SNOWbiz - články (strana: 2)
Horský byzns
Horskostřediskový marketing: Jak prodávat léto
Zatímco zimní část své nabídky mají horská střediska tradičně dobře zpracovánu a je pro jejich zákazníky poměrně dobře srozumitelná, prodat svůj letní sortiment bývá často o poznání složitější. Jak vyniknout mimo hlavní sezónu?
Otevřená Pandořina skříňka AI
Umělá inteligence je možným novým nejlepším pomocníkem marketingu horských středisek; současně vládne potenciálem stát se jejich novým nejhorším záškodníkem. Jak identifikovat rizika a využít příležitosti AI?
Umělá inteligence v horskostřediskovém marketingu: Máte prosím dotaz?
Lyžařská střediska po celém světě zlepšují služby svým zákazníkům – a sbírají cenná data – pomocí chytřejších a pro hosty přívětivějších chatovacích platforem s umělou inteligencí.
Letní provoz horských středisek: Vítejte venku
Soudobý zvýšený příliv nových účastníků outdoorových pobytů je příležitostí, kterou mohou horská střediska dobře využít – nyní i později.
Sezónka, oborová královna
Předprodej sezónních skipasů na nejčilejším trhu světa – americkém – s příchodem podzimu kulminuje a i tuto sezónu přináší množství nových přístupů a marketingové inspirace pro celou branži. Z těch nejpodnětnějších letošních nabídek jsem sestavil následující výběr.
Denní skipasy: Hledání rovnováhy
Jaký je aktuální stav – a zejména pak budoucnost – celodenního skipasu?
ABC střediskového e-mailingu
Zjednodušený průvodce, který střediskům pomůže nastartovat e-mailový marketing a začít těžit z jeho výhod. (Ano, článek mluví zejména k vám, malé lyžařské areály.)
Horskostřediskové bikeparky: Mládí je budoucnost
Aplikace tradičních zimních strategií na letní výukové programy v bikeparku může být receptem na úspěch.
Gastroprovozy v areálech: Maximalizujte svůj interiér!
Ke vhodnému vybavení interiérů střediskových gastro provozoven je třeba aplikovat strategický a promyšlený přístup.
Cílený střediskový marketing
Jak shromažďovat, analyzovat a využívat vám známé údaje o zákaznících ke zdokonalení střediskového marketingu i zlepšení návštěvnických zážitků.
Hlášení střediskových nehod
Shrnutí osvědčených postupů, které nikdo nedělá rád: nahlašování provozních incidentů ve skiareálech.
Krizová komunikace: Co říkat a jak
Středisková komunikace po významných negativních událostech musí probíhat uvážlivě a s maximální opatrností.
Neštěstí chodí i po horách
Neformální úvahy o havarijních provozních instrukcích horského střediska, kdo by měl být vyškolen k jejich provádění a proč by se na ně nemělo prášit na policích.
Poptávka a nabídka na miskách vah
Přeplněnost skiareálu je problémem jak pro provozovatele, tak pro návštěvníky. Řešením je vytvořit rovnováhu v celém středisku.
Oborový lídr Vail Resorts bude provozovat švýcarskou Crans-Montanu
Společnost Vail Resorts (VR) právě vydala tiskovou zprávu, v níž oznamuje, že dokončila nákup horského střediska Crans-Montana ve Švýcarsku, svého druhého lyžařského střediska v Evropě. Od předchozího provozovatele, českého kontroverzního podnikatele Vítka, získala majoritní podíl. Na sociálních sítích mezi praktickými lyžaři zpráva spustila vlnu s...
Skialpinisté na amerických sjezdovkách: stejné problémy, více lidí
Praktické ukázky, jak se americká střediska potýkají se stále četnějším skialpinistickým pohybem svých návštěvníků do kopce.
Rusty Gregory: Je čas jít
Rusty Gregory, bývalý šéf společnosti Alterra, rekapituluje svou čtyřicetiletou kariéru ve vedení horských středisek a přemýšlí o nové generaci technologicky zběhlých oborových lídrů.
Američtí lyžaři se bouří
Návštěvnická přeplněnost a nedostatek pracovního personálu stále častěji kazí zákaznický zážitek na sněhu, zejména u těch největších oborových provozovatelů. To, jak se horským střediskům v takových poměrech daří kultivovat vztahy se zaměstnanci a zákazníky, může ovlivnit efektivitu jejich provozu i podíl na trhu.
Nové technologie údržby svahů: Chytré rolby
Digitální mapování a poziční sledování na bázi GPS umožňuje dostat sněhový management skiareálů na novou úroveň.
Těžká doba skiareálů? Jenže doby jiné nebývají
Na pozoruhodný kousek historie (i zlé časy zpětným pohledem vypadají romanticky) jsem narazil v pracovním archívu.


































