychlé doby‘. Nebo nám alespoň, zřetelněji a důrazněji, než co jiného, dovedou připomenout, jakou obětí ‚rychlé doby‘ jsme my.
Při obrovské diverzifikaci a specializaci obuvnictví posledních 100 let byla vytvořena úžasná přizpůsobení nejrůznějším lidským činnostem a vůbec pokrok ve vývoji, možnosti volby materiálů i škály technologií jsou jen těžko uvěřitelné, vztaženo k ševci u verpánku. Toto se ostatně dá zevšeobecnit na všechny prodávané typy obuvi, ne jen na lyžařské boty. (Bohužel, diverzifikace proběhla i kvalitativní a produkce je poslušna zákonu nabídky a poptávky, tedy přinejlepším křivce pana Gausse.)
Přezkáče jsou extrémně specifické a specializované boty vytvořené
k jednomu účelu, kterým není, světe div se, postávání u bufetu, ale
lyžování. Potíž je trochu v tom, co si kdo pod „lyžováním“
představuje.
Každopádně u přezkáčů se jaksi rádo zapomíná, že jsou hodně
‚něco za něco‘; tedy mám šanci mít bezvýhradně padnoucí boty
umožňující mi podávat (můj) špičkový výkon, ale … pokud nemám
extrémní kliku, tak, jsa v tomto ohledu lehkým maximalistou, strávím
několik (desítek) hodin teoretickou přípravou, dalších několik (desítek)
hodin fyzickým výběrem vhodného adepta z několika (desítek) možných a
dostupných, načež zvolený pár je nakonec slavnostně zakoupen.
Čímž stóry ani zdaleka nekončí, protože vysněné a vybrané boty je
třeba během několika (desítek) hodin otestovat a doladit, aby následně
několik (málo) desítek dnů sloužily k tomu, k čemu jsou určeny.
Takto zhruba vypadá (ještě celkem umírněný) koncept nákupu bot řekněme
fajnšmekrem. Jedněch, protože u těch to nemusí skončit, nejsou přece
lyže jako lyže a přezkáče jako přezkáče – tyhle jsou na 80%
podmínek, tyhle do mrazu pod –20°C a další do prašanu .
Hle, reklamou navnaděný a lehce zmatený příchozí, nabuzen oslavnými
ódami, se rozhodne vyměnit své rekreační papučky, vyladěné během
(desítky) let k naprosté dokonalosti dvojími sibiřkami, za výkonnější a
padnoucí boty; přece si je (jeho kila i jeho lyžování) už dávno
zaslouží.
Jenže příchozí je jen průchozí. Nemá čas. Potřebuje radu, přeloženo
z rychlovštiny: někdo to musí promyslet a přebrat za něj. Nemá rozhodně
čas na nějaké prkotiny, to jest odpovědi na spoustu banálních
všetečných (a podle něj nesmyslných) dotazů, ze kterých se snad dá
poskládat jakýsi zamlžený obrázek jeho počínání na svahu, ke kterému
nové boty tak nutně potřebuje. Protože si jaksi odmítá připustit, že
boty jsou jen prostředníkem (v horším případě Topolánkovým): pod nimi
jsou ještě lyže, pod lyžemi sníh; v nich chodidla a holeně; nad nimi
majestátní tělo lyžaře korunované (sexy) mozkem.
V záplavě bot a informací o nich je jeden zkrátka úplně ztracený. Je těžké nepodlehnout marketingové iluzi, že všechny boty na trhu, celá ta záplava skeletů všech tuhostí, šířek, barev, značek, fíčurek a fíčur, je jen bublinou, která má budit zdání a pomáhat udržet skřípající soukolí lyžařského byznysu v pohybu. Že obsahuje 81% balastu neslučitelného s lyžováním (ale jako k bufetu dobré, to ano) – podobně, jako 81% všech rad týkajících se bot či lyžování vůbec (ale jako k bufetu dobré, to ano). Protože ty pravé echt závodní boty nakonec vypadají všechny dost podobně a žádné fíčury, ba ani fíčurky, nemívají.
Bohužel, obětí ‚rychlé doby‘ jsou i vyladěné boty fajnšmekra.
