Sjezdovky:
V areálu je velký výběr modrých, příjemně širokých sjezdovek,
vhodných ke carvingu. Stejně tak je dostatek černo-červených svahů.
Černé sjezdovky jsou totiž "načervenalé": č. 14 Black Mamba je spíše
úzká než prudká a svahy č.5a a 5b u Maurerliftu jsou rovné, široké,
naprosto přehledné. Areál nabízí i několik snowparků různého stupně
obtížnosti, dlouhou U-rampu, lehkou skikrosovou trať.
Zaujalo mne, že některé sjezdovky upravovaly rolby i v průběhu dne (viz
fotka).
Sněhové podmínky:
Středisko na webu oficiálně hlásilo 100 až 200cm sněhu, což je
víceméně pravda. Na některých místech ale bylo vidět, že je vrstva
sněhu silným větrem vyfoukaná až téměř na půdu.
Ledové plotny se neobjevily nikde, ani odpoledne.
Zajímavé je, že na horním okraji areálu i pri tomto množství sněhu
běží stranou od sjezdovek naplno sněhová děla a chystají se velké
hromady zásob na horší časy.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Na Kiztsteinhornu je k vidění v podstatě kompletní sortiment vleků a
lanovek - od pomy a kotev až po velkokapacitní kabinky, expresní vyhřívané
sedačky a telemix. Dobrý alpský průměr, porovnání s
čímkoliv v ČR bezpředmětné. Sedačky jsou vesměs vybavené bublinami.
U hodně vytíženého telemixu Gletscherjet 3 vzniká u kabinek řada, zatímco
sedačky jsou bez čekání. Nejsem si jistý, co přesně žene lyžaře do
fronty ke kabince, vám ale doporučuji nasednout cca o 10 m nalevo bez
čekání na osmisedačku (vyhřívanou, s bublinou, s rychlejším
nástupem/výstupem).
Cesta od parkoviště až úplně nahoru přes Gletscher Shuttle trvá cca
hodinu. Gipfelbahn v nejvyšší sekci jezdí v určených intervalech,
nepodařilo se mi ale zjistit, v jakých vlastně.
Na rozdíl od Hintertuxu tady jsou všechny vleky, včetně kotev, vybaveny
turnikety, a tak dává celodenní SkiLine smysl - načítají se všechny
jízdy.
V porovnání s Hintertuxem je v areálu větší počet WC. Jsou udržovaná,
moderní, snadno dostupná - a mnohdy k nim nemusíte v lyžácích po
schodech.
Zalidněnost:
Ve dny s očekávaným pěkným počasím údajně vyrazí na Kaprun půlka
Salzburgu. V mém případě, v neděli 27.1.2019, to nebylo nic hrozného. Na
hlavních sjezdovkách (např. č.1) bylo po 10. hodině nutné vyhýbat se
pomalejším lyžařům. Za celý den jsem ale ani jednou nemusel čekat
na žádnou lanovku - přepravní kapacity jsou velké. Slyšel jsem,
že se někdy čeká ráno dole na kabinku. Když ale vyrazíte jako já na 8.
hodinu ranní, neměl by být problém.
Občerstvení a aprés-ski:
Na oběd jsem využil stranou stojící restauraci Gletschermühle, která
má obsluhu u stolu, převážně slovenskou. Výběr jídel je užší, ale
dostačující, a to za standardních alpských cen. Na první pohled jsou ceny
(viz fotky) vyšší než v sousedním samoobslužném provozu Alpincenter. V
Alpincentru je ale nutno připočíst i přílohy, pak už je cenový rozdíl
malý. U spodní stanice kabinky (u parkoviště) je jeden menší après-ski
bar (Kitz 900 m), jinak je na místě naprostý klid. Žádné velké,
"pulsující" středisko plné barů a restaurací dole u ledovce není.
Doprava do střediska a parkování:
Autem je možné snadno dojet do střediska klikatou, dobře udržovanou
cestou z Kaprunu. Dorazil jsem brzy, v neděli už v 8.10 ráno. Bezplatné
parkoviště P2, které je v bezprostřední blízkosti spodní stanice lanovky,
bylo poloprázdné. Minimálně třetina SPZ byla českých, v početnosti
následovali Nizozemci a Rakušané. Když jsem odpoledne odjížděl, bylo
parkoviště P2 zcela plné. Existují ješte další parkoviště P3 a P4.