Sjezdovky:
- Směr Bruneck - Sylvester a Hernegg – pro většinu náročných lyžařů
asi nejlepší tratě areálu, převýšení 1 300 m na téměř 5 km délky.
Pokud se vyrazí brzy ráno (lanovka jezdí od 8.30), je možné počítat s
nádherně upravenou sjezdovkou, na prvně jmenované se to možná podaří
sjet po téměř celé délce dlouhými oblouky. Ve vedlejší sezóně jde sjet
si je po ránu takto třeba i vícekrát, v hlavní sezóně však riskujete,
že se zadrhnete na několik minut v chumlu tlačících se zájemců o první
vyvezení.
- Směr Olang - výborné svezení dopoledne, pokud nenarazíte na větší
hemžení. Nad lesem je vcelku místa dost, v lese to bývá horší. Nám se
ale povedlo vcelku pohodlně vykroužit dlouhé oblouky na Marchneru a Arndtu
ještě po 10. hodině dopoledne.
- Jižní svahy Kronplatzu - v celé šířce úbočí nad hranicí lesa
solidní stav sjezdovek až do poledne, pravá strana červené Sonne rovná až
do večera.
- Furkelpass - kilometrový slalomák byl ve výborném stavu i odpoledne,
pravá "černá" část bývá často uzavřena pro trénink.
- Sjezd do St. Vigilu - kromě vrcholku Kronplatzu asi nejfrekventovanější
trať. Horní červená část Col Toron bývá už dopoledne boulovatá, od r.
2011 byla rozšířena, poměry se trochu zlepšily. Spodní modrá Miara je
vhodná pro výcvik dětí nebo pro nenáročné seniorské svezení. Jinak se
dá doporučit jen jako jediný možný tranzit na Piculin.
- St. Vigil a Piculin - k doporučení jako cíl výletu. Vzhledem k teplotám
pohybujícím se převážně pod nulou se udržel Piculin v dobrém stavu po
celý den. Svezení i na tak prudkém svahu tak bylo celkem docela příjemné.
V případě teplejšího počasí je to však boj v těžkých boulích. Je na
něm poměrně malá frekvence lidí, to je proti centrální části Kronplatzu
rozhodně plus. Pěkný byl i opačný svah zpátky do Vigilu, především
černá varianta Erta s převýšením téměř 500 m na 1 600 m délky.
Sněhové podmínky:
V polovině února sezóny 2012/13 vynikající, na technický sníh připadl
v lednu a únoru několikrát sníh přírodní. Sněhová děla se od ledna
evidentně používají minimálně.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
- Vybavení moderními lanovkami je všeobecně známé. V sezóně 2012/13
jsme nezaznamenali žádnou změnu. Od Brunecku byly v provozu obě lanovky
vedoucí na vrchol po celý den. Ve vedlejší sezóně většinou jezdí jen
jedna.
- U dolních stanic lanovek jsou půjčovny a úschovny lyží. Půjčovné je
však dražší, za lyže vyšší kategorie 25 EUR, to je téměř 2x tolik
než za obdobné lyže na nedalekém Speikbodenu.
Zalidněnost:
V polovině února velmi vysoká, jak bylo zmíněno v úvodu. Ale
volnější úseky se najdou, např.:
- pravá (západní) část Sonne z temene hory až k lesu
- prostředední část jižního úbočí - modrá Furcia až po spojení s
hlavní větví
- krátká červená Rara - spodní část k pomalé sedačce
- černé Piculin a Erta
- Pokud se nespěchá s odjezdem, tak je také docela vhodné zůstat po 15.
hod. nahoře a skoro až do zavíračky, která je na mnohých lanovkách až po
16.30, si to na už vylidněných svazích sklouznout párkrát po lehce
rozježděném sněhu až k hranici lesa
Občerstvení a aprés-ski:
Není třeba zdůrazňovat pestré možnosti občerstvení. Jako příklad
bych uvedl tři restaurace na nahoře nad Piculinem. Kulinářský zážitek lze
zkombinovat s výhledem na Marmoladu.
Doprava do střediska a parkování:
Příjezdy k nástupům na lanovky jsou bezpečné, parkoviště i v
největším prázdninovém náporu postačovala. Parkování na většině
míst bezplatná.