Jezdí si jezdí, až je dojezdí, resp. nazná, že jeho kila i jeho
lyžování si zaslouží botky nové. Jenže ouha, (dámy a útlocitné povahy
laskavě prominou), ta svině výrobce, ve jménu pokroku a radostných
zítřků, *přestal osvědčený model úplně vyrábět, *změnil milované
boty k nepoznání (upravil kopyto, přidal fíčurky nebo dokonce fíčury),
*místo poločíselné vyrábí teď celočíselnou řadu, *zdražil na
n-násobek původní boty, *na ty nové se prostě nedá dívat [*nehodící se
škrtněte].
A tak se i fajnšmekr sám ocitá nakonec v roli příchozího, zaplaven
informacemi, reklamou, polopravdami a mýty, které zamořily prostor během let
jeho spokojeného lyžování. (Ale jsou mezi námi i tací, kteří mají
nakoupeno do foroty.)
Závěrem jeden zajímavý paradox, který jaksi marketéři taktně zapomínají zmínit, přestože by to, zejména průchozím, dost zásadně usnadnilo život.
To, že jsou boty drahé, ani zdaleka neznamená, že nebudou tlačit a bude se v nich dobře lyžovat.
Zmíněné jevy, tedy tlačení, lyžování a cena bot, spolu nemusejí mít vůbec žádnou kauzální spojitost.
˘Ö˘
[9.571/2.654]
18.11.2017 10:09:15 #1056
>> #1055, ˘Ö˘Krab, 18. 11. 2017 07:25:48
Vies si vobec predstavit,ze by sa lyziar mohol nekompatibilne postavit na najnovsie lyze,s vesmirnymi energetickymi ficurami,v starych,davno vyvinutych jednoduchych prezkacich?
Vsetko musi napredovat.Ja viem,otazka je kam,ale tu nechajme bokom.
Spomenul si,ze niektori jedinci,vidiaci vopred si rovnakych prezkacov kupili viac.Do foroty. Ako ich skladuju? Ved plasty starnu,a to nielen pri pouzivani.
caute Harry
18.11.2017 10:23:22 #1057
>> #1056, Harry, 18. 11. 2017 10:09:15
Tak plasty degradují především UV zářením (černé méně, jsou
zpravidla stabilizované sazemi), některé také odpařováním změkčovadel,
samozřejmě vždy dochází k samovolné změně polymerní struktury
v čase.
Ale, co vím, tak odhadovaná životnost i těch prvních (nepříliš
kvalitních oproti dnešku, protože s malou hustotou vazeb) PE potrubí
v zemi, na základě měření degradace reálných kousků, přesahuje
140 let.
Takže skelety, pokud to nejsou nějaké změkčované multiinjekted
pantoflíčky, by se měly dát minimálně 10 let skladovat. V suchu, chladu,
tmě, bez přítomnosti chemických rozpouštědel, par benzínu a jiných
sajrajtů.
Horší to bude s vnitřními botičkami a jejich vyměkčením a vnitřní
textilní výstelkou, tam vidím riziko rozkladu větší.
18.11.2017 11:24:36 #1058
>> #1057, ˘Ö˘Krab, 18. 11. 2017 10:23:22
Krabiku,PE potrubie v zemi,u mna,polcolova priehladna trubka na vodu,osadena pred 25 rokmi v rodinnom dome.Pred dvomi rokmi mi odisla na troch miestach vonku,tento rok v dome vnutri.Prijemne som sa pobavil. :}}
Tak snad v tych lyziarskych budu plasty s vetsou zivotnostou.
caute Harry
P.S.Ked som sa znovu vracal k lyzovaniu,sentiment nepustil,a kupil som si bielofialove lyziarky Dachstein V3.predtym v 85–6? som mal tie cerveno sede,so strunou vzadu. Na tie som musel nazbierat 520 kg sipok do zberu.:} Tie ked som predaval,ked som sa zenil/:}/ , boli v pohode,este dlho jazdili pomerne dost vysoku ligu,ale tie biele som po dvoch lyzovackach zrichtoval,uplne dopraskali a zacali sa rozpadat. Preto som sa pytal,dik za odpoved.
18.11.2017 11:34:44 #1059
>> #1058, Harry, 18. 11. 2017 11:24:36
PE potrubí jsem, samozřejmě, měl na mysli standardní, tj. černé. Mí
předešlí chlebodárci s jarmulkami se stabilizaci plastů věnovali na
vysoké úrovni, doma mají slunce požehnaně a závlaha je většinou jen
volně ložená.
Je faktem, že s materiály se experimentovalo, ale, co mám z dostupných
technických informací, tak spektrum používaných plastů na skelety je
celkem omezené. Přesné údaje o trvanlivosti (transparentního) PU,
polyolefinů nebo polyetherů, ze kterých jsou moderní skelety, nemám.
Minimálně ale bude platit to, co jsem psal o černých plastech
stabilizovaných sazemi. (Saze tuším prodává do průmyslu jedem z mých
známých, příležitostně bude možné se zeptat na detaily.)
Takže do foroty čierne boty (topánky pre národovcov), do rakvy sa zídu.
18.11.2017 11:34:51 #1060
>> #1056, Harry, 18. 11. 2017 10:09:15
Tohle mi připomnělo, jak si prý Jára Pluskal těsně před nástupem carvingu koupil troje tehdy exkluzívní a drahé (samozřejmě rovné) Volkly VPcosi a těšil se, jak má na minimálně 10 let vystaráno.
(No, Rossignol v tutéž dobu postavil za velké peníze tuším ve Španělsku novou fabriku na capové vypěňované lyže, které už 2–3 roky poté nikdo nechtěl.)
Boty by se možná daly skladovat spolu s nějakým supervzácným tiskem v komoře se speciálním hlídaným režimem. Nebo ve vakuu?
Jinak Tomáš Plátek a Petr Vohník ve Špindlu jezdili snad 15 let ve starých Salomonech z 1. půlky 90. let. A ne málo: Petr strojník na lanovce ve Svaťáku, Tomáš napřed učil na Mísečkách, potom dělal pistenpatrolu, takže na lyžích skoro každý den.
18.11.2017 11:44:17 #1061
>> #1059, ˘Ö˘Krab, 18. 11. 2017 11:34:44
Mám jakési povědomí, že se kdysi pod tlakem ochrany životního prostředí plasty používané na lyžáky musely složením nějak měnit. Konkrétním výsledkem je mj. to, že staré (1980s) skelety ještě šlo mechanicky scelit (mně kdysi dělal Svedrup na Koflachách Comp SL, model tuším 1979), dnešní už nejdou (zjišťoval jsem u chlápka, který se tím živí, před časem jsem to už zmiňoval).
Jak to dopadá na životnost skeletů, nevím. Ale skelety z 1970s měly mnohem vyšší praskavost než pozdější a dnešní.
18.11.2017 11:46:41 #1062
>> #1055, ˘Ö˘Krab, 18. 11. 2017 07:25:48
Pěkné. Líbilo by se mi i jinde včetně v časopisu.
Ono je to vlastně ještě horší.
Narážím tím na situaci, kdy se v souvislosti s nárůstem popularity šlapání (ne prostituce, nýbrž skitouring) vedle klasických sjezdových bot podle ISO DIN 5355 a skialpových podle 9523 objevily boty s podešvemi Grip Walk, Walk to Ride a MNC.
Kdy se rozpoutal boj o to, zda převládne GW, WTR, či zda se půjde dual-cestou přijímající obé.
Kdy starší vázání konstruovaná pro 5355 už nebudou přímo a nejspíš ani po úpravě schopná tyto nové „lépechodicí“ boty přijímat.
Kdy vzniknou/vznikají problémy s půjčováním (mám své sjezdové boty, nepůjčím si freeski, koupím boty s GW či WTR – budu muset vyměnit vázaní na svých starších lyžích? aj.).
Kdy to vypadá, že zanedlouho budou boty s hladkou 5355-podešví výjimkou (něco jako závodní FIS-lyže) a vše najede na nové pohodlnější, možná podle nové, dosud nedefinované normy?
Chůze ve stávajících botách se už začala verbálně dramatizovat s poukazem na „bezpečí“, tuto novou posedlost naší zpovykané doby. (Ne že by se v lyžácích chodilo dobře, ano, kloužou.) Jak dlouho může trvat, než bude používání „klouzavých“ starých bot stigmatizováno podobně jako dneska sjíždění bez helmy? Přidá-li se další poukaz na „zdraví“ – chodit na tvrdém v lyžáku pro klouby není žádný med -, máme nádherně rozehranou situaci pro velkoplošnou obměnu vázání (tudíž i systémových lyží) i bot.
To bude zmatků! Tady v naší vyhroceně sjezdovkové kultuře to ještě necítíme, ale věc je rozjetá a už ji nikdo nezastaví.
Když si představíme, že část prodavačů ani po 20 letech osvěty nezvládá tak elementární věc jako velikost boty, co teprve ve vylíčené situaci?
18.11.2017 11:50:33 #1063
>> #1060, ivan, 18. 11. 2017 11:34:51
A Járova story s botami a popelnicí je ještě lepší, ale to by musel asi HonzA.
>> #1061, ivan, 18. 11. 2017 11:44:17
To, že dnešní scelovat nejdou nejdou, je asi spojeno logicky s tím, že
také nepraskají. Malý obsah přidaných látek (změkčovadel), vysoká míra
polymerace, málo volných vazeb z oligomerů (=malé teření), znamená sice
pomalou vlastní degradaci a vysokou houževnatost, ale zároveň se při
tavení/lepení není k čemu chytit, povrchy jsou inertní a chemická
penetrace (jako moření koncentrovaným peroxidem) také nepřichází
v úvahu.
Ty bys chtěl všechno napořád, obral bys chudáky
výrobce/dovozce/překupníky/prodejce o jejich obživu. Styď se.
18.11.2017 12:03:17 #1064
>> #1062, ivan, 18. 11. 2017 11:46:41
Pohybuji se momentálně víc v jiných sportech. Podle mě můžeme čekat
třeba větší rozmach protiskluzových podešví na zimní boty (ať už se
sklem nebo s hroty) – technologie i funkčnost obého je již vyzkoušena
na běžeckých, zvláště pásky gumy s nějakými skleněnými střípky
v podstatě nenarušují funkčnost a běžné zvyklosti podešve. (Podobné
jsou protiskluzové podložky pod náklad na ložné ploše kamionů.)
Jsem zvědav, kdy (NE JESTLI) se toho nějaký marketér (hůře pak mocí
posedlý ouřada) chutě chopí. Zaráží mě, že ani zimní cyklistické
tretry ještě žádné takové opatření plošně nemají – a to jsou
vysoce specializované a hodně drahé boty. Zvlášť, když pláště na kolo
s hroty jsou běžně k mání.
Takže nová norma bude muset počítat i s tímto.
18.11.2017 13:32:05 #1065
>> #1058, Harry, 18. 11. 2017 11:24:36
Harry je vul.Zabudol spomenut,ze lyziarky boli bazarove. Pardon.
>> #1062, ivan, 18. 11. 2017 11:46:41
Chůze ve stávajících botách se už začala verbálně dramatizovat s poukazem na „bezpečí“, tuto novou posedlost naší zpovykané doby. (Ne že by se v lyžácích chodilo dobře, ano, kloužou.) Jak dlouho může trvat, než bude používání „klouzavých“ starých bot stigmatizováno podobně jako dneska sjíždění bez helmy? Přidá-li se další poukaz na „zdraví“ – chodit na tvrdém v lyžáku pro klouby není žádný med -, máme nádherně rozehranou situaci pro velkoplošnou obměnu vázání (tudíž i systémových lyží) i bot.
Tak,tak,takhle se to bude delat,aby lidi meli praci a socialni jistoty.
Ked som pred dvadsiatimi rokmi zene rozpraval o tom,ze ked sa nasyti automobilovy trh,ze co sa spravia ake zakony aby ludia boli donuteni svoj starsi model vymenit aj ked o to nemaju zaujem,pozerala na mna jak na martana ktory jej prave zozral milovanu korytnacku.
Uz mi zacina rozumiet. A takto to bude s ......./mozete si dosadit lubovolny vyraz/. Co nezvladne medialna masaz,tak tam nastupi zakon.
Dostali sme sa do kruhu,z ktoreho je setsakramentsky, bez bolesti, tazke vyskocit.
caute Harry
18.11.2017 15:27:52 #1066
>> #1057, ˘Ö˘Krab, 18. 11. 2017 10:23:22
Tak plasty degradují především UV zářením Díky Krabe, myslím, že jsi odpověděl Ivanovi na zákeřnou otázku z jiného vlákna, a to proč závodníci (někdy) zahrabávají (před startem) lyžiarky do sněhu. Já myslel, že se za ně stydí, vidím, že důvod je ten, aby jim méně degradovaly.
18.11.2017 15:38:18 #1067
>> #1066, Vvladimir, 18. 11. 2017 15:27:52
Oni by si tam zahrabávali raději něco jiného, aby to nedegradovalo, ale to by pak nemohla vysílat televize.
18.11.2017 15:45:11 #1068
>> #1067, ˘Ö˘Krab, 18. 11. 2017 15:38:18
Byla by to degradace zimních sportů.
18.11.2017 17:14:42 #1069
>> #1063, ˘Ö˘Krab, 18. 11. 2017 11:50:33
Díky za info, jsem zase o něco informovanější. Můžu potvrdit, že o zvýšeném podílu změkčovadel jsem někde četl.
Existuje i něco dostupné literatury, např. jeden snad slušný paper z boloňské university, ale jeho převážnou chemicko-technologickou část jsem vynechal, pro laika nestravitelné.
Ano, věci trvanlivé (nejenom salám, ten stejně nežeru) jsou fajn. Dneska jsem byl na nákupu ve skoro 40 let starých semiškách, které chci konečně dotrhat (pravda, roky jsem je nenosil). A před chvílí dělal něco na dvorku ve starých filcákách, v nichž jsem absolvoval mj. celou svou kariéru v Krkonoších a Jizerkách, kde opravdu dostaly zabrat. Zdá se, že by mi mohly vydržet až do té rakve. Jsou černé, pochopitelně.
18.11.2017 17:32:15 #1070
>> #1065, Harry, 18. 11. 2017 13:32:05
Ano, auta. Ošklivá, ošklivější než Douchová a na rozdíl od ní i zlá. Napřed osobní sazomety, pak i benzíny (za chvíli s DPF). Teď jsem četl o vysavačích u brzd a o elektrickém tahači Tesla. Vlastnit auto bude časem symbolem neodpovědného zhýralce, týrajícího matku Gaiu. Ještě tak elektro, nejlépe sdílet. Takže když vrchnost, hacker nebo blackout zasáhnou, nasdílíš kulové, ani ke svým virtuálním penízkům se nedostaneš. Auto nedobiješ. Teď máš akční radius i přes 1500 km, na kole bude 150, pěšky 15. Sbohem, svobodo.
18.11.2017 17:57:10 #1071
>> #1070, ivan, 18. 11. 2017 17:32:15
:}}.
Dik,krvnu skupinu si mi potvrdil.
caute Harry.
P.S. Usmevne pre mna bolo,ked p.Musk dal pri tom hurikane v kolibke demokracie prikaz zvysit dojazd o 150 km.U Tesiel. Aby bolo mozne prchat.Pred okom hurikanu.
Toz,lidi jeste netusi,ze pred tim okem jinym, neprchnou.To jim ,kdyz bude potreba,uplne nahodou dojezd snizi.
18.11.2017 19:14:31 #1072
Ahoj koukám stále stejné osazenstvo. Skoncili jste u aut a to je moje parketa, mam veterany auto a dve motorky. Ty nemaj kurvitka a elektroniku a diky tomu budou jezdit i kdyz ja uz budu prdet do hliny. Jen me s nima nedovolej jezdit, protoze bych mohl ohrozit roboticka auta. Motorku mi zakazou, protoze je nebezpecna me i ostatnim. Jestli to tak pujde dal, zakazou nam kola i lyze. Jsou take rizikova. No mozna alespon to behani mi nechaj. Snad to vidim cerneji nez to opravdu bude. Uzijme si to lyzovani dokud to jde.
18.11.2017 21:45:45 #1073
>> #1072, bonup, 18. 11. 2017 19:14:31
No mozna alespon to behani mi nechaj.
Ked to bude za chlapmi,mozno budes moct cerpat aj nejake eurofondy.Tak treba cakat.
Lyzovanie jak ide?
caute Harry
19.11.2017 15:09:46 #1074
>> #1073, Harry, 18. 11. 2017 21:45:45
Cau Harry
Jak mi to jde nevim, ale cim dal vic si to uzivam. Obcas se z vetsim klukem natocime a snazime udelat patologii, ale spis je to zase predevsim zabava. Snow ctu obcas, ale zjistil jsem ze nejsem schopnej absorbovat rady. Zjednodusili jsme si to s klukem a obcas zkousime javelin a dokud nohy slouzej snazim se vnitrni lyzi tlacit dozadu co to jde. Jedine snad nohy uz konecne mam dale od sebe, protoze jinak bych si v oblouku nabil hubu. Ke slalomkam ted koupim jeste zlevnene Universum 175, protoze tyden dovolene na AHV 06 na to nemam fyzicky fond. Ono to asi nebude takovej rozdil, ale delsi lyze snad odpoledne dovoli jeste nejake prijemne lyzovani. V CR to neresim stejne nikdy nelyzuji dele nez 2 az 4 hodiny. Jinak zdravim zdejsi osazenstvo. Jak se vzdy v pravidelnych intervalech presvedcuji zde vse pri starem a vsichni v plne sile. Tak at to tak zustane a hlavne at se nam vsem vyhybaj urazy
Cau Boris
22.11.2017 16:10:25 #1075
Navazuju na svůj post 1070.
Autům i automobilkám zbývá posledních pár let, věští významný manažer
https://auto.idnes.cz/…utomoto.aspx?…
Zrušíme hotovost, sílí hlasy. Co by to přineslo, rozebírá ekonomka
https://finance.idnes.cz/…dnikani.aspx?…
Tu „prognózu“ ale beru jako provokativní dystopické varování.
22.11.2017 20:22:35 #1076
>> #1075, ivan, 22. 11. 2017 16:10:25
Trosicku tu Krabove vlakno ozivime.:}
Ivane,veci su uz davno rozhodnute.Velmi davno.Ked ludom zapne,ze ziju v elektronickom koncentraku,bez moznosti volby,potom bude neskoro mudrovat.
A tak to dopadne.
Kto vidi do ekonomiky,vie kde sa nachadzame.Na tomto stave sa velmi dlho pracovalo.Situacia je nachystana tak,ze bezhotovostnu spolocnost,ktora bude ABSOLUTNOU TOTALITOU ,budeme musiet prijat.Kto by uz len trpel pri pade trhov. To este len keby ludia vedeli,kam idu ich prachy co si sporia na dochodky.
Zijeme prevratne casy,to na com sa dlho pracovalo,sa uviedlo do pohybu.
Som velky skeptik,ale to asi kazdy kto do tychto veci a procesov aspon ako tak vidi.
Je to velmi zle,buducnost nam pripravi nejedno neprijemne prebudenie.My to este doklepeme,zazili sme asi najkrajsiu eru ludskeho bytia,aspon to nech nas tesi.
Ale,vsak clovek si zvykne na vsetko.
Ivane,ked si minule pisal o dosahu autom ,bicyklom,alebo peso, mal som chut Ti sem plesknut tento link.
Je to na dlhu debatu,sme len fakt prachsprosti goji.
caute Harry
P.S. Trochu potesenia v tom marazme ,Toto je panecku parada,3 min 08 sec.
22.11.2017 20:29:11 #1077
>> #1074, bonup, 19. 11. 2017 15:09:46
Jak mi to jde nevim, ale cim dal vic si to uzivam. Obcas se z vetsim klukem natocime a snazime udelat patologii, ale spis je to zase predevsim zabava.
A o to ide.Lyzovat nahouby,ale mat z toho radost. :}
caute Harry
22.11.2017 21:30:20 #1078
>> #1076, Harry, 22. 11. 2017 20:22:35
Harry, pri Tebe je ťažké byť optimistom, ale skúsim.
Dúfam, že sa pominiem skôr, než nás ako národ zatlačia k múru. Toho sa nechcem dožiť.
Dobré?
22.11.2017 21:48:22 #1079
>> #1078, TNS, 22. 11. 2017 21:30:20
Ano.
Za sefa/samonominacia/ Snowackej bunky pesimistov vyjadrujem spokojnost.:}
Clenske znamky sa platia vzdy k 1.4. daneho roka,to je jediny den ktory uznavame za normalny.Mozes zacat hadzat do prasiatka.:}
caute Harry
P.S. A ze vraj komunitnospolocenske forum to tu casom bude. Naco si to predpovedal,mohol byt pokoj. :}
22.11.2017 22:33:47 #1080
>> #1079, Harry, 22. 11. 2017 21:48:22
On nás s tím naším doomsayingem Radek vyžene. Předpokládám, že je záhodno šířit radostnou náladu rozzářených dětí revoluce – sorry, čo to táram, rozžiarených fanúšikov klzných dosiek.
Ad #1076, „paráda 3:08“
Šoupat hadrem po podlaze těm nožkám jde dobře, byť není srovnání, možná by jiný/jiná šoupal ještě lépe?
Jízda od udaného času vypadá efektně.
Jenže pak přijdou obřákové branky od 3:27. Stačí si stopnout vedení obluku/apex v každé bráně a kouknout se na dolní končetiny, zahranění, úhly.
Proti tomu je žáček Trnka II. (fota č. 3) o kus jinde. A i předžáček Trnka III. (foto 2) je na tom líp.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.